onsdag 11. februar 2009
LiveLeak: Problems with moderator
PS.
Here are some pictures that shows that the moderator is labeling my media 'private':
PS 2.
This moderator doesn't change the files:
http://www.liveleak.com/user/johncons
Farfaren min trodde ikke på hydrogenbomba. (In Norwegian)
Og i begynnelsen, så var det veldig kult.
Jeg bodde hos faren min og var hos farmora mi og farfaren min, etter skolen, og spiste middag og leste aviser og donald og sånn.
Men en dag, så skjedde det noe rart.
På slutten av 70-tallet, da var det ikke noen som hadde hørt om Loose Change og sånn.
Nei, ingen ville finne på å tvile på det som ble sagt på dagsrevyen på TV, for eksempel.
Jeg sier TV, for ingen sa NRK på den tiden, for det var bare en norsk TV-kanal.
Hvis vi sa noe annet enn TV, så sa vi 'på Norge', imotsetning til 'Sverige 1' og 'Sverige 2'.
Men men.
Men farfaren min, han sa plutselig en dag, til faren min, mens jeg hørte det, at han ikke trodde på hydrogenbomba.
Han hadde vel leksikon der, eller om det var synonymordboka.
Og prata til faren min, mens jeg hørte på da, på en måte som at han prøvde å komme på bølgelengde med faren min, men skjønte at vi mest sannsynlig kom til å tro at han var rimelig rar, siden han ikke trodde på TV, hydrogenbomba og amerikanerne.
Det var som å banne i kjerka det, på den tida der, og vel så det.
Så til og meg jeg, som var 9-10 år syntes det her var veldig merkelig.
Og farfaren min gikk for å være smart, og han visste om mye forskjellig.
Han løste mye kryssord, og leste 'Det Beste', og så på program på TV og hadde leksikon og sånn.
Leksikon i 18-20 bind fra Aschehoug, eller noe vel.
Noe sånt.
Som nok må ha kostet en halv formue på 60-tallet, eller noe, vil jeg gjette.
Så det huset til besteforeldrene mine gikk for å være et ganske sivilisert hjem vel.
Han sa at han skjønte atombomba, som drepte både menneskene og raste ned husa.
Men han skjønte ikke hydrogenbomba, som drepte menneskene, men som lot husa stå igjen.
Det var noe dem prata om etter krigen og på 70-tallet da antagelig, hydrogenbomba.
Farfaren min sa at han var skeptisk til den bomba.
Men han hadde ikke noe annet enn sin egen logikk å støtte seg til.
På den tida så var det jo som sagt ikke internett og loose change osv.
Så han så egentlig ganske stakkarslig ut.
For faren min sa vel ikke noe.
Faren min sa ikke sånn, 'ja det høres fornuftig ut, eller noe'.
Neida, han tenkte vel kanskje mer enn at han prata.
Kanskje det var derfor at han farfaren min, Øivind Olsen, så så skuffa eller stakkarslig ut da.
Siden faren min ikke ga han noe rett.
Men men.
Etter det her, så fikk han Øivind flere hjerneslag da.
(Om det kan ha vært noe greier som var i for eksempel spriten hans, fra Vinmonopolet, 60%?).
Og faren min flytta ned til Haldis, våren 1980, var det vel, mens jeg fortsatt bare var ni år da.
For jeg har vel skrevet før, at faren min dro til USA, aleine, bare for å kjøre rundt der, et par ganger.
På begynnelsen av 80-tallet.
Og da var det ikke sånn at det kosta 5000 å dra til New York.
Nei, det kosta vel minst 15.000, tror jeg.
Og det var i 1981-kroner, hvis jeg husker riktig om den første reisen.
Så det vil vel kanskje være 30-40.000 idag da.
Noe sånt.
Og pga. andre ting, som jeg har skrevet om på bloggen før, (faren min hadde en amerikansk venn, i ungdommen, som han fikk peanøttsmør på brødskiva av familien til, på Berger, etter krigen da, når sånt var mangelvare).
Men men.
Så jeg mistenker litt at faren min kan jobbe for noe 'mafian' eller CIA, eller gudene vet hva.
Kan det ha vært pga. dette med hydrogenbomba, at farfaren min fikk flere hjerneslag, og ble mer og mer redusert, og at jeg måtte bo aleine, i en leilighet i Hellinga, på Bergeråsen fra jeg var ni år?
Hvem vet.
Det er vel lov å lure ihvertfall.
Det får man håpe på.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Det kan ha vært onkel Håkon og, som var noe 'mafian'.
For faren min trygla en gang Håkon om å lære meg elektronikk osv.
For faren min skjønte at jeg kunne litt om det, for jeg hadde kobla en fjernkontroll, til TV-en, til en transformator, som hørte til et togsett da, siden batteriet til fjernkontrollen hadde slutta å virke da.
Så sånn var det.
Men men.
Men det kan ha vært etter det her, at faren min begynte å drikke.
Han drikker hver dag, siden 1980 ca.
Kanskje 3-4 hele øl, 0.7 liter, er det vel.
Men men.
Mer da.
Jo, Haldis hadde noe veldig bra sovepiller, i veska, som jeg mistenker nå kan ha vært noe selvmordspiller(?)
At hun var noe spion hun og(?)
Men hun gikk dårlig overens med Håkon da, så det kan ha vært to forskjellige grupperinger.
Men men.
For jeg var irritert fordi jeg bodde aleine.
Og jeg gikk gjennom veska til Haldis en gang, og da fant jeg noen piller jeg trodde var sovepiller.
Og jeg hadde veldig søvnvansker, på den her tida.
Jeg forsov meg flere ganger i uka på skolen, og kunne ligge i timesvis uten å få sove da.
Men jeg rappa en sånn sovepille, eller hva det var, av Haldis, men jeg gikk gjennom leiligheten dems, en dag jeg hadde tatt meg fri fra skolen vel.
For noen dager orka jeg ikke å gå på skolen, det var en vane jeg hadde fra barneskolen, at jeg bare ble hjemme sånn en gang i uka, eller en gang hver fjortende dag.
Så sånn var det.
Jeg hadde ikke problemer med å henge med på skolen uansett, for jeg var ganske skoleflink da, og fulgte med i timen, når jeg først var på skolen.
Så sånn var det.
Og da sov jeg som en stein, i 12 timer, eller noe vel.
Jeg hørte ikke klokka, eller noe.
Så da kom jeg mange timer for seint på skolen.
Men så godt har jeg aldri sovet før, tror jeg.
Så da var jeg skikkelig uthvilt.
Men det kan jo ha vært noe sovepiller og da, selv om de sovepillene jeg har prøvd seinere, har vært mye svakere, de få gangene jeg har prøvd sånne.
Men men.
Så det kan være Håkon som kødder med faren min og da, det er mulig.
Hm.
Men Haldis sin rolle, det er vanskelig å si.
Men men.
Håkon bygde også et sånt elektronikk-skjul, med osciloskop osv, på 80-tallet.
Men en kamerat av meg, Kjetil Holshagen, sa at onkelen min ikke hadde så snøring.
Men men.
Og en gang, så hadde dem et slags mafian-møte, hos onkelen min.
Christell lurte meg med til Fremad, i Selvik.
Der fikk jeg vite at jeg måtte få hjem kusina mi, Lene, som var døv, og ikke kunne snakke da, hjem fra Fremad.
Og da var gardinene dratt for, hjemme hos Håkon, da jeg fikk tak i en taxi, og kjørte hun Lene hjem, etter at diskoteket var ferdig da.
Og der satt Håkon, og faren min og en kar jeg ikke hadde sett før.
Og faren min var skikkelig nervøs da.
Og dette var en fredag kveld.
Men det var masse adrenalin i stua der da.
Så jeg tror dem må ha hatt noe slags set-up, eller noe.
Og at Christell nok var med på det.
Med at de skulle sjekke om jeg begynte å tulle med kusina mi som var døv, eller noe.
Noe sånt.
Det var helt merkelig opplegg.
Så onkelen min, Håkon Mogan Olsen, han er nok noe 'mafian', eller lignende, vil jeg tippe.
Så sånn er det.
Ny e-post fra Trond Halvorsen angående problemene på SOL-debatt osv. (In Norwegian)
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
SV: SOL-sjefen klikka
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Feb 11, 2009 at 3:57 PM | |
To: Trond Halvorsen <trond-h@getmail.no> | ||
|
UiO sendte forklaring om spam e-post. Det var interessant. (In Norwegian)
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Kjære uio.no konto Bruker
Ingar Vindenes <ingar.vindenes@usit.uio.no> |
Wed, Feb 11, 2009 at 12:57 PM | |||||
Reply-To: postmaster@usit.uio.no To: eribsskog@gmail.com Cc: webmaster@usit.uio.no, postmaster@usit.uio.no, c.e.evensen@admin.uio.no | ||||||
|
Fler kommentarer til bildene til Fredrik Karlsen på Facebook. (In Norwegian)
Fredrik
Karlsen sine bilder - godt og blanda
Bilde
20 av 59|Tilbake
til album|Fredrik
sine bilder|Profilen
til Fredrik
Fra
albumet:
godt
og blanda av Fredrik
Karlsen
Del
Tag
dette bildetRapporter dette bildet
Lagt
til 9. februar - Kommenter - Liker
Erik
Ribsskog skrev
kl 23:12 9. februar
Og
hva betyr det her tegnet egentlig?
Hvis det er lov å
spørre.
Erik Ribsskog
Fredrik
Karlsen skrev
kl 23:13 9. februar
faan
du lurere på tegn a, hvor i verden bor du??
Erik
Ribsskog skrev
kl 23:16 9. februar
Jeg
bor i England jeg.
Oss gamlinga lurer på hva som foregår
når alle begynner å prate døvespråk vet
du.
Erik Ribsskog
Fredrik
Karlsen skrev
kl 23:18 9. februar
jeje,
det er hemmelig dette vettu. hahahahaha-
Erik
Ribsskog skrev
kl 23:25 9. februar
Ja,
jeg skjønner det.
Men ungdommen får jo ha sine
hemmelige subkulturer osv., det er ikke mye oss som snart er
pensjonister kan gjøre for å forstå noe av det.
David
Ulriksen skrev
kl 11:14 10. februar
finn
dine egne tegn Erik...
Søk på tegnspråk på
sol så finner du noe...!
Erik
Ribsskog skrev
kl 16:36 10. februar
Ja,
jeg
husker den siste sommeren jeg jobba på Rimi.
Så
hadde dem halv pris mobiler på Rimi Langhus.
Så
kjøpte jeg en mobil, så satt du i kassa.
Så
begynte du å sjekke så nøye oppi esken.
Var
det nye regler fra Rimi det eller?
Eller du husker kanskje
ikke?
Og hvorfor ringte du Thomas Bruun om meg, han hadde vel
ikke noe med Rimi Langhus å gjøre da?
Med
vennlig hilsen
Erik Ribsskog
David
Ulriksen skrev
kl 17:39 10. februar
1.
Eska til mobilen var så tung at jeg trodde du hadde lagt hele
safebeholdningen i den!!!
2. Var ikke Thomas sjefen din??
Bare
kødder jeg Erik!
Jeg må kjøpe
hukommelsespiller!! Husker ikke!
Vi har da prata om detta før!
Nå
må du stramme deg opp!
Må du ikke??
Erik
Ribsskog skrev
kl 17:46 10. februar
Hvorfor
må jeg stramme meg opp, jeg har vel aldri vært noe
slapp.
Jeg pleide vel å gjøre min del og vel så
det i butikken.
Ja, vi har prata om det før, men jeg
kan ikke huske å ha fått noe svar.
Men det er
kanskje noe med vannet på Langhus, som gjør at det går
ut over hukommelsen.
Det er mulig.
Med
vennlig hilsen
Erik Ribsskog
David
Ulriksen skrev
kl 17:52 10. februar
Hvorfor
går du å husker på ting som skjedde for snart 10 år
siden??
Noe andre ikke tenker over!
Jeg sjekka bare om alt var
oppi eska til telefonen!
Det er helt naturlig ved salg av ett så
dyrt produkt!
Kunne vært brekkasje!
Begynner å
lure på om det er noe galt med vannet i England jeg!!!
Erik
Ribsskog skrev
kl 17:59 10. februar
For
ti år siden, så tror jeg ikke du var gammel nok til å
jobbe i butikk.
Jeg ansatte deg i butikken da du var 16 år
vel, og det må vel ha vært i år 2000 tror jeg.
Og
det her vi snakker om, var i 2004.
Men men.
Jeg har
aldri sett at de som sitter i kassa på Rimi sjekker mobilene
sånn.
Jeg lurte på om det var noen nye
Rimi-regler.
Jeg husker jeg syntes at det var litt uhøflig,
som om du ikke stolte på meg.
Så jeg ble litt såra
og vonbråten da vet du.
Vannet i England er ikke bra,
det lønner seg å kjøpe vann på flasker, for
det vannet i springen er så fullt av klor og dritt, så
ingen av dem
Europeiske studentene jeg studerte sammen med i
Sunderland drakk vannet fra springen.
Så
sånn er det.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
David
Ulriksen skrev
kl 12:33 11. februar
HAHAH!!!
Erik,
du har blitt miljøforgifta!!!
Erik
Ribsskog skrev
kl 15:16 11. februar
Ja,
det
er det jeg sier jeg og.
12 år på Rimi er alt for
mye.
Med vennlig hilsen
Erik
Ribsskog
StatCounter: Noen fra Stovner søker på 'Erik Ribsskog har blitt høy på pæra', på Google. (In Norwegian)
http://www.google.co.uk/search?hl=no&q=Erik%20Ribsskog%20har%20blitt%20høy%20på%20pæra&btnG=Google-søk
Noen sier at jeg har blitt høy på pæra.
Men det synes jeg at jeg har ganske god grunn til også, vil jeg si.
Hvis man sjekker på noe som heter Blogglisten:
http://www.blogglisten.no/tag/7582
Det kan man se at jeg og Obama er de eneste som har egen tag.
Så her skjønner man, av å lese dette, at jeg må være veldig populær.
Dessuten, så gjelder det vel å prøve å lage litt oppstyr også, hvis man blir tullet med av politiet og myndigheter osv.
Dess mer oppstyr og hype, dess fler lesere på bloggen kanskje.
Og dess fler lesere på bloggen, dess flere rettigheter, kan man vel kanskje si(?)
Jeg tror ikke det er sånn lenger, at man bare uten videre, får rettighetene sine, fra myndighetene.
Neida, hvis man er i en vanskelig situasjon, så tror jeg nok at man kan risikere at man bare blir tullet med av myndighetene.
At myndighetene utnytter at man er i en vanskelig situasjon, og driter i rettighetene ens.
Og det er jo ikke riktig det heller.
Så da gjelder det å prøve å stå opp for sine rettigheter da.
Så det er det jeg prøver på da.
For hvis ingen gjør det, så har jeg lest, at de rettighetene blir svekka.
Dess færre folk som står opp for rettighetene sine, dess mer blir folk tulla med av myndighetene.
Sånn tror jeg det henger sammen.
Og dess mer oppstyr jeg kan lage på nettet, dess fler folk får greie på hva som foregår, og dess mer press på myndighetene, på å la folk få ha rettighetene sine i fred, og slutte å tulle med folk som er i en vanskelig situasjon.
Sånn tror jeg det henger sammen, så da prøver jeg å få mest mulig oppstyr om hva som foregår.
Så får vi se hva som skjer.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
StatCounter: Fler og fler leser johncons-blogg. (In Norwegian)
Det begynner å bli fler og fler lesere på johncons-blogg nå.
For nå noen uker tilbake så var det kanskje ca. 50 faste lesere hver dag på bloggen, mens nå er det opp mot 100 faste lesere noen dager.
Og antall unike lesere har også øket.
Så det er veldig bra, så takk til alle som leser på bloggen, og som hjelper meg å holde kontrollen i den situasjonen jeg er, hvor jeg har hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', og ikke får noe informasjon av politiet, eller andre, om hva dette går ut på.
Og folk har prøvd å drepe meg på min onkels nå eksdames gård, i Kvelde, i Larvik, i 2005.
Så det er veldig bra hvis noen holder et halvt øye på denne bloggen, så tusen takk for hjelpen til alle leserne på johncons-blogg, i forbindelse med dette!
Reklame
Jeg har tenkt på om jeg skulle ha reklame på bloggen, men jeg tror ikke egentlig det er så mye penger å tjene på det.
Jeg prøvde jo med Google-ads her, ifjor sommer og høst, var det vel, uten at det ga så mye inntekter akkurat.
Og det virker kanskje mer useriøst med reklame, det er mulig.
Kommentarer
Jeg kan også minne om den linjen jeg har pleid å legge meg på, når det gjelder kommentarer på bloggen.
Jeg tillater det meste, men jeg setter grensen ved personangrep/trakassering/mobbing.
Bare for å ta med om det, siden det har vært et par meldinger i det siste, som jeg ikke har tatt med, fordi jeg synes det begynner å minne mer om personangrep og trakassering da.
I tilfelle noen lurte på hvorfor de ikke fikk med kommentaren sin på bloggen.
Men det skjønte dem kanskje fra før.
Det er mulig.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
LiveLeak: Average wrap-up time between calls included in Bertelsmann asDP (staff growt) programme
Average
wrap-up time between calls included in Bertelsmann asDP (staff growt)
programme
At
Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation, in
Liverpool, there was being put a lot of focus on average call-time
and wrap-up time between calls, for staff.
(On the expense of
the content of the calls?)
(We were a bit like guinea-pigs, I
think, there.
Collegues has described it as 'almost like being
in
prison':
http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/10/heisann-christine-3.html).
Less..
Note:
This item contains 4 connected files (see top right)
Item
Info
Embed/Links
Spread
Item
Added:
Feb 11 2009 In: leak
Recorded
on: Sep 21 2006
By: johncons
http://www.liveleak.com/item?a=view&token=d7c_1234340888
Det her vil jeg si var en bra side om 11. september på norsk. (In Norwegian)
http://home.chello.no/trondh/911/bluff2.html
Jeg syntes den hadde veldig bra standard, spesielt på innholdet, til å være en norsk side, og sikkert også til å være en 11. september/krigen mot terror-side, uten tanke på hvilket språk det er på.
Det var kanskje litt mange døde linker, men ellers virka det veldig bra synes jeg.
Som alternativ til den offisielle versjonen da.
Så det var imponerende, jeg tror han Trond Halvorsen må være en av de som er i fremste rekke når det gjelder å finne ut sannheten om 11. september og krigen mot terror osv., så det var imponerende, må man si.
Så sånn er det.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Websider har jo en tendens til å forsvinne noen ganger.
Jeg husker jo at jeg hadde jo en webside, som het www.johncons.com, ifjor, som ble slettet, for jeg brukte for mye tid på websiden og bloggen, og for lite tid på jobben, så da forsvant websiden gitt.
Men men.
Så tenkte jeg kunne prøve å legge ut en back-up av den 11. september siden her.
Så får vi se om det funker:
Krigen mot terror er en bløff | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Professorer i fysikk hevder myndighetene lyver om 11. september
I november 2005 skrev Deseret News en artikkel om Professor Steven E. Jones som i en vitenskapelig analyse hevder at eksplosiver plassert på innsiden av World Trade Center fikk byggene til å kollapse. Nå står han fram sammen med en gruppe fysikere og vitenskapsmenn for å få fakta frem i nyhetsbildet, skriver Deseret News i en artikkel fra 27. januar 2006. Gruppen håper media rundt omkring i verden vil be eksperter i deres områder om å undersøke gruppens funn og påstander. "Da vil en av tidenes største skrøner blotte seg foran øynene på en hel verden," sier de.
"Amazing, incredible, pick your word. For the third time today, it's reminiscent of those pictures we've all seen too much on television before, where a building was deliberately destroyed by well placed dynamite to knock it down." CBS News
...Intet fly fra flyvåpenet dukket opp for å avverge eventuelle nye angrep ...fortsatt ingen fly fra det amerikanske forsvaret
Toppen begynte å vippe til siden og i henhold til naturlovene skulle den da fortsatt i den bevegelsen. Men isteden ble den plutselig pulverisert i luften. Den hvite støvskyen er et tegn på eksplosiver.
Han forklarer altså at grunnen til at de rev ned WTC7 var at de allerede hadde tapt så mange liv. En dårligere begrunnelse skal man lete lenge etter.
10 dager senere endret plutselig sprengningseksperten sin mening om hva som forårsaket kollapsene. Hans nye mening var helt motsatt av hans første uttalelse og stemte nå bedre med den offisielle forklaringen. Hvis en ekspert kan ta så grundig feil ved første øyesyn, så bør han revurdere sin stilling. Han hadde funnet ut at Osama Bin Laden kan oppheve natur og fysikklovene ved spesielle tilfeller:
A common interpretation of why the frames were released and what they show about the attack is exemplified in the video Painful Deceptions. It suggests that the frames were released in order to quell a growing chorus among skeptics that no plane hit the Pentagon. En analyse av de manipulerte bildene
Når den ekte Laden har vært på TV så har han selv gått til en arabisk TV-stasjon for å la seg intervjue eller holde en monolog med ansiktet mot kamera. FBI sin Osama-video er en times "One day in the life of Osama Bin Laden"-dokumentar delt opp i 3 scener/situasjoner, hvor kameramannen er mer eller mindre tilfeldigvis til stede. FBI sier at de fant videoen i et hus i Jalalabad, men vil ikke gå nærmere inn på hvordan de har funnet den. Man kan sikkert spørre FBI om de har gått fra hus til hus og sett gjennom alle videoene til folk, for å se om de kunne finne en innrømmelse fra Laden, men FBIs etterforskingsmetoder er Top Secret så man kan ikke forvente å få svar.
Uansett hvor du går må du utvise forsiktighet. FBI mistenker at Laden jobber med å terrorisere folk over hele kloden, så det er best å få tak i ham så fort som mulig. Du får 25 millioner dollar hvis du klarer å fakke denne fæle muslimen:
5. juni 2006 fikk Rex Tomb, "Chief of Investigative Publicity" for FBI, spørsmål om hvorfor Laden ikke var mistenkt for angrepet 11. september:
Det gikk en "urban legend" i Manhatten 10. september. Mange hadde fått beskjed om at noe stort skulle skje. Mange av de som jobbet i WTC fikk beskjed om å ikke gå på jobb den 11. Jeg antar at smartingenes forhåndsberegninger på antall drepte derfor ikke stemte.
|