Hei,
 
 jeg fikk også brev fra dere idag, med saksnummer 1872194-199894-jajo. 
 
 Men nå har jeg sendte jeg en klage på dere og Nordea til Finanstilsynet igår, så får vi ta det derfra.  
  Mvh.
  Erik Ribsskog
 2010/3/24  <Kundeservice@aktivkapital.no>
  
  
 
Beklager, disse kredittanmerkningene er
 etter vår mening rettmessige og blir stående. Grunnen skal gå tydelig frem i
 denne mailkorrespondansen. Men igjen, den dokumentasjonen du skriver at du har
 svart på hvitt fra Nordea må du selvfølgelig gjerne fremlegge.   
   
   
Mvh  
   
   
Kundeservice  
Aktiv Kapital  
   
   
   
 
   
Hei,  
 
 
jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var
 bare å overføre til.  
  
 
 
Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende
 et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City
 Self Storage.  
  
 
  
 For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays
 forlangte for å sende penger til Norge.  
  
 
 
Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to
 regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200
 i måneden.  
  
 
  
 Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å
 betale den regningen til dere på 300 i måneden da.  
  
 
  
 Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene
 ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som
 jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.  
  
 
  
 Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt
 avtalen.  
  
 
  
 Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.  
  
 
 
Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.  
  
 
 
Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?  
  
 
 
Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer,
 mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre
 at jeg får betalingsannmerkninger.  
  
 
  
 Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har
 kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.  
  
 
 
 
  
 Erik Ribsskog  
 
 
 
 
 
 
  
 
En overtrukket konto blir alltid sperret for å unngå ytterligere
 mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du har en avtale med Nordea
 som tilsier noe annet.  
   
   
Mvh  
   
   
Kundeservice  
Aktiv Kapital  
   
   
 
 
 
   
Hei,  
 
 
ja, men det var
 kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i Nordea, uten varsel ble
 sperret.  
  
 
  
 Derfor stoppet innbetalingene.  
  
 
  
 Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
 skulle få beholde kontoen.  
  
 
 
Så synes jeg dere
 kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.  
  
 
 
 
 
   
 
2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>  
 
 
Hei,  
   
Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
 være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
 en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
 betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
 det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.   
   
Men som sagt har du  mulighet til å be om oppfriskning av
 dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
 innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
 forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
 betalingsanmerkningen.  
   
Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.  
   
   
Mvh  
   
   
Kundeservice  
Aktiv Kapital  
   
   
   
 
 
 
   
Hei,  
 
 
ja, fordi avtalen
 var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.  
  
 
  
 Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.  
  
 
  
 Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i Vestfold,
 for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg hadde
 overhørt i Oslo.  
  
 
 
Så dere skal ha
 fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
 situasjon.  
  
 
 
Jeg får ikke
 forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
 ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.  
  
 
  
 Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
 nekter de å gjøre.  
  
 
  
 Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og de
 sender det ikke videre.  
  
 
  
 Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
 sitter på bakendene sine, dessverre.  
  
 
  
 Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
 betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
 avtalen.  
  
 
 
   
 
2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>  
 
 
Hei,  
Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
 oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
 300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
 17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26
 august via Nordeas  konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007
 skrev du en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du
 skulle låne penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert
 på noen av de to sakene.  
Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
 forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
 uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
 1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
 Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.  
Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
 England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
 respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til folkeregisteret.
 Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte adresse der.   
Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
 fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
 kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
 Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
 føler at det er hensiktsmessig.   
   
Mvh  
   
Kundeservice  
Aktiv Kapital  
   
   
   
 
 
 
   
Hei,  
 
 
jeg har sett på det
 nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
 Nordea.  
  
 
  
 Så jeg hadde en klage på dette.  
  
 
 
Og dere visste
 godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
 Breivik hos Nordea om dette).  
  
 
  
 Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.  
  
 
  
 Eller må jeg kontakte forliksrådet da?  
  
 
 
 
 
   
 
2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>  
 
 
Hei,  
   
Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
 sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
 fremtidige brev vil bli sendt til England.   
   
   
Mvh  
   
   
Kundeservice  
Aktiv Kapital  
   
   
 
 
 
   
Hei,  
 
 
ja, men har jeg
 ikke sagt til dere at jeg bor i England da?  
  
 
 
Dere kan ikke
 kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
 posten videre til meg.  
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>  
 
 
Hei,  
   
Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
 gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.   
Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
 avsagt i Forliksrådet.  
   
Med vennlig hilsen,  
   
 
 
   
   
   
 
   
Hei,  
 
 
jeg fikk et brev
 fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.  
  
 
  
 Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.  
  
 
 
Men jeg har vel
 gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
 gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
 arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
 få gjeldsrådgiver hos dem.  
  
 
  
 I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
 arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
 å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
 i England).  
  
 
  
 Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
 dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
 på dette.  
  
 
  
  
  
   
  
  
  
  
  
  
   
  
  
  
  
  
  
   
  
  
  
  
  
  
   
  
  
  
  
  
   
  
   
  
  
   
  
    
  
  |    
  |