torsdag 29. juli 2010

Jeg klagde på Lufthansa til SAS, siden jeg ikke får tak i noen av sjefene hos Lufthansa, og siden både SAS og Lufthansa er med i Star Alliance




Gmail - Problemer med Lufthansa/Star Alliance/Fwd: 20627974 - Your emails dated 11 January and 22 February 2010










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Problemer med Lufthansa/Star Alliance/Fwd: 20627974 - Your emails dated 11 January and 22 February 2010











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jul 29, 2010 at 1:32 PM




To:
hege.husa@sas.no


Cc:
post@mfa.no






Hei,

den e-post adressen jeg fikk først, fra SAS sentralbord, den virka ikke.

Det var visst ikke helt oppdatert informasjon de satt på der, skjønte jeg.

Men det er vel typisk Star Alliance det, (hadde jeg nær sagt).


Jeg prøver igjen ihvertfall, og videresender e-posten som ikke kom fram.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: Thu, Jul 29, 2010 at 1:15 PM
Subject: Problemer med Lufthansa/Star Alliance/Fwd: 20627974 - Your emails dated 11 January and 22 February 2010
To: anne-karin.pedersen@sas.no



Hei,

jeg klarer ikke å få tak i noen av sjefene på Lufthansa.

Men jeg tenkte jeg kunne sende om dette til SAS, siden dere er i Star Alliance, sammen med Lufthansa.



Så jeg ringte SAS idag, og fikk denne e-post adressen.

Problemet er at jeg tok en Lufthansa-flight, fra Frankfurt, til Detroit, i 2005.

Alle på flyet, fikk innreise-lapper, til USA, untatt meg.


Jeg sa til han som delte ut lapper, at jeg var fra Norge, og da fikk jeg ikke lapp.

Så på flyplassen fikk jeg problemer og de sendte meg tilbake til Europa.

Lufthansa ville heller ikke la meg kjøpe billett tilbake til Europa med de.


Hva foregår?

Jeg mener jeg da blir trakassert på det groveste av Lufthansa, men jeg kommer ikke fram med klagen min.

De sier dette er lenge siden, men jeg har ikke hatt internett og sånn, hele tiden, siden 2005, for jeg har etablert meg på nytt i England, og da har jeg ikke hatt internett og fasttelefon osv., hele tiden, og har ikke fått klaget ordentlig.


Men i 2008, var det vel, så klagde jeg første gangen til Lufthansa.

Men nå prøver de å sleipe seg unna, med at dette er fler år siden.

Men når jeg forklarer om grunnen til at jeg ikke har kontaktet de med en gang, så synes jeg at de burde godta den forklaringen.


Så her mangler det velvilje til tusen, fra Lufthansa.

Så jeg lurer på hva de har mot meg/nordmenn.

Jeg hører at Norwegian går forbi dere.

Kanskje det hadde vært smart av dere å kutte ut Lufthansa/Star Alliance.


Ihvertfall distansere dere litt fra det greiene.

For de er ikke nok ikke så hyggelige og reale mot nordmenn, tror jeg, de virker som at de har noe 3. verdenskrig på gang nå omtrent, synes jeg, tyskerne.


Så det vil jeg gjerne klage på.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: Fri, Mar 5, 2010 at 4:55 PM
Subject: Re: 20627974 - Your emails dated 11 January and 22 February 2010
To: feedback.Germany@dlh.de


Hi,



well, I want to please escalate this.

I'm sure that I was harassed, on your flight, and I think this was something serious, that shouldn't be excused with, that it happened in 2005.


So if you could please this compaint to your superiour, please.

Thank you very much in advance!

Sincerely,

Erik Ribsskog




On Fri, Mar 5, 2010 at 3:34 PM, <feedbackGER@lufthansa-crm.com> wrote:



Dear Mr Ribsskog



Thank you for your email dated 11 January 2010.



Since the flight in question took place in February 2005, we once more

wish to enlighten that the incident is not replicable for us at this point

of time.



We wish to state that guests on board of Lufthansa flights generally

receive mandatory documents if these have to be dispensed on routes to

certain destinations. We truly regret should you not have received an

appropriate form on your flight, anyhow, we anew point out that it is for

the main part the traveller’s own responsibility to ensure that he is

holding all necessary documents when entering the country of destination.



Dear Mr Ribsskog, since your writing does not contain new aspects in this

matter and the travel date is years ago, please understand that we regard

the file as closed from our side and thus will not comment on this issue

again in future.



We truly remain committed to maintaining your trust and confidence in our

airline.



Yours sincerely



i. V. Petra Zimdars



Deutsche Lufthansa AG

Customer Relations

33322 Gütersloh



Fax: 01805/838005





Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Deutsche Lufthansa

Aktiengesellschaft, Koeln, Registereintragung / Registration: Amtsgericht

Koeln HR B 2168

Vorsitzender des Aufsichtsrats / Chairman of the Supervisory Board:

Dipl.-Ing. Dr.-Ing. E.h. Juergen Weber

Vorstand / Executive Board: Wolfgang Mayrhuber (Vorsitzender / Chairman),

Dr. Christoph Franz (Stellvertretender Vorsitzender / Deputy Chairman),

Stephan Gemkow, Stefan H. Lauer