torsdag 8. juli 2010

Jeg sendte en klage til NITO-styret, på at jeg får purring, om kontingent, enda jeg har forklart til de, at jeg er fritatt, siden jeg er arbeidsledig




Gmail - Klage NITO/Fwd: Klage på Marit Stykket/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med NITO










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Klage NITO/Fwd: Klage på Marit Stykket/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med NITO











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jul 8, 2010 at 2:15 PM




To:
trond.markussen@nito.no, hey-ei@online.no, wenche.fivelsdal@nito.no, robert.garna@nito.no, stig.lagreid@nito.no, per.erik.lovholm@nito.no, inger.annie.moe@nito.no, tor.simonsen@nito.no, Trond.smaavik@nito.no, siw.tyldum@nito.no






Hei,

nå har jeg eskalert klagene mine på NITO, til toppen.

Og jeg sendte derfor om fakturaen deres, til presidenten deres.

Jeg forklarte at jeg er arbeidsledig, og derfor har fått fritak for kontingent.


Idag så fikk jeg 2. purring, på dette.

Jeg mener jeg må ta slik med dere på toppen, siden alle klagene mine, blir behandlet av dere, så synes jeg det passer.

Men her virker det som at dere er handlingslammet.


Hvorfor får jeg purring, når jeg har forklart om dette?

Sender med kopi av 2. purring.

Med hilsen

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/6/4
Subject: Klage på Marit Stykket/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med NITO

To: trond.markussen@nito.no
Cc: hey-ei@online.no, wenche.fivelsdal@nito.no, robert.garna@nito.no, stig.lagreid@nito.no, per.erik.lovholm@nito.no, inger.annie.moe@nito.no, tor.simonsen@nito.no, Trond.smaavik@nito.no, siw.tyldum@nito.no



Hei,

Marit Stykket sender meg bare linker til artikler om likestilling, og vil ikke behandle mine klager, (siden jeg ikke er kvinne eller minoritet, muligens).

Jeg mener at NITO må hjelpe alle medlemmer, og ikke bare f.eks. de kvinnelige medlemmene, selv om presidenten har dette som kampsak.


Da blir dere mer som en vits enn som en interesseorganisasjon, vil jeg si.

Så da blir det ikke noe trygghet og sikkerhet for medlemmene deres, som dere skryter av at dere gir.

Da blir det kriminell trakassering, og hat(?), istedet.


Og da blir det sånn at man blir kvalm, vil jeg si.

Når dere kjemper mot medlemmene deres og ikke for de.

God bedring!

Med hilsen


Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/6/4
Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med NITO
To: marit.stykket@nito.no


Hei,


nå fikk jeg en purring, på regning for utenlandsmedlemskap, (som jeg sendte om til deg, 14. april).


Det står at medlemskap i NITO gir sikkerhet og trygghet.

Men for meg så virker det som at dere bare tuller med medlemmene deres.


Du klarer jo ikke å gjøre den enkleste arbeidsoppgave, virker det som, dvs. å fornye mitt gratismedlemskap som arbeidsledig.

Så klagene mine på tullet deres, (og mangelen deres på hjelp, til meg som er i en vanskelig situasjon), de kaster dere vel bare i søpla?


NITO er en vits, vil jeg si.

Jeg skal se om jeg finner noen andre jeg kan sende om dette til også.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/4/14

Subject: Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med NITO

To: marit.stykket@nito.no


Hei,

nå fikk jeg regning for utenlandsmedlemskap, fra NITO i dag, og bare for å oppdatere, så er jeg fortsatt arbeidsledig, (og da slapp jeg å betale den forrige regningen).


Jeg sender dette til deg, siden alle klagesakene ligger hos deg.


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/4/4
Subject: Påminnelse/Fwd: Problemer med NITO
To: marit.stykket@nito.no


Hei,

jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.


Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/3/10
Subject: Problemer med NITO
To: marit.stykket@nito.no


Hei,

jeg fant ikke noe adm. dir., så jeg får sende det til deg, som er president.


Jeg har noen klager på NITO.

Jeg har vært medlem siden ifjor, og blir bare tulla med, synes jeg.


Jeg fikk beskjed, da jeg ble medlem, at NITO ikke kunne hjelpe meg med arbeidssaker jeg har mot Rimi, Coop, Forsvaret og Bertelsmann/Microsoft.

Men nå tenkte jeg på det her, når jeg trente idag, og da tenker jeg sånn, at jeg kunne jo ha blitt medlem av NITO, i 1989, da jeg begynte på NHI.


Det var bare det at jeg ikke fikk noe informasjon om NITO, av noen på NHI.

Jeg hadde ikke hørt om NITO før ifjor, ved en tilfeldighet.

Så derfor synes jeg at NITO kunne hjelpe meg med disse sakene.


Det får bli klage nr. 1.


Så er det klage 2:

Ei dame som het noe med Canarius, fra Oslo, sa at jeg måtte sende vitnemålet mitt, for å bli medlem, for de som lagde web-applikasjonen, for å bli medlem, de hadde glemt(!) at medlemmer måtte sende inn vitnemål.


Kan dette være riktig?

Eller tøyset hun Canarius?


Klage 3:

Jeg fikk ikke NITO-kortet, enda jeg er NITO-meldem og det er listet som en medlemsfordel.


NITO sier at bare de som består en kredittsjekk får kortet, men dette nevnes ikke i brosjyren deres.

Og, de som er NITO-medlemmer burde jo ha bra fremtidsutsikter pr. definisjon omtrent, så det burde vel ikke være så mange grunner for å nekte NITO-medlemmer NITO-kortet.


Nå er jeg arbeidsledig i England, og har problemer med å betale strømregninga, og det er ganske kaldt her om vinteren og, så jeg synes dette var ergelig.

Dere burde være solidariske når sånt skjer, mener jeg.



Klage 4:

Jeg sende min CV til NITO sin CV-evaluering, og fikk til svar at den var ustrukturert, noe jeg ikke klarer å se, men jeg sendte e-post tilbake og spurte om de kunne presisere hva som var ustrukturert, og da fikk jeg ikke noe svar.



Klage 5:

Jeg får ikke lov å være studentmedlem, enda jeg fikk graden min i fjor høst, like før jeg meldte meg inn.

Da kunne jeg fått kurs, etter seks måneder, men det var de vrange mot meg, og ville ikke la meg få være studentmedlem.



Jeg har aldri vært kriminell, men overhørte i Oslo, i 2003 at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian', og ble forsøkt drept på min onkel Martin Ribsskog sin gård i Larvik, i 2005, så jeg har flyktet til England.


Men jeg får ingen hjelp av politiet.

Politiet tuller derimot med meg, enda jeg aldri har vært noe annet enn en målbevisst forretningsmann, (dvs. butikksjef i Rimi, blant annet, og datastudent ved NHI og HiO IU), og aldri vært noe kriminell.


Og jeg er også i heimevernet, så jeg ser på det som bekymringsverdig, at politiet ikke gjør jobben sin.

Og når jeg har fem klager på dere alt nå, det blir en klage av omtrent hver henvendelse til dere, så lurer jeg på om dere tuller med meg, enten for noe kommunist-mafia og/eller politiet.


Så derfor vil jeg at dere skal slutte å tulle med meg, for dere er min fagforening, som skal hjelpe meg, og ikke gjøre det motsatte, det blir som at dere har en krig mot meg omtrent, vil jeg si.



Og jeg i heimevernet, så hvis dere tuller med meg, så er det landsvikdom neste, omtrent.

Så jeg ser gjerne at dere isteder hjelper meg, som heimvernsmann og NITO-medlem, siden det virker for meg, som at politiet ikke gjør jobben sin i Norge idag, og det synes jeg ikke er noe særlig, og synes heller ikke at det blir noe artigere hvis også NITO er med på den her tullinga og ikke gjør jobben sin.


Så jeg håper du kan ta det her alvorlig og hjelpe meg å få kontroll her.

For jeg er altså en heimevernsmann som er flyktning i England, men også her blir tullet med, og får ikke flyktningstatus, så jeg må late som at jeg er en vanlig arbeidsledig, for å få penger til husleie og mat.


Så jeg håper dere kan hjelpe meg, og slutte å tulle med meg, siden jeg forklarer at jeg er i heimevernet osv., som ikke er sivilt, som politiet og andre myndigheter, men militært, og derfor går over det politiet og andre myndigheter sier.


Så jeg håper dere kan ta mine henvendelser mer alvorlig nå, for jeg synes det virker som at det bare er tull hos dere.

Mvh.

Erik Ribsskog

















img159.jpg
930K