fredag 7. oktober 2011

Jeg sendte en ny e-post til IPCC

fromErik Ribsskog eribsskog@gmail.com
to!enquiries

ccTAYLORG@unhcr.org,
eftacourt@eftacourt.int

dateFri, Oct 7, 2011 at 3:44 PM
subjectReport of crime (One.com)
mailed-bygmail.com

hide details 3:44 PM (0 minutes ago)


Hi,

this is in Norwegian, but I live in the UK, so I'm supposed to send reports of crime to my local police.

I have a police complaint case, so I send to the IPCC, etc.

One.com let someone hi-jack my website.

This was fraud, someone tricked One.com, by sending them an e-mail to let them have my webshop.

The fraudsters linked to a very ugly picture of a sexual nature.

So I lost all my customers.

My brand-name has lost it's value, I suspect this could be an inside-job from One.com since my grandmother was from Danish royals, and our line is a competitor of Oldenburg, who has the Danish crown.

So I want to report One.com for distroying my webshop-brand, making me lose a lot of money.

Also One.com sells subriptions for one year.

Then when one year has passed, one can't just cancel.

One have to buy for another year, (which is much more expensive).

This is not how newspapers run subscriptions, (I've subscribed to several papers so I know).

So I think this could be fraud, how One.com run their subscriptsions.

I add the e-mails from One.coms special e-mail system, (even if they are in Norwegian but as a formality).

Hope this is alright!

Yours sincerely,

Erik Ribsskog

PS.

Here is the 'One.com' e-mails:

Message 1 of 3 Re: Betalingspåminnelse : Erik Ribsskog
Added October 6, 2011 4:18 PM
onelogo.gif
unknown.txt
Hei, jeg har sagt opp alle mine domener hos One.com. Jeg krever dere for £1.000.000 for aa ha latt noen kapre min nettbutikk, www.godtebutikken.net, og linke til et stygt bilde derfra. Erik Ribsskog 2011/10/6 > ** > [image: www.one.com] Dato: 06.10.11 Referanse: godtehuset.net > Ordrenummer: 1910032 > > Vedrørende uteblitt betaling for ordre nr. 1910032. > > 07.08.11 sendte vi ut en faktura vedrørende abonnementet ditt på webhotell > for domenet godtehuset.net. Vi sendte også ut en betalingspåminnelse > 08.09.11. > > Vi sendte fakturaen via e-post til adressen eribsskog@gmail.com. > > Vi sendte betalingspåminnelsen via e-post til adressen eribsskog@gmail.com > . > > Vi hadde per 29.09.11 ikke mottatt en betaling på utestående beløp på > ordren din. > > For å ikke belaste deg med ytterligere kostnader spør vi deg om å betale så > raskt som mulig. Vi opplyser om at ytterligere kostnader kan oppstå hvis > beløpet ikke betales innen 16.10.11. > Varebetegnelse: Beløp i GBP Skyldig saldo på ordre 23,76 Purregebyr > (faktura nummer 6404824) 10,00 Ny skyldig saldo i alt 33,76 > > Betaling av utestående beløp skal gjøres opp via Internett på følgende > link: > > https://www.one.com/pay.do?ocode=gqorxlNISxWAhROb > > Du kan se alle fakturaer på ordren din og betale utestående beløp i > kontrollpanelet til webhotellet. > > Husk å kontroller at vi har den korrekte mailadressen din ved å gå inn i > kontrollpanelet på nettstedet vårt (www.one.com) > > Hvis ikke du har mulighet for å foreta betaling online med betalingskort, > kan du foreta betalingen via homebanking: > > Danske Bank London > > Sort code: 30-12-81 > > Account number: 22004638 > > Veiledning: > > Ved bankoverføring/girobetaling skal du opplyse ordrenummer: > > 1910032 > > Hvis du gjerne vil ha ditt navn med så skriv følgende: > > 1910032,Erik Ribsskog > > One.com fornyer abonnementet ditt automatisk for å ivareta sikkerheten til > dataene dine og for domenet ditt. Automatisk fornyelse sørger for at en en > unngår tap av data og tapt domene hvis en glemmer å betale på grunn av en > ferie eller at det mangler oppdatert adresse. > > For mer informasjon, vennligst se våre forretningsbetingelser. > > Med vennlig hilsen > One.com > 1 Ropemaker Street > London, EC2Y 9HT UK > > Faks nr. +44 (0) 208 895 4001 >
Message 2 of 3 Re: Betalingspåminnelse : Salg - iks
Added October 7, 2011 10:51 AM Your rating: Not rated
Hei Erik, Jeg har nå kreditert din faktura på godtebutikken.net, og det er ikke lenge noe utestående på dette webhotellet hos oss. Videre kan jeg bekrefte at godtebutikken.net er oppsagt. Dessverre kan vi ikke ta ansvar for hacking av din side, og blir nødt til å henvise til punkt 1.5 i våre forretningsbetingelser. Du finner betingelsene på linken under: http://www.one.com/no/forretningsbetingelser Videre kan jeg opplyse om at du fortsatt har webhotell hos oss som ikke er oppsagt: johncons.org kongenavdanmark.net odinsofflicence.net spesialbestillinger.net johncons-fanclub.net johncons-shop.co.uk quiz-show.net snacksbutikken.net Du kan oppsi ved å følge veiledningen under. Vær oppmerksom på at det finnes to måter: 1) Oppsigelse online via oppsigelseslink eller 2) Innsende en skriftlig oppsigelse. Husk underskrift! Oppsigelse kan dessverre ikke gjøres pr. e-mail eller chat. Du kan likevel oppsi online. Vi har nettopp sendt deg en e-mail med en link til oppsigelse. Oppsigelses-mailen er sendt til den e-mailadresse, du står registreret med i webhotellets kontrollpanel. Når du har klikket "Oppsi", sendes en bekreftelse på oppsigelsen til din e-mail-adresse. I tilfelle du ikke mottar bekreftelsen eller oppsigelsesmailen, så skriv tilbake her, fordi ditt webhotell i så fall ikke er oppsagt, og ditt abonnement fortsetter. Vær oppmerksom på at et webhotell skal oppsiges senest 35 dager før den nåværende abonnementsperioden slutter, fordi du i motsatt tilfelle jf. våre forretningsbetingelser er forpliktet til å betale abonnementsavgiften for den følgende 12-måneders periode. Viss du har mistet adgangskoden til dit webhotell, kan du få det sendt til den e-mail-adresse, du står registreret med i kontrollpanelet her: https://www.one.com/admin/forgotpassword.do (Husk å stave domenenavnet uten www. og bruk kun små bokstaver) Når du har endret din kode, skal du bruker din nye kode til å oppsi webhotellet hos One.com. Dersom vi skal sende adgangskoder til en alternativ email-adresse, krever det en skriftlig tillatelse fra webhotellets eier. Oppsigelse kan også gjøres skriftlig: Privatpersoner: Oppsigelsen skal være skrevet på papir og inneholde domenenavn og/eller ordrenummer samt underskrift fra eieren. Firmaregistrerte: Oppsigelsen skal skrives på enten firmabrevpapir eller være avsluttet med firmastempel, samt inneholde domenenavn og organisasjons-nummer. Husk underskrift fra eier! Oppsigelser som ikke innholder disse opplysninger er ikke gyldige, og vil om mulig bli returneret. Oppsigelse kan ikke gjøres pr. e-mail. Når vi har motatt oppsigelsen vil du innen 8 dager kunne se mottakelsen av den i ditt kontrollpanel. Du vil også motta en mail fra oss på den mail-adresse du står registreret med i kontrollpanelet, der kan også se utløpsdatoen på ditt abonnement. Dersom du ikke har adgang til den mail-adresse som står registrert under kontrollpanelet, ber vi deg huske å opplyse din nye mail-adresse, så vi kan sende en oppsigelsesbekreftelse til deg. One.com Kalvebod Brygge 45 1. sal 1560 København V, Fax: 0045 70205872 salg@no.one.com Ønsker du mer informasjon om frister og betingelser for oppsigelse, kan du lese mer i forretningsbetingelsene som finnes her: https://www.one.com/static/terms/terms_no.pdf
Med vennlig hilsen / Best Regards

----------------------------------
One.com

Web-site: http://www.one.com
---------------------------------Message 3 of 3 Re: Betalingspåminnelse : Erik Ribsskog
Added October 7, 2011 4:35 PM
Hei, jeg har naa gaatt gjennom deres omstendelige prosedyre og oppsagt alle domenene ogsaa paa 'One.com-maaten'. Men jeg har egentlig kanselert disse nettsteder for mange maaneder siden, og mener derfor at jeg ikke skal betale gebyr, for et nytt aar for disse nettsteder. Dere kaller det som skjedde med Godtebutikken.net for hacking. Men det var _ikke_ hacking. Det var svindel. Noen sendte One.com en e-post og fikk One.com til aa gi dem min nettbutikk. De satte saa en link til et meget grovt bilde der. One.com brukte en hel helg paa aa rydde opp i dette, saa alle min nettbutikks kunder fikk det stygge bildet i ansiktet. Saa One.com har foraarsaket meg et betydelig oekonomisk tap pga. at mitt varemerke Godtebutikken.net har mistet sitt renome. Jeg mener ogsaa at deres abonnementsordning er svindel. Om man sier opp etter et aar saa maa man ogsaa betale for et nytt aar. Dette er ikke hva folk forbinder med et abonnement. (Jeg har selv abonneret paa flere aviser og vet at abonnenter vanligvis ikke maa sies opp _foer_ abonnementstiden utloeper). Jeg sender derfor kopi til politiet om denne svindelen og kapringen. Jeg skal sende en egen e-post til politiet om dette siden jeg naa skriver i deres 'spesielle system', og ikke i en vanlig e-post. Erik Ribsskog