søndag 4. mars 2012

Jeg sendte en ny e-post til FN




Gmail - Report of crime/Fwd: godtebutikken










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Report of crime/Fwd: godtebutikken











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sun, Mar 4, 2012 at 12:18 AM




To:
gbrlo <gbrlo@unhcr.org>


Cc:
gudmundur.einarsson@efta.int






Hi,

someone are sending a lot of forged spoofing e-mails in my name.

(I also get a lot of harrassing e-mails).

I wanted to report the forwarded e-mail as crime.


Erik Ribsskog

PS.

I'm sending about this to the UN since the Police don't reply to my e-mails.



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ødegård <hypertekst@gmail.com>
Date: 2012/2/24
Subject: godtebutikken

To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei,
at du selger godteri til Norge er forsåvidt en forståelig ide, all den tid vi ikke har de sortene du selger her. Jeg har imidlertid et spørsmål når det kommer til butikkene for resten av verden. Hvordan kan du vite at du har noe marked der? Du MÅ jo nesten selge litt dyrere enn din egen innkjøpspris, så hvorfor skal folk i England kjøpe fra deg når de kan få det billigere ved å gå i den samme butikken som deg og kjøpe til lavere pris?

Når det gjelder verden utenfor Europa er det vel enda verre; der er kostnadsnivået så lavt, at dine priser antakelig vil fremstå som kjempedyre i forhold til hva de betaler lokalt.

Har du gjort noen markedsundersøkelser, kartlagt etterspørsel etc? Det er vel det første man burde gjøre, FØR man åpner en butikk. Siden du har handelsutdanning, regner jeg med at du vet dette allerede, men det kunne vært interessant å vite hvilke resultater du har fått på forundersøkelsene dine, og hvorfor du tror det vil lønne seg å selge dyrt til lavkostland.