onsdag 25. juli 2012

Jeg sendte en ny e-post til Forbrukerombudet





Gmail - E-post adresse til Forbrukerrådet?/Fwd: Klage på City Self-storage











Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










E-post adresse til Forbrukerrådet?/Fwd: Klage på City Self-storage












Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>



Wed, Jul 25, 2012 at 1:54 PM




To:
postmottak@forbrukerombudet.no


Cc:
hv-02.kontakt@mil.no






Hei,

Jeg fant ikke noe e-post adresse, til Forbrukerrådet, så jeg lurte på om dere kunne sende dette videre til dem?

Mvh.

Erik Ribsskog


PS.

Til Forbrukerrådet:

Dette faller vel inn under kjøpsloven.

Jeg ringer City Self-storage angående noe greier, og plutselig under samtalen så øker de leia mi fra fire hundre og noe, til seks hundre og noe.


Jeg kan ikke skjønne at dette er i samsvar med kjøpsloven, (og god forretningskikk).

Sånt burde vel sendes skriftlig.

Dette virket helt tilfeldig for meg, som noe han City Self-storage fant på, der og da, for å straffe meg, eller noe.


Han sa at nå har ikke leia mi økt siden 2004.

Men det skal vel ikke være personlig det.

Jeg må jo behandles som alle de andre som leier der.

Denne prisøkningen virka spesielt mynta på meg, mener jeg.


Det som slår meg nå, (etter noen år), er at dette var omtrent som noe slags ekstra-skatt, som ikke-muslimer, (såkalte dimmi-er vel, som jeg har lest om i nettavisene, osv), må betale i muslimsk-kontrollerte områder.


Er det så ille i Norge nå at norske folk må betale dimmi-skatt?

Jeg vil ihvertfall klage på den her dimmi-skatten da, og at City Self-storage ikke sender tinga mine hit til England.


Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Sender kopi til Heimevernet, siden AG3 min fra dem, osv., ligger i den boden.


---------- Forwarded message ----------

From: Postmottak <postmottak@forbrukerombudet.no>
Date: 2012/7/25
Subject: SV: Klage på City Self-storage

To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>



Hei


Forbrukerombudet skal føre tilsyn med at de næringsdrivendes markedsføring og avtalevilkår er i samsvar med markedsføringsloven. Mer informasjon om Forbrukerombudet finnes på våre internettsider: www.forbrukerombudet.no


Problemstillingen du tar opp reiser først og fremst et sivilrettslig spørsmål, noe som faller utenfor Forbrukerombudets tilsynsområde. Du kan se om du finner relevant informasjon på www.forbrukerportalen.no. Der finner du også kontaktinformasjon til Forbrukerrådet, som eventuelt kan gi deg råd. Forbrukerrådet kan nås på telefon 03737.


Med vennlig hilsen for Forbrukerombudet


Jo Gjedrem


Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 21. juli 2012 09:49
Til: Postmottak
Emne: Klage på City Self-storage

Hei,


jeg har en del verdifulle ting, hos City Self-storage, i Oslo.


Jeg flytta til England, i 2004, og i 2007, (må det vel ha vært), så ringte jeg til City Self-storage, angående hvordan jeg lå an med leia vel, (for jeg betalte i begynnelsen for et år av gangen, og sånn, da).


Og da, så satt City Self-storage opp leia, fra fire hundre og noe, til seks hundre og noe vel, i måneden.



Men kan de bare sette opp leia sånn?

Må de ikke gi varsel på forhånd?

Dette høres rart ut for meg, som har gått handel og kontor.


Dessuten, nå vil ikke City Self-storage fortelle meg hvor tingene mine er engang.


Jeg har skrevet til dere, ifjor også, men jeg fikk ikke noe klart svar da, syntes jeg, så jeg prøver igjen.



Mvh.

Erik Ribsskog