mandag 29. juli 2013

Jeg sendte enda en e-post til Finanstilsynet





Gmail - Svar på e-post av 23. juli 2013








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Svar på e-post av 23. juli 2013










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Mon, Jul 29, 2013 at 1:22 PM





To:
Henriette Stenbeck <Henriette.Stenbeck@finanstilsynet.no>








Hei,

ok, jeg tror jeg får sende et brev til Tryg.

For jeg klarte å se noen e-post-adresse til de, på kontakt-nettsiden deres:

http://www.tryg.no/om-tryg/kontakt-oss/index.html


Så jeg får skrive en huskelapp her, og så får jeg ta det til helgen, eller noe sånt.

Takk for svar om dette, (og i tillegg svar om Lånekassa-problemer og Nordea-problemer).

Jeg leste på Tryg sin nettside nå, at de samarbeider med Nordea.

Er du sikker på at dette ikke er en sak for Finanstilsynet likevel.

Når jeg blir tullet med av to forskjellige selskaper som samarbeider, mener jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog


PS.

Kanskje du kan høre med en overordnet hos dere, om dette.

SIden jeg regner med at dette problemet ikke er et 'rutine-problem', liksom.

På forhånd takk for hjelp.

Da venter jeg med brev til Nordea og Tryg, før jeg hører fra dere om dette samarbeidet til Nordea og Tryg om å tulle med meg.

(Sånn som det virker som for meg, ihvertfall).

Jeg har sendt e-post til Sivilombudsmannen om Lånekassa, (selv om Sivilombudsmannen har fått kjempemange lignende klager av meg, uten å gjøre noe ut av noen av sakene tidligere.


Og enda det er flere år siden jeg sendte de den første klagen.

De begynte å tulle med meg, siden de sa at jeg måtte sende dem et kort brev, fordi at de trengte underskriften min.

Og da jeg sendte dem et kort brev, med signatur, så begynte de å klage over at brevet var for kort.

Det blir bare som  noe idioti, for meg, må jeg si.

Jeg hadde jo forklart detaljene i en e-post.

Og brevet var bare for formalitetens skyld, ble jeg forklart av Sivilombudsmann-medarbeider Brattgård, (var det vel).


Så det virker veldig rart.

For jeg har sendt dem mange titalls saker seinere.

Og de gjør ingen verdens ting, må jeg si.


2013/7/29 Henriette Stenbeck <Henriette.Stenbeck@finanstilsynet.no>



Til Erik Ribsskog,


Det vises til din e-post av 23. juli 2013 vedrørende Tryg Forsikring.


Tvister som oppstår mellom forsikringstager og forsikringsselskapet behandles av Finansklagenemnda. Det bemerkes at det først må rettes en skriftlig klage til forsikringsselskapet før Finansklagenemnda kan behandle en eventuell klage.




Med vennlig hilsen


Henriette F. Stenbeck

konsulent

Seksjon for forvaltning og kriseberedskap



_____________________________________________________



FINANSTILSYNET

THE FINANCIAL SUPERVISORY

AUTHORITY OF NORWAY


Revierstredet 3, Postboks 1187 Sentrum, 0107 Oslo

Telefon: 22 93 98 00, telefaks: 22 63 02 26
www.finanstilsynet.no




Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 23. juli 2013 18:17
Til: Henriette Stenbeck
Emne: Re: Svar på e-post av 23. juli 2013

Hei,





ok, jeg har ikke fått så mye fra Bankklagenemda, såvidt jeg husker.






Men jeg får kanskje sende Nordea et brev da.




Tryg er vel dere?

De trenerer en forsikringssak jeg har mot min tidligere advokat Rukke.





Hun sluttet i jobben sin mens hun var halvferdig med min sak, (mot Svelvik kommune).




Og nå vil ingen andre advokater røre saken.



Så jeg vil ha erstatning av Tryg tilsvarende det den saken ville ha gitt meg i retten, hvis jeg hadde vunnet.



Men Tryg har ikke svar, på 'år og dag'.





Kan dere få de til å svare?

Mvh.

Erik Ribsskog




2013/7/23 Henriette Stenbeck <Henriette.Stenbeck@finanstilsynet.no>



Til Erik Ribsskog,


Det vises til din e-post av 23. juli 2013.


Finanstilsynet overprøver ikke kredittvurderinger banker foretar. Dette er en del av bankenes forretningsmessige vurderinger.

Tvister som oppstår mellom finansforetak og deres kunder behandles av Finansklagenemnda. Det bemerkes at det først må rettes en skriftlig klage til banken før Finansklagenemnda
kan behandle en eventuell klage.

Når det gjelder ditt spørsmål om Finanstilsynets behandling av din tidligere klage
på Nordea, er denne besvart i e-post av 29. mars 2010.


Nevnte e-post er vedlagt.



Med vennlig hilsen


Henriette F. Stenbeck

konsulent

Seksjon for forvaltning og kriseberedskap



_____________________________________________________



FINANSTILSYNET

THE FINANCIAL SUPERVISORY

AUTHORITY OF NORWAY


Revierstredet 3, Postboks 1187 Sentrum, 0107 Oslo

Telefon: 22 93 98 00, telefaks: 22 63 02 26
www.finanstilsynet.no








Denne e-posten er kun beregnet for den institusjonen eller personen den er sendt til, og kan inneholde taushetsbelagt informasjon.
Dersom e-posten er sendt feil, bes du informere avsender og slette e-posten og eventuelle vedlegg.
Enhver bruk av informasjonen er i tilfelle ulovlig.

This e-mail is intended solely for the use of the individual or organisation to whom it is addressed and may contain confidential information.
If you are not the intended recipient, please notify the sender and then delete the e-mail and any attachments transmitted with it from your system.
Any use of the information in the e-mail and any attachments is in such case strictly prohibited.

Finanstilsynet (The Financial Supervisory Authority of Norway)
Tlf./Tel. (+47) 22 93 98 00
E-post/E-mail: post@finanstilsynet.no
www.finanstilsynet.no