søndag 2. november 2014

Jeg sendte en e-post til NAV

Erik Ribsskog

Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail

Erik Ribsskog Sat, Nov 1, 2014 at 11:50 PM

To: "post@nav.no"
Cc: Roy Frantzen , Postmottak Sivilombudsmannen , Lars Aasen , postmottak@asd.dep.no, kontor@vtdekk.no, "hv-02.kontakt" , nav.baerum@nav.no, Akademikerforbundet
Hei,

nå så jeg det, (på kjøkkenet), at jeg hadde fått to brev, fra NAV, i dag.

(Det satt noen russere og drakk, (og maste på om at jeg måtte være
med), på kjøkkenet, tidigere i dag).

Det står:

'Bidrag til husleie for perioden for perioden 01.11.2014 til
31.12.2014 med kr.5000,00.'.

(Det menes vel per måned da, regner jeg med?.

Det er jo som noe skrevet av en unge, hvis det ikke forklares).

Videre:

'Stønaden for november blir sendt til din konto omgående'.

(Ja, det var det hu Helene Unstad sa på telefonen i går og).

Men så står det, at jeg må vise kvittering, før dere sender disse pengene.

Og så brøt dere, mot det Unstad sa på telefonen.

Og så sendte dere bare 5600.

Og jeg har fått masse gebyrer, på min Nordea-konto, (som bankene har
begynt med i Norge, mens jeg bodde i England, ved).

(Og jeg har kjøpt et telenor kontantkort osv., som jeg trengte til internett).

Så nå har jeg mindre enn 5000.

Så jeg får jo ikke nå betalt husleien.

(Og den skal også betales inn på konto, til husvert, innen den første,
så jeg at det stod, på kontrakten).

Så her har dere forrandret på det, etter at jeg prata med dere, på
telefonen, i går.

(Virker det som).

Det er jo motstridende det som ståd i brevet og.

Det er som en unge som har tulla, og forrandret på vedtak, fra dagen før.

Dere skulle også ha ringt meg, 30/10, om disse vedtakene.

Men så ikke.

Og jeg var innom, hos dere, på 31/10, og snakket med en Rune der.

Og han klarte ikke å printe ut disse vedtakene til meg.

(Enda datoen er 30/10 på de, står det).

En saksbehandler måtte ringe meg, sa han.

Og når dere ringer, så sier dere noe tull, (for å lure meg), virker det som.

Jeg foklarte hvordan han husverten var, (at han går inn på rommet), i
den telefonsamtalen.

Så dette er noe tull, fra dere, for å få han husverten til å gå inn på
rommet mitt, (virker det som).

Det er jo terror.

Det er for å ødelegge helgen og livet mitt, virker det som.

Når jeg forklarer det, at han husverten er sånn, at han går inn på rommet.

Så må folk våkne opp, mener jeg.

Og sagt fra, til han husverten.

Det ville nordmenn ha gjort i 'gamle dager', mener jeg.

Så dette er bånn i bøtta.

Dette er terror, for at jeg skal sitte og vente på at en gal svenske,
skal komme, (med sine svære albanske mafia-ansatte, eller hva de er),
inn på rommet mitt.

(For han har koden, til kode-låsen).

Dette er tortur og terror.

Grunnen til at jeg spurte, hvor dere sendte husleie-pengene.

Det var, at NAV Østensjø, de sendte disse pengene, direkte til
husvert, uten å spørre meg først, hvor jeg ville, at de skulle sende
disse.

Og jeg har heller ikke bedt om noe møte.

NAV Østensjø sa at dere hadde to ukers behandlingstid.

Så jeg gikk til dere, i midten av oktober, (for jeg var veldig mye hos
NAV Østensjø, i begynnelsen av oktober, for å få kopi av vedtak, så
jeg får jo ikke gjort annet omtrent, enn å gå til NAV).

Og der, så sier en kar, som så ut som en tysker, (vil jeg si).

At jeg måtte på møte, før det ville forelegge vedtak.

(Så jeg måtte følge med på telefonen, før dere ringte meg, om et sånt møte).

Så det med møte/samtale, er noe NAV har tatt inisjativet til, og ikke
jeg, (som dere får det til å se ut som, i brevet deres).

Dere svarer ikke på e-postene mine.

Så jeg får dra til NAV Bærum, (i Sandvika), på mandag.

Og høre om dere kan sende husleie-pengene og.

Før han svenske husverten 'klikker', og går inn på rommet mitt igjen,
mens jeg ligger i senga, (en gang jeg hadde sitti oppe lenge, med
bloggen, eller noe sånt, var det vel).

Det var NAV Østensjø, som sendte meg, til denne husverten.

Dere kan ikke sende folk til sånne 'albansk mafia-husverter', som går
inn på rommet, og truer/hinter om betaling i natura, mener jeg.

Jeg har også sett møkk på gulvet her, (og fått en bulk i kabinettet på
PC-en min), som kan tyde på, at folk har vært her, (at de har kommet
seg inn, på rommet mitt, ved at de på en eller annen måte, kan den
seks-sifrede koden, som trengs, for man trenger ikke nøkkel, for å gå
inn på rommet, kun kode).

Så at dere sender NAV-klienter til albansk mafia.

Det synes jeg er som noe av det værste jeg har hørt.

Og landsvik og det som er, (må man vel si).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-10-31 20:47 GMT+01:00
Subject: Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd:
Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail
To: "post@nav.no" <post@nav.no>
Cc: nav.baerum@nav.no, Roy Frantzen
<roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>,
postmottak@asd.dep.no, kontor@vtdekk.no


Hei,

i dag, så var jeg på NAV Sandvika, og prata med en Rune, i skranken der.

Han kunne opplyse at saksbehandler het Helene Unstad.

Men kunne ikke gi noe videre opplysninger.

Så ringte hun Unstad, etter at jeg hadde vært hos Nav, og snakka, med han Rune.

Og hu sa det, at hu hadde sendt meg for livsopphold, (7200), og for
husleie, (5000), til min konto, sånn at jeg skulle få det, i dag.

Men jeg fikk bare cirka 5600.

Så her har det skjedd noe tull.

Hva er det som foregår, lurer jeg.

Er dette en provokasjon?

Først så sier Nav at behandlingstiden, (for søknader), hos Nav Bærum
er to uker, og på onsdag, så sier hu Merete i skanken, at det er tre
uker.

En provokasjon, vil jeg si.

Så sier hu Merete at dere skal ringe innen fredag.

Men ingen ringer ingen fredag.

En ny provokasjon.

Og så sier hu Helene Unstad at hu skal sende 12.200, (sånn som jeg forstod det).

Men jeg fikk bare 5600.

En ny provokasjon.

Er det for å få han svenske husverten Johan til å gå inn på rommet mitt igjen?

Å si at 'det fattas betalning'.

At han fisker etter noe betaling i natura, eller noe?

At dere prøver å få meg voldtatt av en korsfarer, som ser etter korgutter?

Han har flere svære albanere på dekkverkstedet sitt og.

En gang jeg skulle vise han et vedtak, (etter avtale), så var det bare
svære albanere der.

Er dette noe plott eller?

Jeg blogger også om dette, men ingen redaktører skriver.

Svikefulle er mine landsmenn.

Leieboerforeningen svarer ikke.

Dere 'NAV-surrere' får heller pelle dere til Slependen selv, og betale
han husverten i natura selv.

Det er dere som surrer her.

Jeg blir kvalm.

Berme og pakk må jeg si at alle mine landsmenn er, virker det som.

Dere later som at dere har raue saue auer, og sitter og koper og ser
på og gjør ingen ting, på deres patetiske og kvalmende vis.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-10-30 16:24 GMT+01:00
Subject: Enda en oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd:
Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail
To: "post@nav.no" <post@nav.no>
Cc: nav.baerum@nav.no, Roy Frantzen
<roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>,
postmottak@asd.dep.no


Hei,

og hu Merete, hos Nav Bærum, (i skranken der).

Hu sa til meg, i går, at de ville ringe meg, innen fredag.

(Altså i dag).

Men jeg har ventet på telefon fra dem, i hele dag.

Og nå er det etter deres kontortid, og jeg har ikke hørt noe.

Det er ikke noe annet enn jug og tull og kødd med dette Nav, virker det som.

Det er en skam.

Det virker som at de ikke har noe respekt for folk og deres rettigheter.

Folk er avhengig av NAV for å få penger til mat og husleie.

Og de blir bare tullet med.

Det er en skandale, mener jeg.

Jeg skjønner at folk klikker rundt omkring, når de blir behandla, på
den måten, som jeg blir behandla, av NAV.

Det er som en provokasjon, er det minste man kan si.

Så dette vil jeg selvfølgelig igjen klage på.

Nå får dere ta dere sammen, og slutte å være som noe
kommunist-mafia-pakk, eller hva dere er.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-10-29 22:22 GMT+01:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail
To: "post@nav.no" <post@nav.no>
Cc: nav.baerum@nav.no, Roy Frantzen
<roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>,
postmottak@asd.dep.no


Hei,

jeg må også sende en klage-oppdagering, synes jeg.

Tidligere i dag, så var jeg hos NAV Bærum, i Sandvika.

Jeg fikk prate med ei Merete, i skranken der.

Hu fortalte meg det, at grunnen til at jeg ikke hadde fått høre fra
dem, var at de hadde, _tre_ ukers behandlingstid, av søknader.

Men i vedtak-brev, fra NAV Østensjø, fra slutten av september.

Så står det, at jeg må kontakte NAV Bærum, innen _to_ uker, før
inneværende vedtaks-periode utløper.

Og det gjorde jeg.

Jeg var hos NAV Bærum, på 15/10 og 16/10.

Og 16/10 er innen to uker før inneværende vedtaks-periode utløper.

Men jeg får her motstridende informasjon, av forskjellige NAV-avdelinger.

Og jeg har også tidligere blitt nektet å prate med saksbehandler, (på
NAV Østensjø).

Og at jeg må søke helt på nytt, fordi at NAV flytter meg, fra Oslo til Bærum.

Det er veldig byråkratisk, fra NAV, synes jeg.

Og denne flyttingen, (av meg), fra Oslo til Bærum, har ikke gått
særlig bra, vil jeg si.

Grunnen er at NAV har somlet, surret og vært byråkratiske.

Denne flyttingen var foreslått av NAV, men dere har ikke fulgt opp
forslaget deres på en bra måte, synes jeg.

For eksempel så sendte dere husleie-pengene for sent.

Noe som resulterte i at den svenske husverten her, (Johan), låste seg
inn, (han trykte inn koden til låsen), på rommet mitt, og begynte å
klage på, at 'det fattas betalning'.

Så alt annet enn smidig, har dette vært, fra NAV sin side.

Vil jeg klage på, hvis NAV-folk, har lov å klage, på sånt.

Og nå igjen, så er det som en komedie, med veldig dårlig oppfølging og
fleksibilitet, synes jeg.

Klientere deres blir bare som kasteballer, som ingen bryr seg om,
synes jeg, at det virker som.

At man blir sendt til en annen kommune, og så må gjennom den samme
papirmølla igjen.

Og blir behandlet på stemoderlig vis, ved at betalinger så blir
forsinket, (etter at man har flyttet til den husvert, som NAV har
anbefalt en).

Med der resultat at man får en utenlandsk husvert, (som kanskje ikke
kan de norske reglene), inn på rommet sitt, på en slags truende måte,
må man vel si.

Nei, bånn i bøtta må man kalle dette, (fra NAV), mener jeg.

Denne elendige behandlingen fra NAV vil jeg igjen klage på.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-10-27 8:32 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail
To: nav.baerum@nav.no
Cc: "post@nav.no" <post@nav.no>, Roy Frantzen
<roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>


Hei,

jeg var hos dere, 15/10, og fikk prate med ei dame, med mørkt hår, i
skranken der.

Hu ga meg et søknadskjema, etter at jeg viste henne, noen brev osv.,
fra NAV Østensjø.

Så var jeg hos dere igjen, (på NAV Sandvika), på 16/10.

Da leverte jeg det skjemaet, som jeg fikk dagen før, til en kar, i
skranken deres, (som så ut som en tysker, i 30-åra, cirka. Noe sånt).

Jeg tok en kopi, av forsiden, av skjemaet, (som jeg nå har skannet, og
vedlegget).

Han 'tyskeren', sa at dere skulle ringe meg.

(For å avtale et møte).

Men dette er nå snart to uker siden.

Og livsopphold-pengene mine, er bare beregnet å vare, ut oktober, (det
vil si til og med fredag), så jeg har budsjettert med det, og har nå
bare et par hundre kroner igjen, til mat osv., og det varer nok ikke
lenger, enn akkurat til fredagen.

Så jeg synes det er litt uprofesjonelt av dere, å ikke svare.

Han svenske husverten her, (Johan), er sånn, at han går inn på rommet,
hvis han ikke får leia, på dagen.

Så dere stresser meg litt her, må jeg si.

Hvorfor ringer dere ikke.

Han i skranken deres, sa at dere skulle ringe, (for å avtale et møte),
for snart to uker siden.

Hva er det som foregår, lurer jeg.

Det er ikke riktig at man skal bli tullet med, bare fordi man må
'NAV-e', mener jeg.

Så dette vil jeg klage på, at dere ikke ringer, når dere har sagt det,
at dere skal gjøre det.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også vært 'ørten' ganger, på NAV Østensjø, (på Skullerud), for
å få kopi av diverse vedtak.

(Siden at de sendte disse, til min gamle adresse, på Anker Apartment,
på Grunerløkka.

Så jeg synes at det kanskje blir litt mye NAV, når jeg sendes rundt
sånn, som en kasteball.

Og nå en måned senere, så er det krøll, med NAV Sandvika, virker det som.

Er det noe automatikk i, at det må bli krøll, når man har med NAV å
gjøre, lurer jeg.

Skjerpings, må jeg si da.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-10-14 16:46 GMT+02:00
Subject: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: min mail
To: "post@nav.no" <post@nav.no>
Cc: Roy Frantzen <roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>


Hei,

jeg var på Nav, i Sandvika, i dag.

Jeg er ikke så kjent, i Bærum.

Så jeg 'surra' litt rundt, før jeg fant NAV, og var der, cirka fem på tre.

Da stod det en litt lav Securitas-vakt der, (med skjeggstubber), som
stoppa meg, i døra.

Jeg viste han et brev, fra NAV Skullerud, om at jeg skulle kontakte Nav Bærum.

Men det var ikke bra nok.

Han sa at de stengte kvart på tre der.

Men på skiltet så stod det klokka tre.

Så de gjør det feil, på NAV Sandvika, mener jeg.

For jeg har jobba, i butikker, som Matland/OBS Triaden, (i Lørenskog).

Og der hendte det, at den siste kunden, ikke var ute av butikken, før
nærmere klokka ni om kvelden, (og vi stengte klokka åtte).

Så det er sånn, at de som har kommet seg innenfor døra, før stengetid.

De skal ekspederes, på vanlig måte.

Og så kan arbeids-flokken gå hjem, når de er ferdige, med å ekspedere kundene.

Det er vanlig, i Norge, mener jeg.

Tenkt dere, om de hadde gjort det sånn, på polet, før påskeferien.

La oss si at polet stengte klokka 13, den siste dagen, før påskeferien.

Og så kommer Ola Nordmann innom, et kvarter før stengetid.

Og blir nekta i døra, av en 'Gestapo-vakt'.

Og Ola Nordmann skal handle med seg, sprit og andre drikkevarer, for
hele påskeferien, (eller for eksempel juleferien).

Det sier seg selv, (mener jeg), at NAV Sandvika gjør det feil.

Hvis de hadde gjort det sånn på Polet, så hadde dem fått hørt det, mener jeg.

Jeg mener at Wesenlund har laget en sketsj om det.

Og der var temaet, om Fleksnes kom seg til polet, før stengetid, (eller ikke).

Temaet var ikke, om han kom seg til polet, _et kvarter før_ stengetid,
(eller ikke).

Så dette ville jeg klage på.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Roy Frantzen <roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>
Date: 2014-09-30 8:30 GMT+02:00
Subject: RE: Oppdatering/Fwd: min mail
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei

Det bekreftes at dette er for ut oktober måned. Ved evt videre hjelp
etter oktober måned må du kontakte NAV Bærum.
I forhold til taushetsplikt og datasikkerhet, får vi ikke sendt vedtak
på e-post. Hvis du ikke har fått lapp på postkasse, blir det sendt i
retur. Du kan evt komme hit å få kopi av vedtak.

Mvh

Roy Frantzen
Fagkonsulent
NAV Østensjø



-----Original Message-----
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: Monday, September 29, 2014 10:35 PM
To: Roy Frantzen
Cc: kontor@vtdekk.no
Subject: Oppdatering/Fwd: min mail

Hei,

jeg så det, at det hadde kommet inn en litt over 7000, på kontoen min,
hos Nordea, i dag.

Jeg lurte på hvor lenge, som de pengene, var ment å vare.

(Er det ut oktober?).

Jeg tror ikke, at navnet mitt, er satt opp, på postkassa her enda, (i
Slependveien 80).

Så jeg lurte på om det hadde vært mulig, å få en kopi, av det siste
vedtaket, per e-post.

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-09-25 12:53 GMT+01:00
Subject: Re: min mail
To: Roy Frantzen <roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no>
Cc: kontor@vtdekk.no


Hei,

takk for e-post!

Jeg viser til telefonsamtale tidligere i dag.

Jeg ble bedt om å sende en e-post, som en søknad, om livsopphold,
garanti og husleie.

Og jeg søker herved om dette.

Jeg hadde også en møte med din kollega/assistent Martine, på mandag, i
forrige uke, (på NAV Østensjø, på Skullerud).

Og da fylte jeg ut en del skjemaer.

Så det kan muligens vært disse skjemaene, som det har vært snakk om, denne uken.

Det er mulig at hun Martine har oversikt over hvor de skjemaene ble av.

Jeg sender også kopi av denne e-posten til husverten, (siden han har
ringt et par ganger, om denne søknaden, tidligere denne uken).

Håper som sagt at penger til mat/livsopphold, kan sendes ganske raskt,
til min konto, hos Nordea.

Jeg har som sagt på telefonen, prøvd å få tak i en saksbehandler, hos
dere, fem ganger, siden fredag, i forrige uke.

(Uten å lykkes, før på femte forsøket).

Så jeg har ikke så mye penger igjen, på konto, (kun cirka 12-13 kroner).

Og jeg tror neppe at de som jeg bor i bofelleskap med, blir så glade,
hvis jeg begynner å spise av deres mat, for eksempel.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


On Thu, Sep 25, 2014 at 12:10 PM, Roy Frantzen
<roy.frantzen@bos.oslo.kommune.no> wrote:
>

5 attachments

IMG_20141101_0001.jpg
527K

IMG_20141101_0002.jpg
548K

IMG_20141101_0003.jpg
413K

IMG_20141101_0004.jpg
508K

IMG_20141101_0005.jpg
328K

PS.

Her er vedleggene:

IMG_20141101_0001

IMG_20141101_0002

IMG_20141101_0003

IMG_20141101_0004

IMG_20141101_0005