torsdag 15. januar 2015

Jeg sendte en e-post til Bisnode

Erik Ribsskog

Deres brev av 17. desember

Erik Ribsskog Thu, Jan 15, 2015 at 4:34 PM
To: Bisnode Credit oppdatering
Cc: post@finkn.no, firmapost@nkom.no
Ok,

er det telefon-abonnement?

Jeg har fått meg norsk mobil, (som Elkjøp prakka på meg), med Netcom kontant.

Men Netcom kontant, har forrandra seg.

De gjelder nå bare for noen uker av gangen.

Noe som sikkert er flott, for de som liker å ringe mye, (og sladre osv.).

Men jeg forbinder kontantkort, med at man har en saldo, som man kan
ha, i flere måneder, (hvis man sender en del e-poster, istedet for å
ringe).

Jeg har måttet ta en telefonsamtale, (til Nav), siden jeg flytta
tilbake, til Norge, i September, (fra den norske mobilen min).

Så Netcom vil at jeg skal betale 200 kroner i måneden, for å ikke ringe?

Det er jo dumt.

Jeg tenker det, at jeg må bytte, til Telenor mobil.

Men mobilen er vel antagelig låst, til Netcom.

Og Netcom låste opp en 'mobil bredbånd-stick', på Sandvika Storsenter,
for noen måneder siden.

Så å gå dit igjen, for å få fjernet operatør-sperre.

Det blir litt spesielt, isåfall, må jeg si.

Men Netcom gjør noe rart her, synes jeg.

Jeg kan jo søke mer om sånt her på nettet, etterhvert, og så bestemme
meg, for hva jeg skal gjøre.

(Jeg liker helst å orientere meg selv, om sånne markeder.

Og til det tidspunktet, som jeg synes, at passer greit, liksom).

Men Talkmore har jeg ikke kontaktet.

Jeg liker bedre å sende skriftelige e-eposter, (og Facebook-meldinger
osv.), enn å 'bable' i det uendelige, uten at det kan dokumenteres
seinere, liksom.

Så her har noen 'tulle-bestilt', i mitt navn.

Hvis jeg hadde søkt om noe, fra Talkmore.

Så hadde jeg huska det, mener jeg.

Dere burde kanskje bli bedre, til å sjekke at det er riktig person,
som bestiller.

Før dere sender sånne her brev og e-poster.

Erik Ribsskog


2015-01-05 7:22 GMT+01:00 Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.no>:
> Hei.
> Talkmore er leverandør av telefonabonnement så er det nok ikke snakk om kredittkort.
> Du må ta direkte kontakt med Talkmore for å få oppgitt årsak til kredittvurdering.
>
> MVH
> Aleksander Ervik
> Saksbehandler / Evaluation Consultant
> Bisnode Credit
> BISNODE
> Telefon: +47 22 45 93 08
> E-Post: aleksander.ervik@bisnode.no
> Besøksadresse: Langkaia 1, Oslo
> Postadresse: Postboks 1419, Vika,0115 Oslo
> www.Bisnode.com
> twitter.com/bisnode  linkedin.com/bisnode  facebook.com/bisnode
> ________________________________
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 3. januar 2015 02:36
> Til: Bisnode Credit oppdatering
> Kopi: post@finkn.no
> Emne: Deres brev av 17. desember
>
> Hei,
>
> jeg viser til brev av 17.12, som jeg vedlegger en scannet kopi av.
>
> Jeg kan ikke huske, å ha søkt om noe kredittkort, (eller lignende), i løpet av siste månedene.
>
> Så her må det være noe 'tullball', mistenker jeg.
>
> Erik Ribsskog
>
> ****************************************************************************
> This e-mail has been scanned by comendo.com and does not contain virus.
> ****************************************************************************