mandag 26. januar 2015

Jeg sendte en e-post til Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom)

Erik Ribsskog
Svar - klage på NetCom

Erik Ribsskog Mon, Jan 26, 2015 at 12:17 AM
To: "Nilsen, Line de Lange"
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen , post@forbrukerombudet.no, firmapost@nkom.no, "hv-02.kontakt" , postmottak@dsb.no
Hei,

det blir som at man kjøper bensin, til en bil.

Og hvis man ikke har brukt all bensinen, innen to uker.

Så kommer bensinstasjon-folka, på besøk, og tapper ut den gjenværende bensinen.

Det er lureri, mener jeg.

Disse kontantkortene presenteres som noe nytt, og noe ekstra, må man vel si.

Men de har samtidig slutta, med de vanlige kontantkortene, virker det som.

Dette fører til dårligere beredskap, i samfunnet, mener jeg.

Så dette må være noe for myndighetene.

Erik Ribsskog

PS.

Dette systemet til Netcom er også forvirrende.

De bruker uttrykket 'saldo'.

Men den saldoen blir visst bare slettet, etter en viss tid.

Det kan da ikke være greit det, mener jeg.

Kan du sende dette til sjefen din, for en ny vurdering, lurte jeg.

PS 2.

Og hvorfor står det 'firmapost' i deres e-post-adresse for generelle
henvendelser?

Hverken borgerne eller dere er et firma.

(Borgerne er borgere, og dere er en del av staten).

Er det noe jødisk tradisjon dette, å bare være fokusert på firma, lurer jeg.


2015-01-23 12:24 GMT+01:00 Nilsen, Line de Lange <line.delange.nilsen@nkom.no>:
> Hei,
>
>
>
> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) viser til din klage på at NetCom har
> endret sitt kontantkorttilbud, datert 22. januar 2015.
>
>
>
> Regelverket for elektronisk kommunikasjon regulerer ikke hvilke typer
> abonnement tilbyderne av elektronisk kommunikasjon til sluttbruker skal å
> tilby.
>
> Dersom NetCom har endret sitt kontantkorttilbud til å omfatte en gitt bruk
> innenfor et gitt tidsrom, så har de adgang til dette.
>
>
>
> Dersom du ikke er fornøyd med NetCom sin kontantkorttjeneste, så anbefales
> det å undersøke om det er andre tjenestetilbydere som har et tilbud som
> passer bedre for ditt bruk.
>
>
>
>
>
> Med vennlig hilsen
>
>
>
> Line de Lange Nilsen
>
> seniorrådgiver
>
> seksjon for telefoni og nummerforvaltning
>
> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet
>
> Sentralbord: 22 82 46 00
>
> Dir. tlf.: 22 82 46 13
>
> Mobil: 917 26 578
>
> www.nkom.no
>
>
>
> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) het tidligere Post- og teletilsynet
>
>
>
>
>
> Fra: Erik Ribsskog < >
>
> Sendt: 22. januar 2015 10:49
>
> Til: Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (firmapost@nkom.no)
>
> Emne: Klage
>
>
>
> Hei,
>
> jeg vil klage på at Netcom har forrandra sine kontantkort.
>
> Sånn at de nå ikke ligner på det jeg forbinder med konvensjonelle
> kontantkort.
>
> Man får kun lov å ringe, i noen uker, av gangen, og så mister man saldoen.
>
> Dette vil jeg klage på.
>
> Erik Ribsskog