fredag 30. januar 2015

Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: kontaktinfo

Erik Ribsskog Fri, Jan 30, 2015 at 3:52 PM
To: Postmottak Sivilombudsmannen
Cc: post , juridisk , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , post@tekna.no, Studentombudet UiO , postmottak@jus.uio.no, "emb.london" , "sande.vgs" , utvalget@jsu.no, postmottak@uio.no, Lars Aasen
Hei,

nå måtte jeg først sjekke nettstedet deres, om jeg sender til riktig
e-post-adresse, for Sivilombudsmannen.

Og det er fordi, at dere ytterst sjelden, gidder å svare meg, på e-postene mine.

Men det var visst riktig adresse, som jeg sendte til, fant jeg ut.

Denne gangen er Nav Sandvika igjen, som tuller.

(Eller Nav Bærum er kanskje det formelle navnet).

Jeg leverte en søknad til de, 8. januar.

Og jeg har tidligere fått opplyst, at de har tre ukers saksbehandlingstid.

Og tre uker, fra 8. januar, det var jo i går.

Men likevel, så forelå det ikke noe vedtak, sa Anita i skranken der, i dag.

Hu sa at fredag ettermiddag var et dårlig tidspunkt.

For alle på kontoret, hadde visst gått hjem tidlig.

Og da fortalte jeg det, at jeg har jobba, som butikksjef.

(Og hvis jeg hadde stengt Rimi-butikkene, for tidlig, en dag.

Så hadde jeg nok fått sparken.

Så her snakker vi om at Nav mangler respekt, for sine klienter, mener jeg).

Dessuten, så var det sånn, at jeg fikk opplyst, av Nav Skullerud, på
rundt den tiden, som de sendte meg, hit til 'russer-brakka' på
Slependen.

At Nav Bærum, hadde to uker saksbehandlingstid.

(For jeg måtte da, (ifjor høst), søke om alt mulig på nytt, (når det
gjelder støtte), siden at jeg ble sendt, (må jeg si), til en ny
kommune).

Og da fikk jeg ikke penger, i tide, til å betale husleie mm.

For det var feil informasjon.

Man måtte levere søknaden, minst tre uker før.

(Var vel ordlyden).

Og da jeg nevnte dette, til hu Anita.

Så sier hu, at det heter: 'cirka tre uker'.

Så det er inflasjon, når det gjelder saksbehandlingstid, (virker det som).

Nav kan man ikke stole på, vil jeg si.

Neste gang, så er det vel fire uker saksbehandligstid?

Jeg har også opplyst for Nav, at jeg har en husvert, som går inn på
rommet mitt, mens jeg ligger i senga.

(Og bruker koden, for å gå inn.

Og så sier han at: 'Det fattas betalning'.).

Men likevel, så surrer Nav, og overholder ikke sin egen
saksbehandlingsfrist, på tre uker.

Da er det noe galt, mener jeg.

Så her får dere stramme opp Nav.

Det er kanskje en ide, å legge ned, dette Nav-kontoret.

Så kan heller Nav-klientene dra til Asker eller Oslo.

Det at de forrandrer saksbehandlingstid, fra først 'minst tre uker
før', og så til 'cirka tre uker', (for ikke å glemme det første jeg
fikk høre, nemlig 'to uker'), det blir som noe løgn, mener jeg.

Og dette at jeg må søke om støtte, på nytt, hver måned.

(Og fylle ut det samme skjemaet, hver måned, liksom.

For å så å få pengene for seint, hver måned, må jeg si).

Det blir som noe dumt det og, synes jeg.

De burde kunne gi støtte, for mer enn en måned av gangen, syntes jeg.

Det blir som noe her, at jeg må fly som en jo-jo, til Nav Bærum, hele tida.

Jeg kjenner nesten alle i skranken der, på fornavn.

Og nå må jeg spise brødskalker osv., i helga, siden at Nav har tulla.

Og jeg mister kontroll, i forhold til husvert.

(Noe jeg har klaget på, til Nav, flere ganger.

Men det virker som at de synes at det er morsomt.

Å liksom hele bensin på bålet.

Det er som at de prøver, å få han husverten, til å plage meg mer, må jeg si.

Noe sånt).

Så dette vil jeg definitvt klage på.

Det er jo en strøm av klager, som jeg sender til dere.

Så hva Norge og nordmenn driver med, det veit jeg ikke.

Men dette er en skandale, vil jeg si, at jeg blir tulla med så mye, at
jeg må sende en strøm, av e-poster, til Sivilombudsmannen, osv.

Og at jeg så ikke får noe ordentlig svar, på disse e-postene.

Det er en skam, må jeg si.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-01-28 3:49 GMT+01:00
Subject: Fwd: Klage/Fwd: kontaktinfo
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: post.askerogbaerum@politiet.no, post <post@spesialenheten.no>,
Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>


Hei,

det var også sånn, at jeg var på et møte, hos Nav Sandvika, på fredag,
i forrige uke.

Og der gikk plutselig saksbehandler Ingrid Øyen og hentet en falsk
e-post, skrevet i mitt navn.

(Altså en ID-tyveri sak).

Men Nav kun viste meg denne e-posten, og de ga ikke inntrykk av, at de
ville etterforske dette.

Så det er vel sånn, tenker jeg nå, at dette var tante politi, som
tulla med meg i møtet, og gikk og skreiv en falsk e-post?

Hvem andre enn politi ville gjøre noe sånt?

Ihvertfall så finnes det en sånn ID-tyveri sak, også et sted, i Nav
sine mange arkiver.

Og Nav provoserte meg også.

Jeg informerte de, på onsdag i forrige uke, om at jeg ikke hadde mer
ringetid, på mobilen.

(Hvorfor skal Nav ha mobilnummeret mitt egentlig?).

Jeg har klaget på Elkjøp og Netcom, når det gjelder, den mobilen, og
Netcom sine nye kontantkort, som ikke er 'pay as you go', som de sier,
i England.

Til Post- og Tele-tilsynet.

Og så ringer Nav meg, på torsdag, og legger igjen talebeskjed.

En provokasjon, mener jeg.

Og da tror jeg nok det er sannsynlig, at Nav skrev den falske e-posten.

At de prøvde å provosere meg igjen.

Og at de har lest på min blogg, om at jeg blogget om hvilke fag, som
jeg skulle ta, i tillegg til Ex-phil.

Noe sånt.

Og Nav har helt siden ihøst vært med på dette, at jeg skulle studere.

Men nå begynner de å kødde og finne på tull og tøys.

De sier at jeg må gå dit på fredag og søke om nødpenger.

For de har visst ikke tenkt å gi meg basisbeløp for sosialhjelp.

De kødder og kødder.

Jeg blir forbanna, må jeg si.

Dette har foregått siden jeg ringte Kripos, om at jeg hadde overhørt,
at jeg var forfulgt av mafian, i 2005!

Og hva har Kripos gjort?

Ingenting.

Hvis ikke dette er undercover politi som kødder med meg hos Nav.

Det samme med Sivilombudsmannen.

Han sitter bare å ser på mine hundretalls klager, uten å gjøre noe.

Og NRK har tulla med meg, og vridd og vrengt på alt fra bloggen min.

Dette et høl kalt Norge mener jeg.

Har nordmenn blitt gjennområtne på de ti årene, som jeg har bodd, i England?

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-01-25 23:24 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: kontaktinfo
To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>


Hei,

jeg vil klage på Nav Bærum, for medarbeiderne der, skriver ikke
navnene sine, på e-postene sine.

Det er bare tulle med de, vil jeg si.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

De vingler også mye frem og tilbake der.

I høst så kunne man bruke den e-post-adressen deres.

(Hvis jeg husker riktig).

Så bytta de, til et 'sovjetisk' system, (hvor borgerne måtte logge inn vel).

Og nå har de bytta tilbake igjen, (virker det som).

Uten noen forklaring.


---------- Forwarded message ----------
From: (PK) NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>
Date: 2015-01-23 12:27 GMT+01:00
Subject: kontaktinfo
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Hei Erik,

Her er adressen til NAV.

Vennlig hilsen
NAV Bærum