tirsdag 27. januar 2015

Og enda enda en e-post til Datatilsynet

Erik Ribsskog

Din søknad om re:member MasterCard Black

Erik Ribsskog Tue, Jan 27, 2015 at 7:27 PM
To: juridisk
Cc: post.askerogbaerum@politiet.no
Hei,

dette er enda en ID-tyveri sak.

Jeg har også rapportert hundrevis/tusenvis av lignende e-poster/saker,
til Google/Gmail, som 'phising', de siste årene.

Det er fordi at ingen vil ha anmeldelser om dette, har det virket som.

Jeg har tidligere kontaktet Datatilsynet, (deres Slett Meg-avdeling,
per telefon, fra England.

Og der begynte de bare å gnåle/syte om, at jeg har en blogg.

(Jeg ringte dere fra Leather Lane, i Liverpool, hvor jeg bodde, fra
2006 til 2011).

Så de var usakelige, og ville ikke hjelpe meg, da.

Så derfor har jeg ikke kontaktet Datatilsynet, i mellomtiden, siden at
jeg ble så dårlig behandlet, av hu 'Slett Meg-dama'.

Men nå anbefalte et kredittfirma, (var det vel), meg å kontakte dere.

Så derfor sender jeg om disse sakene nå.

Jeg har også problemer med at organisasjoner som Spesialenheten og
Sivilombudsmannen, ikke tar meg, (og alle sakene jeg sender om til
dem), på alvor.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Disha, Drilon <Drilon.Disha@experian.com>
Date: 2015-01-16 9:19 GMT+01:00
Subject: SV: Din søknad om re:member MasterCard Black
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei,

Du kan nå legge inn en sperre for kredittopplysninger selv på www.minexperian.no
Vi har i disse dager lansert en ny portal som er rettet mot forbrukere
og som skal gjøre det enklere å administrere sperre for
kredittopplysninger selv samt se hvilken kredittinformasjon som er
registrert.
Tjenesten er gratis.

For å få tilgang til denne tjenesten må du registrere deg som bruker
av tjenesten og innloggingen krever BankID.
Dersom du ikke har BankID eller av en eller annen grunn ikke får
registrert sperren selv, vennligst gi oss beskjed slik at vi kan
registre sperren manuelt.

For å registrere sperren manuelt trenger vi en skriftlig henvendelse
med kopi av gyldig legitimasjon eller bekreftelse på anmeldt forhold .
Du vil så motta et brev med en kode som du må benytte den dagen du
ønsker å fjerne sperren. Denne henvendelsen må også skje skriftlig.

Mvh/ Best regards,
Drilon Disha
Database - Experian
Karenslyst Allé 8b
0278 Oslo
Norway
Tlf: 815 55 420
Fax: +47 85 02 02 18
database@no.experian.com
www.experian.no

Mottatt gjenpartsbrev elektronisk? Behov for å se hva vi har
registrert om deg, evt. opprette en kredittsperre på deg selv?
Sjekk ut tjenesten minexperian.no levert av Experian AS. Tjenesten er
rettet mot deg som privatperson, der alt innhold er gratis.
Register deg i dag og få tilgang til å lese dine gjenpartsbrev,
administrere din kredittsperre og hente ut kredittinformasjon vi har
lagret om deg.
For å få tilgang til tjenesten kreves BankID, og at du oppretter deg som bruker.

Mener du at du er utsatt for svindel?
Ved mistanke om misbruk av personinformasjon må du ta kontakt med firmaet som
har innhentet informasjon for å avklare hvordan dette kan unngås.
Se også informasjon om ID-tyveri på www.idtyveri.info.


-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 15. januar 2015 16:11
Til: remember
Kopi: post@finkn.no; ksp.no@bisnode.no; Databasefelles
Emne: Re: Din søknad om re:member MasterCard Black

Hei,

jeg sitter også her, med brev, fra Entercard og Bank Norwegian.

Og jeg har ikke prøvd å bestille noen kredittkort, (såvidt jeg kan
huske ihvertfall, for det er ofte annonser, på nettet, for
kredittkort, så det er lett å prøve å søke, på impuls, må jeg nesten
si), siden jeg flytta tilbake til Norge, (fra England), i september,
ifjor.

Så her er det noen som 'tulle-søker', om kredittkort, i mitt navn, (vil jeg si).

Så her er dette er nok identitetstyveri og svindel-forsøk, (og det som
er), må jeg nesten varsle om.

Så dere burde kanskje, bli flinkere, til å sjekke, at det er riktig
person, som faktisk søker, om å få tilsendt, disse kredittkortene.

Erik Ribsskog


2015-01-05 5:46 GMT+01:00 remember <noreply@remembercard.no>:
> Avslag på din søknad om re:member MasterCard Gold
>
> Vi viser til din søknad om re:member MasterCard Gold. Denne er nå
> behandlet hos oss og vi kan dessverre ikke innvilge søknaden.
>
> Som en del av vår søknadsbehandling gjør vi en kredittvurdering hvor
> vi blant annet tar hensyn til opplysninger fra søknaden, ligningstall
> og annen informasjon fra vårt kredittopplysningsbyrå. Hvis du har ny
> informasjon som du mener kan være relevant for din søknad, kan du
> sende oss dette for en ny vurdering.
>
> Med vennlig hilsen
> re:member
>
> Ansvarlig utsteder av re:member er EnterCard Norge AS (org-nr
> 980844854)
>
> EnterCard Norge AS - Postboks 2170 - 7412 Trondheim
> www.remembercard.no - Telefon: 815 00 701
>

______________________________________________________________________
This email has been scanned by the Symantec Email Security.cloud service.
For more information please visit http://www.symanteccloud.com
______________________________________________________________________