onsdag 24. juni 2015

Jeg sendte en e-post til Netto

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Svar fra Netto

Erik Ribsskog Wed, Jun 24, 2015 at 12:49 PM
To: Jytte Marie Hansen
Cc: postmottak@mattilsynet.no, medlemsservice@coop.no, info@dansk-retursystem.dk, admin@ohf.no, she , kundeservice@netto.dk, kundeservice@coop.dk
Hei,

jeg var også innom, hos Netto på Nørreport Torv, igår, for å levere pant.

Men flaskeautomaten var ikke mulig å bruke.

Det stod et skilt på den, om at tekniker var på vei.

Men det skal også stå på skiltet, at man kan kontakte personalet, for
å levere tomflasker manuelt, (mener jeg).

Men tidligere så har jeg prøvd å tale med en blondinne som jobber der,
(ei litt bredskuldra ei), om flaskeautomaten.

Og det virker som for meg, at de slår av flaskeautomaten, når de har
mye å gjøre, (med bestillinger, osv.).

Jeg bodde forresten i England, fra 2004 til 2014.

Og jeg pleide å handle noen ganger, i deres Netto-butikk, i
Weaverthree/Edge Hill, i Liverpool.

Jeg pleide noen ganger å handle ting til leiligheten og klær, på
Matalan, (som jeg kjente fra Sunderland).

Og da pleide jeg å dra innom Netto-butikken, (som liksom lå i samme
'kjøpe-senter').

Og en gang, da jeg betalte med kort der, så spurte ei kassadame meg,
om jeg var norsk.

Og det var ei svensk Amanda, (husker jeg).

Jeg er fra Svelvik, i Norge, men at jeg snakker sånn dårlig
'Svelvik-engelsk', (sånn at man kan høre at jeg er norsk), det visste
jeg ikke.

Jeg ble også såvidt kjent med Michelle, i den butikken, (som jeg også
var innom, når jeg tok et kurs i 'Basic Food Hygiene', hos Jet, like
ved).

Men noen år seinere, så stengte Netto alle butikkene sine i England,
hvis jeg forstod det riktig.

Men men.

Kanskje det var nok problemer, for Netto, i Danmark?

Det virker nesten sånn for meg, fra mine besøk, i deres butikker, her
i København.

(Spesielt dette med panten da, som jeg jo har sendt en del om.

Men også mye annet er dårlig, som kundeservice og pris-merkning og
utsolgt på kamanjevarer.

For eksempel så hadde ikke denne butikken deres på Nørreport Torv,
bestilt negerboller, da disse var på tilbud, nå i våres, (til fem
kroner pakken).

Enda dette tilbudet var slått stort opp, i kundeavisen deres.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-06-15 13:25 GMT+02:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Svar fra Netto
To: Jytte Marie Hansen <jmh@netto.dk>
Cc: postmottak@mattilsynet.no, medlemsservice@coop.no,
info@dansk-retursystem.dk, admin@ohf.no, she <she@topdanmark.dk>,
kundeservice@netto.dk, kundeservice@coop.dk


Hei,

nu skal De høre her.

Siden at Signe Bast, hos Dansk Retursystemer, har blitt litt
'sovjetisk', i sin komunikasjon.

(Må man vel si).

Så sender jeg til Dansk Supermarked igjen, om dette.

Jeg har nemlig skrevet i min avtalebok, om tre hendelser, som hendte, i helgen.

På fredag 12. juni, så ble jeg nektet å levere pant, på Q Fakta,
ovenfor Nørreport Torv.

På lørdag 13. juni, så ble jeg først nektet, å levere pant, på
Døgn-Netto, ved hjørnet av Kongens Have.

Og så senere, den 13. juni, så ble jeg nektet å levere pant, på Netto,
ved Rådhusplassen.

Jeg vet at dere er Netto, og Døgn-Netto er vel også eiet av Dansk Supermarked?

Q Fakta er vel eiet av Coop, så jeg sender også kopi til dem.

Bare for å informere mer om dette problem.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har blitt trakassert så mye nå, i butikker eiet av Dansk Supermarked.

Så jeg synes at De bør skrive noe lignende, av at jeg kan hente et
gavekort, i en butikk, i København sentrum, som plaster for såret, for
denne mobbingen.

På forhånd takk!


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-06-04 18:12 GMT+02:00
Subject: Re: Svar fra Netto
To: Jytte Marie Hansen <jmh@netto.dk>
Cc: postmottak@mattilsynet.no, medlemsservice@coop.no, "post@nav.no"
<post@nav.no>, nav.baerum@nav.no, solvit-norway@nfd.dep.no,
info@dansk-retursystem.dk, admin@ohf.no, she <she@topdanmark.dk>


Hei,

takk for svar!

Det var også sånn jeg trodde at det var.

(For jeg mener å huske, fra da jeg jobbet som butikkleder, (i Norge),
at det var sånn).

Her i København, så slår butikkene av flaskeautomatene, hele tiden.

Det er ikke bare Netto, (og Dansk Supermarked), men det er minst like
ofte Coop, (det vil si Irma og Q Fakta, med flere).

Men mange takk for svar!

Jeg håper at de tar tak i problemet, i Fiolstredet.

Christina der, (ei blondinne med skakke fortenner), behandler meg også
rart der, (som om hun kjenner meg), vil jeg si.

Så det er kanskje at denne Saturdarah, eller noe sånt, har kontroll, i
København-butikkene, har jeg tenkt.

Hvem vet.

Men mange takk for svar, ihvertfall.

Mvh.

Erik Ribsskog


2015-06-04 14:51 GMT+02:00 Jytte Marie Hansen <jmh@netto.dk>:
> Kære Erik Ribsskog
>
>
> Tak for din henvendelse.
>
> Vi beklager mange gange at butikken i Fiolsstræde ikke ville tage dine tomme
> flasker, da flaskeautomaten var defekt, det er bestemt ikke i orden.
>
> Det er således at butikkerne er forpligtigede til at modtage flasker retur,
> også selvom automaten er defekt.
>
> Personalet i butikkerne skal skrive en manuel seddel, som  gælder for det
> samme som en rigtig flaskebon.
>
> Vi kan oplyse, at din henvendelse straks er sendt videre til distriktchefen,
> der har ansvaret for denne butik, han vil minde butikken om denne regel.
>
> Vi beklager endnu engang og takker for din interesse for Netto.
>
> Med venlig hilsen
> NETTO
>
> Jytte M Hansen
> Kundeservice