fredag 24. juli 2015

Jeg sendte en e-post til Nav

Erik Ribsskog

Klage/oppdatering/Fwd: [kopi] Angående din annonse 75904 på hybel.no

Erik Ribsskog Fri, Jul 24, 2015 at 8:02 AM
To: nav.baerum@nav.no
Cc: fmoapostmottak@fylkesmannen.no
Hei,
jeg var innom Nav Sandvika tidligere i dag, med en søknad om livsopphold-penger, for august.
Mens jeg stod ved kopimaskinen, (for å ta en kopi av søknaden samt et vedlegg), så sendte ei resepsjonsdame en ung pakistaner bort til kopimaskinen.
Han pakistaneren var helt rabiat, og begynte å skru på knappene, på kopimaskinen, mens jeg stod der.
Han patroniserte meg, må jeg si.
Og patronisering er en form for trakassering, (har jeg lært, mens jeg drev med en arbeidssak, i England, for noen år siden).
Så dette var en veldig ubehagelig opplevelse.
Kopimaskinen var dessuten av russisk modell, virka det som.
Ei Nav-dame sa at man måtte legge et ark oppå når man skulle kopiere ting som var mindre enn et A4-ark.
Jeg gikk grunnkurs handel og kontor skoleåret 1986/87.
Og da var det bare å trykke på kopimaskinen, for å ta kopi.
Så dere burde kjøpe en mindre 'russisk' kopimaskin.
Hver gang jeg står der, så kommer det noen 'pakkiser', (som de kalles), 'oppi ræva mi', (må jeg nesten si).
Forrige gang fikk jeg ikke med kvitteringen fra minibanken, (om saldo), som jeg kopierte.
(Så da gikk det altså fint å kopiere ting mindre enn et A4-ark.
Så kopimaskinen har kanskje blitt stilt om til russisk språk, siden mandag?).
Dere burde følge med på køen til kopimaskinen.
Han pakistaneren stod for nærme, og fulgte med, på hva jeg gjorde.
Det er 'intimidation', (som de sier i England), vil jeg si.
Og jeg spurte han pakistaneren, om han jobbet der, og ba han slutte å blande seg.
Man kan jo få hele slekta, til disse fremmedkulturelle etter seg, i sånne situasjoner.
Og sikkert Al Quaida og.
Så det er kanskje sånn, at dette 'selvbetjenings-hysteriet', har gått for langt.
Kanskje det er bedre at de Nav-ansatte tar kopier, bak skranken?
I det minste så burde dere ha hengt opp et info-skriv, hvis det er sånn, at kopimaskinen er sær/'russisk', når noen prøver å kopiere lapper, (som er mindre enn A4-ark).
Det er også sånn, at noen ganger ligger det en søknadsskjema-blokk framme, i lokalet.
Mens andre ganger gjør det ikke det, (og man må trekke kø-lapp, for å få et skjema).
Så det er et kaos, må man nesten si.
Og det er mangelvare på bordplass, å skrive på.
Noen, (en eldre pakistaner vel), 'breia' seg over det eneste bordet.
Og jeg måtte fylle ut skjemaet ved kopimaskinen.
Hu Nav-dama Kristin Tandberg, som driver med å finne herberger for meg.
Hu surra med bookingen.
Hu sa til meg og Sentrum pensjonat at jeg skulle bo der, til og med 24. juli.
Men i går, så var jeg innom dere, for å få kopi av vedtak.
Og da ringte hu Kristin meg, og sa at det var 23. juli.
Men Anastasia hos Sentrum pensjonat sa 24. juli.
Og det mener jeg at det først var snakk om og.
Jeg har bursdag i morgen, (25. juli), da jeg fyller 45 år.
Så jeg husker nok om det var 24. juli eller ikke, (vil jeg nok tippe på).
Jeg så det, at jeg hadde glemt å fylle ut kontonummer, på søknaden, som jeg leverte, i dag.
Det er det samme kontonummeret som for den utbetalingen jeg fikk, på onsdag.
Og man skulle også fylle ut hvor mye man har på konto, (så jeg, da jeg så over kopien, etter at jeg hadde spist, etter at jeg hadde vært på Nav).
Og jeg hadde cirka 420 kroner, på kontoen, i dag morges.
Og dette skal var ut måneden.
Jeg fikk 1300 på onsdag.
Men har måttet kjøpe kontantkort til 99 kroner og syvdager-busskort til 440 kroner.
Så det blir ikke så mye igjen til mat.
I denne varmen, så burde jeg også hatt penger til ting som kald brus og kald iskrem, tenker jeg.
Og jeg veier også over 100 kilo nå, (siden jeg har jobbet mye med kroppsarbeid i Rimi, osv.), så det er vanskelig for meg, å få nok mat, for 50 kroner, om dagen, blir det vel.
Så at jeg fikk redusert utbetaling, nå på onsdag, det var ikke noe særlig, synes jeg.
Jeg tror ikke at man bruker mindre penger, fordi at man bor på herberge.
Man trenger ikke vaskemiddel på herberge, så derfor fikk jeg mindre penger, stod det.
Men selv om man vasker tøyet for hånd, så må man ha vaskemiddel.
Og hvem vil legge mat i kjøleskap, som man deler med fremmede?
Nei, ikke jeg ihvertfall.
Jeg tror at man bruker _mer_ penger når man bor på herberge, (og ikke _mindre_).
Så redusert utbetaling, det blir nesten som tortur for meg, må jeg si, i denne varmen.
Var det bare for å være ekkel, sånn at jeg måtte bruke 200 kroner med på syv-dagers-kort, at jeg nå ble 'flytta', fra Oslo til Bærum, (igår).
Har man regnet med 440 til syv-dagers-kort, (som også går ut, 30.juli, og da blir jeg vel låst fast, i flere dager, før jeg får august-pengene, kjenner jeg Nav Sandvika rett), når man kalkulerte denne reduserte 'herberg-utbetalingen', lurer jeg.
Her må jeg klage, vil jeg si.
Lykke til med forbedringene, og send gjerne differansen mellom vanlig utbetaling og redusert utbetaling, for juli.
For jeg har listet opp alt jeg trenger.
Og det er smart-telefon-reparasjon, månedskort, mat, to bukser (for har bare et par bukser og de har store hull i bukselommene foran, etter at jeg har hatt en firkanta Nokia smart-telefon, i de lommene, er det vel), klippe meg, badetøy, treningstøy, nye sko (har fått slitasje-hull i skoa i København), joggesko, internett til smart-telefon, toalett-artikler, osv., osv.
Jeg fyller 45 år imorgen.
Men det blir bare 'smal-hans', siden at Nav ikke betalte noen penger til meg, de tre månedene jeg var i Købenahavn, (april til juni, grovt regnet).
Og Nav har bare betalt litt over halvparten av vanlig beløp, i juli, (etter tre manglende utbetalinger for april, mai, juni).
Og alle tingene mine har min tidligere husvert, ('Nav-kompanjongen' Axbo A/S), gitt bort, til min far, (eller hva som egentlig har skjedd, borte er PC, arbeidssak-papirer og klær og alt mulig, ihvertfall).
Og så får jeg ikke _mer_ enn normalt, men _mindre_ enn normalt.
Det blir bakvendt-land, mener jeg.
Så her må jeg klage.
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Fikk e-post angående hybel på Majorstua.
Og den ble leid ut, for et par dager siden, (til noen andre), skrev en Naglestad, (var det vel).


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-07-22 2:06 GMT-07:00
Subject: Fwd: [kopi] Angående din annonse 75904 på hybel.no
To: nav.baerum@nav.no



---------- Forwarded message ----------
From: Hybel.no <noreply@hybel.no>
Date: 2015-07-21 6:03 GMT-07:00
Subject: [kopi] Angående din annonse 75904 på hybel.no
To: eribsskog@gmail.com
Hei,
dette var en hybel, som jeg fant, på Hybel.no, i går.
Men jeg ringer dere i morgen, angående hvordan jeg skal gå fram, når jeg søker nye hybler.
Mvh.
Erik Ribsskog

Erik Ribsskog har kontaktet deg angående din annonse: Majorstuen - Ny hybel. Høy standard
Hei,

lurte på om hybel på Majorstua fortsatt var ledig.

Jeg har flyttet tilbake til Norge, ifjor høst, etter å bodd i England, i ti år.

Har også nylig bodd i København, men er nå tilbake i Norge, (hvor jeg sist bodde på Slependen).

Kan få depositum/garanti, fra Nav Bærum, (siden at det var litt vanskelig, å få dansk personnummer osv., så prøver jeg nå istedet å etablere meg i Norge, på nytt, og får hjelp fra Nav Bærum).

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog
Henvendelsen gjelder denne annonsen:
hybel.no/bolig/majorstuen-ny-hybel-hoy-standard
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog (eribsskog@gmail.com)
Tlf: 93667792
Er annonsen fremdeles relevant?
Du kan endre og/eller stoppe dine annonser ved å logge inn på Hybel.no og gå til Mine annonser.
Denne e-posten er sendt fra Hybel.no på vegne av Erik Ribsskog.
Vær oppmerksom på at ikke alle henvendelser har gode hensikter. Vi setter stor pris på å bli kontaktet på kontakt@hybel.no ved mistanke om svindelforsøk. Se også vår artikkel om svindelforsøk.
Hybel AS, Strandgaten 19, 0152 OSLO.