tirsdag 17. november 2015

Jeg sendte en e-post til Inkassoklagenemda

Erik Ribsskog
Oppdatering/Fwd: 1505253-3 - Re: 1505253-1 - Klage - Chili Mobil AS
Erik Ribsskog     Tue, Nov 17, 2015 at 3:17 PM
To: "Hilde I. Slevigen"
Cc: Lindorff Kundesenter , post@finkn.no, post , "sande.vgs"
Hei,

jeg har skrevet i e-post tidligere i dag, at dette vil jeg ha sendt, til en overordnet.

Jeg har hatt rettslære, på Sande videregående, (på 80-tallet), og lært det, at vanlige folk, (som jeg er, i denne saken), ikke behøver å være eksperter, men kan sende det på vanlig norsk, hvis de ønsker.

Jeg hadde ei Helle, som lærerinne, i rettslære.

Og det er også snakk, om så mange saker, (for jeg blir tulla med, av folk som bestiller ting, i mitt navn, på nettet), så at jeg skal sette meg inn i, og fylle ut masse skjema, for hver sak, det blir som noe byråkratisk tull, for dette tar allerede nok av min tid, fra før, for å si det sånn).

Så dette vil jeg gjerne ha en annen mening om, fra en overordnet.

(Som jeg også skrev om, i en e-post, tidligere i dag).

Erik Ribsskog


2015-11-17 15:07 GMT+01:00 Hilde I. Slevigen :

    Hei

    

    Inkassoklagenemnda behandler klager på inkassoselskaper i forbindelse med tvist om forpliktelser etter inkassoloven. Nemnda er således et tvisteløsningsorgan og har kun kompetanse til å avgjøre om det er grunnlag for skyldnerens plikt til å erstatte fordringshaverens nødvendige kostnader (inkassosalæret) ved den utenrettslige inndrivingen. Nemnda har skriftlig saksbehandling og treffer sine avgjørelser på bakgrunn av det saksforhold som finnes sannsynliggjort. Av den grunn er vi avhengig av at partene konkretiserer sine innsigelser.

    

    Det vises igjen til vårt klageskjema.

    

    

    Med vennlig hilsen

    

    Hilde I. Slevigen

    Sekretariatsleder for Inkassoklagenemnda

    Inkassoklagenemnda

    Postboks 311

    3201 Sandefjord

    Tlf. 33 46 56 57

    Faks. 33 46 93 13

    

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 17. november 2015 11:24
    Til: post
    Kopi: post@finkn.no; post ; sande.vgs
    Emne: Re: Oppdatering/Fwd: 1505253-3 - Re: 1505253-1 - Klage - Chili Mobil AS

    

    Hei,

    vil ikke foreta noe?

    Er det tante rød som er på besøk der, hadde jeg nær sagt.

    Jeg ber om at disse sakene sendes til en overordnet for en ny vurdering.

    Erik Ribsskog

    

    2015-11-17 10:26 GMT+01:00 Hilde I. Slevigen :

        Hei

        

        Dersom du ønsker at Inkassoklagenemnda skal vurdere saken, ber vi om at du fyller ut vårt klageskjema. På denne måten får vi de opplysningene vi trenger for å få klarhet i hva tvisten gjelder.

        

        Klageskjemaet finner du på www.inkassoklagenemnda.no

        

        Til orientering vil vi ikke foreta oss noe med e-postene sendt oss i dagene 12.11 til og med i dag.

        

        

        Med vennlig hilsen

        

        Hilde I. Slevigen

        Sekretariatsleder for Inkassoklagenemnda

        Inkassoklagenemnda

        Postboks 311

        3201 Sandefjord

        Tlf. 33 46 56 57

        Faks. 33 46 93 13

        

        Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
        Sendt: 16. november 2015 10:23
        Til: Storjord,Lars Edvard
        Kopi: juridisk ; post@brukerklagenemnda.no; post@finkn.no; post@forbrukerradet.no; post ; post ; Forbrukerombudet
        Emne: Oppdatering/Fwd: 1505253-3 - Re: 1505253-1 - Klage - Chili Mobil AS

        

        Hei,

        jeg har sett på dette igjen nå, (siden at jeg fikk svar, fra Brukerklagdenemda).

        Og jeg skrev, i min e-post, til Nkom, 15/10, at dette skulle sendes, til en overordnet der.

        Jeg kan ikke se, at dette har skjedd.

        Så jeg må igjen be om dette, synes jeg.

        (Siden at min rolle her, er at jeg har blitt 'shanghai-et', og ikke kan kalles 'forbruker', i tradisjonell forstand, er jeg redd.

        Så her vil jeg gjerne at dette sendes til en 'schafer', hos dere, (for å si det sånn)).

        Erik Ribsskog

        ---------- Forwarded message ----------
        From: Erik Ribsskog
        Date: 2015-11-15 13:24 GMT+01:00
        Subject: Re: 1505253-3 - Re: 1505253-1 - Klage - Chili Mobil AS
        To: "Storjord,Lars Edvard"
        Cc: juridisk , post@brukerklagenemnda.no, post@finkn.no, post@forbrukerradet.no, post@inkassoklagenemnda.no, post , Forbrukerombudet

        Hei,

        nei, jeg har ikke gitt noe som helst fullmakt, til at mitt mobilnummer, skulle porteres.

        Dette skjedde helt bak min rygg.

        Og jeg forstod ikke hva som hadde skjedd, før flere dager/uker senere.

        (Jeg merket bare at mobilen min sluttet å virke).

        Jeg har også kontaktet Inkassoklagenemda, om denne saken, så sender kopi til dem.

        Dette med ekornregelverk, det synes jeg at høres rart ut, at har noe med potering å gjøre, (for å fleipe litt).

        Men hvis dere kan sende meg e-post-adressen, til denne Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon, så hadde det vært veldig bra.

        Igjen takk for svar!

        Mvh.

        Erik Ribsskog

        

        PS.

        Fant nå denne e-post-adressen, (til Brukerklagenemda), ved å bruke Google.

        Sender også kopi til disse.

        PS 2.

        Jeg har aldri hørt om Chilli Mobil, (før jeg fikk regning i posten/innkasso, fra de), og langt mindre kontaktet de.

        Så dette er svindel, må jeg si.

        Så dette må jeg klage på.

        

        2015-10-21 12:42 GMT+02:00 Storjord,Lars Edvard :

            Hei igjen,

            

            Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (tidligere Post- og teletilsynet, nå Nkom) har ikke kompetanse til å avgjøre tvister mellom forbruker og tilbyder.

            

            Jeg vil likevel knytte noen generelle kommentarer til ekomregelverket som gjelder på området: tilbyder som mottar sluttbruker plikter å innhente skriftlig fullmakt fra sluttbrukeren før nummeret porteres over/tilbyderskiftet gjennomføres, jf. ekomforskriften § 1-10. Som skriftlig fullmakt anses bl.a. fullmakt avgitt per e-post, tekstmelding eller telefaks. Den skal inneholde et positivt samtykke og entydig identifisering av sluttbrukeren. Fullmakten skal også kunne dokumenteres på forespørsel, jf. ekomforskriften § 1-10, fjerde ledd.

            

            Videre, av aktuelle rettskilder utenfor ekomregelverket, kan det være aktuelt å se hen til inkassolovens regler om utenrettslig inndriving, hvor det av f.eks. § 17 følger at fordringshaveren ikke kan kreve kostnadene ved utenrettslig inndriving av skyldneren, se bestemmelsens annet ledd.

            

            Dersom du ønsker å forfølge denne saken videre, må du kontakte Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon, jf. kontaktinformasjonen som nevnt i min forrige e-post av 14. oktober. Skulle du ha spørsmål til redegjørelsen i denne e-posten må du gjerne ta kontakt med meg på tlf. 22 82 47 48.

            

            

            Med vennlig hilsen

            

            Lars Edv. Storjord

            seniorrådgiver

            avdeling Marked

            seksjon for telefoni og nummerforvaltning

            

            Nasjonal kommunikasjonsmyndighet

            Sentralbord: 22 82 46 00

            Dir. tlf.: 22 82 47 48

            www.nkom.no

            

            nkom-logo-for-signatur_40px_bokmaal

            

            

            Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
            Sendt: 15. oktober 2015 00:00
            Til: Storjord,Lars Edvard
            Kopi: juridisk
            Emne: Re: 1505253-1 - Klage - Chili Mobil AS

            

            Hei,

            rett skal være rett, som det heter.

            Og her er problemstillingen at jeg har blitt shanghai-et, må jeg si.

            Jeg har ikke inngått noen avtalte med dette som kalle Chilli.

            For meg så er chilli et nymoderne slag med krydder, (som man kan ha på maten).

            Så jeg vil ikke ha på meg det, at jeg har inngått noe avtale, med dette suspekte firmaet.

            Vennligst send om dette til din overordnene i Post og Tele-tilsynet, for en ny vurdering.

            Erik Ribsskog

            

            2015-10-14 13:16 GMT+02:00 Storjord,Lars Edvard :

            Hei,

            

            Viser til din henvendelse.

            

            Klage/tvist som vedrører konkrete problemstillinger om inngåelse eller innhold av avtale med tilbydere av ekomtjenester fremsettes for Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon. For nærmere informasjon, se https://brukerklagenemnda.no.

            

            Nemnda kan også kontaktes på tlf. 22 13 32 20 (telefontid mandag-fredag kl. 0900-1200) eller e-post post@brukerklagenemnda.no

            

            

            Med vennlig hilsen

            

            Lars Edv. Storjord

            seniorrådgiver

            avdeling Marked

            seksjon for telefoni og nummerforvaltning

            

            Nasjonal kommunikasjonsmyndighet

            Sentralbord: 22 82 46 00

            Dir. tlf.: 22 82 47 48

            www.nkom.no

            

            nkom-logo-for-signatur_40px_bokmaal

            

            

            -----Opprinnelig melding-----

            Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

            Sendt: 28. september 2015 15:03

            Til: Chili Mobil

            Kopi: juridisk; post; post@finkn.no; Lindorff Kundesenter; Postmottak Sivilombudsmannen; Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (firmapost@nkom.no)

            Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS

            

            Hei,

            

            dere har også portert mobilnummer mitt, sånn at det ikke kan brukes lenger.

            

            Og så får jeg dette svaret.

            

            Jeg sender det til Spesialenheten osv., siden at politiet bare ignorerer mine anmeldelser.

            

            Det datasystemet deres er på grensen til å være kriminelt, mistenker jeg.

            

            Chilli mobil har jeg heller aldri hørt om.

            

            Dette lukter lang vei, vil jeg si.

            

            Erik Ribsskog

            

            

            2015-09-28 14:43 GMT+02:00 Chili Mobil :

            > Hei Erik,

            >

            > Når det dreier seg om et ID-tyveri, er vi dessverre nødt til å motta en bekreftelse på at forholdet er anmeldt før vi kan slette eventuelle krav.

            > Abonnementet er opprettet 12.08.2015. Denne e-postadressen er også oppgitt i bestillingen.

            >

            > Med vennlig hilsen Frida

            > Kundeservice Chilimobil

            > Tlf. 02445

            >

            > ________________________________________

            > Fra: Erik Ribsskog

            > Sendt: 25. september 2015 14:09

            > Til: PF_DL_Fakturaadministrasjon

            > Kopi: Chili Mobil; juridisk; post@finkn.no

            > Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil

            > AS

            >

            > Hei,

            >

            > jeg har aldri hatt noe abonnement, hos Chilli.

            >

            > (Jeg bruker Telenor mobil.

            >

            > Og jeg er ikke noe 'skravlekjærring', så jeg trenger ikke noe mer enn

            > Telenor kontant, må jeg si).

            >

            > Så dette er at noen har drevet med ID-tyveri, og har misbrukt mitt navn.

            >

            > Og så får jeg innkassovarsel!

            >

            > Dette firmaet, (Chilli mobil), har jeg aldri hørt om før.

            >

            > Og det er tydelig, at det kan virke som, at de har dårlige

            > datasystemer, som er lett å misbruke, (må man vel si).

            >

            > Så at jeg må kaste bort masse tid, på å sende e-poster til Lindorff og

            > Datatilsynet osv., om dette, det synes jeg, at er en skam.

            >

            > Vennligst slutt å lat som at jeg har dette abonnementet nå og slutt å

            > send meg innkassoer i forbindelser med dette.

            >

            > Erik Ribsskog

            >

            >

            > 2015-09-25 12:29 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon

            > :

            >> Hei

            >>

            >> Det du har mottatt på mail her er din hoved faktura hos Chili Mobil AS. Om du har spørsmål rundt ditt abonnement kan du ta kontakt med Chili Mobil AS på tlf 02445 eller kundeservice@chilimobil.no med ditt kundenummer som er 320747.

            >>

            >>

            >> Ha en fin dag.

            >>

            >> Med vennlig hilsen/ Best regards

            >>

            >> Jeanette K. G

            >> Saksbehandler/ Case handler

            >> Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice

            >> Telefon: +47 31 27 93 20

            >> Fax: +47 61 14 93 12

            >>

            >>

            >>

            >> Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway Visiting adrdress :

            >> Bjønndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway

            >>

            >> Sentralbord: (+47) 23 21 10 00

            >> www.lindorff.no

            >> ** This message including any attachments may contain confidential

            >> and/or privileged information intended only for the person or entity

            >> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you

            >> should delete this message and notify the sender. Thank you.

            >>

            >>

            >>

            >>

            >>

            >>

            >> Hei,

            >> dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).

            >> (Jeg har ikke kontaktet disse).

            >> Vennligst rydd opp!

            >> Med hilsen

            >> Erik Ribsskog

            >> PS.

            >> Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).

            >> ---------- Forwarded message ----------

            >> From: NoReplyFaktura@lindorff.com

            >> Date: 2015-09-09 5:37 GMT+02:00

            >> Subject: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS

            >> To: eribsskog@gmail.com

            >> Vi viser til henvendelse og vedlegger som forespurt pdf av faktura.

            >> Kopien har påført korrekt Kid-nummer og kan benyttes ved elektronisk betaling og som regnskapsbilag. Kopien kan ikke benyttes som brevgiro eller som skrankegiro.

            >> Vi ber om at du åpner spamfilter for mottak av epost fra denne

            >> adressen. Du trenger Acrobat Reader for å lese denne faktura. Acrobat

            >> Reader kan lastes ned gratis fra http://www.adobe.no/ Vennlig hilsen

            >> Kundeservice

            >>

            >>

            >>

            >>

            >>

            >>

            >>

            >>

            >>

            >>