torsdag 15. januar 2015

Jeg sendte en e-post til Ellen Ugelstad

Erik Ribsskog

Eiendom - Tordenskioldsgate 36 i Drammen - opplysninger

Erik Ribsskog Thu, Jan 15, 2015 at 10:22 PM
To: Ellen Ugelstad
Cc: Pia Ribsskog
Hei,

no problem.

Min søster Pia kan kanskje vise deg litt rundt, i vannsengbutikken,
neste gang, som hu er i Drammen.

(I tilfelle du ønsker å lære om dette Ugelstad-bygget).

Min søster har mer med min far og Haldis å gjøre, for å forklare.

Hu er noen ganger litt som et hespetre, og sier det, at ingen hvite
menn, vil ha henne, (og at hu derfor bare finner seg negre).

Så du får si fra, hvis det er noen hvite folk, på Danvik, som vil ha
denne 'hønsehjerne-søstera' mi.

Mvh.

Erik Ribsskog


2015-01-06 13:52 GMT+01:00 Ellen Ugelstad <ellen@twentyonepictures.com>:
> Takk for info.
>
> Med vennlig hilsen / with kind regards
> Ellen Ugelstad
> Regissør / Fotograf
>
> Mobil: + 47 909 232 47
> SKYPE ID: ellenugelstad
>
> www.twentyonepictures.com
> www.indian-summer.no
>
>
>
>
>
>> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>> Dato: Tue, 6 Jan 2015 12:32:19 +0100
>> Til: Ellen Ugelstad <ellen@twentyonepictures.com>
>> Kopi: <statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no>, "Knut A.G. Hauge"
>> <kagh@kagh.no>
>
>> Emne: Re: Eiendom - Tordenskioldsgate 36 i Drammen - opplysninger
>>
>> Ok,
>>
>> han Knut Hauge, er romsdøling, (eller noe i den duren), hvis jeg ikke
>> tar helt feil.
>>
>> Og Christell, (dattera til Haldis, som eier/drev vannsengbutikken, i
>> Tordenskioldsgate 36), sin far, var havnesjef i Ålesund og
>> skipskaptein.
>>
>> Hvis du går i Tordenskioldsgate.
>>
>> Så er dette et tidligere gult jugendhus som nå er rosa, vel.
>>
>> (Noe sånt).
>>
>> Og det er kjempestore vinduer, i første etasje.
>>
>> (Det var en tidligere praktikant der, som sa han bodde 'under Fjell',
>> på 80-tallet, som gjorde et poeng av det, at det var så store og fine
>> vinduer, i vannsengbutikk-bygningen).
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> 2015-01-06 12:15 GMT+01:00 Ellen Ugelstad <ellen@twentyonepictures.com>:
>>> Hei – har bare jobbet på Danvik i tre år. Har ikke selv noe forhold til
>>> Drammen.
>>> Den andre Ugelstad delen driver med shipping osv.
>>>
>>> Min familie er fra Trondheim og Eide i Møre og ROmsdal.
>>> Sparer på infon i tilfelle jeg blir opptatt av slektsforskning en dag.
>>> Er ikke det nå.
>>>
>>> Lykke til.
>>>
>>> Med vennlig hilsen / with kind regards
>>> Ellen Ugelstad
>>> Regissør / Fotograf
>>>
>>> Mobil: + 47 909 232 47
>>> SKYPE ID: ellenugelstad
>>>
>>> www.twentyonepictures.com
>>> www.indian-summer.no
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>>>> Dato: Tue, 6 Jan 2015 11:05:54 +0100
>>>
>>>> Til: Ellen Ugelstad <ellen@twentyonepictures.com>
>>>> Kopi: <statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no>
>>>> Emne: Re: Eiendom - Tordenskioldsgate 36 i Drammen - opplysninger
>>>>
>>>> Hei,
>>>>
>>>> ja, det var en drammenser, ved navn Svein-Erik Tidemann vel, som
>>>> nevnte for meg dette, på Facebook, at min far og Haldis sin
>>>> vannsengbutikk, tidligere hadde vært matforretningen, til en Ugelstad.
>>>>
>>>> Jeg fikk noen papirer, fra Drammen kommune, (var det vel), om
>>>> eiendommen, og da stod det også nevnt, en eller to Ugelstad-damer,
>>>> (hvis jeg husker det riktig).
>>>>
>>>> Jeg lurer på om det er Nikoline Ugelstad, som det står.
>>>>
>>>> (Jeg legger ved kopi av det dokumentet).
>>>>
>>>> Jeg kjenner også to som har gått, på Danvik Folkehøgskole, (nemlig
>>>> mine tidligere kolleger, fra Matland/OBS Triaden, i Lørenskog, Knut
>>>> A.G. Hauge, (tegneren av tegneserien 'Mille', fra Pondus, blant
>>>> annet), og hans tidligere samboer Lene fra Rælingen).
>>>>
>>>> De studerte media, (muligens på Danvik da), og hvis jeg satt på med
>>>> dem hjem fra jobben, (for eksempel), så var det ikke bare de på
>>>> radioen, som var med i radio-programmet liksom, Lene og Knut
>>>> kommentere mye om hvordan radio-programmet burde ha vært da.
>>>>
>>>> (Sikkert fordi at de hadde studert media).
>>>>
>>>> Men hvis det ikke er noe interessant, dette med Ugelstad-matbutikken,
>>>> i Tordenskioldsgate 36.
>>>>
>>>> Så skal jeg slutte å sende om det.
>>>>
>>>> Det var også skipshandel, stod det, i det forrige dokumentet jeg sendte.
>>>>
>>>> Så om det dukka opp fulle sjøfolk der, som skulle ha tauverk og rom,
>>>> osv.
>>>>
>>>> Hva vet jeg.
>>>>
>>>> Skipshandel det har jeg ikke sett noe av, i 'våre dager', må jeg
>>>> innrømme.
>>>>
>>>> Så hvordan det kan ha foregått, det tørr jeg ikke å si noe om.
>>>>
>>>> Men sender det nevnte dokumentet, ihvertfall.
>>>>
>>>> Mvh.
>>>>
>>>> Erik Ribsskog
>>>>
>>>>
>>>> 2015-01-05 11:07 GMT+01:00 Ellen Ugelstad <ellen@twentyonepictures.com>:
>>>>> Takk – jeg bare lurer på om dette hører til en annen del av Ugelstad
>>>>> familien. Men takk for info.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Med vennlig hilsen / with kind regards
>>>>> Ellen Ugelstad
>>>>> Regissør / Fotograf
>>>>>
>>>>> Mobil: + 47 909 232 47
>>>>> SKYPE ID: ellenugelstad
>>>>>
>>>>> www.twentyonepictures.com
>>>>> www.indian-summer.no
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>>>>>> Dato: Thu, 1 Jan 2015 21:40:15 +0100
>>>>>> Til: Ellen Ugelstad <ellen@twentyonepictures.com>
>>>>>> Kopi: <statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no>
>>>>>
>>>>>> Emne: Re: Eiendom - Tordenskioldsgate 36 i Drammen - opplysninger
>>>>>>
>>>>>> Hei,
>>>>>>
>>>>>> ok, jeg fant mer om dine forfedres butikk, hos Nasjonalbiblioteket.
>>>>>>
>>>>>> Vet ikke om du er interessert i dette, men sender det for 'sikkerhets
>>>>>> skyld'.
>>>>>>
>>>>>> Mvh.
>>>>>>
>>>>>> Erik Ribsskog
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2015-01-01 15:05 GMT+01:00 Ellen Ugelstad
>>>>>> <ellen@twentyonepictures.com>:
>>>>>>> Hei rydder opp i eposten min.
>>>>>>>
>>>>>>> Kjenner ikke til dette.)
>>>>>>>
>>>>>>> Med vennlig hilsen / with kind regards
>>>>>>> Ellen Ugelstad
>>>>>>> Regissør / Fotograf
>>>>>>>
>>>>>>> Mobil: + 47 909 232 47
>>>>>>> SKYPE ID: ellenugelstad
>>>>>>>
>>>>>>> www.twentyonepictures.com
>>>>>>> www.indian-summer.no
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>>>>>>>> Dato: Fri, 22 Aug 2014 23:08:35 +0100
>>>>>>>> Til: <statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no>
>>>>>>>> Kopi: Ellen Ugelstad <ellen@twentyonepictures.com>,
>>>>>>>> <post@drammens.museum.no>,
>>>>>>>> Kim Schønning Asplin <Kim.Schonning.Asplin@drmk.no>,
>>>>>>>> <Kommunepost.Drammen@drmk.no>, "Knut A.G. Hauge" <kagh@kagh.no>,
>>>>>>>> <nb@nb.no>,
>>>>>>>> <culture@sofn.com>
>>>>>>>> Emne: Re: Eiendom - Tordenskioldsgate 36 i Drammen - opplysninger
>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Hei,
>>>>>>>>
>>>>>>>> takk for e-post!
>>>>>>>>
>>>>>>>> Det var mye bra linker.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Men når jeg skulle sjekke den linken, til Drammen byleksikon.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Så stod det det, at det var kun tilgang, for norske ip-adresser.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Og det syntes jeg at var dårlig, (jeg bor i England).
>>>>>>>>
>>>>>>>> Jeg skjønner ikke hva som er poenget, med det.
>>>>>>>>
>>>>>>>> (Jeg har for eksempel, en fetter, som heter Tommy Andre Løff Olsen,
>>>>>>>> (som har vært i Telemark-bataljonen, i Kongsberg, vel).
>>>>>>>>
>>>>>>>> Og han sier 'groda', istedet for 'frosk', fortalte hans far Håkon
>>>>>>>> Olsen meg, på 80-tallet.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Og det er fordi at han hadde sett så mye svensk TV, på Bergeråsen.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Så det er mulig å se svensk TV, i Norge.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Men det var visst ikke så lett, å få inn norsk TV, i Sverige, (mener
>>>>>>>> jeg at min farfar fortalte, på 80-tallet. Noe sånt).
>>>>>>>>
>>>>>>>> Og nå sperrer Norge for nasjonalbiblioteket i utlandet og.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Jeg skjønner ikke poenget.
>>>>>>>>
>>>>>>>> For eksempel så bor det vet i USA nesten like mange med norske
>>>>>>>> forfedre, som i Norge.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Hva er poenget med å sperre bok-arkiver, for dem?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Skal ikke de få ta del av den norske kulturen og samfunnet, som
>>>>>>>> eksilnordmenn, hadde jeg nær sagt.
>>>>>>>>
>>>>>>>> De har sikkert lyst til å lære mer om gamlelandet, for å si det
>>>>>>>> sånn.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Men men).
>>>>>>>>
>>>>>>>> Så det ville jeg gjerne klage på.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Mvh.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Erik Ribsskog
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2014-08-22 11:30 GMT+01:00  <statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no>:
>>>>>>>>> Til: Erik Ribsskog
>>>>>>>>> Fra: Statsarkivet i Kongsberg
>>>>>>>>> Vår sak: 14/17726
>>>>>>>>> Dato: 22.8.2014
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Vi viser til din henvendelse.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Det kan være at du kan finne informasjon om bygården du etterspør i
>>>>>>>>> lokallitteratur om Drammen. Mye lokallitteratur ligger tilgjengelig
>>>>>>>>> på
>>>>>>>>> nett
>>>>>>>>> på Nasjonalbibliotekets sider, http://www.nb.no/. Her finner du
>>>>>>>>> blant
>>>>>>>>> annet
>>>>>>>>> Drammen byleksikon:
>>>>>>>>> http://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2010091308041
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Det kan også være at du kan finne opplysninger i
>>>>>>>>> tinglysningsmateriale.
>>>>>>>>> Tinglysningsmateriale angår først og fremst tomteforhold.
>>>>>>>>> Tinglysningsmateriale (panteregistre og pantebøker) frem til 1950
>>>>>>>>> ligger
>>>>>>>>> tilgjengelig på nett i Digitalarkivet:
>>>>>>>>> http://www.arkivverket.no/URN:tl_read
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Foran i en del av panteregistrene for Drammen byfogd er det
>>>>>>>>> adresselister
>>>>>>>>> med sidehenvisninger til registrene. Når du har funnet en referanse
>>>>>>>>> til
>>>>>>>>> et
>>>>>>>>> tinglysningsdokument i registeret må du gå inn i pantebøkene for å
>>>>>>>>> finne
>>>>>>>>> selve tinglysningsdokumentet.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Vi har funnet frem Tordenskiolds gt. 36 i det ene panteregisteret,
>>>>>>>>> se
>>>>>>>>> permanent bildelenke nedenfor:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Kildeinformasjon: Protokollnummer: VI 6a, Sted: Drammen by, Strømsø
>>>>>>>>> tinglag,
>>>>>>>>> Oppbevaringssted: SAKO
>>>>>>>>> Merknader: Gater Sm-Sv. Til og med Svelvikvn 53.
>>>>>>>>> Permanent bildelenke:
>>>>>>>>> http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-tl20080128350833.jpg
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Vennlig hilsen
>>>>>>>>> Serina Johansson e.f.
>>>>>>>>> rådgiver
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> ______________________________________________________________________
>>>>>>>>> Denne e-posten er skannet av MessageLabs Email Security System.
>>>>>>>>> For mer informasjon se
>>>>>>>>> http://www.messagelabs.com/email
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> ______________________________________________________________________
>>>>>>>>
>>

Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

nettmobbing

http://fitnessnora.blogg.no/1421255179_14012015.html

PS.

Jeg har et tracking cookie-program, (som heter StatCounter), på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg:

statcounter

Jeg sendte en e-post til Bisnode

Erik Ribsskog

Deres brev av 17. desember

Erik Ribsskog Thu, Jan 15, 2015 at 4:34 PM
To: Bisnode Credit oppdatering
Cc: post@finkn.no, firmapost@nkom.no
Ok,

er det telefon-abonnement?

Jeg har fått meg norsk mobil, (som Elkjøp prakka på meg), med Netcom kontant.

Men Netcom kontant, har forrandra seg.

De gjelder nå bare for noen uker av gangen.

Noe som sikkert er flott, for de som liker å ringe mye, (og sladre osv.).

Men jeg forbinder kontantkort, med at man har en saldo, som man kan
ha, i flere måneder, (hvis man sender en del e-poster, istedet for å
ringe).

Jeg har måttet ta en telefonsamtale, (til Nav), siden jeg flytta
tilbake, til Norge, i September, (fra den norske mobilen min).

Så Netcom vil at jeg skal betale 200 kroner i måneden, for å ikke ringe?

Det er jo dumt.

Jeg tenker det, at jeg må bytte, til Telenor mobil.

Men mobilen er vel antagelig låst, til Netcom.

Og Netcom låste opp en 'mobil bredbånd-stick', på Sandvika Storsenter,
for noen måneder siden.

Så å gå dit igjen, for å få fjernet operatør-sperre.

Det blir litt spesielt, isåfall, må jeg si.

Men Netcom gjør noe rart her, synes jeg.

Jeg kan jo søke mer om sånt her på nettet, etterhvert, og så bestemme
meg, for hva jeg skal gjøre.

(Jeg liker helst å orientere meg selv, om sånne markeder.

Og til det tidspunktet, som jeg synes, at passer greit, liksom).

Men Talkmore har jeg ikke kontaktet.

Jeg liker bedre å sende skriftelige e-eposter, (og Facebook-meldinger
osv.), enn å 'bable' i det uendelige, uten at det kan dokumenteres
seinere, liksom.

Så her har noen 'tulle-bestilt', i mitt navn.

Hvis jeg hadde søkt om noe, fra Talkmore.

Så hadde jeg huska det, mener jeg.

Dere burde kanskje bli bedre, til å sjekke at det er riktig person,
som bestiller.

Før dere sender sånne her brev og e-poster.

Erik Ribsskog


2015-01-05 7:22 GMT+01:00 Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.no>:
> Hei.
> Talkmore er leverandør av telefonabonnement så er det nok ikke snakk om kredittkort.
> Du må ta direkte kontakt med Talkmore for å få oppgitt årsak til kredittvurdering.
>
> MVH
> Aleksander Ervik
> Saksbehandler / Evaluation Consultant
> Bisnode Credit
> BISNODE
> Telefon: +47 22 45 93 08
> E-Post: aleksander.ervik@bisnode.no
> Besøksadresse: Langkaia 1, Oslo
> Postadresse: Postboks 1419, Vika,0115 Oslo
> www.Bisnode.com
> twitter.com/bisnode  linkedin.com/bisnode  facebook.com/bisnode
> ________________________________
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 3. januar 2015 02:36
> Til: Bisnode Credit oppdatering
> Kopi: post@finkn.no
> Emne: Deres brev av 17. desember
>
> Hei,
>
> jeg viser til brev av 17.12, som jeg vedlegger en scannet kopi av.
>
> Jeg kan ikke huske, å ha søkt om noe kredittkort, (eller lignende), i løpet av siste månedene.
>
> Så her må det være noe 'tullball', mistenker jeg.
>
> Erik Ribsskog
>
> ****************************************************************************
> This e-mail has been scanned by comendo.com and does not contain virus.
> ****************************************************************************

Jeg sendte en e-post til Entercard

Erik Ribsskog

Din søknad om re:member MasterCard Black

Erik Ribsskog Thu, Jan 15, 2015 at 4:11 PM
To: remember
Cc: post@finkn.no, ksp.no@bisnode.no, database@no.experian.com
Hei,

jeg sitter også her, med brev, fra Entercard og Bank Norwegian.

Og jeg har ikke prøvd å bestille noen kredittkort, (såvidt jeg kan
huske ihvertfall, for det er ofte annonser, på nettet, for
kredittkort, så det er lett å prøve å søke, på impuls, må jeg nesten
si), siden jeg flytta tilbake til Norge, (fra England), i september,
ifjor.

Så her er det noen som 'tulle-søker', om kredittkort, i mitt navn, (vil jeg si).

Så her er dette er nok identitetstyveri og svindel-forsøk, (og det som
er), må jeg nesten varsle om.

Så dere burde kanskje, bli flinkere, til å sjekke, at det er riktig
person, som faktisk søker, om å få tilsendt, disse kredittkortene.

Erik Ribsskog


2015-01-05 5:46 GMT+01:00 remember <noreply@remembercard.no>:
> Avslag på din søknad om re:member MasterCard Gold
>
> Vi viser til din søknad om re:member MasterCard Gold. Denne er nå behandlet
> hos oss og vi kan dessverre ikke innvilge søknaden.
>
> Som en del av vår søknadsbehandling gjør vi en kredittvurdering hvor vi
> blant annet tar hensyn til opplysninger fra søknaden, ligningstall og
> annen informasjon fra vårt kredittopplysningsbyrå. Hvis du har ny
> informasjon som du mener kan være relevant for din søknad, kan du sende
> oss dette for en ny vurdering.
>
> Med vennlig hilsen
> re:member
>
> Ansvarlig utsteder av re:member er EnterCard Norge AS (org-nr 980844854)
>
> EnterCard Norge AS - Postboks 2170 - 7412 Trondheim
> www.remembercard.no - Telefon: 815 00 701
>

Jeg sendte en e-post til UIO

Erik Ribsskog

Vedrørende din søknad om å bli enkeltemnestudent

Erik Ribsskog Thu, Jan 15, 2015 at 3:11 PM

To: opptaksinfo@admin.uio.no
Cc: Studentombudet UiO , postmottak@uhr.no
Hei,

takk for svar.

Jeg hadde fire timer matte, (i uka), VKI-året.

Og to timer matte, (i uka), VKII-året.

Og jeg hadde også regnskap, det første året.

Så det burde være i orden, (mener jeg).

Sender ved kopi av vitnemål, for Grunnkurs og VKI, (fra handel og kontor).

Hu Knutepunkt-dama, fra mandag, (ei brunette, i 20-åra), hu sa det, at
Søknadsweb var stengt.

Så jeg sender heller disse dokumentene, per e-post.

Da jeg ble immatrikuert, ved UIO, våren 1991.

Så fantes hverken Studentweb, Søknadsweb eller Knutepunktet.

Disse tre 'tingene', virker litt som noe 'nerde-greier', eller som noe
'degenerert', for meg, (må jeg innrømme).

Så jeg sender bare vanlig e-post.

Håper dette er i orden!

Jeg har egentlig nok studiepoeng, til å få en Bachelor-grad i IT, (fra
HiO IU/HIOA), og informasjonsbehandling, (fra NHI/Westerdahls).

Men disse akademiene, er 'onde' mot meg, må jeg si, og nekter å skrive
ut disse gradene.

(Jeg har også kontaktet UIO om dette tidligere.

Og prøvd å få en grad, fra dere, siden at min yngre halvbror Axel
Thomassen, jobbet som praktikant, på kantina deres, (Frederikke), i
sin tid, da han skulle få svennebrev, som kokk.

Men uten å lykkes.

Men dere har blitt informert, om 'ståa', ihvertfall).

Og jeg er også medlem, av Akademiker-forbundet.

Og der må man ha mer enn 180 studiepoeng, (antall studiepoeng, i en
Bachelor-grad), for å bli medlem.

Jeg tok opp det, at Ex-Phil, nå har samme pensum, men kun en tredel av
studiepoengene, (iforhold til på begynnelsen av 90-tallet).

Men det har dere ikke svart om.

Dere har heller ikke undertegnet e-posten, med noe navn.

Det er vanlig, å gjøre, (ellers i samfunnet), hvis jeg ikke tar helt feil.

Så dette var dårlig, må jeg si.

Jeg skal jo også ta ex-phil nå.

Men jeg regner ikke med, at jeg må registreres som enkeltemnestudent,
på noe spesielt fakultet, for å få studert dette.

(Jeg var på Knutepunktet, og snakket med en gutt som jobbet der, i november.

Og han sa at det var bare å sitte foran PC-en, i morgen tidlig, klokka ni.

Og så registrere meg på Ex-Phil, (på en eller annen måte)).

Det faget, (Ledelse og IT), har bare 'anbefalte forkunnskaper'.

Jeg har en allsidig bakgrunn, innen både ledelse og IT.

Så jeg tror at jeg har en grei bakgrunn, for å ta det faget, (da jeg
bodde i England, (fram til ifjor), så søkte jeg på en del IT
Manager-jobber, blant annet).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg vet ikke når dere får svart, om jeg kan studere, disse informatikk-fagene.

Så jeg kommer nok til å også melde meg opp, til noen
kultur/språk/samfunnsfag, (som dere nevner, i e-posten deres).

Sånn at jeg blir heltids-student.

Så får jeg heller eventuelt kutte ut noen av de fagene, hvis jeg
klarer å få meldt meg på, noen passende informatikk-fag.

Vi får se.

PS 2.

Jeg studerte, ved NHI, studieårene 1989/90 og 1991/92.

Hvordan får jeg opp disse fagene, på min UIO Studentweb.

(Det samme gjelder fag, fra HiO IU.

Hvor jeg studerte, fra 2002 til 2004).

PS 3.

Sender også med kopi av arbeidsbekrefelse fra ICA, (for å dokumentere
noe av min ledererfaring).


2015-01-15 13:47 GMT+01:00  <opptaksinfo@admin.uio.no>:
> Oslo, 15. januar 2015
>
> Hei,
>
> For å få vurdert om man dekker de spesielle opptakskravene til emner innen
> informatikk på bachelornivå, må man først søke om å bli enkeltemnestudent.
> Vi har nå registrert en søknad om å bli enkeltemnestudent innen informatikk
> for deg.
>
> Det spesielle opptakskravet til emner innen informatikk på bachelornivå er
> Matematikk R1/S1+S2.
>
> Vi ber deg laste opp vitnemål fra grunnkurs og VKI fra Handels- og
> kontorfag. Kravet R1/ S1+S2 kan dekkes med minimum 5 uketimer matematikk fra
> Handels- og kontorfag VKI og VKII, i tillegg til Matematikk I og
> Regnskapslære fra grunnkurset. Dokumentasjonen må lastes opp i Søknadweb så
> fort som mulig, og senest innen én uke.
>
> For å dekke kravet R1/S1+S2 på grunnlag av høyere utdanning, må man
> dokumentere minimum 9 studiepoeng innen matematikk. For mer informasjon, se:
> http://www.uio.no/studier/opptak/spesielle-krav/realfagene.html
>
> Du har ikke dokumentert 9 studiepoeng innen matematikk, og kravet kan dermed
> ikke dekkes på grunnlag av den høyere utdanningen din.
>
> I søknaden din oppgir du at du er interessert i emnet IT og Ledelse (fagkode
> INF5890):
> http://www.uio.no/studier/emner/matnat/ifi/INF5890/
>
> Emnet er på masternivå, og man trenger ikke dokumentere spesielle
> opptakskrav for å være kvalifisert til dette emnet. Vi gjør oppmerksom på at
> emnene på masternivå kan ha andre forkunnskapskrav. Informasjon om
> forkunnskapskrav finner du på de aktuelle emnesidene.
>
> Vi har registrert en søknad om å bli enkeltemnestudent på masternivå ved
> MN-fakultetet for deg. For mer informasjon om dette opptaket, se:
> http://www.mn.uio.no/studier/opptak/enkeltemner-master.html
>
> Vi minner om at du kan søke på emner med ledig plass innen kultur-, språk-
> og samfunnsfag fra 16. januar kl. 9.
>
> Vennlig hilsen
> Seksjon for opptak og tilrettelegging
> Universitetet i Oslo
>

3 attachments

videregaaende1.jpg
487K

videregaaende2.jpg
486K

ica.jpg
213K

PS.

Her er vedleggene:

videregaaende1

¨videregaaende2

ica

Jeg sendte en e-post til Oslo Handelsstands Forening

Erik Ribsskog

Klage

Erik Ribsskog Thu, Jan 15, 2015 at 12:51 PM

To: Gunnar Larssen
Cc: postmottak@mattilsynet.no

Hei,

takk for svar!
Jeg sendte en oppdatering, til Kiwi, som jeg ikke har fått svar på enda.
Og andre ting, som jeg lurer på, hos Kiwi/Dagligvarebransjen.

Det er for eksempel at butikkene, de siste årene, har sluttet å dekke over øl-avdelinga, når øl-salget stenger.

Er ikke dette dårlig kundeservice?

Jeg har bodd i England, fra 2004 til 2014.

Og noe av det første som hendte, etter at jeg flytta tilbake, til Norge.

Det var at jeg kjøpte et par Grans-øl, på Rema Slependen.

Og de fikk jeg ikke lov å kjøpe, siden at klokka var over åtte.

Men disse øl-flaskene, var ikke dekket til.
(Og jeg hadde glemt når ølsalget stengte, mens jeg bodde, i England).

Så det er dårlig kundeservice, mener jeg, at ølavdelingene ikke blir dekket til, ved ølsalgets slutt, lenger.
Og disse prisgruppene, på brød, som Kiwi blant annet har begynt med, mens jeg bodde, i England.

Det blir som noe russisk, synes jeg.

Og disse brød-oppskjærings-maskinene.

De så jeg først skoleåret 1988/89, da jeg gikk russeåret, på Gjerdes handelsskole, i Drammen.

Og da hadde Strømsø Supermarked, en sånn maskin.

Men den stod da på utsida av kassa-området, (sånn som jeg husker det).

Hva hvis folk deler et brød, og så virker ikke minibank-kortet?

Nei, det er en tvilsom praksis, å ha disse brød-dele-maskinene, inne i butikkene, mener jeg.
Og potetgull, på utsida av kassaområdet og inngangsporten.
Er det ikke da sånn, at man lærer ungdommene å stjele, (siden disse varene står der, med mindre tilsyn, (fra butikk-folka), må man vel si).

Tvilsom praksis, må man vel si.
Og disse brød-oppskjærings-maskinene, de er ofte bare stuet inn, i butikkene.

Og det blir et kaos, når andre kunder skal forbi, mens man deler brødet.

Og hvorfor er det ikke engangshansker, sånn at man slipper å ta på brødet, med uvaskede hender, når man legger brødet på den metall-renna.

Og hvordan er det med hygienen, når det gjelder disse maskinene?
Nei, kanskje Bakers/Møllhausen burde dele opp brødene selv?
Det hadde kanskje vært en bedre løsning.
Men det går kanskje ut over kvaliteten på brødene, (sprøhet på skorpene, til brødene osv).

Hvem vet.
Har også hatt problemer med Rema Slependen, som jeg har sendt om, til Mattilsynet.

Skal paste disse to nevnte e-postene, i PS-er, på slutten av denne e-posten.
Mvh.

Erik Ribsskog
PS.

Her er oppdateringen til Kiwi:

Erik Ribsskog
Klage
Erik Ribsskog     Tue, Jan 6, 2015 at 9:27 AM
To: KIWI 322 SLEPENDEN
Cc: Resepsjon Kiwi , Andre Tangerud , post@canica.no, admin@ohf.no, Politikk Høyre
Hei,

det høres bra ut.

Jeg dro med Stena Line til Danmark, nå i helgen, (jeg har bodd i cirka
ti år i England, så jeg får litt bakoversveis, når jeg dra på polet
nå).

Og i Danmark, så er det sånn, at kundene selv tar så mange poser de
vil ha, fra noen esker, som ligger foran kassa.

(Så da blir det ikke noe 'slåsskamp', liksom).

Kanskje dette hadde vært en ide i Norge også?

Og når vi er inne på temaet bæreposer.

Så husker jeg det, fra 80-tallet, at min onkel Haakon Mogan Olsen.

Han pleide å si det, at det er ikke riktig, at man skal betale, for reklame.

(Siden det står navnet på butikken, trykt på bæreposen).

Så han mente det, at bæreposer burde være gratis, (husker jeg).

Det kom jeg til å tenke på, etter denne bærepose-krangelen.

Men når jeg tenker videre, så hadde ikke deres butikkmedarbeider,
slått inn noen poser, (selv om jeg til slutt fikk to).

Så det er mulig, at han har hatt samme lærer på skolen, som min onkel
Haakon, (min fars yngre bror).

(For å fleipe litt).

Siden at begge dem tydeligvis er enige om det, at bæreposer burde være
gratis, (siden at det er reklame på dem).

Det er også ofte lite av First Price Cola, (1.5 liter), i butikken
deres, (Kiwi Slependen).

Kanskje dere kunne ha kontaktet hovedkontoret til Kiwi.

Og fått de til å tegne om brus-avdelinga deres.

Sånn at varene får mer riktig plass, i forhold til salg.

Og det står også ofte varer, spredd på gølvet, foran denne EMV-brusen,
(First Price Cola).

Så man må nesten være akrobat, (for å si det sånn), for å få tak i den varen.

Og det har vært ofte utsolgt, for potetgullet: 'Partymix paprika', hos
dere, i det siste.

(Den siste måneden, eller noe, vil jeg si).

Det var derfor jeg kjøpte First Price Ostepop, (hos dere), på fredag.

Butikken deres er også veldig trang, å gå rundt i, (synes jeg).

Den ved gamle Sheraton er mye mer oversiktlig, og har First Price
Cola, (1.5 liter), på pall.

Jeg hadde en mor, på 70-tallet, (Karen Ribsskog), som pleide å sende
meg til butikken, (vi bodde i Storgata på Østre Halsen, og der var det
tre matbutikker, innenfor hundre meter cirka, fra der vi bodde).

Så jeg har handla mat, siden at jeg var cirka fire år gammel.

(For mora mi sendte meg for å kjøpe melk og karameller osv., fra jeg
var tre-fire år gammel, husker jeg).

Og det var i 1974, mener jeg.

Og nå er det 2005.

Så jeg har handla mat, i over 40 år nå.

Det blir en del tusen ganger, som jeg har handla mat, (vil jeg si).

Og jeg har også vært kasserer selv, (på CC Storkjøp i Drammen, hos
Matland/OBS Triaden, i Lørenskog og i flere Rimi-butikker, (hvor jeg
også har jobbet som leder)).

Og bodd i flere år i England, (og også litt i andre land som Sveits,
Tyskland og Frankrike), og handla i matbutikker der.

Og jeg må si det, at makan til oppførsel, som han kassereren deres hadde.

Det har jeg ikke vært borti før, hvis jeg skal være ærlig.

Jeg kan ikke husker noe lignende, ihvertfall.

Så dette var sjokkerende, synes jeg.

Erik Ribsskog

PS.

Det hadde også vært greit.

At når dere svarer, på en klage.

Så kan dere beholde den originale e-posten, (fra meg), i svar-e-posten deres.

Så får man hele saken, på et sted, liksom.

PS 2.

Det er også sånn, at hvis jeg går i butikken deres, (for å handle), om kvelden.

Så ruller dere brøda, bort til ved flaskeautomaten.

Før den siste kunden, er ute, av butikken.

Dere kunne også hatt tørkepapir, ved flaskeautomaten, synes jeg.

(Og ikke bare en sånn 'luft-håndtørker', eller hva det er igjen).

Og på Kiwi Billingstad.

Så setter de brøda, ut i vindfanget, (altså på utsida av
kassa-områden), før den siste kunden er ute av butikken.

Er det gratis brød da, (kan man vel lure på).

På Kiwi-butikken ved Sheraton, så har dere flere ganger hatt
potetgull, (fra Maarud), utafor kassaområdet.

Er det gratis da, eller.

Tortilla Chips, fra Maarud, som vanligvis koster 20-30 kroner, (den
med innbakt pepper-korn, i 'chipsene'), har også blitt solgt, for kun
fem kroner posen.

Det må da være tapsprosjekter, når dere selger potetgull så billig.

Og en halv kilo marsipan, koster bare cirka 6-7 kroner, hos Kiwi, (og Rema).

Men det 'tilbudet' har jeg sett, i mange butikker.

Og den varen, ligger i bakehylla.

Og ikke utafor kassaområdet.

Det kan jeg ikke huske, at vi hadde, da jeg jobba, som Rimi-leder,
(nemlig varer, som ligger utafor kassaområdet og inngangsporten, til
butikken).

Men det vel antagelig ikke gratis likevel, hvis jeg skulle tippe.

Men litt rart, syntes jeg, at dette var.

Så jeg tar med om dette, i samme slengen.

Jeg har også bodd, i mange år, i England.

Og der skrev de 'Mr. Ribsskog'.

Og ikke fornavnet mitt.

Det blir litt 'klamt', synes jeg.

Hva med bare 'hei'.

Dette har noe med å være konform og vise respekt å gjøre, synes jeg.

Når dere ikke klarer det, selv når dere svarer på en klage, så synes
jeg det, at dette, er veldig dårlig.


2015-01-05 15:54 GMT+01:00 KIWI 322 SLEPENDEN <kiwi.slependen@kiwi.no>:
> Hei Erik
>
>
> Takk for tilbakemeldingen.
>
>
> Jeg vil beklage hendelsen som skjedde lørdag på Kiwi slependen. Du skal
> selfølgelig få så mange poser du ønsker uten at kassereren skal blande seg
> borti det. Kunden har alltid rett og kundeservice er den viktigste delen av
> jobben vi gjør.
>
>
> Jeg har tatt dette opp med den aktuelle kassereren og skal ta det opp med
> alle på personalmøte nå på søndag.
>
>
> Håper du slipper flere uhyggelige opplevelser i fremtiden
>
>
>
> Mvh
>
>
> Kristian Jansson
>
> Butikksjef
>
> KIWI 322 Slependen
>
> This e-mail message may contain confidential or privileged information. If
> you are not the intended recipient, please delete the message and any
> attachments and notify the sender by return e-mail. You should not retain,
> distribute, disclose, or use any of the information in this message.


PS 2.

Her er e-posten til Mattilsynet, (om Rema):

Erik Ribsskog
Klage på Rema Slependen
Erik Ribsskog     Wed, Jan 14, 2015 at 1:09 PM

To: postmottak@mattilsynet.no
Hei,

jeg har jobbet som leder, i Rimi, (til og med butikksjef), fra 1994 til 2004.

Og jeg har også jobbet, på vegne av et firma, i Norwich, som heter
Packaging Europe/Positive Publications, fra 2007 til 2008.

(Jeg jobbet hjemmenfra, som selvstendig næringsdrivende, fra min
leilighet, i Liverpool sentrum, hvor jeg bodde, på den tida).

Og i forbindelse med emballasje-jobben, så kom jeg i kontakt, med et
norsk firma, som leverte 'holdbarhets-etiketter', til
matvareindustrien.

Og jeg har nå i det siste kjøpt kjøttdeig, på Rema Slependen.

Og de har hatt disse holdbarhets-etikettene.

Men det står ikke noe informasjon, om disse etikettene, på pakken.

Og heller ikke på produsenten, (Nordfjord-kjøtt), sin hjemmeside.

Så det er ikke klart, når på kjølekjeden, (fra produsent, via
grossist-lager til butikk), som denne etiketten, er klistret på.

Så selv om etiketten viser at varen har blitt lagret kjølt.

Så hjelper jo ikke det, hvis det er Rema Slependen som har klistret den på.

Da viser jo ikke etiketten noe varsel, hvis kjølekjeden har blitt
brutt, før varen nådde fram, til butikken.

Så her kan man muligens få en falsk trygghet, mener jeg, (når det ikke
er informert, om det er produsenten, grossisten eller butikken, som
har satt på denne 'dingsen', og av hvilken grunn).

Jeg kjøpte også en juice-kartong, (Rema sin en-liters kartong), i
denne butikken, her om dagen.

Og den var gjæret, da jeg drakk av den, i går.

Enda datoen ikke hadde gått ut.

Og kartongen var uåpnet, fram til noen sekunder før jeg drakk av kartongen.

Det smakte kullsyre/eddik, av appelsin-juice-en.

Og det luktet gjær.

Når jeg merket dette, så sluttet jeg selvfølgelig å drikke av varen,
men jeg fikk i meg noen slurker, da.

Jeg tror at den butikken, nok har for mye av den varen, i hylla.

Og at disse kartongene, står og varmer hverandre muligens.

Og at en slags gjæring kanskje har startet, grunnet det.

Hvem vet.

Noe sånt.

Jeg må også varsle om, at denne butikken, ikke har noen ordentlig inngang.

Man kan gå inn en dør, ved et treningsstudio.

Men det treningsstudioet, stenger et par timer før, (om kvelden), enn Rema.

Og da må man gå ut, der hvor bilene kjører.

Og der er det ikke noe fotgjenger-felt.

Så dette er en 'merksnodig' butikk, hvor de driver med mye rart, må
jeg nesten si.

Så dette ville jeg varsle om.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Sender med et par bilder, som jeg har tatt, av den nevnte kjøttdeigen.

PS 2.

Jeg har også tidligere, blitt tulla med, i Rema-butikker.

Jeg kjøpte en gang to Pizza Grandiosa-er, på Rema Furuset, på første
halvdel av 90-tallet.

Og jeg er sikker på, at den ene pizzaen, ikke var en 'vanlig' Grandiosa.

Jeg kastet den ene Grandiosa-en, før jeg stekte den.

For den så veldig rar, (og liksom hjemmelaget), ut.

(Jeg forklarte dette, blant annet for en Glenn Hesler, som bodde i det
samme Ungbo-bofelleskapet, som meg, husker jeg).

Før jeg begynte, i Rimi, så jobbet jeg en stund, (for det meste som
kasserer), på Matland/OBS! Triaden, i Lørenskog.

Og på Rema Furuset, så jobbet butikksjef Paulsen og en
butikkmedarbeider Løvdahl.

Begge disse, jobbet på Matland/OBS! Triaden.

(Paulsen jobba der, før jeg begynte der.

Og han storebroren, til Cathrine Løvdahl, (som jobba i frukta, på
Matland/OBS Triaden, på lørdager osv., og studere juss).

Han jobba jeg sammen med, på OBS! Triaden, (og butikksjef John
Ellingsen fikk oss til å måtte dele garderobeskap, hvis jeg ikke tar
helt feil. Noe sånt)).

Så om dette kan være noe tull, fra Paulsen og/eller Løvdahl, fra
Matland/OBS! Triaden-tida?

Kassaleder Helene, (fra Finland), slutta også på OBS! Triaden, og
begynte å jobbe, på Rema Furuset, (som kasserer, med Paulsen som
butikksjef).

Hu mobba meg en gang, (fordi hu mente at jeg spiste 'harry' mat, sånn
som jeg skjønte det), som jeg handla i kassa hennes, på Rema Furuset.

Kan det være disse Rema Furuset-folka, som tuller med meg eventuelt, lurer jeg.

Hvem vet.

Hm.

2 attachments
   
    rema1.jpg
138K
   
    rema2.jpg
144K



2015-01-05 9:28 GMT+01:00 Gunnar Larssen <Gunnar@ohf.no>:
Erik Ribsskog

Vi har mottatt din formelle klage og videresender den til adm.direktør i Kiwi for videre behandling.
Du hører nærmere fra oss.

Gunnar Larssen
adm.direktør
22 40 34 40 | 90 64 15 28
Beskrivelse: Logo-OHF-svarthvit.jpg
www.ohf.no

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Hanne Margrete Hassel
Sendt: 5. januar 2015 09:10
Til: Gunnar Larssen
Emne: VS: Klage




Med vennlig hilsen
OSLO HANDELSSTANDS FORENING

Hanne Hassel

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 4. januar 2015 00:22
Til: Resepsjon Kiwi
Kopi: Andre Tangerud; post@canica.no; Hanne Margrete Hassel
Emne: Klage

Hei,

jeg må nesten sende en formell klage, på en Kiwi-kasserer, fra Kiwi Slependen, (se vedlagte scannede kopi av kvittering).

Han var veldig uhøflig, og begynte å krangle i kassa.

Jeg ba om to poser, man kassereren insisterte på at jeg bare trengte en pose.

Og begynte å krangle om dette, må jeg si.

Jeg mener det er noe som heter, at kunden alltid har rett.

Og hvis jeg ber om to poser, så forventer jeg å få det.

Uten noe om og men.

Selv om Norgesgruppen opprinnelig var en grossist.

Så behøver vel ikke kassererne deres, å være som noen sære lager-slasker.

Det er noe som heter kundeservice.

Dette var en lite hyggelig opplevelse, her ute i Bærum, hvor man vel skulle tro, at folk visst bedre, (tatt i betraktning nærheten til BI, osv).

Så dette vil jeg klage på.

At kassererne begynner å patronise og krangle, ovenfor kundene, på den måten.

Det synes jeg at er en fæl uting.

Erik Ribsskog

Mer fra Slependen

Seint igår.

Så skulle jeg ta ut tøyet mitt, av vaskemaskinen.

Og da hadde det plutselig blitt jordslag, på håndkleet mitt.

Jeg så at han i leilighet 110, (er det vel), tusla rundt.

(Han hørte at det var noen på kjøkkenet.

Og stakk huet inn der.

Uten å si noe.

Mens jeg varma vann, i vannkokeren.

Eller blanda saft og vann, (i en flaske), var det vel).

Selv om det var midt på natta, (for å si det sånn).

Det er ikke mulig, å vite nøyaktig, når vaskemaskinen er ferdig.

For klokka på vaskemaskinen, går litt feil.

Det står, for eksempel, at vasken er ferdig, om to timer.

Men så tar det bare halvannen time, (eller noe i den duren), hvis jeg ikke tar helt feil.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det er ikke første gang, at noen har tulla med vasken min, isåfall, (for å si det sånn).

Jeg har jo skrevet om på bloggen tidligere.

At det var noen som heiv inn et stort badehåndkle, sammen med tøyet mitt, for cirka et par uker siden, (var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og nå i dag, så har jeg prøvd å vaske det håndkleet mitt, på 90 grader.

Noe jeg gjør en gang iblant.

For jeg vasker sengetøyet mitt, på 90 grader.

Og da vasker jeg samtidig det håndkleet, (som jeg ellers vasker på 40 grader, sammen med det andre tøyet mitt), da.

Selv om da jeg bodde på Ellingsrudåsen og i Waldemar Thranes gate, for eksempel.

Så vasket jeg alltid håndklær og undertøy, på 90 grader.

Men da jeg bodde i Keith Court, så hadde jeg bare en hybel-vaskemaskin.

Og da jeg bodde, i Azalea Lodge, så vasket jeg for hånd.

Så jeg har pleid å gjøre det litt forskjellig, når det gjelder vask av tøy, (etter at jeg flytta fra Norge, i 2004), da.

For å si det sånn.

Og her har det passa bra, å vaske en maskin hver kveld.

For jeg hadde ikke med så mye tøy, fra England, (på flyet).

Og det er vanskelig å finne billige vanlige underbukser, (som jeg begynte å bruke igjen, mens jeg bodde, på Azalea Lodge, siden at de var enklere, å vaske, for hånd).

H&M selger for eksempel tre-pakninger med bokser-shorts, til 99 kroner.

Men vanlige underbukser, har de ikke det samme tilbudet på.

(Av en og annen grunn).

Så jeg driver fortsatt og orienterer meg litt, i Norge, (etter ti år i England), da.

For jeg har blitt litt større og, så å handle t-skjorter for eksempel, på Hennes og Mauritz.

Det er mulig, at de t-skjortene, da blir litt i minste lager, (selv de største t-skjortene, som de har der).

Hvem vet.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og i dag, så har jeg altså prøvd å vaske det 'jordslag-håndkleet', igjen.

På 90 grader.

For å se, om det jordslag-greiene, går bort.

Men da jeg skulle ta ut håndkleet, (av vaskemaskinen), nå.

Så stod det to polakker, inne på vaskerommet.

Og disse polakkene, virker som å være 'sosiale tilfeller', som ignorerer det, at jeg har stått og sett, bort mot vaskemaskinen.

Nei, sånt forstår man visst ikke i Polen, virker det som.

Og det har stått en svær varmtvannsbereder, (eller noe i den duren), i gangen, her på brakka, de siste dagene.

Så det er mulig, at disse polakkene, (eller hva de er), skal gjøre noe arbeid, med den varmtvannsberederen.

(Hva vet jeg).

Men ingen informasjon, har blitt gitt, til meg, (som brev i posten for eksempel), om dette arbeidet.

Jeg har tidligere klaget, til Leieboerforeningen, om ting, vedrørerende dette leie-forholdet.

Men de har ikke engang svart.

Så det er et svik, (må jeg si).

Og også fra de som leser bloggen.

(Altså Ola Nordmann).

De sviker også, (må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og nøkkel til postkassa.

Det burde jeg ha fått, da jeg flytta inn, (har jeg tenkt, i det siste).

Men de har et sånt spesielt 'russisk' system her.

Før nøkkelen til postkassa, henger i en snor, inne på kjøkkenet.

Så man må nesten gå med sko på seg inne, for å hente posten.

For man må jo hente den post-nøkkelen, (som henger på kjøkkenet).

Samtidig, så betaler de ei vaske-kone, for å vaske her, hver fredag, (virker det som).

Så det hadde kanskje vært bedre, (og mindre komplisert), om alle hadde fått hver sin postkasse-nøkkel, da de flytta inn.

Alle på denne brakka, har samme postkasse.

(Som da jeg bodde, på Ungbo, (i Skansen Terrasse 23, på Ellingsrudåsen), fra 1991 til 1996).

Og jeg kan nesten ikke henge opp min egen postkasse, (har jeg tenkt).

For jeg har jo det rare 'Kontaktmannarom'-skiltet, på døra.

Og hvis jeg i tillegg også får egen postkasse.

Så vil nok antagelig alle de nye, som flytter inn, på brakka, tro det, at jeg jobber her.

(Noe sånt).

Og så begynne, å mase, om alt mulig, hele tida, (litt som han 'Mase-negeren' gjorde), da.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg sendte en e-post til Arbeids- og Sosialdepartementet

Erik Ribsskog

Personhenvendelse - Klage på Statens innkrevingssentral

Erik Ribsskog Thu, Jan 15, 2015 at 11:40 AM

To: Huslænd Brit

Cc: firmapost@sismo.no, "post@nav.no" , Postmottak Sivilombudsmannen , Lars Aasen , postmottak@asd.dep.no, nav.baerum@nav.no, Akademikerforbundet , Roy Frantzen , Politikk Høyre , frp@frp.no, postmottak@uhr.no, Studentombudet UiO
Hei,

dette var noe jeg sendte om, (den 28. desember), til Finansklagenemda.

Så hvorfor jeg da får svar, fra et departement, (asd), det synes jeg
ikke, at er noe særlig bra forklart.

Så dette ville jeg klage på.

Erik Ribsskog


2015-01-05 14:40 GMT+01:00 Huslænd Brit <Brit.Husland@asd.dep.no>:
> Se vedlagte saksdokument

PS.

Her er e-brevet fra Arbeids- og Sosialdepartementet:

IMG_20150115_0001

Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

Erik Ribsskog

(Ref. nr:3296833) Klage

Erik Ribsskog Thu, Jan 15, 2015 at 9:30 AM
To: Postmottak Sivilombudsmannen
Hei,

disse her får dere ta.
 
Uhøflig kommunist-mafia, sier jeg.
'Verge som har bestilt'.

Hva skal dette bety.

Dette er noen troll som ikke har folkeskikk, mener jeg.

Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: <brukerstotte@difi.no>
Date: 2015-01-15 8:42 GMT+01:00
Subject: (Ref. nr:3296833) Klage
To: eribsskog@gmail.com


Hei.
Har du en regnskapsfører eller revisor som skal hjelpe deg med selvangivelsen som kan ha bestilt koder til deg? Eller har du en verge som har bestilt?
Vennlig hilsen


ID-porten Brukerstøtte.
Send e-post til brukerstøtten.
Telefon: 800 30 300 / +47 57 65 50 60
Erik Ribsskog 2015-01-14 14:54:53:
>
> Hei,
>
> nå har jeg mottatt enda et brev fra dere, (med sensitive koder), som jeg
> ikke har bedt om.
>
>
>
> Jeg må klage her, og si det, at dere må bli bedre, på å sjekke, at det er
> riktig person, som bestiller disse arkene.
>
> Dette blir bare som noe søppel, for meg.
>
> Og det er sløsing med skattebetalerens penger, (for det er de som betaler,
> for disse brevene deres).
>
> Og dere ødelegger for regnskogen, i jungelen, når dere sløser med papir, på
> denne måten.
>
>
>
> Og jeg bor i bofelleskap, og deler postkasse, med flere andre, så å få
> sånne koder i posten, det er en uting, synes jeg.
>
> Da kan noen ta brevet og bruke kodene, til noe tull, kan man vel ihvertfall
> forestille seg.
>
> Det er andre gang, som dette skjer nå.
>
>
>
> Skjerpings!
>
> Erik Ribsskog
>
>
>
> PS.
>
> Jeg makulerer kodene på nytt, som forrige gang.
>
> Dette har ikke jeg bedt om.
>
> Så at jeg skal bruke disse kodene.
>
> Det blir feil, mener jeg.
>
>
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: <brukerstotte@difi.no>
> Date: 2014-12-30 9:17 GMT+01:00
> Subject: (Ref. nr:3296833) Klage
> To: eribsskog@gmail.com
>
>
>
>
> Hei.
>
>
> Grunnen til at du har fått det på engelsk er at det er bestilt fra en
> maskin som har engelsk som standard.
>
>
> Du har ikke bestilt det i forbindelse med å komme inn på Skatteetaten for å
> sjekke skattetrekksmeldingen ?
>
>
> Vennlig hilsen
>
>
> ID-porten Brukerstøtte.
> Send_e-post_til_brukerstøtten.
> Telefon: 800 30 300 / +47_57_65_50_60
>
>
> Erik Ribsskog 2014-12-29 20:14:34:
>> Hei,
>>
>> dere har sendt meg et brev, (på engelsk), med masse pin-koder.
>>
>> Hva skal dette bety, lurer jeg.
>>
>> (Jeg kan ikke huske å ha bestilt noe slikt.
>>
>> Og jeg ville ikke ha bestilt det, på engelsk.
>>
>> Så her er det noe tullball, mistenker jeg).
>>
>> Erik Ribsskog
>
>
>
>