fredag 30. januar 2015

Enda mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

nettmobbing

http://n1nja.blogg.no/1422577754_jeg_er_gravid.html?c=1422643834597

PS.

Jeg har et tracking cookie-program, (som heter StatCounter), på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg:

statcounter

Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

nettmobbing

http://n1nja.blogg.no/1422571222_sttt_russen__vinn_mas.html?c=1422641668372

PS.

Jeg har et tracking cookie-program, (som heter StatCounter), på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg:

statcounter

Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: kontaktinfo

Erik Ribsskog Fri, Jan 30, 2015 at 3:52 PM
To: Postmottak Sivilombudsmannen
Cc: post , juridisk , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , post@tekna.no, Studentombudet UiO , postmottak@jus.uio.no, "emb.london" , "sande.vgs" , utvalget@jsu.no, postmottak@uio.no, Lars Aasen
Hei,

nå måtte jeg først sjekke nettstedet deres, om jeg sender til riktig
e-post-adresse, for Sivilombudsmannen.

Og det er fordi, at dere ytterst sjelden, gidder å svare meg, på e-postene mine.

Men det var visst riktig adresse, som jeg sendte til, fant jeg ut.

Denne gangen er Nav Sandvika igjen, som tuller.

(Eller Nav Bærum er kanskje det formelle navnet).

Jeg leverte en søknad til de, 8. januar.

Og jeg har tidligere fått opplyst, at de har tre ukers saksbehandlingstid.

Og tre uker, fra 8. januar, det var jo i går.

Men likevel, så forelå det ikke noe vedtak, sa Anita i skranken der, i dag.

Hu sa at fredag ettermiddag var et dårlig tidspunkt.

For alle på kontoret, hadde visst gått hjem tidlig.

Og da fortalte jeg det, at jeg har jobba, som butikksjef.

(Og hvis jeg hadde stengt Rimi-butikkene, for tidlig, en dag.

Så hadde jeg nok fått sparken.

Så her snakker vi om at Nav mangler respekt, for sine klienter, mener jeg).

Dessuten, så var det sånn, at jeg fikk opplyst, av Nav Skullerud, på
rundt den tiden, som de sendte meg, hit til 'russer-brakka' på
Slependen.

At Nav Bærum, hadde to uker saksbehandlingstid.

(For jeg måtte da, (ifjor høst), søke om alt mulig på nytt, (når det
gjelder støtte), siden at jeg ble sendt, (må jeg si), til en ny
kommune).

Og da fikk jeg ikke penger, i tide, til å betale husleie mm.

For det var feil informasjon.

Man måtte levere søknaden, minst tre uker før.

(Var vel ordlyden).

Og da jeg nevnte dette, til hu Anita.

Så sier hu, at det heter: 'cirka tre uker'.

Så det er inflasjon, når det gjelder saksbehandlingstid, (virker det som).

Nav kan man ikke stole på, vil jeg si.

Neste gang, så er det vel fire uker saksbehandligstid?

Jeg har også opplyst for Nav, at jeg har en husvert, som går inn på
rommet mitt, mens jeg ligger i senga.

(Og bruker koden, for å gå inn.

Og så sier han at: 'Det fattas betalning'.).

Men likevel, så surrer Nav, og overholder ikke sin egen
saksbehandlingsfrist, på tre uker.

Da er det noe galt, mener jeg.

Så her får dere stramme opp Nav.

Det er kanskje en ide, å legge ned, dette Nav-kontoret.

Så kan heller Nav-klientene dra til Asker eller Oslo.

Det at de forrandrer saksbehandlingstid, fra først 'minst tre uker
før', og så til 'cirka tre uker', (for ikke å glemme det første jeg
fikk høre, nemlig 'to uker'), det blir som noe løgn, mener jeg.

Og dette at jeg må søke om støtte, på nytt, hver måned.

(Og fylle ut det samme skjemaet, hver måned, liksom.

For å så å få pengene for seint, hver måned, må jeg si).

Det blir som noe dumt det og, synes jeg.

De burde kunne gi støtte, for mer enn en måned av gangen, syntes jeg.

Det blir som noe her, at jeg må fly som en jo-jo, til Nav Bærum, hele tida.

Jeg kjenner nesten alle i skranken der, på fornavn.

Og nå må jeg spise brødskalker osv., i helga, siden at Nav har tulla.

Og jeg mister kontroll, i forhold til husvert.

(Noe jeg har klaget på, til Nav, flere ganger.

Men det virker som at de synes at det er morsomt.

Å liksom hele bensin på bålet.

Det er som at de prøver, å få han husverten, til å plage meg mer, må jeg si.

Noe sånt).

Så dette vil jeg definitvt klage på.

Det er jo en strøm av klager, som jeg sender til dere.

Så hva Norge og nordmenn driver med, det veit jeg ikke.

Men dette er en skandale, vil jeg si, at jeg blir tulla med så mye, at
jeg må sende en strøm, av e-poster, til Sivilombudsmannen, osv.

Og at jeg så ikke får noe ordentlig svar, på disse e-postene.

Det er en skam, må jeg si.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-01-28 3:49 GMT+01:00
Subject: Fwd: Klage/Fwd: kontaktinfo
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: post.askerogbaerum@politiet.no, post <post@spesialenheten.no>,
Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>


Hei,

det var også sånn, at jeg var på et møte, hos Nav Sandvika, på fredag,
i forrige uke.

Og der gikk plutselig saksbehandler Ingrid Øyen og hentet en falsk
e-post, skrevet i mitt navn.

(Altså en ID-tyveri sak).

Men Nav kun viste meg denne e-posten, og de ga ikke inntrykk av, at de
ville etterforske dette.

Så det er vel sånn, tenker jeg nå, at dette var tante politi, som
tulla med meg i møtet, og gikk og skreiv en falsk e-post?

Hvem andre enn politi ville gjøre noe sånt?

Ihvertfall så finnes det en sånn ID-tyveri sak, også et sted, i Nav
sine mange arkiver.

Og Nav provoserte meg også.

Jeg informerte de, på onsdag i forrige uke, om at jeg ikke hadde mer
ringetid, på mobilen.

(Hvorfor skal Nav ha mobilnummeret mitt egentlig?).

Jeg har klaget på Elkjøp og Netcom, når det gjelder, den mobilen, og
Netcom sine nye kontantkort, som ikke er 'pay as you go', som de sier,
i England.

Til Post- og Tele-tilsynet.

Og så ringer Nav meg, på torsdag, og legger igjen talebeskjed.

En provokasjon, mener jeg.

Og da tror jeg nok det er sannsynlig, at Nav skrev den falske e-posten.

At de prøvde å provosere meg igjen.

Og at de har lest på min blogg, om at jeg blogget om hvilke fag, som
jeg skulle ta, i tillegg til Ex-phil.

Noe sånt.

Og Nav har helt siden ihøst vært med på dette, at jeg skulle studere.

Men nå begynner de å kødde og finne på tull og tøys.

De sier at jeg må gå dit på fredag og søke om nødpenger.

For de har visst ikke tenkt å gi meg basisbeløp for sosialhjelp.

De kødder og kødder.

Jeg blir forbanna, må jeg si.

Dette har foregått siden jeg ringte Kripos, om at jeg hadde overhørt,
at jeg var forfulgt av mafian, i 2005!

Og hva har Kripos gjort?

Ingenting.

Hvis ikke dette er undercover politi som kødder med meg hos Nav.

Det samme med Sivilombudsmannen.

Han sitter bare å ser på mine hundretalls klager, uten å gjøre noe.

Og NRK har tulla med meg, og vridd og vrengt på alt fra bloggen min.

Dette et høl kalt Norge mener jeg.

Har nordmenn blitt gjennområtne på de ti årene, som jeg har bodd, i England?

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-01-25 23:24 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: kontaktinfo
To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>


Hei,

jeg vil klage på Nav Bærum, for medarbeiderne der, skriver ikke
navnene sine, på e-postene sine.

Det er bare tulle med de, vil jeg si.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

De vingler også mye frem og tilbake der.

I høst så kunne man bruke den e-post-adressen deres.

(Hvis jeg husker riktig).

Så bytta de, til et 'sovjetisk' system, (hvor borgerne måtte logge inn vel).

Og nå har de bytta tilbake igjen, (virker det som).

Uten noen forklaring.


---------- Forwarded message ----------
From: (PK) NAV Bærum <nav.baerum@nav.no>
Date: 2015-01-23 12:27 GMT+01:00
Subject: kontaktinfo
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Hei Erik,

Her er adressen til NAV.

Vennlig hilsen
NAV Bærum

Jeg sendte en e-post til UIO

Erik Ribsskog

Klage

Erik Ribsskog Fri, Jan 30, 2015 at 1:37 PM
To: postmottak@uio.no
Cc: utvalget@jsu.no, postmottak@jus.uio.no, Akademikerforbundet , post@tekna.no, postmottak@uhr.no
Hei,

han foreleseren, sa også det, at vi var 'True Blue Norwegians':

Og jeg har bodd ti år i England, men hva betyr det, liksom.

Mener han at vi er på høyresida, i politikken?

Han brukte også mer slang, og spurte om det var noen 'Kiwis' der, (og
det betyr folk fra New Zealand, tror jeg).

Og det var noe om en saksofonist, utenfor.

Og han sa først, at han delte ut 'hand-outs', i timene.

Men seinere i forelesningen, så sa han, at det var kun denne økten.

Og han lurte på om vi ville ha enda et kompendium, med noen lov-saker i.

Men dette burde vel ha stått, på nettsiden til faget.

Det stod heller ikke noe, på fagets nettside, om at dette var et
utradisjonelt fag.

Det virker som at dette er et utradisjonelt fag, på to måter.

At det ikke er et tradisjonelt juss-fag, (foreleseren nevnte sosiologi
og teknologi, var det vel).

Og han sa også det, at han satset på dialog.

Så det var som på ungdomsskolen, cirka.

Så både pensum og forelesningsmetoden er utradisjonelle, virker det som.

Det blir kanskje litt mye, som er utradisjonelt, kan man vel kanskje si.

Og han sa først at bachelor-studentene hadde en prøve 'mid-term', men
så rettet en student han, (sa han), og sa det, at dette gjaldt kun
master-studenter.

Så det virker som at det er litt dårlig organisering, i forbindelse
med dette faget.

Selv om foreleseren også kom med mye bra informasjon, må jeg si.

Men det ble så mye rart, så jeg måtte nesten klage, syntes jeg.

Som en oppdatering.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Foreleseren nevnte også 'Queens English', og at han ikke snakket den dialekten.

Og jeg lurer på om han bytta dialekt, under forelesningen.

Det kunne kanskje virke sånn.

Og han gjorde et poeng av det, at han ikke var etterkommer, av
straff-fanger, (som britene sendte, til Australia).


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-01-29 16:55 GMT+01:00
Subject: Klage
To: postmottak@uio.no
Cc: utvalget@jsu.no, postmottak@jus.uio.no


Hei,

jeg vil klage på foreleser Lee Bygrave, i faget JUR1630.

Først så rakka han ned på auditoret i Domus Academica, og klage på, at
benkene satt fast, mm.

Og vi måtte rekke opp hånda, hele tida.

De som går master, rekk opp hånda.

De som kjører bil, rekk opp hånda.

De som har lest '1984', rekk opp hånda.

De som har lest 'Brave New World', rekk opp hånda.

Det er jo mye personlige ting, må man vel si.

Jeg har hatt forelesninger, på NHI, HiO IU og University of Sunderland
tidligere.

Men aldri følt meg 'voldtatt' før liksom, etter en forelesning.

Er det speed dating, eller er det forelesning, liksom.

Det må da være lov å klage på det.

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Datatilsynet

Erik Ribsskog

Bilvask

Erik Ribsskog Fri, Jan 30, 2015 at 11:17 AM
To: Kim Ellertsen
Cc: "post@sivilombudsmannen.no" , post , Studentombudet UiO , Akademikerforbundet , post@tekna.no, Politikk Høyre , utvalget@jsu.no, postmottak@jus.uio.no
Hei,

dette svaret kom veldig raskt, og det kan indikere, at dette er et
svar, som mangler litt gjennomgang.

Det er snart helga, så det er om å gjøre, å bli ferdig, før polet stenger.

Noe sånt.

Dette vil jeg klage på.

Det at dere lar politiet slippe unna, med å agere tatere, er også dårlig.

Jeg var som sagt, på juss-forelesning, på UIO sitt juridiske fakultet,
(Domus Academica), i går.

Og den australske foreleseren, fortalte, at grunnen til at man
begynte, med personvern, var den økende fascismen, i samfunnet.

Og det er klart, at det er en ønskedrøm, for fascister, å få tak i
mobilnummeret, til Nav-klienter, (som jeg er, for jeg blir tulla med,
av Lånekassa).

For det er vanskelig å dokumentere telefonsamtaler.

Så at Staten, (Nav), skal ringe folk, det ser jeg på som en dårlig
praksis, sett i lys av personvernet.

Det var også sånn, at jeg har informert Nav, at jeg ikke har mer
ringetid, på mobilen.

Likevel så la de neste dag igjen en talebeskjed, på mobilen.

Så det minner om fascisme, må jeg si.

Så at dere også lar Nav slippe unna, (eller om tante Politi også
sitter der, undercover).

Det synes jeg er for dårlig, at dere lar både politiet og Nav sluppe unna her.

Så jeg sender også en kopi til Sivilombudsmannen, (som riktignok
sjelden svarer meg), som en klage, på Datatilsynet.

Og den klagen må også inkludere hun usakelige Baboskaen, som dere
hadde hos deres slett meg-avdeling, da jeg ringte dere, fra England,
for noen år siden.

Selv om deres tidligere direktør, het Apenes, så burde ikke
forvaltningsorganet være for preget av dette, synes jeg.

Erik Ribsskog


2015-01-30 10:44 GMT+01:00 Kim Ellertsen <kim.ellertsen@datatilsynet.no>:
> Vedr. e-post av 29. januar
>
> Jeg fikk oversendt din e-post fra vår saksbehandler som hadde svart deg. Jeg oppfatter at du ikke er fornøyd med svaret vi har gitt eller formen på det.
>
> Jeg har for det første sett på spørsmålet du stilte og på svaret som ble gitt, men kan ikke se at dette er en sak for oss. Det er politiet som har fullmakter til å etterforske denne formen for hendelser. Vi har ikke tilsvarende fullmakter. Vårt mandat retter seg mot de som håndterer personopplysninger men avgrenset mot tyveri, og annen straffbar tilegnelse av opplysninger. Det er som nevnt politiet område.
>
> For det andre registrerer jeg at du ønsker en mindre personlig tone i henvendelsene fra oss. Det er ikke vår intensjon å være uhøflig, men mange av de vi kommuniserer med oppfatter en noe mer personlig form som hyggelig og imøtekommende. Jeg beklager at vi ikke klarte å fange opp denne nyansen da vi svarte deg. Jeg oppfatter imidlertid ikke innholdet eller formen i våre svar som provoserende.
>
> Som en oppsummering ser jeg ikke at det er grunn til å behandle dine spørsmål ytterligere, og vi vil i fremtiden forsøke å tilpasse formen på vår kommunikasjon slik at du ikke oppfatter oss galt.
>
>
> Vennlig hilsen
>
> Kim Ellertsen
> Juridisk direktør, Datatilsynet
> ………………………………………………………………………………
> Telefon: (+47) 22 39 69 21 – Mobil: (+47) 997 23 515
> Postadresse: Postboks 8177 Dep, 0034 Oslo
> Besøksadresse: Tollbugata 3, Oslo
>
> www.datatilsynet.no
> www.personvernbloggen.no
> www.twitter.com/datatilsynet
> Datatilsynet – i front for retten til selvbestemmelse, integritet og verdighet
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 29. januar 2015 16:33
> Til: juridisk
> Kopi: post; Postmottak Sivilombudsmannen; Studentombudet UiO; sande.vgs; utvalget@jsu.no; postmottak@jus.uio.no; Postkasse; Akademikerforbundet; post@tekna.no; Politikk Høyre
> Emne: Re: Bilvask
>
> Hei,
>
> jeg har bodd i ti år i England, og der sier de 'Mr. Ribsskog'.
>
> At staten skal bruke fornavn, det syntes jeg, at blir litt klamt og 'sovjetisk'.
>
> Jeg har vært på forelesning, (Data Protection), hos UIO, i dag, (juridisk fakultet), og vi lærte, at det er noe som heter 'privacy', altså privatliv.
>
> Er det riktig at staten, (altså Nav), skal ha mobilnummeret til folk, og kødde med de, og legge igjen tale-beskjed, når man har opplyst, at man ikke har mer ringetid.
>
> Dette er å forstyrre ens privatliv, mener jeg.
>
> Og bør ikke opplysningene som Nav lagrer, være på en 'need to know basis'?
>
> Trenger Nav å ha folks mobilnumre, lurer jeg.
>
> Du kan godt sende det til en sjef, siden jeg klager på at du blir for dus.
>
> Du skriver at det er en politisak.
>
> Og jeg har opplyst om, at jeg har sendt dette, til politiet.
>
> Men de er som tatere, og later som, at de ikke forstår, (må jeg si).
>
> Så det var et dårlig råd, å anbefale meg, å sende om dette, til noen politifolk, som er som tatere, (må jeg si).
>
> Så det rådet vil jeg også klage på.
>
> Det kunne dere kanskje ha rådet folk til på 80-tallet, da det norske politiet kanskje var mer vestlig.
>
> Hvem vet.
>
> Jeg har også lært det, at personvernloven, (var det vel), ble bytta ut, rundt årtusenskiftet.
>
> Så jeg skjønner at det er EU, som jeg skriver med nå.
>
> Jeg blandet nok ditt navn med 'Simon'.
>
> (Jeg husket litt feil.
>
> Men det er samme forbokstav).
>
> At dere i staten, bytter navn, på forvaltningsorgan, hele tiden.
>
> Og gjør sånne ting, som at dere flytter 'SlettMeg'.
>
> Da må folk nesten gå på handel og kontor, hele livet, for å følge med.
>
> Dere tøyser fælt, i staten, synes jeg.
>
> Og jeg har også klaget på hu usakelige 'baboskha'-dama, som dere hadde, hos Slett Meg, men uten resultat.
>
> Med skuffet hilsen
>
> Erik Ribsskog
>
>
> 2015-01-29 8:38 GMT+01:00 juridisk <juridisk@datatilsynet.no>:
>> Hei igjen Erik,
>>
>> Det er ingen hos oss som heter Simon, kanskje det er SlettMeg du forveksler med. SlettMeg er i dag underlagt Norsis og Datatilsynet har ikke noe med denne tjenesten å gjøre. Jeg forstår det slik at du oppfatter at det er begått flere ID-tyveri mot deg, der det også er kjøpt flere varer/tjenester på kreditt.
>>
>> Som jeg skrev i min tidligere e-post er dette en politisak. Datatilsynet har ingen myndighet i saker om ID-tyveri da dette handler om straffbare forhold. Vi kan derfor ikke hjelpe deg ut over de rådene jeg gav deg i min tidligere e-post.
>>
>> Håper du finner ut av dette.
>>
>> Lykke til!
>>
>> Vennlig hilsen
>>
>> Stian Moltke-Hansen Tveten
>> juridisk rådgiver
>> Datatilsynet
>> ………………………………………………………………………………………………………………………
>> Telefon: (+47) 22 39 69 46
>> Postadresse: Postboks 8177 Dep., 0034 Oslo
>> Besøksadresse: Tollbugata 3, Oslo
>>
>> Følg med på:
>> www.datatilsynet.no
>> www. personvernbloggen.no
>> www.twitter.com/datatilsynet
>> Datatilsynet – i front for retten til selvbestemmelse, integritet og
>> verdighet
>>
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>> Sendt: 28. januar 2015 20:57
>> Til: juridisk
>> Kopi: post
>> Emne: Fwd: Bilvask
>>
>> Hei,
>>
>> dere hos Datatilsynet, forstod jo disse sakene, nå jeg sendte om disse til dere.
>>
>> (En Simon hos dere virket som å forstå hva disse sakene gikk ut på).
>>
>> Men hos Politiet, så lider de visst, av noen slags dumskap, som fører til det, at de ikke forstår, disse ID-tyveri-sakene.
>>
>> Noe sånt.
>>
>> Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, egentlig.
>>
>> Som jeg nevner, så er det en strøm, av disse sakene.
>>
>> Og at jeg skal fly fram og tilbake, til Sandvika politistasjon.
>>
>> 20-30 ganger, hver dag, for å anmelde disse sakene.
>>
>> Det synes jeg er, som en urimelig byrde, å legge på meg.
>>
>> Hvorfor har de e-post, hvis de ikke klarer å ta imot anmeldelser på e-post.
>>
>> (I saker hvor det virker fornuftig og rasjonelt, som her.
>>
>> Må man vel si).
>>
>> Nei, her vil jeg klage, på 'polititutten', som nok lever på 80-tallet enda, før internett kom.
>>
>> Noe sånt.
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: Anne Stine Kristmoen <anne.stine.kristmoen@politiet.no>
>> Date: 2015-01-28 10:57 GMT+01:00
>> Subject: VS: Bilvask
>> To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>
>>
>>
>> Hei,
>>
>> Vet ikke helt hva du mener med mailen under.
>>
>> Dersom du ønsker å anmelde et straffbart forhold må du møte personlig ved en politistasjon og inngi en anmeldelse på den måten.
>>
>> Politivakta i Sandvika er åpen mandag - fredag fra 0800 til 1700.
>>
>> Mvh
>>
>> Anne Stine Kristmoen
>> politiførstebetjent
>> Asker og Bærum politidistrikt
>> Bærum politistasjon
>> Telefon: 474 87 096 / 67 57 61 68
>> E-post: anne.stine.kristmoen@politiet.no
>>
>> www.politi.no
>>
>>
>>
>>
>>
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>> Sendt: 27. januar 2015 19:56
>> Til: juridisk
>> Kopi: Postmottak PDI Asker og Bærum
>> Emne: Fwd: Bilvask
>>
>> Hei,
>>
>> dette er enda en ID-tyveri sak.
>>
>> Det er en strøm av lignende saker, så og si hver dag, (må jeg si).
>>
>> Jeg har sendt om disse sakene, til politiet i England.
>>
>> Men det som hendte, var at Spesialenheten der, nekta meg å sende fler e-poster til de.
>>
>> Og politiet der, gjorde ikke noe.
>>
>> Jeg har også sendt om sånne saker, til flere forskjellige politikammer, i Norge.
>>
>> Men ingen av de, har gjort noe.
>>
>> Og så har de plutselig bedt meg om, å heller sende, til politiet i England.
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: Asker Bilvask 1 <asker@bilvask1.no>
>> Date: 2015-01-27 19:26 GMT+01:00
>> Subject: Bilvask
>> To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>
>>
>>
>> Det er helt i orden . Takk for at dere valgt oss.
>>
>> Mvh
>> Jalal Hussain

EU

Norge innfører, (som når det gjelder personvernloven), nye EU-direktiver, som erstatter, våre gamle lover.

Norge får da lov til, å selge varer, til EU, (hvor Tyskland vel er det landet, som kjøper mest varer, fra Norge).

Men er det verdt det, lurer jeg.

Norge er ikke et fullverdig medlem, av EU.

Så nordmenn, (som meg), blir trakassert, når de bor, (og jobber), i EU.

Og UIO får en utenlandsk foreleser, til å forelese, om personvern.

Det er vel fordi, at en norsk foreleser, ikke kunne ha forelest om dette.

Og fortsatt hatt æren sin i behold.

(Hvem vet).

Siden at vi har solgt våre gamle, (og gjennomtenkte), lover, (kan det virke som).

Av økonomiske årsaker.

(For å få innpass, på EU's indre marked).

Så her har Norge bedrevet hestehandleri, i stor skala, siden 90-tallet, (vil jeg si).

Det er vanskelig, å se, at dette kan være en holdbar situasjon, for Norge, som land.

Å befinne seg, i 'limbo', (eller i 'the Twilight Zone'), på denne måten.

Det er få folk, i Norge nå, som er for EU-medlemskap, (melder avisene stadig).

Kanskje det beste, for Norge, (i det lange løp), hadde vært å kommet seg ut, av EØS?

Og så kunne vi heller tatt tilbake våre gamle, (og tradisjonsrike), lover.

Som vel mye er det, som gjør Norge til Norge, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

nettmobbing

http://n1nja.blogg.no/1422551826_staten_br_dekke_vanns.html?z=MER+NETTMOBBING

PS.

Jeg har et tracking cookie-program, (som heter StatCounter), på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg:

statcounter

Jeg sendte en e-post til Direktoratet for sivil beredskap

Erik Ribsskog

Svar - klage på NetCom

Erik Ribsskog Fri, Jan 30, 2015 at 12:57 AM
To: Postmottak DSB
Cc: firmapost@nkom.no, "Nilsen, Line de Lange"
Bcc: Postmottak Sivilombudsmannen
Hei,

ja, jeg får sende det tilbake til dem da.

(Jeg sender dem en kopi, av denne e-posten).

Og be at en høyere 'scafer'/direktør der, ser på det.

Takk for svar, ihvertfall!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Hvorfor sier dere 'hallo'?

Er ikke det noe man sier, i telefonen?

Jeg vet e-post-adressen til Post og teletilsynet.

De heter nå nemlig Nasjonal kommunikasjon-noe.

Bare til opplysning.

Og det er de jeg klage på, til dere.

Sender også kopi til Sivilombudsammen grunnet dette 'tullet', som jeg
har forklart om, i dette PS-et.

PS 2.

Jeg har vært på jobbintervju hos dere, i 1993, da dere het direktorat
for sivil beredskap.

Og da sa hu ene intervju-dama, at jeg bare skulle slenge jakka mi,
bort på en stol.

Så jeg skjønner det, at dere er som noen bønder, (hadde jeg nær sagt),
og ikke er sikre på, om dere skal skrive 'hei' eller 'hallo', i
e-poster, osv.

Men men.

PS 3.

På begynnelsen av 80-tallet så fikk jeg lego, i julegave, husker jeg.

Og fra de lego-settene, (det fulgte med masse klistremerker), så
husker jeg det, at tog-selskapet i Danmark, het nesten det samme, som
det, i Norge.

Det norske het 'NSB'.

Det danske het 'DSB'.

Min mormor var danskfødt, så at dere også nå kaller dere DSB, det
synes jeg, at muligens virker, som en litt spesiell/dårlig ide.

Men men.

PS 4.

Min tremenning Øystein Andersen.

Han sa 'hello', i England, når han vekte vertsfamilien vår, da vi var
på språkreise.

Og det reagerte de på, husker jeg.

For de mente vel det, at 'hello', det var noe man sa, i telefonen.

Noe sånt.


2015-01-29 8:44 GMT+01:00 Postmottak DSB <Postmottak@dsb.no>:
> Hallo!
>
> Denne henvendelsen må sendes til Post- og teletilsynet - www.npt.no.
>
> Mvh
> DSB
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 28. januar 2015 21:55
> Til: Nilsen, Line de Lange
> Kopi: Forbrukerombudet; Postmottak DSB; Postmottak Sivilombudsmannen
> Emne: Re: Svar - klage på NetCom
>
> Hei,
>
> jeg har jobbet, som leder i Rimi, på 90 og 00-tallet.
>
> Så jeg kjenner denne varen, (Netcom kontantkort), fra jobb.
>
> Og den varen, er nå helt forskjell, enn det den pleide å være, på 00-tallet.
>
> Det er greit, at de begynner, men noe nytt.
>
> Men at de samtidig skal slutte, med de 'vanlige' kontantkortene.
>
> Det synes jeg, at er rart.
>
> Det blir som noe lureri, mener jeg, med disse nye kontantkortene.
>
> Jeg får sende om det, til Forbrukerombudet.
>
> Jeg har tenkt å kjøpe en ny, (og ganske billig), mobil.
>
> Og så heller bytte, til Telenor-abonement.
>
> Og så kan jeg bare bruke, den gamle mobilen, som kamera og/eller walkman.
>
> Det funker den som.
>
> Jeg synes også at det er litt rart, å ringe, med en sånn smart-phone.
>
> (Den er vel ikke akkurat formet, som en telefon, liksom).
>
> Og batteriet tar fort slutt.
>
> Det var Roy Franzen, hos Nav, som mobba meg, fordi jeg måtte på biblioteket, for å sjekke e-post.
>
> Og Elkjøp Slependen var så usolgt, for konvensjonelle mobiler, da jeg skulle kjøpe en norsk mobil, etter mange år i England.
>
> Så det var dette med at Elkjøp var utsolgt, som var det jeg tenkte mest på, da jeg kjøpte ny mobil.
>
> Han selgeren klarte å prakke på meg en smart-phone, som sagt.
>
> Og at Netcom har forrandret sin vare, (kontantkort), så mye, siden jeg jobba, med å selge disse kortene.
>
> Det fikk jeg ikke med meg, siden at Elkjøp var utsolgt, så tok nok dette, litt av fokuset, vekk fra kjøps-situasjonen.
>
> Elkjøp har også tidligere tulla med meg.
>
> Jeg kjøpte en Laptop, på Elkjøp Carl Berner, i 2003.
>
> Og den hadde feil på pixler, på skjermen.
>
> Og min studiekamerat Dag Anders 'Dagga' Rougseth.
>
> Han sa da, at da ville han ha klaget.
>
> Og jeg klagde, men Elkjøp sa da det, at de døde pixelene måtte dekke mindre enn en prosent av skjermen, for at det skulle være byttegrunn.
>
> Så Elkjøp tenker nok ikke sånn, at 'kunden alltid har rett'.
>
> Som jeg lærte om, på Handel og Kontor.
>
> Så da blir det kanskje ofte krøll, når man handler der.
>
> Så det gjelder nok å holde tunga rett i munnen, når man går inn, på en sånn Elkjøp-butikk.
>
> Men takk for svar, ihvertfall.
>
> Med hilsen
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Jeg har også gått i klasse, med en Line Nilsen, på Svelvik ungdomsskole, på 80-tallet, (fra 1983 til 1986).
>
> Men jeg regner med, at det ikke er deg.
>
>
> 2015-01-28 9:27 GMT+01:00 Nilsen, Line de Lange <line.delange.nilsen@nkom.no>:
>> Hei,
>>
>> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) viser til korrespondansen under.
>>
>> I  overensstemmelse med leder av seksjon for telefoni og nummerforvaltning har vi følgende svar å gi på din tilbakemelding.
>> Nkom regulerer ikke innholdet i sluttbrukertilbudet. Det er konkurranse mellom tilbyderne som gjelder på området du viser til.
>>
>> Vi forstår at det er viktig for deg å finne det produktet som passer deg best.
>> Nkom anbefaler deg å undersøke ulike tilbydere for å se hvilket tilbud som passer deg og din bruk best.
>> Andre tilbydere av kontantkort er for eksempel Chilimobil, Lycamobile, MyCall og Telenor.
>>
>> Vi har merket oss dine synspunkter, men har ikke mer å tilføye i denne saken.
>>
>>
>> Med vennlig hilsen
>>
>> Line de Lange Nilsen
>> seniorrådgiver
>> seksjon for telefoni og nummerforvaltning Nasjonal
>> kommunikasjonsmyndighet
>> Sentralbord: 22 82 46 00
>> Dir. tlf.: 22 82 46 13
>> Mobil: 917 26 578
>> www.nkom.no
>>
>> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) het tidligere Post- og
>> teletilsynet
>>
>>
>>
>>
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>> Sendt: 26. januar 2015 00:18
>> Til: Nilsen, Line de Lange
>> Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen; post@forbrukerombudet.no; Nasjonal
>> kommunikasjonsmyndighet (firmapost@nkom.no); hv-02.kontakt;
>> postmottak@dsb.no
>> Emne: Re: Svar - klage på NetCom
>>
>> Hei,
>>
>> det blir som at man kjøper bensin, til en bil.
>>
>> Og hvis man ikke har brukt all bensinen, innen to uker.
>>
>> Så kommer bensinstasjon-folka, på besøk, og tapper ut den gjenværende bensinen.
>>
>> Det er lureri, mener jeg.
>>
>> Disse kontantkortene presenteres som noe nytt, og noe ekstra, må man vel si.
>>
>> Men de har samtidig slutta, med de vanlige kontantkortene, virker det som.
>>
>> Dette fører til dårligere beredskap, i samfunnet, mener jeg.
>>
>> Så dette må være noe for myndighetene.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>> PS.
>>
>> Dette systemet til Netcom er også forvirrende.
>>
>> De bruker uttrykket 'saldo'.
>>
>> Men den saldoen blir visst bare slettet, etter en viss tid.
>>
>> Det kan da ikke være greit det, mener jeg.
>>
>> Kan du sende dette til sjefen din, for en ny vurdering, lurte jeg.
>>
>> PS 2.
>>
>> Og hvorfor står det 'firmapost' i deres e-post-adresse for generelle henvendelser?
>>
>> Hverken borgerne eller dere er et firma.
>>
>> (Borgerne er borgere, og dere er en del av staten).
>>
>> Er det noe jødisk tradisjon dette, å bare være fokusert på firma, lurer jeg.
>>
>>
>> 2015-01-23 12:24 GMT+01:00 Nilsen, Line de Lange <line.delange.nilsen@nkom.no>:
>>> Hei,
>>>
>>>
>>>
>>> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) viser til din klage på at
>>> NetCom har endret sitt kontantkorttilbud, datert 22. januar 2015.
>>>
>>>
>>>
>>> Regelverket for elektronisk kommunikasjon regulerer ikke hvilke typer
>>> abonnement tilbyderne av elektronisk kommunikasjon til sluttbruker
>>> skal å tilby.
>>>
>>> Dersom NetCom har endret sitt kontantkorttilbud til å omfatte en gitt
>>> bruk innenfor et gitt tidsrom, så har de adgang til dette.
>>>
>>>
>>>
>>> Dersom du ikke er fornøyd med NetCom sin kontantkorttjeneste, så
>>> anbefales det å undersøke om det er andre tjenestetilbydere som har
>>> et tilbud som passer bedre for ditt bruk.
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> Med vennlig hilsen
>>>
>>>
>>>
>>> Line de Lange Nilsen
>>>
>>> seniorrådgiver
>>>
>>> seksjon for telefoni og nummerforvaltning
>>>
>>> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet
>>>
>>> Sentralbord: 22 82 46 00
>>>
>>> Dir. tlf.: 22 82 46 13
>>>
>>> Mobil: 917 26 578
>>>
>>> www.nkom.no
>>>
>>>
>>>
>>> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) het tidligere Post- og
>>> teletilsynet
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> Fra: Erik Ribsskog < >
>>>
>>> Sendt: 22. januar 2015 10:49
>>>
>>> Til: Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (firmapost@nkom.no)
>>>
>>> Emne: Klage
>>>
>>>
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> jeg vil klage på at Netcom har forrandra sine kontantkort.
>>>
>>> Sånn at de nå ikke ligner på det jeg forbinder med konvensjonelle
>>> kontantkort.
>>>
>>> Man får kun lov å ringe, i noen uker, av gangen, og så mister man saldoen.
>>>
>>> Dette vil jeg klage på.
>>>
>>> Erik Ribsskog