torsdag 4. februar 2016

Jeg sendte en e-post til Forbrukerombudet

Erik Ribsskog

VS: Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppen Finans AS (fordringshaver)

Erik Ribsskog Thu, Feb 4, 2016 at 2:09 AM
To: Geir-Arne Nyborg
Cc: Bisnode Credit oppdatering , "Cc: Kirsti Dalheim" , post@finkn.no, "HRET (postmottak)" , Postmottak Sivilombudsmannen , Davidsson Rene Sigurdur , sianpost@sismo.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, post , "post@arbeidstilsynet.no" , kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold , juridisk , lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" , post@inkassoklagenemda.no, "sande.vgs" , Drilon , Lindorff Kundesenter , Chili Mobil , post@forbrukerradet.no, tilsynsutvalget@domstol.no
Hei,
det er bra, hvis de, (Forbrukerrådet), kan ordne opp, i dette.
For dette er jo en identitetstyveri-sak, som ikke har noe, å gjøre, i forliksrådet, (mener jeg).
Så bra hvis de kan rydde opp.
Jeg sender også kopi til dommer-klage-kommisjonen, (Tilsynsutvalget@domstol.no), nå.
For jeg lurer på, om denne korrupte/forrvirede namsfogden, i Bærum, regnes som en slags dommer, og at man da, kan klage, til Tilsynsutvalget, på dette.
Og det er også sånn, at en sorenskriver, i Larvik, tullet med meg, i 2009, (i forbindelse med arv, etter min mormor. Min avdøde mor var eldste søsken, så jeg skulle ha fordelt arven, etter min mormor, da hun døde, (etter min mor), men denne korupte sorenskriver-filuren i Larvik, ordnet med skiftet, på den måten, at jeg ble forbigått, må jeg si).
Men nå har jeg funnet ut om dette Tilsynsutvalget, for noen dager siden, så om de kan rydde opp i denne korrupsjonen, (og jeg har også klaget på tingrettsdommer Høisæter, i Drammen tingrett, til de, forleden dag).
Takk for svar, ihvertfall!
Mvh.
Erik Ribsskog


2016-01-21 15:55 GMT+01:00 Geir-Arne Nyborg <gan@forbrukerombudet.no>:

Vi viser til henvendelsen nedenfor, samt de to øvrige epostene du sendte oss samme dag. Forbrukerombudet fører tilsyn med markedsføringsloven, men behandler ikke sivile tvister mellom forbrukere og næringsdrivende. Vi beklager at vi derfor ikke kan hjelpe deg i disse sakene. Vi ser imidlertid også at du har sendt eposten til forbrukerrådet, som kan bistå i sivile tvister mellom forbrukere og næringsdrivende.


Med vennlig hilsen 
Geir-Arne Nyborg
Juridisk rådgiver
Tlf: 918 84 015
E-post:
gan@forbrukerombudet.no
Beskrivelse: cid:image001.png@01CDBB64.44B79CA0

ENKLERE OG TRYGGERE MARKED FOR FORBRUKERNE



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 13. januar 2016 09:47
Til: Davidsson Rene Sigurdur
Kopi: namsfogd.askerogbaerum@politiet.no; Lindorff Kundesenter; rene.davidsson@conecto.no; conecto@conecto.no; Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon; juridisk; post@finkn.no; post; sande.vgs; post; firmapost@nkom.no; With, Kim; Post; post@forbrukerradet.no; Postjournal; post@inkassoklagenemda.no; post@sivilombudsmannen.no; Postmottak@domstoladministrasjonen.no; hv-02.kontakt; drammen.tingrett
Emne: Re: Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppen Finans AS (fordringshaver)

Hei,
det er kanskje sånn dere gjør det, på Island.
Men jeg har fortalt deg, i tidligere korrespondanse, at dette kravet, er helt uforståelig.
Jeg har bodd i England, fra 2005 til 2014, og har aldri hørt om e-kontakt.
Og det har jeg forklart, i en e-post, til deg/dere, i oktober, i fjor.
Og likevel, så sender dere dette, til Namsfogden.
Det er jo skandale og det som verre er, må jeg si.
Helvetes pakk, må jeg nesten si da.
Dette er noe slags svindelforsøk, og en moderne versjon, av Nigeria-brevene, må jeg si, at det virker som.
Jeg var på Sugarcubes-konsert, på Rockefeller, studieåret 1989/90, mens jeg gikk, på NHI.
Og da sa Bjørk, at vi måtte bli flinkere i gammalnorsk, når publikum ønsket, å ha engelske sanger, (for de sang på islandsk).
Men hvis du bare skjønner gammelnorsk/islands, og sender alt på bokmål, til retten, så blir det som noe latterlig og som noe som gjør, at folk mister respekten for inkassobransjen og retts-systemet, mener jeg.
Så dette blir, som noe fullstendig idiotisk, for meg.
Så jeg håper at noen stenger dette helvetes inkassobyrået, (Conecto).
Det er vel mafian, eller noe, som styrer dere, hvis jeg skulle tippe.

Erik Ribsskog

2016-01-13 8:48 GMT+01:00 Davidsson Rene Sigurdur <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>:
Hei

Viser til deres e-post henvendelse.

Denne saken ligger til behandling hos namsmannen, innsigelse på kravet må sendes til dem.
Saken vil deretter bli behandlet i forliksrådet.

Til din informasjon.


Med vennlig hilsen

Rene Sigurdur Davidsson
Kundekonsulent
Conecto AS

Postboks 85 | Grini Næringspark 17 | 1332 Østerås
Tlf: 67157914 
Fax: 67157890
Rene.Davidsson@conecto.no | http://www.conecto.no