tirsdag 12. april 2016

Jeg sendte en e-post til Forbrukerrådet

Erik Ribsskog
Re: [Ticket#2016020410002608] Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppe [...]
Erik Ribsskog     Tue, Apr 12, 2016 at 6:54 AM
To: Forbrukerrådet
Cc: post@finkn.no, Geir-Arne Nyborg , Bisnode Credit oppdatering , "Cc: Kirsti Dalheim" , "HRET (postmottak)" , Postmottak Sivilombudsmannen , Davidsson Rene Sigurdur , sianpost@sismo.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, post , "post@arbeidstilsynet.no" , kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold , juridisk , lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" , post@inkassoklagenemda.no, "sande.vgs" , Drilon , Lindorff Kundesenter , Chili Mobil , post@forbrukerradet.no, tilsynsutvalget@domstol.no
Hei,

jeg har aldri så mye som snakket med noen, fra Sparebank1.

Dette er at noen bestilte noe 'klissete' e-kontakt-tjeneste, i mitt navn, mens jeg bodde, i England.

Det har jeg informert en islandsk inkasso-arbeider, i Conecto om.

Og han jobbet vel på vegne, av Sparebank1, (hvis jeg husker riktig).

Jeg informerte Conecto-islendingen om at dette var identietstyveri, og at jeg hadde har hatt noe, med dette firmaet, (innen e-dating), å gjøre.

Men dette ignorerte islendingen.

Og han sendte det til Namsfogden i Asker og Bærum.

Og de også, var dumme, (må jeg nesten si), og sendte det videre, til Forliksrådet.

Så dette er jo som noe fra Molboland eller Apeplaneten, må jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg bodde i England, (noe jeg gjorde, fra 2004 til 2014), så kontaktet jeg Nordea Tveita, for å få lån på en del av et sameie, som jeg arvet, mens jeg bodde, i England.

Og tidligere i år, så dro jeg innom Tveita, for å finne den banken.

(For da jeg ringte Nordea, fra England, så fikk jeg beskjed om, at det var min lokal-bank, og at jeg måtte snakke med de.

Men jeg hadde da aldri vært på Nordea, på Tveita.

Men jeg leide et år av min halvbror sin stemor Mette Holter, (studieåret 1989/90), i Oslo, og jobbet på Matland/OBS Triaden, i Lørenskog, og fikk meg derfor konto, hos Kredittkassen Lindeberg, (på/ved Furuset), var det vel, etter at Sparebanken Nor, på Furuset-senteret stengte, var det vel.

Og jeg på Tveita-senteret, tidligere i år, for å finne, den Nordea-dama, som nekta meg lån, i 2006, (mens jeg bodde, i Liverpool).

Og da fant jeg bare Sparebank1, på Tveita-senteret.

Men jeg er ikke så kjent, på Tveita, så det er mulig at Nordea har gjemt sin avdeling, et sted som jeg ikke fant den, på Tveita.

Men ellers har jeg ikke hatt noe med Sparebank1 å gjøre.

Annet enn at jeg lurte på om de hadde tatt over, for den Nordea-filialen, som tulla med meg, i 2006).


2016-02-05 10:21 GMT+01:00 Forbrukerrådet :

    Hei

    Slik jeg forstår det, har du en tvist. Jeg er derimot ikke kjent med hva det gjelder. Siden du nevner sparebanken 1 i emnefeltet antar jeg det gjelder et lån. På den annen side viser du til identitetstyveri og da er det ikke like klart.

    Innledningsvis gjør vi deg oppmerksom på at du nå får generelle råd og veiledning basert på din fremstilling av saken. Svaret må derfor ikke anses som en konklusjon. Alle henvendelser blir besvart med enkle råd, og/eller tips til andre steder hvor du vil kunne få hjelp. Innenfor våre lovområder, som forbrukerkjøp, håndverkertjenester og angrerett, vil vi forsøke å gi deg noe mer utfyllende svar.
    
    Tvister med bank behandles av Finansklagenemnda. Limer inn informasjon om dem nedenfor. Hvis det gjelder selve inkassoinndrivelse er det Inkassoklagenemnda som er rett instans. Hvis du kan prøve å gi en kortfattet forklaring på hva tvisten gjelder kan jeg eventuelt forsøke å være litt mer spesifikk på hvem du kan kontakte eller se om det er en sak Forbrukerrådet kan behandle. Dersom saken nå straks skal opp i Forliksrådet så er det kanskje den mest tidseffektive løsningen, at den behandles der. Vær obs på at dersom du ønsker svar fra Forbrukerrådet er det ikke hensiktsmessig å kun sette som kopimottaker blant en hel mengde andre. Vi er ofte kopimottaker på henvendelser, men disse blir vanligvis ikke besvart hvis ikke det er klart at innsender forventer svar fra oss.

    Finansklagenemnda

    Bank- og forsikringssaker faller dessverre utenfor Forbrukerrådets område, slik at vi ikke kan behandle din sak. Du kan imidlertid kontakte Finansklagenemnda, som kan hjelpe deg videre.
    
    Når det gjelder banksaker behandler nemnda klager vedrørende blant annet kausjon, lån, lønnskonto, minibankkort eller andre avtaleforhold, finansiell rådgivning, ulike typer betalingsformidling med videre.
    
    Blant forsikringsrelaterte saker behandles klager vedrørende forståelsen av forsikringsvilkår og lovgivning i forbindelse med konkrete saker; for eksempel om et forhold er dekket av forsikringen eller ikke.
    
    Før du kan bringe en sak inn for nemnda, må du selv prøve å løse saken med motparten. Blir dere ikke enige, kan du sende en skriftlig klage til nemnda.
    
    Oversikt over rettighetene dine, veiledning til hvordan du skal klage og eksempler på standard klagebrev finner du på Forbrukerrådet.no –
    http://www.forbrukerrådet.no/klage/klage-til-selger
    
    Husk å ta vare på en kopi av brevet du sender til motparten.
    
    Mer informasjon finner du på www.finkn.no
    Vi håper dette vil være til hjelp.

    Med vennlig hilsen
    Martin Tonning
    www.forbrukerrådet.no

    04/02 2016 09:20 - Erik Ribsskog skrev:
    Hei,
    
    det er bra, hvis de, (Forbrukerrådet), kan ordne opp, i dette.
    
    For dette er jo en identitetstyveri-sak, som ikke har noe, å gjøre, i forliksrådet, (mener jeg).
    
    Så bra hvis de kan rydde opp.
    
    Jeg sender også kopi til dommer-klage-kommisjonen, (Tilsynsutvalget@domstol.no), nå.
    
    For jeg lurer på, om denne korrupte/forrvirede namsfogden, i Bærum, regnes som en slags dommer, og at man da, kan klage, til Tilsynsutvalget, på dette.
    
    Og det er også sånn, at en sorenskriver, i Larvik, tullet med meg, i 2009, (i forbindelse med arv, etter min mormor. Min avdøde mor var eldste søsken, så jeg skulle ha fordelt arven, etter min mormor, da hun døde, (etter min mor), men denne korupte sorenskriver-filuren i Larvik, ordnet med skiftet, på den måten, at jeg ble forbigått, må jeg si).
    
    Men nå har jeg funnet ut om dette Tilsynsutvalget, for noen dager siden, så om de kan rydde opp i denne korrupsjonen, (og jeg har også klaget på tingrettsdommer Høisæter, i Drammen tingrett, til de, forleden dag).
    
    Takk for svar, ihvertfall!
    
    Mvh.
    
    Erik Ribsskog
    
    2016-01-21 15:55 GMT+01:00 Geir-Arne Nyborg :
    Hei,

    Vi viser til henvendelsen nedenfor, samt de to øvrige epostene du sendte oss samme dag. Forbrukerombudet fører tilsyn med markedsføringsloven, men behandler ikke sivile tvister mellom forbrukere og næringsdrivende. Vi beklager at vi derfor ikke kan hjelpe deg i disse sakene. Vi ser imidlertid også at du har sendt eposten til forbrukerrådet, som kan bistå i sivile tvister mellom forbrukere og næringsdrivende.

    
    Med vennlig hilsen
    Geir-Arne Nyborg
    Juridisk rådgiver
    Tlf: 918 84 015
    E-post: gan@forbrukerombudet.no
    www.forbrukerombudet.no
    Beskrivelse: cid:image001.png@01CDBB64.44B79CA0

    ENKLERE OG TRYGGERE MARKED FOR FORBRUKERNE
    
    

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 13. januar 2016 09:47
    Til: Davidsson Rene Sigurdur
    Kopi: namsfogd.askerogbaerum@politiet.no; Lindorff Kundesenter; rene.davidsson@conecto.no; conecto@conecto.no; Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon; juridisk; post@finkn.no; post; sande.vgs; post; firmapost@nkom.no; With, Kim; Post; post@forbrukerradet.no; Postjournal; post@inkassoklagenemda.no; post@sivilombudsmannen.no; Postmottak@domstoladministrasjonen.no; hv-02.kontakt; drammen.tingrett
    Emne: Re: Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppen Finans AS (fordringshaver)
    
    Hei,
    det er kanskje sånn dere gjør det, på Island.
    Men jeg har fortalt deg, i tidligere korrespondanse, at dette kravet, er helt uforståelig.
    Jeg har bodd i England, fra 2005 til 2014, og har aldri hørt om e-kontakt.
    Og det har jeg forklart, i en e-post, til deg/dere, i oktober, i fjor.
    Og likevel, så sender dere dette, til Namsfogden.
    Det er jo skandale og det som verre er, må jeg si.
    Helvetes pakk, må jeg nesten si da.
    Dette er noe slags svindelforsøk, og en moderne versjon, av Nigeria-brevene, må jeg si, at det virker som.
    Jeg var på Sugarcubes-konsert, på Rockefeller, studieåret 1989/90, mens jeg gikk, på NHI.
    Og da sa Bjørk, at vi måtte bli flinkere i gammalnorsk, når publikum ønsket, å ha engelske sanger, (for de sang på islandsk).
    Men hvis du bare skjønner gammelnorsk/islands, og sender alt på bokmål, til retten, så blir det som noe latterlig og som noe som gjør, at folk mister respekten for inkassobransjen og retts-systemet, mener jeg.
    Så dette blir, som noe fullstendig idiotisk, for meg.
    Så jeg håper at noen stenger dette helvetes inkassobyrået, (Conecto).
    Det er vel mafian, eller noe, som styrer dere, hvis jeg skulle tippe.
    
    Erik Ribsskog
    
    2016-01-13 8:48 GMT+01:00 Davidsson Rene Sigurdur :
    Hei

    Viser til deres e-post henvendelse.

    Denne saken ligger til behandling hos namsmannen, innsigelse på kravet må sendes til dem.
    Saken vil deretter bli behandlet i forliksrådet.

    Til din informasjon.

    
    Med vennlig hilsen

    Rene Sigurdur Davidsson
    Kundekonsulent
    Conecto AS
    Postboks 85 | Grini Næringspark 17 | 1332 Østerås
    Tlf: 67157914 | Fax: 67157890
    Rene.Davidsson@conecto.no | http://www.conecto.no