torsdag 23. juni 2016

Jeg sendte en e-post til Samferdselsdepartementet

Erik Ribsskog
Pris og billettering #327921
Erik Ribsskog     Thu, Jun 23, 2016 at 2:50 AM
To: postmottak@sd.dep.no
Cc: "postmottak@sivilombudsmannen.no" , post@konkurransetilsynet.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet
Hei,

jeg er ikke fornøyd, med dette svaret.

Det virker som at de bare svarer, på den siste påminnelsen.

Og ikke på de ti første e-postene, liksom.

Og de bruker også en tone, som i 'Alle Barna-bøkene', som min tante Inger Olsen fra Son, var så glad i å lese fra, på julaften, (på 80/90-tallet), sånn som jeg husker det.

Er det mulig, å få svar, fra en overordnet, (og mer voksen person), kanskje.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Ruter Ikke-Svar
Date: 2016-06-03 12:36 GMT+02:00
Subject: Pris og billettering #327921
To: eribsskog@gmail.com


Hei Erik Ribsskog

Takk for din henvendelse med ref: 327921.

Vi mottok ditt brev vedrørende klage på vårt reisekort fra Samferdselsdepartementet. Det eneste vi kan i grunn svare på i brevet ditt er vedrørende den ene episoden du hadde på Rykkinn-bussen.

Du skriver:
"Her forrige måned, (var det vel), så var det en middelaldrende/eldre sjåfør, som stoppet bussen, og begynte å gå gjennom bussen, og så begynte han å 'knote', med en søppelkasse, (og trykke søpla lenger nedi, virka det som)."

Ut i fra dette så virker det som om fører tok en runde gjennom bussen, lette etter mulig hittegods og ryddet litt i søppelkassa. Det er bare bra at han dytter søpla lenger ned, da gir det mer plass til søppel i den posa og vi sparer miljøet noe mer.

Klage til NSB
Du har også skrevet noe om en opplevelse du hadde på toget, men her må vi be deg videresende denne henvendelsen til NSB. Klager vedrørende manglende utstyr på togstasjoner eller konduktører må sendes til NSB, da dem er ansvarlige for å følge dette opp.

Vi svarer alltid
Du har videre uttalt deg om at vi ikke svarer på henvendelsene dine, men vi svarer alltid. Du kan nå oss på flere måter. Enten skriftlig gjennom vårt kontaktskjema, muntlig ved å ringe 177, personlig ved å møte opp på vårt kundesenter.

Takk for at du reiser kollektivt til tross for de stadige rare episodene du opplever.

Slik svarer du på denne eposten:
Denne meldingen kommer fra en adresse som det ikke er mulig å svare til. Direkte svar på denne meldingen vil derfor ikke komme frem til oss. Hvis du ønsker å svare på denne e-posten gjør du det via denne lenken: Jeg har tilleggsinformasjon til saken.


Med vennlig hilsen
Piril Maria K.
Kundekonsulent

Ruter As
Kollektivtrafikk for Oslo og Akershus
Dronningens gate 40
Postboks 1030 Sentrum
NO-0104 Oslo

www.ruter.no