torsdag 6. juli 2017

Jeg sendte en e-post til Norsk pasientskadeerstatning

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd:

Erik Ribsskog 6. juli 2017 kl. 11:31

Til: npepost@npe.no
Kopi: nav.baerum@nav.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , "sande.vgs" , "post@tannlegeforeningen.no"

Hei,

jeg viser til mine tidligere e-poster.

Jeg har ikke hørt noe, fra Nav, (etter at jeg sendte de kopi av klage).

Men nå er det sånn, at jeg kun har, en slags midlertidig fylning, i den nevnte 'problem-jekselen'.

Så den kan jeg bare ha, i tanna, i noen uker.

Så hvis Nav Bærum, (som jeg sender kopi e-post til), kan sende meg, en ny rekvisisjon, for tannlege-besøk, i for eksempel Sandvika, (eller Oslo, hvis det er mulig).

(Eller enda bedre hvis dere kan sende min pensjonsbeholdning, som jeg bestilte, fra England, for mange år siden).

Så kan jeg gå til en annen tannlege, (som ikke er så kosete, og russisk, på den måten, at han bruker brystkassa mi som arbeidsbord, og som muligens har brukt noe rare stoffer, i fylningen, som gjør at man får blodpropp).

Jeg ønsker helst ikke tannleger som er glade i å bruke amalgam, (som min onkel Runar, som er tannlege, i Ås), for det har jeg hørt, at skal være rimelig usunt, (fra avisene osv.).

Jeg opprettholder forøvrig klagen mot den nevnte tannlegen.

Jeg burde kanskje ikke sendt kopi til de, men det ble litt komplisert, siden at dette gikk gjennom Nav.

Ellers ville jeg nok ikke sendt kopi til tannlege-kontoret.

Erik Ribsskog


---------- Videresendt e-post ----------
Fra: Bekkestua tannmedisin <post@bekkestuatannmedisin.no>
Dato: 6. juli 2017 kl. 10:05
Emne:
Til: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Til Erik Ribsskog.

Viser til din konsultasjon hos meg den 23. juni 2017 og din epost av 24. juni 2017.

Jeg beklager at du hadde en negativ opplevelse av første konsultasjon hos meg, men jeg ønsker samtidig å presisere at jeg ikke kjenner meg igjen i dine beskrivelser. Situasjonen fortonet seg for meg som en ordinær konsultasjon.
I alle tilfeller er dette samlet sett et uheldig utgangspunkt for et videre samarbeid når jeg tolker din tilbakemelding som manglende tillit til meg som person og tannlege.
Jeg tror derfor det for din del vil være heldig om du oppsøker en annen tannlege for videre behandling og oppfølging.

Vedr saksgang og involvering av NAV:
I de tilfeller hvor NAV involveres for søknad om økonomisk støtte til tannbehandling sender jeg som tannlege en spesifisert plan med kostnad til pasientens NAV-kontor. NAV og deres rådgivende tannlege gjør så en vurdering om pasienten skal få økonomisk støtte til tannbehandling og omfanget av dette.

I ditt tilfelle ble du presentert for denne saksgangen og innholdet i planen.
Planen ble sendt til NAV samme dag som du var hos meg.


Søknaden som er sendt til NAV vil nok fortsatt kunne være gjeldende dersom denne innvilges av dem. Den delen må bli en avklaring mellom deg og NAV.

Din journal og røntgenbilder ligger hos oss og er deg tilgjengelig ved henvendelse.

Med hilsen

Knut Johan Bere
Tannlege