onsdag 21. februar 2018
Steinar Ohr var min regionsjef, i Rimi, (da jeg jobba som butikksjef på Rimi Kalbakken og Rimi Langhus). Vi kjegla noen ganger på butikksjefmøter, (på Sinsen), og på Rimi Kalbakken
https://www.nettavisen.no/na24/50000-kunder-er-innom-steinar-ohrs-butikkhver-uke/3423414448.html
PS.
Steinar Ohr overtok for Jon Bekkevold, som regionsjef, i 'min' Rimi-region.
(Som var Oslo Øst, vel.
Noe sånt).
Dette var våren 2001, (sånn som jeg husker det), mens jeg jobba, som butikksjef, på Rimi Kalbakken.
Og Steinar Ohr kom da, fra jobben, som Rimi-regionsjef, i Nord-Norge, (sånn som jeg husker det).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Mens jeg var butikksjef på Rimi Langhus, (hvor jeg jobba fra våren 2001 til sommeren 2002), må det vel ha vært.
Så var jeg på et butikksjef-møte, på Rimi sitt hovedkontor, på Sinsen.
Og Steinar Ohr spurte oss butikksjefene, om det var noe, som Rimi kunne gjøre, for å lette hverdagen vår.
Og dette var etter at de hadde bedt oss om å lage store, hånd-tegnede plakater, vel.
(Noe sånt).
Og da foreslo jeg, at vi kunne kanskje fått ferdige plakater, for alle tilbudene.
(Dette var snakk om noen partivare-tilbud, vel.
Noe sånt).
For som butikksjef på Rimi Kalbakken, (som jeg jobbet som, fra høsten 2000 til våren 2001).
Så hadde jeg lagt merke til, at disse ferdigtrykte plakatene til Rimi, (om partivare-tilbud og andre tilbud), trakk kunder, da.
(For jeg satt to ekstra plakat-bukker, utafor butikken.
Og jeg begynte også å 'stelle' bedre med noen plakater på veggen, utafor butikken, (disse hadde manglet 'plast-deksel' og blitt falmede, osv.).
Og da gikk vi litt opp, i omsetning, sånn som jeg husker det).
Men noen tilbud, lagde ikke Rimi ferdigtrykte plakater for.
(Av en eller annen grunn).
Så da foreslo jeg, at vi kunne få sånne plakater.
(På det nevnte møtet).
For da slapp vi butikksjefene, å stå en økt, hver uke, ved et 'bortgjemt' plakat-tegne-bord.
(For Rimi hadde gått over til printede plakater, noen år tidligere).
Og da sa Steinar Ohr, at: 'Vet du hvor mye sånne plakater koster'.
Men det visste jeg jo ikke.
For jeg hadde jo ikke jobba på hovedkontoret.
(For å si det sånn).
Men jeg hadde hatt markedsføring.
Både på Sande videregående og NHI.
Så jeg regna nå med, at det ville lønne seg, med ferdigtrykte plakater, av flere grunner.
Butikksjefen sparte tid/krefter/lønningskroner, (på å slippe og lage 'gammeldagse' plakater).
Og butikkene ville vel da se mindre 'harry' ut.
(Noen Rimi-butikker, (i Waldemar Thranes gate/Sannergata osv. vel), satt tusjede plakater, på paller, ved veien.
Noe som så harry ut, syntes jeg.
Selv om dette kan ha vært noen måneder/år seinere igjen.
Hm).
Og disse ferdige plakatene ville trekke kunder, inn i butikken.
Sånn at de fikk se, hvordan Rimi liksom var, da.
(For å si det sånn).
For noen kunder ser kanskje bare etter tilbud.
Og da ville disse finne ut, hvordan Rimi var.
(For Rimi var en lavpris-kjede egentlig.
Og ikke en tilbuds-kjede, liksom.
For å si det sånn.
Og hvis kunden hadde sett, at Coca Cola på Rimi (Kalbakken), kosta 59 kroner, for en fire-pakning.
Før de gikk inn på Meny Kalbakken liksom, ved siden av.
Så ville de kanskje tenke, (inne på Meny Kalbakken), at her var brusen dyrere.
Så neste gang handler vi på Rimi.
Noe sånt).
Og resultatet av møtet, var at vi fikk fler plakater, (sånn som jeg husker det).
Så det at Rimi sin omsetning begynte å gå opp igjen, andre halvår av 2001, (var det vel).
Det kan godt ha vært litt min fortjeneste, da.
(Siden at jeg foreslo det med fler ferdige plakater, osv.
For å si det sånn).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Det var også sånn.
At jeg liksom kjegla, med regionsjef Steinar Ohr og driftsdirektør Rune Hestenes.
Da disse var innom, på Rimi Kalbakken, våren 2001.
(Muligens for å presentere Ohr, som den nye regionsjefen.
Noe sånt).
Og jeg klagde da fælt, på alt tullet, (fra sjefene over meg i Rimi), til disse herrene.
Men jeg var vant til, at mine lederkollegaer i Rimi, var litt redde liksom, for Rune Hestenes, osv.
Så jeg var veldig anspent, og klarte ikke å forklare helt, (i detalj), hva jeg var misfornøyd med, da.
Men de forstod vel at jeg var forbanna, (på grunn av alt tullet), for å si det sånn.
(Noe sånt).
Så sånn var nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 4.
Det var også sånn, at da min tidligere klassekamerat, (fra Gjerdes videregående), Magne Winnem, jobba som assisterende butikksjef, på Rimi Waldemar Thranes gate 5.
(Noe han jobba som, fra sommeren/høsten 1991, vel).
Så hadde Magne Winnem, en butikksjef, (i Waldemar Thranes gate 5), som het Steinar.
(Noe sånt).
Og det lurer jeg på om kan ha vært Steinar Ohr.
Han hadde en leilighet i Sofies gate, vel.
(Der hvor det er Bunnpris-butikk nå, muligens.
Noe sånt).
Og Magne Winnem, (og dem), dro meg med dit, for å se filmen: 'Bad Company' en gang, (husker jeg).
(Vi leide filmen i video-butikken ved siden av den nevnte Rimi-butikken.
Var det vel).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Det var også sånn, at mens jeg bodde, på Narverud, (hvor jeg bodde fra sommeren 2015 til sommeren 2017), på Høvik.
Så handla jeg en gang, på Prix Postgirobygget.
Og da ble jeg kasta ut der.
Og det har aldri skjedd meg, hverken før eller siden.
(At jeg har blitt kasta ut, av en butikk).
Og det var ei full dame, som begynte å blande seg, da jeg klagde, på en svensk kassaleder/kasserer, som hadde 'tulle-slått inn', en pakke corn flakes, da jeg handla der, forrige gang.
Og da må han ha hatt en strek-kode-lapp, (for corn flakes), i kassa si.
(Noe sånt).
Og så kom det en butikkleder, til kassene.
Men jeg fikk ikke forklart det, med 'corn flakes-jukset'.
For hu fulle dama, (og det), gjorde dette, til en kaos-situasjon, da.
(For å si det sånn).
Og jeg ble kasta ut, fordi at jeg hadde sterkest stemme, (eller noe sånt).
(Av en 'idiot-leder', som absolutt skulle hive ut noen, av butikken.
Og som da valgte meg, (å hive ut), av en eller annen 'hønsehjerne-grunn', da.
For å si det sånn).
Og dette kan vel muligens ha vært noe tull, i regi, av Steinar Ohr, (som eier/driver denne butikken), hvis jeg skulle tippe.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Steinar Ohr har også vært butikksjef, på Rimi Skøyen.
(Leste jeg på nettet, mens jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool).
Dette er en butikk, som ligger like ved Vollsveien.
Hvor min stesøster Christell og også Breivik, har bodd, (i sin tid).
(Noe sånt).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Det står i artikkelen ovenfor, at Prix Postgirobygget omsatte, for cirka 170 millioner, i fjor, (var det vel).
Og den største butikken, som jeg har ledet, var Rimi Kalbakken.
Og der lå omsetninga på cirka 40 millioner i året, vel.
Så denne Prix-butikken er en spesiell butikk.
Siden at den har så høy omsetning.
Og den har visst også kjempemange tyverier.
(Står det i den nevnte artikkelen).
Så her har muligens denne butikken, noen slags 'spanere', som regelmessig tuller, med kundene, (som med meg, da ble jeg kasta ut der).
(Noe sånt).
Siden at de har så stort problem med tyverier osv., da.
Og de har som nevnt veldig høy omsetning, og sikkert et ganske høyt budsjett, (til å være en Prix-butikk), når det gjelder sikkerhet osv., da.
(For å si det sånn).
Selv om det med sikkerhet, muligens også, kan være kjeden sitt ansvar, (sånn at det muligens blir betalt, fra noen slags regions-budsjett, eller noe lignende).
(Noe sånt).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 8.
Her er mer om dette:
(Samme link som ovenfor).
PS 9.
Man må vel si, at Steinar Ohr, her underminnerer Prix-kjeden.
Siden at han via sine kontakter i industrien, (som Rimi-regionsjef osv.), har fått tak i billige trankapsler, som han selger, til diverse kunder.
Men kundene forventer nok, at Prix, har de samme aktivitetene, i alle butikkene, (mer eller mindre).
Så her underminnerer Steinar Ohr Prix-kjeden/konseptet.
(Må man vel si).
Ved å kjøre, sine egne kampanjer, (som ikke engang har Prix-profil-plakater).
Fordelen ved å ha en kjede, er å utnytte synergier.
Og det er for eksempel å ha felles markedsføring, osv.
Så istedet for å bare drive denne butikken, som en 'vanlig' Prix-butikk.
Så finner Steinar Ohr, (som visst drev denne butikken under navnet Rimi Oslo S. tidligere), på mye tull, (må man vel si).
Hvis han ikke hadde tøysa så mye.
Så hadde han kanskje hatt tid til å barbere seg om morgenen også.
(For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.
Her er mer om dette:
(Samme link som ovenfor).
PS 11.
Enda mer om dette:
(Samme link som ovenfor).