onsdag 27. juni 2018

Hilse-tull

Nå kom jeg tilbake til hotellet, fra Rema, litt over midnatt.

Og to resepsjonister, hadde plassert seg, i veien for meg, utafor inngangen.

Sånn at jeg måtte gå opp der hvor folk triller kofferter.

Og jeg lot hu ene resepsjonist-dama gå før meg, da hu skulle inn igjen, like etter meg.

Og da sa hu 'hei', flere ganger.

Og sånn var det også, på mandag kveld og lørdag kveld.

(Når jeg kom tilbake fra handleturer).

Det blir jo som hilseplikt, (må man vel si).

Og sånn var det også, på Kiwi, her om dagen.

Jeg hadde aldri vært i butikken før.

Likevel sa en Kiwi-medarbeider hei til meg, (mens jeg handla).

Og det er jo en selvbetjenings-butikk.

Så det er sånn, at betjeningen er der, hvis man trenger den.

Men når betjeningen hevder seg, og sier 'hei'.

Så er ikke det bra kundeservice.

Da er det at man trakasserer kundene, (vil jeg si).

For når kundene er opptatt, med å handle, (det er selvbetjening, man betjener altså seg selv).

Så vil de ikke, bli mast på, av butikk-folk, som sier 'hei', til gud og hvermann, (som en rutine), vil jeg si.

Her er det Kiwi sin sikkerhetsavdeling, som har bedt Kiwi-arbeideren, å si 'hei', (til alle kunder).

(Jeg lærte det samme, av Rimi sin sikkerhetsavdeling, da jeg var Rimi-butikksjef, rundt årtusenskiftet).

Men da sier man vel egentlig, at alle butikkens kunder, er et sikkerhetsproblem.

Så her har sikkerhetsavdelingene muligens for mye makt.

Og ødelegger for kundeservicen.

(Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Og det er også sånn, at jeg gikk glipp av, X antall fotball-kamper, i dag, (mandag).

For TV-en på hotell-rommet mitt, har fryst.

Så det er bare det samme skjermbildet hele tida.

Og TV-en er vegg-montert.

Så jeg får ikke dratt ut kontakten.

(For å restarte smart-TV-en).

Og jeg orker ikke mer av resepsjonistene.

For den første dagen, så var det jo sånn, at doen ikke virka.

(Og to resepsjonister, kom 'dassende' etter meg, inn på hotell-rommet mitt.

For å sjekke at jeg ikke løy, (og for å gjøre noen åndsvake ting med 'do-snora'), virka det som.

Noe sånt).

Og da jeg skulle få nytt rom, (siden at doen ikke virka), så ble jeg nekta rom i andre etasje, (noe jeg ville ha, på grunn av problemer, med 'åndsvake' vinduer, i første etasje).

Og nå virker altså ikke TV-en.

Da er det noen slags gremlins, på hotellet her, (kan det nesten virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:


https://www.springfieldspringfield.co.uk/movie_script.php?movie=gremlins

PS 4.

Det er også sånn, at dette hotellet, maser 'høl i huet' på meg, om at jeg må bli med, på deres lojalitets-program.

(Når jeg sjekka inn, var dette).

Men hvor mye informasjon, vil man gi firmaer, egentlig.

Og man vet jo ikke hvilke firma som er lugubre, (eller som har lugubre medarbeidere), liksom.

Så jeg har juryen ute, (når det gjelder disse lojalitetsprogrammene), må jeg innrømme.

Så når jeg da stadig blir mast på, (av forskjellige firma), om jeg ønsker å bli med, på deres 'klamme', (må man vel kalle det), lojalitets-program.

Så blir det som noe mas og trakassering, (vil jeg si).

Samtidig så har jeg ikke, så mange andre steder å bo.

(For jeg er jo ikke millionær, liksom).

Så det er ikke så lett for meg, å være tøff, ovenfor disse firmaene.

Og si at: 'Jeg orker ikke det maset deres om disse lojalitetsprogrammene'.

Da sier de vel, at det er noe galt med meg.

(Jeg ble jo urettmessig tvangsinnlagt, på Blakstad sinnsykehus, i 2015.

For å si det sånn.

Så det er ikke så lett.

Må jeg si).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det er også sånn, på dette hotellet.

At det er noen som spiller høy 'jalla-musikk', i X antall sekunder av gangen, klokka fire om natta.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.