tirsdag 16. oktober 2018

Mer om slektsforskning

Jeg har jo hatt slektsforskning, som hobby, de siste årene.

(Siden jeg leste i min mormors testamente, i 2009, at hun, (og min mor), arvet Adeler, (det vil si min mors tante Magna Adeler f. Nyholm og hennes ektemann Holger Adeler)).

Men jeg synes, at MyHeritage, er litt dyrt.

Det koster cirka 2000 i året.

Og det er kanskje litt drøyt.

Hundre kroner i måneden, hadde vært passe, (vil jeg si).

Men to hundre i måneden, (eller 2000 i året), det er litt drøyt, (vil jeg si).

Og det er vel ikke så mange 'open source'-alternativ.

Og MyHeritage, er også 'russiske'.

Ifjor høst, så synes jeg, at det ble litt dyrt, (med 2000 kroner, i året).

Og så fikk jeg rabatt-tilbud.

Og da var det sånn, (viste det seg), at det står: 'Utløpt', på alle MyHeritage-sidene, i et år.

(Noe sånt).

Fordi at man har fått 25 prosent rabatt.

Og jeg har tidligere hatt problemer, med MyHeritage.

De nektet meg tilgang til slektstreet mitt, i cirka fire år, (var det vel).

Og de/kaprerne kalte meg 'Miss Erik Ribsskog', på min oppføring, (var det vel).

Og de fant bloggen min, og ga meg tilbake slektstreet mitt, mens jeg bodde, på Høvik.

(Hvor jeg bodde fra sommeren 2015 til sommeren 2017).

Ei Trine der, var det, som kontakta meg.

Men de svarte ikke, da jeg klagde, (per e-post), på at det stod 'utløpt', på alle sidene, (etter at jeg hadde kjøpt et dyrt rabatt-tilbud, til 1500 kroner cirka, i året).

Så de surrer bort e-poster, (dette har vært et problem i mange år).

Og jeg har til og med sendt til den israelske ambassaden om de, (siden at de ikke svarte på e-poster, da mitt slektstre var kapret).

(Siden at MyHeritage har eiere fra Israel.

Sånn som jeg har forstått det).

Men de er visst avhengige av å lese om problemene med MyHeritage, på blogger, osv.

De klarer visst ikke å lese e-postene de får.

Så de er litt uprofesjonelle å ha med å gjøre, (vil jeg si).

Og siden at fokuset mitt var på at det fortsatt stod: 'Utløpt', på slektstre-sidene.

Så glemte jeg visst i farta, at det var et abonnement, (og ikke et engangskjøp), da jeg handla rabatt-løsningen deres, (som heter Bluesnap), ifjor høst.

Og så trakk de bare 1400-1500 fra min konto, for min dager siden.

Noe jeg synes at var, litt tvilsomt.

For da min mor forklarte meg om abonnement på 70-tallet.

Så var det sånn, at man skulle få en faktura, og så betaler man den, når man får råd, liksom.

(Noe sånt).

Så løsninger, som har automatisk betaling, hvert år.

Hvem er det som har et så omfattende budsjett liksom, at de har med års-utgifter.

Det vanlige er måneds-utgifter, (vil jeg si).

Så jeg er rimelig lei av MyHeritage.

Og jeg prøvde å slette det, da dette trekket skjedde, fra kontoen min.

(Jeg har fått pengene tilbake nå.

Etter at jeg klagde.

Rett skal være rett.

Men nå blir det rart å kjøpe nytt abonnement.

Vil jeg si).

Men MyHeritage krevde at man sendte, en slags søknad, for å få slettet slektstreet.

Så jeg får se an hva jeg gjør.

(For noen har tidligere sendt en falsk søknad, (i mitt navn), om at jeg skulle slette slektstreet.

Så det er en del kveming involvert og.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

De første årene, som jeg hadde MyHeritage.

(Mens jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool).

Så var det også årlige betalinger.

(Sånn som jeg husker det).

Men da var det vel ikke automatisk trekk.

(For å si det sånn).

Så dette Bluesnap, er noe slags lureri, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.