mandag 3. desember 2018

Hvordan skal man vite om kunden ubevisst har slått feil, eller ikke. Da må man inn i hodet på kunden. Og hvordan kan kontrollørene være kompetente til å avgjøre dette? Nei, selvbetjeningskasser har jeg juryen ute angående, (noe jeg har blogget om tidligere), på grunn av at det juridiske, blir uklart, når kundene slår inn sine egne varer


https://www.dagbladet.no/mat/lurer-butikkene-med-bolletrikset---det-verste-jeg-har-sett/70472440

PS.

Det står også i artikkelen, at kundene har: 'Frihet under ansvar'.

Så kundene har altså _ansvaret_.

Og friheten, hva består den i?

Det er vel som slaveri, når man må slå inn sine egne varer?

Og selv den mest erfarne kassamedarbeider kan slå feil.

Så feil kan skje, (uten at det er meningen).

Men kundene har altså da ansvaret.

(Siden at man sier 'frihet under ansvar').

Så selvbetjeningskasser er noe tull, (må man vel nesten si).

Ellers så er det noe for roboter, som aldri gjør feil.

Og de spiser uansett ikke mat.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Nå vet jeg ikke helt, hvordan man kontrollerer kundene, i selvbetjeningskassa.

Men man blir kanskje stoppet, etter at man har slått inn varene sine.

Og så spør en butikkansatt, om han/hun kan få se oppi posen.

Og hvis man da ubevisst har slått feil.

Så er vel helvete løs, (med politianmeldelse osv.), muligens avhengig av hvilket ben kontrolløren har stått opp med.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.