tirsdag 16. oktober 2018

Mer om slektsforskning

Jeg har jo hatt slektsforskning, som hobby, de siste årene.

(Siden jeg leste i min mormors testamente, i 2009, at hun, (og min mor), arvet Adeler, (det vil si min mors tante Magna Adeler f. Nyholm og hennes ektemann Holger Adeler)).

Men jeg synes, at MyHeritage, er litt dyrt.

Det koster cirka 2000 i året.

Og det er kanskje litt drøyt.

Hundre kroner i måneden, hadde vært passe, (vil jeg si).

Men to hundre i måneden, (eller 2000 i året), det er litt drøyt, (vil jeg si).

Og det er vel ikke så mange 'open source'-alternativ.

Og MyHeritage, er også 'russiske'.

Ifjor høst, så synes jeg, at det ble litt dyrt, (med 2000 kroner, i året).

Og så fikk jeg rabatt-tilbud.

Og da var det sånn, (viste det seg), at det står: 'Utløpt', på alle MyHeritage-sidene, i et år.

(Noe sånt).

Fordi at man har fått 25 prosent rabatt.

Og jeg har tidligere hatt problemer, med MyHeritage.

De nektet meg tilgang til slektstreet mitt, i cirka fire år, (var det vel).

Og de/kaprerne kalte meg 'Miss Erik Ribsskog', på min oppføring, (var det vel).

Og de fant bloggen min, og ga meg tilbake slektstreet mitt, mens jeg bodde, på Høvik.

(Hvor jeg bodde fra sommeren 2015 til sommeren 2017).

Ei Trine der, var det, som kontakta meg.

Men de svarte ikke, da jeg klagde, (per e-post), på at det stod 'utløpt', på alle sidene, (etter at jeg hadde kjøpt et dyrt rabatt-tilbud, til 1500 kroner cirka, i året).

Så de surrer bort e-poster, (dette har vært et problem i mange år).

Og jeg har til og med sendt til den israelske ambassaden om de, (siden at de ikke svarte på e-poster, da mitt slektstre var kapret).

(Siden at MyHeritage har eiere fra Israel.

Sånn som jeg har forstått det).

Men de er visst avhengige av å lese om problemene med MyHeritage, på blogger, osv.

De klarer visst ikke å lese e-postene de får.

Så de er litt uprofesjonelle å ha med å gjøre, (vil jeg si).

Og siden at fokuset mitt var på at det fortsatt stod: 'Utløpt', på slektstre-sidene.

Så glemte jeg visst i farta, at det var et abonnement, (og ikke et engangskjøp), da jeg handla rabatt-løsningen deres, (som heter Bluesnap), ifjor høst.

Og så trakk de bare 1400-1500 fra min konto, for min dager siden.

Noe jeg synes at var, litt tvilsomt.

For da min mor forklarte meg om abonnement på 70-tallet.

Så var det sånn, at man skulle få en faktura, og så betaler man den, når man får råd, liksom.

(Noe sånt).

Så løsninger, som har automatisk betaling, hvert år.

Hvem er det som har et så omfattende budsjett liksom, at de har med års-utgifter.

Det vanlige er måneds-utgifter, (vil jeg si).

Så jeg er rimelig lei av MyHeritage.

Og jeg prøvde å slette det, da dette trekket skjedde, fra kontoen min.

(Jeg har fått pengene tilbake nå.

Etter at jeg klagde.

Rett skal være rett.

Men nå blir det rart å kjøpe nytt abonnement.

Vil jeg si).

Men MyHeritage krevde at man sendte, en slags søknad, for å få slettet slektstreet.

Så jeg får se an hva jeg gjør.

(For noen har tidligere sendt en falsk søknad, (i mitt navn), om at jeg skulle slette slektstreet.

Så det er en del kveming involvert og.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

De første årene, som jeg hadde MyHeritage.

(Mens jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool).

Så var det også årlige betalinger.

(Sånn som jeg husker det).

Men da var det vel ikke automatisk trekk.

(For å si det sånn).

Så dette Bluesnap, er noe slags lureri, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg fortsetter å søke jobber. Denne gang som utvikler

Erik Ribsskog

Utvikler

Erik Ribsskog 16. oktober 2018 kl. 21:56
Til: teknologi@academicwork.no
Hei,

jeg viser til Deres Finn-annonser, hvor dere søker, etter utviklere,
(annonse-ID: 15012930/15012080).

Jeg har tilsammen 189 studiepoeng fra NHI og HiO IU, (se CV), og det
er mer enn kravet til en bachelor-grad, (180 studiepoeng).

Jeg har også utviklet nettsteder som http://johncons.angelfire.com,
(og har erfarning med HTLM/CSS/Javascript/Front End/responsiv design).

Jeg er arbeidsledig for øyeblikket, så jeg kan begynne så raskt som mulig.

Jeg vedlegger min CV, og håper å få komme på intervju.

Mvh.

Erik Ribsskog

CV.doc
31K

Og enda en e-post til Leieboerforeningen

Erik Ribsskog

SV: Klage/Fwd: Update/Fwd: Letter from Belvoir Sales & Lettings Liverpool West Derby

Erik Ribsskog 16. oktober 2018 kl. 21:40

Til: lbf@lbf.no
Kopi: resepsjon@lbf.no, so@lbf.no, "sande.vgs" , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , amnestyis
Hei,

det kan virke som at dere har for lite å gjøre, når dere sender meg to
svar, på samme mail.

Og så skriver dere at dere ikke har tid til å hjelpe meg.

Hva skal dette bety, lurte jeg.

Vennligst send om dette til en overordnet.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Sindre Olsen <so@lbf.com>
Date: Tue, 16 Oct 2018 13:02:36 +0200 (CEST)
Subject: SV: Klage/Fwd: Update/Fwd: Letter from Belvoir Sales &
Lettings Liverpool West Derby
To: eribsskog@gmail.com

Hei Erik Ribsskog,

Vi viser til en rekke e-poster du har sendt oss de siste månedene. Før
det første kan vi ikke se at du er medlem hos oss. Dette er et krav,
uansett hva du måtte mene, for at vi kan behandle saker. Vi tar oss av
våre betalende medlemmer og har ikke kapasitet eller ønske om gi de
samme tjenestene gratis til andre.

For det andre er sakene du sender inn ikke noe vi i Leieboerforeningen
kan ta oss av. Dette er noe du må ta deg av selv.


Sindre Olsen
Kundebehandler
———
LEIEBOERFORENINGEN
- rådgivningskontoret for leieboere

C.J Hambros plass 5 - 0164 Oslo
24 14 91 00

www.leieboerforeningen.no


>Hei,

>nå leier jeg av Bærum kommune på Bekkestua.

>Og i dag morges, så hørte jeg plutselig, noen lyder, utafor vinduet.

>Og det var noen karer som fjerna noen heller i hagen min.

>Hva skal det bety, lurte jeg.

>Jeg har vokst opp på Bergeråsen, og er ikke vant med å ha folk i hagen min.

>Så dette må jeg klage på.

>Mvh.

>Erik Ribsskog

>PS:

>Da jeg kasta søpla, for noen uker siden.

>Så var det en albaner, (eller noe), ved navn Bori Morino, (eller noe
>lignende), som begynte å trakassere meg.

>Han mente at jeg ikke bodde på Bekkestua og ikke hadde rett til å kaste noe.

>Men er det som under krigen, at folk skal bli forhørt, på gata, (når
>de gjør normale ting som å kaste søppel).

>Dette synes jeg at høres rart ut.

>Og det var også en neger i baske-trøye, på døra mi, før det igjen.

>Dette er visst gangster-antrekk, (sånn som jeg har forstått mine
>tidligere arbeidskolleger i England).

>Skal ikke Bærum være et sosse-sted?

>Hva gjør alle disse gangsterne her, lurer jeg.

>Dette må jeg klage på.

Jeg sendte enda en e-post til Leieboerforeningen

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Update/Fwd: Letter from Belvoir Sales & Lettings Liverpool West Derby

Erik Ribsskog 16. oktober 2018 kl. 21:23

Til: resepsjon
Kopi: "sande.vgs" , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , amnestyis
Hei,

jeg har gått på handel og kontor, (på Sande videregående).

Og jeg har lært, (i rettslære vel), at man melder seg inn, når man
sender brevet, (eller e-posten som det blir, i våre dager).

Men jeg skjønner det, hvis dere har problemer med mye rødruss, som
ikke har lært, noe lignende.

Kan dere sende dette til en av de ansvarlige.

Mvh.

Erik Ribsskog


2018-10-16 14:40 GMT+02:00, resepsjon <resepsjon@lbf.no>:
>
>
> Hei
>
> Leieboerforeningen er en medlemsorganisasjon som bistår medlemmene med
> juridisk rådgivning og bistand. Dersom vi har ledig kapasitet, forsøker vi
> også å gi korte råd til ikke-medlemmer. Dessverre er situasjonen nå slik at
> vi må prioritere våre medlemmer.
>
> Litt avhengig av hva saken gjelder kan Forbrukerrådet gi noe enkel
> veiledning i husleiesaker. Dette er gratis og Forbrukerrådet treffes på
> 23400500. Bor du i eller i nærheten av Oslo, Bergen, Trondheim eller Tromsø
> har også jusstudentene et gratis rettstilbud – du kan lese mer om dette på
> våre nettsider (klikk her).
>
> Årsavgift for medlemskap i foreningen er kr 400. Studentmedlemskap koster
> bare kr 250 og næringsmedlemskap kr 1000. Mer informasjon på våre
> hjemmesider www.leieboerforeningen.no.
>
> Mvh
> Leieboerforeningen
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Sendt: tirsdag 16. oktober 2018 08:32
> Til: lbf@lbf.no
> Emne: Klage/Fwd: Update/Fwd: Letter from Belvoir Sales & Lettings Liverpool
> West Derby
>
> Hei,
>
> nå leier jeg av Bærum kommune på Bekkestua.
>
> Og i dag morges, så hørte jeg plutselig, noen lyder, utafor vinduet.
>
> Og det var noen karer som fjerna noen heller i hagen min.
>
> Hva skal det bety, lurte jeg.
>
> Jeg har vokst opp på Bergeråsen, og er ikke vant med å ha folk i hagen min.
>
> Så dette må jeg klage på.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS:
>
> Da jeg kasta søpla, for noen uker siden.
>
> Så var det en albaner, (eller noe), ved navn Bori Morino, (eller noe
> lignende), som begynte å trakassere meg.
>
> Han mente at jeg ikke bodde på Bekkestua og ikke hadde rett til å kaste
> noe.
>
> Men er det som under krigen, at folk skal bli forhørt, på gata, (når de gjør
> normale ting som å kaste søppel).
>
> Dette synes jeg at høres rart ut.
>
> Og det var også en neger i baske-trøye, på døra mi, før det igjen.
>
> Dette er visst gangster-antrekk, (sånn som jeg har forstått mine tidligere
> arbeidskolleger i England).
>
> Skal ikke Bærum være et sosse-sted?
>
> Hva gjør alle disse gangsterne her, lurer jeg.
>
> Dette må jeg klage på.
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: Tue, 13 Feb 2018 15:03:58 +0100
> Subject: Update/Fwd: Letter from Belvoir Sales & Lettings Liverpool West
> Derby
> To: Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Info <info@tpas.org.uk>, LbF
> Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
> Cc: Alyx McKenna <alyx.mckenna@belvoir.co.uk>, Benefits Service
> <benefits.service@liverpooldirectlimited.co.uk>, "emb.london"
> <emb.london@mfa.no>
>
> Hi,
>
> other problems with this flat, was that 'everything' fell down on the
> bath-room.
>
> They had just used like double-sided-tape to put up the towel-ring, etc.
>
> And also some shelves fell down, (due to that they weren't properly put up,
> I'd say, because when people use the shower, then it gets humid, and then
> stuff fell down there, so previous occupants probably didn't shower very
> much, it seems).
>
> Also the gas-heathers didn't work.
>
> Only the gas-stove, but one couldn't really use the owen, because the lowest
> burner didn't burn clean, I'd say, (even if I'm from Norway were we almost
> only use electricity for owens/stoves and not gas)).
>
> I also wonder if it was asbest in the walls there, because one could hear
> any sound like from the neighbours downstairs and upstairs.
>
> Best regards,
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Alyx McKenna <alyx.mckenna@belvoir.co.uk>
> Date: 2018-02-13 11:58 GMT+01:00
> Subject: Letter from Belvoir Sales & Lettings Liverpool West Derby
> To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>
>
>
> *Dear Erik Ribsskog*
>
> *Re: Visit on behalf of your landlord*
>
>
>
> *Further to the terms of your tenancy agreement we write to respectfully
> request that we may be allowed to visit your home on the FRIDAY 16TH
> FEBRUARY 2018 BETWEEN 10-4  for the purpose of carrying out a visit on
> behalf of your landlord.*
>
>
>
> *You do not need to attend but it would be advisable if you have any issues
> or repairs to report to us. If you are not home, then we will carry out the
> inspection using the keys that we hold in the office.*
>
>
>
> *It is in your best interest to contact the office immediately if you need
> to arrange a new date and/or time for us to visit the property, otherwise
> the inspection will be carried out on the day stated above with the keys we
> hold.*
>
> *For any inspections that we are unable to gain access on the date stated in
> this letter, a fee of £29.17 plus VAT will be charged. This totals £35 and
> will be deducted from your deposit when you vacate the property.*
>
> *The Inspection is carried out using an app on a phone. A photo report,
> similar to the inventory you received prior to moving into the property is
> produced and sent directly to your landlord. This report is only seen by the
> office and your landlord and will not be used for anything else.*
>
> If for any reason you are unable to open the attached file, please click on
> the link below for assistance.
>
http://www.supportguide.co.uk
>
>
>
> *Thanks*
>
> *Alyx McKenna*
>
> BELVOIR! Liverpool West Derby
>
> 54 Mill Lane, West Derby, Liverpool, L12 7JB
>
> *T:* 0151 256 0880 *F:* 0151 256 0925
>
> *E:* westderby@belvoir.co.uk *W**:* www.belvoir.co.uk
>
>
>
> *Click the photo to see the blog!!   Check out this week’s article!!*
>
> [image: cid:image001.png@01D37B06.EF2CD7B0]
> <http://www.liverpoolpropertyblog.com/>      [image:
> cid:image001.jpg@01D3857D.47BB74B0]   [image:
> cid:image003.jpg@01D37B06.EF2CD7B0]            [image:
> cid:image004.jpg@01D37B06.EF2CD7B0]
>
>
>
> *We are proud to announce that we are the winners of North West Office of
> the Year, Customer Review Office of the Year and Social Media Office of the
> Year at the recent Belvoir Awards Ceremony. *The ceremony took place in
> Oxford on Friday 17th March 2017 and the award was presented to us by Gyles
> Brandreth. We also recently won Gold* Award for Letting Agency in the North
> West (as voted for by Tenants) 2016 *on *Friday 15th April 2016 *at the
> prestigious ESTAS awards in London. We would like to thank all landlords and
> tenants who have voted for us to win these award three years consecutively.
>
> Belvoir Liverpool West Derby and Belvoir Liverpool Central is a Franchise
> owned and operated under license by ADAB Ltd trading as Belvoir Liverpool
> West Derby and Belvoir Liverpool Central registered in England, Registration
> Number: 5036655. Registered Office: 54 Mill Lane, West Derby, Liverpool, L12
> 7JB. ADAB Ltd is a Franchisee of Belvoir Property Management
> (UK) Ltd and not a subsidiary or sister company ADAB Ltd trading as Belvoir
> Liverpool West Derby and Belvoir Liverpool Central is an Appointed
> Representative of Belvoir Property Management (UK) Ltd who are authorised
> and regulated by The Financial Conduct Authority (FCA). Reference Number
> 309103
>
> This email and any attachments to it may be confidential and are intended
> solely for the use of the individual to whom it is addressed. Any views or
> opinions expressed are solely those of the author and do not necessarily
> represent those of Belvoir Liverpool West Derby and Belvoir Liverpool
> Central. If you are not the intended recipient of this email, you must
> neither take any action based upon its contents, nor copy or show it to
> anyone. Please contact the sender if you believe you have received this
> email in error.
>
>

Jeg sendte en e-post til Leieboerforeningen

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Update/Fwd: Letter from Belvoir Sales & Lettings Liverpool West Derby

Erik Ribsskog 16. oktober 2018 kl. 08:32
Til: lbf@lbf.no
Hei,

nå leier jeg av Bærum kommune på Bekkestua.

Og i dag morges, så hørte jeg plutselig, noen lyder, utafor vinduet.

Og det var noen karer som fjerna noen heller i hagen min.

Hva skal det bety, lurte jeg.

Jeg har vokst opp på Bergeråsen, og er ikke vant med å ha folk i hagen min.

Så dette må jeg klage på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS:

Da jeg kasta søpla, for noen uker siden.

Så var det en albaner, (eller noe), ved navn Bori Morino, (eller noe
lignende), som begynte å trakassere meg.

Han mente at jeg ikke bodde på Bekkestua og ikke hadde rett til å kaste noe.

Men er det som under krigen, at folk skal bli forhørt, på gata, (når
de gjør normale ting som å kaste søppel).

Dette synes jeg at høres rart ut.

Og det var også en neger i baske-trøye, på døra mi, før det igjen.

Dette er visst gangster-antrekk, (sånn som jeg har forstått mine
tidligere arbeidskolleger i England).

Skal ikke Bærum være et sosse-sted?

Hva gjør alle disse gangsterne her, lurer jeg.

Dette må jeg klage på.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Tue, 13 Feb 2018 15:03:58 +0100
Subject: Update/Fwd: Letter from Belvoir Sales & Lettings Liverpool West Derby
To: Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, Info <info@tpas.org.uk>,
LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>
Cc: Alyx McKenna <alyx.mckenna@belvoir.co.uk>, Benefits Service
<benefits.service@liverpooldirectlimited.co.uk>, "emb.london"
<emb.london@mfa.no>

Hi,

other problems with this flat, was that 'everything' fell down on the
bath-room.

They had just used like double-sided-tape to put up the towel-ring, etc.

And also some shelves fell down, (due to that they weren't properly put up,
I'd say, because when people use the shower, then it gets humid, and then
stuff fell down there, so previous occupants probably didn't shower very
much, it seems).

Also the gas-heathers didn't work.

Only the gas-stove, but one couldn't really use the owen, because the
lowest burner didn't burn clean, I'd say, (even if I'm from Norway were we
almost only use electricity for owens/stoves and not gas)).

I also wonder if it was asbest in the walls there, because one could hear
any sound like from the neighbours downstairs and upstairs.

Best regards,

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Alyx McKenna <alyx.mckenna@belvoir.co.uk>
Date: 2018-02-13 11:58 GMT+01:00
Subject: Letter from Belvoir Sales & Lettings Liverpool West Derby
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


*Dear Erik Ribsskog*

*Re: Visit on behalf of your landlord*



*Further to the terms of your tenancy agreement we write to respectfully
request that we may be allowed to visit your home on the FRIDAY 16TH
FEBRUARY 2018 BETWEEN 10-4  for the purpose of carrying out a visit on
behalf of your landlord.*



*You do not need to attend but it would be advisable if you have any issues
or repairs to report to us. If you are not home, then we will carry out the
inspection using the keys that we hold in the office.*



*It is in your best interest to contact the office immediately if you need
to arrange a new date and/or time for us to visit the property, otherwise
the inspection will be carried out on the day stated above with the keys we
hold.*

*For any inspections that we are unable to gain access on the date stated
in this letter, a fee of £29.17 plus VAT will be charged. This totals £35
and will be deducted from your deposit when you vacate the property.*

*The Inspection is carried out using an app on a phone. A photo report,
similar to the inventory you received prior to moving into the property is
produced and sent directly to your landlord. This report is only seen by
the office and your landlord and will not be used for anything else.*

If for any reason you are unable to open the attached file, please click on
the link below for assistance.

http://www.supportguide.co.uk



*Thanks*

*Alyx McKenna*

BELVOIR! Liverpool West Derby

54 Mill Lane, West Derby, Liverpool, L12 7JB

*T:* 0151 256 0880 *F:* 0151 256 0925

*E:* westderby@belvoir.co.uk *W**:* www.belvoir.co.uk



*Click the photo to see the blog!!   Check out this week’s article!!*

[image: cid:image001.png@01D37B06.EF2CD7B0]
<http://www.liverpoolpropertyblog.com/>      [image:
cid:image001.jpg@01D3857D.47BB74B0]   [image:
cid:image003.jpg@01D37B06.EF2CD7B0]            [image:
cid:image004.jpg@01D37B06.EF2CD7B0]



*We are proud to announce that we are the winners of North West Office of
the Year, Customer Review Office of the Year and Social Media Office of the
Year at the recent Belvoir Awards Ceremony. *The ceremony took place in
Oxford on Friday 17th March 2017 and the award was presented to us by Gyles
Brandreth. We also recently won Gold* Award for Letting Agency in the North
West (as voted for by Tenants) 2016 *on *Friday 15th April 2016 *at the
prestigious ESTAS awards in London. We would like to thank all landlords
and tenants who have voted for us to win these award three years
consecutively.

Belvoir Liverpool West Derby and Belvoir Liverpool Central is a Franchise
owned and operated under license by ADAB Ltd trading as Belvoir Liverpool
West Derby and Belvoir Liverpool Central registered in England,
Registration Number: 5036655. Registered Office: 54 Mill Lane, West Derby,
Liverpool, L12 7JB. ADAB Ltd is a Franchisee of Belvoir Property Management
(UK) Ltd and not a subsidiary or sister company ADAB Ltd trading as Belvoir
Liverpool West Derby and Belvoir Liverpool Central is an Appointed
Representative of Belvoir Property Management (UK) Ltd who are authorised
and regulated by The Financial Conduct Authority (FCA). Reference Number
309103

This email and any attachments to it may be confidential and are intended
solely for the use of the individual to whom it is addressed. Any views or
opinions expressed are solely those of the author and do not necessarily
represent those of Belvoir Liverpool West Derby and Belvoir Liverpool
Central. If you are not the intended recipient of this email, you must
neither take any action based upon its contents, nor copy or show it to
anyone. Please contact the sender if you believe you have received this
email in error.

Letter_20180213_10571847.PDF
231K