På lørdag 22. februar, så dro jeg ned til Oslo, for å handle mat.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Logoen til Bekkestua Tannmedisin, (som tulla med meg, i 2017, da en gay vestlending-tannlege-gubbe brukte nakken min som hodepute, noe jeg klagde på til tannlegeforeningen), er visst rotert til siden:
PS 2.
Ruter/kommunen/Bekkestua Handelshus burde kanskje hatt noen søppelkasser, her og der, for publikum:
PS 3.
De nymotens/innpåslitne 'spreking-tiggebrev-tiggerne', (fra forrige 'Mer fra Norge', blant annet), var tidlig ute, også på lørdagen:
PS 4.
Det er kanskje bedre, å selge ut utgåtte varer, fra hylla, (som Kiwi Storgata, med Bic Hybrid 5, nevnt i forrige 'Mer fra Norge'), enn å ha det stygge greiene her, i butikken, (dette er fra Meny Bogstadveien).
(I Rimi så skulle vi bare ha to ukers varebeholdning, i hyllene.
Så å selge ut utgåtte varer, burde ikke ta så lang tid.
Man kan prise de ned, med en prislapp, over strekkoden, og da selger de ganske raskt, (fra for eksempel en face-ing i hylla, (ved siden av den nye varen)), vil jeg si.
I gamle dager, så var det også vanlig, at industrien tok varer i retur, hvis de solgte veldig lite/hadde gått ut på dato).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 5.
Her er mer om dette:
PS 6.
Og hva gjør den label-listen, oppå displayet/kassen.
Nei, dette er noe merkelige greier, (må man vel si).
Norgesgruppen, (som eier Meny-kjeden), er egentlig en grossist.
Og her kan man se, at Meny-folka glemmer, at butikkgulvet ikke er et lager, (for den label-listen hører ikke hjemme der, men den kunne kanskje ha blitt satt ut på lageret).
(For å si det sånn).
Hvis ikke de mener, at den label-listen viser prisene, på tilbudsvarene.
Da foreslår jeg heller, å printe ut plakater, (eller labler), og feste de med tape, (for eksempel), på displayet.
Eller å prise varene, med en pris-maskin, (en prislapp over strekkoden, og en prislapp som er lett å se, (men dette 'kræsjer' kanskje med selvbetjeningskassene)).
For den label-listen ser ut som noe, som har falt ned, fra en hylle, (et annet sted i butikken), og som så har festa seg, under hjulet, på en handlevogn, for så å bli slept, til dette 'hølet'/u-stedet, i butikken.
(Og så har en 'Hvermansen-kunde', vært en hverdags-helt, (som IKEA Slependen en gang kalte meg, da jeg leverte dem, en gjenglemt vare, som lå på parkeringsplassen deres), og ryddet label-listen, ved å legge den oppå, det 'mongo-e' displayet.
Og butikkfolka, er ikke tilstedeværende, (de er kanskje muslimer, som går rundt og drømmer, om alle jomfruene, som de skal få, i paradis), og så har de ikke ryddet label-listen.
For å si det sånn).
Så sånn er muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 7.
Denne butikken hadde en skummel vanndam, på gulvet, som stressa folk, kunne tenkes, å skli i:
PS 8.
Man må vel si at denne plakaten er 'mongo', (for eksempel så skjuler den jo, de varene, som står bak den):
PS 9.
Disse kjølevarene, (på Kiwi Sorgenfrigata), får lov å stå og kose seg, i romtemperatur, (og bli bedervet).
Dette er snakk om å bryte en kjølekjede.
(Noe som vi lærte, at var synd og skam.
Da jeg jobba som Rimi-leder.
Noe jeg jobba som, fra 1994 til 2004).
Og dette gjelder varer som har dårlig dato, (og som Kiwi skal selge, til halv pris).
Da hadde det kanskje vært bedre, å heller latt varen ligge på plassen sin.
Og prise de ned, til halv pris der.
Eller tatt de ut på lageret, og solgt denne maten, som grisemat.
(Noe vi gjorde i Rimi-kjeden, rundt årtusenskiftet).
Jeg lærte i Rimi, at det var viktig, å registrere svinnet.
Og så kan man jobbe med bestillinger.
Sånn at man bestiller bedre.
Sånn at det blir mindre svinn.
Dette å selge 'bakteri-mat' til halv pris, er noe mongo-greier, og ikke den riktige måten å bekjempe matsvinn på, (vil jeg si).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 10.
Her er mer om dette:
PS 11.
Denne butikken konkurrerer, mot Meny Bogstadveien, om å ha de mest mongo plakatene, (kan det nesten virke som):