søndag 17. mai 2020

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Takk for din bestiling av FlinkBisk!
Erik Ribsskog 17. mai 2020 kl. 19:44
Til: FlinkBisk Kundeservice
Kopi: juridisk
Hei,

nå har jeg sendt om dette til Datatilsynet, siden Ålesund brant liksom.

Og det skal være åpenhet i samfunnet.

Så at dere ikke vil forklare meg hvem disse jævelungene er, det høres rart ut.

Når det er i mitt navn som dette er bestilt, så trenger dere ikke å beskytte de kriminelle, (vil jeg si).

Jeg synes det er rart at dere skryter av rutinene deres, når de åpenbart ikke er gode nok.

Jeg synes det er rart at dere ikke legger dere flate, når sånt som dette skjer.

Jeg ønsker at dette sendes til en leder.

Erik Ribsskog


ons. 29. apr. 2020 kl. 14:06 skrev FlinkBisk Kundeservice :
Hei Erik,

Viser til e post sendt fra Zentio kundeservice:

Slik som jeg har forstått gjelder dette ikke bare pakker som du har mottatt fra oss. Du skriver følgende:
Jeg drukner i sånn 'dritt', (som noen jævelunger bestiller i mitt navn), og pleier å sende det i retur, via Posten.
Det høres ut som du er blitt utsatt for identitets tyveri. Det er veldig beklagelig og vi håper at du får sett stopp på dette. Mer info kan du lese fra https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/id-tyveri/
https://www.politiet.no/rad/tyveri-og-vinningskriminalitet/id-tyveri/

Som jeg skrev tidligere, Ip adresse hvor bestillingene kommer fra, kan oppgis til Politiet i tilfelle du har politianmeldt id-tyveriet.
Hvorfor noen bestiller eller hvem er det som bestiller produkter på ditt navn, vet vi ikke uten at ip adressen blir sjekket. Og her viser jeg til setningen ovenfor.

Det hva vi gjør i slike tilfeller for å hindre at du for ingen flere produkter fra oss:
- Avslutter abonnement / krediterer fakturaene / sletter bestillingene som er ikke behandlet ennå
- Sletter dine opplysninger fra reklamelistene
- Sperrer dine opplysninger for videre bestillinger fra oss

Vi har gode rutiner som kommer til "vask" av nye bestillinger. Vi går gjennom hver bestilling manuelt og sjekker at navn / adresse / mobilnummer stemmer og at navnet er ikke sperret for bestilling for et eller annet grunn. Vi også sender ordrebekreftelse til oppgitt e post adresse etter hver mottatt bestilling. Hvis epost mottaker har ikke foretatt bestillingen selv, er det lett for oss å kansellere bestilling før pakken blir sendt ut (slik som vi gjorde med flinkBisk bestilling etter du tok kontakt med oss).
Men vi er her og hjelper alltid med å rydde opp uheldig situasjon hvor pakke mottaker har ikke selv foretatt bestilling. Vi ønsker heller ikke sende ut pakker som er ikke bestilt av mottaker.

Hvis du nå vil ikke bruke tid til å levere pakkene til posten med tilsendte returetiketter, kan du fritt beholde produktene eller kaste de i søppel. Fakturaene er allerede kreditert.

Ha en fin dag videre!



Med vennlig hilsen,
Sanna
FlinkBisk Kundeservice
logo.png


Hvordan vil du vurdere dette svaret?
Veldig bra    Tilfredsstillende    Dårlig
{#HS:1145866537-223245#}
On Wed, Apr 29, 2020 at 4:47:44 CEST, Erik Ribsskog wrote:
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog

man. 27. apr. 2020 kl. 10:01 skrev FlinkBisk Kundeservice :

On Mon, Apr 27, 2020 at 10:01:28 CEST, FlinkBisk Kundeservice wrote:
Hei,

Viser til epost vi har sendt til deg fra Zentio AS:
Hei Erik,

Beklager at du har nå mottatt produkter du har ikke bestilt selv.
Vi har mottatt totalt 4 bestillinger i tidsrom mellom 28.03-13.04 med følgende opplysninger:
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sensurert av johncons-blogg)
(Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
Telefon:
48621954
E-post:
eribsskog@gmail.com

Det er bestilt prøvepakke på PaceBox, Shaibox, Spraytan og FlinkBisk. Flinkbisk bestillingen var den siste og den rakk vi nå kansellere før bestillingen var behandlet.

Vi har i dag tidligere fakturert prøvepakkene på 3 første bestillinger. Disse er under pakking og kan dessverre ikke plukkes ut mer. Men vi har kreditert fakturaene. Du kan la være i hente pakkene fra posten så kommer disse automatisk i retur til oss.

Videre abonnementene er avsluttet og vi sender ingen flere pakker. Dine opplysninger blir også slettet hos oss slik at du får ingen reklamer fra Zentio AS. Dine opplysninger blir også sperret slik at ingen kan bestille igjen på ditt navn.

Ip adresse hvor bestillingene kommer fra, kan oppgis til Politiet i tilfelle du har vært plaget av identitets tyveri og saken er politianmeldt.


Så denne bestillingen på FLinkBisk var kansellert her får vi har behandlet ordren. Så du får ingen pakker fra FlinkBisk.

Ha en fin dag videre!



Med vennlig hilsen,
Sanna
FlinkBisk Kundeservice
logo.png
On Fri, Apr 24, 2020 at 0:02:33 CEST, Erik Ribsskog wrote:
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: FlinkBisk
Date: man. 13. apr. 2020 kl. 14:48
Subject: Takk for din bestiling av FlinkBisk!
To:



Takk for bestillingen på FlinkBisk!

FlinkBisk-esken blir sendt ca 8. mai. Første pakke er gratis, du betaler kun porto kr 99. Pris for liten hund kun kr 349 med fri frakt, totalt kr 349 pr mnd. For mellomstor og stor hund kr 369 pr mnd, totalt kr 369 pr mnd. Eventuelle prisøkninger varsles på forhånd.

Det er ikke bindingstid på FlinkBisk. For å hoppe over en sending eller avslutte abonnementet før neste pakke: Logg inn på FlinkBisk. På Min Side har du alltid full kontroll på ditt abonnement. Der kan du kan stoppe abonnementet eller endre dato for neste utsendelse senest 2 uker etter at du mottar første sending, deretter senest den 15. i måneden før neste leveringsmåned. Ved oppsigelse etter denne dato får du en sending til før oppsigelsen trer i kraft.

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar første pakke, gir oss melding om du ønsker å benytte deg av denne (angrefrist). Vi har sendt deg et angrerettskjema pr e-post sammen med denne ordrebekreftelsen.

Vi håper dere blir fornøyd med FlinkBisk-esken, og ser frem til å ha dere som kunde hos oss.

Med vennlig hilsen
FlinkBisk-gjengen hos Zentio
color-instagram-48.png
color-facebook-48.png
FlinkBisk leveres av Zentio AS
kundeservice@flinkbisk.no