søndag 14. juni 2020

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Bestillingsbekreftelse Spraytan
Erik Ribsskog 14. juni 2020 kl. 12:51
Til: Zentio Kundeservice
Kopi: juridisk , "post@inkassoklagenemnda.no" , Politikk Høyre , "sande.vgs" , inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, elh@forbrukertilsynet.no, firmapost@nkom.no
Hei,

det er forresten bedre, hvis dere finner navnene, på de som har bestilt.

For jeg husker at jeg kontaktet Telenor, for en del år siden, angående en av deres ip-adresser, (i forbindelse med en lignende sak).

(Dette var mens jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool).

Og da nektet Telenor og si hvem trollet var.

Men det er kanskje enklere, for et firma, (tenkte jeg).

Så fint hvis dere kan finne ut navnene.

(Det blir også litt nerdete, med disse ip-adressene, må man vel si).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 3. jun. 2020 kl. 14:06 skrev Zentio Kundeservice :
Hei Erik,

Vi har sjekket opp saken og i følge nye GDPR regler regnes ip adresse som personopplysning. Og siden ip adressen i dette tilfelle er knyttet til bestilling som er laget på ditt navn regnes dette som din personopplysning.

Dermed vi kan opplyse ip adressene som er tilknyttet til dine bestillinger:

13.04.20 14:48

FlinkB L A, 0+99|369+0

ERIK

LØVENBALK RIBSSKOG

(Sensurert av johncons-blogg)

(Sensurert av johncons-blogg)

Bekkestua

eribsskog@gmail.com

48621954

158.174.122.199

13.04.20 13:35

PaceBox G_A NO, 0+99|369+0

ERIK

LØVENBALK RIBSSKOG

(Sensurert av johncons-blogg)

(Sensurert av johncons-blogg)

Bekkestua

eribsskog@gmail.com

48621954

77.247.181.162

13.04.20 13:33

ShaiBox A NO, 0+99|369+0

ERIK

LØVENBALK RIBSSKOG

(Sensurert av johncons-blogg)

(Sensurert av johncons-blogg)

Bekkestua

eribsskog@gmail.com

48621954

51.158.111.157

28.03.20 10:24

SprayTan LM_A NO, 0+99|349+99

ERIK

LØVENBALK RIBSSKOG

(Sensurert av johncons-blogg)

(Sensurert av johncons-blogg)

Bekkestua

eribsskog@gmail.com

48621954

45.67.14.0


Ha en fin dag videre!



Vennlig hilsen
Sanna
Zentio Kundeservice


Hvordan vil du vurdere dette svaret?
Veldig bra    Tilfredsstillende    Dårlig
{#HS:1134333065-222529#}
On Mon, Jun 1, 2020 at 15:26:26 CEST, Erik Ribsskog wrote:
Hei,

at dere ikke kan oppgi ip-adresse, synes jeg, at høres rart ut.

Det skal være åpenhet i samfunnet heter det seg.

Politiet nekter å gjøre jobbe sin, (jeg har mange titalls Spesialenheten-klager).

Hvis politiet skal ha bukten og begge endene i alle saker, så blir det lett politistat og enevelde, (vil jeg si).

Så her vil jeg gjerne, at dere sender om dette, til en leder.

(Noe jeg også ba om, i den forrige mailen).

Når dere sier dette, at dere ikke kan oppgi IP-adresse, så tenker dere nok, på andre type saker, enn identitetstvyeri-saker, (hvor offeret, (det vil si meg), etterspør fakta), hvis jeg skulle tippe.

Erik Ribsskog

man. 18. mai 2020 kl. 14:18 skrev Zentio Kundeservice :

On Mon, May 18, 2020 at 14:17:44 CEST, Zentio Kundeservice wrote:
Hei igjen,

Vi må følge norske lov og regler og kan ikke oppgi ip adresse uten at Politi etterlyser dette.

Dine opplysninger er sperret hos oss. Videre bestillinger på ditt navn skal ikke være mulig. Alle fakturaene som du har mottatt fra oss er allerede kreditert. Dine opplysninger er slettet fra reklamelistene.

Vi anser saken som avsluttet.



Vennlig hilsen
Sanna
Zentio Kundeservice
On Sun, May 17, 2020 at 20:07:09 CEST, Erik Ribsskog wrote:
Hei,

som jeg skrev i den forrige mailen, så har jeg sendt om dette, til Datatilsynet, siden Ålesund brant liksom.

Jeg prøvde først å sende om dette, til politiet.

(Det var for cirka ti år siden.

Mens jeg bodde i England.

Hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

Og politiet nektet å etterforske.

Og derfor begynte jeg å sende kopi-er av mailene til den britiske spesialenheten, (IPCC).

Og de klikka, siden at det var så mange mailer/saker.

Og så sa de, at jeg ikke fikk lov til, å sende de, flere e-poster.

Så det er jo fullstendig mongo, på alle måter.

Så det er veldig irriterende, når dere skriver, at jeg dette må politianmeldes.

For det ender med, at politiet begynner å terrorisere/kødde, (siden at de er litt umodne ofte), vil jeg si.

Vennligst send om dette til en leder.

Erik Ribsskog

ons. 29. apr. 2020 kl. 14:05 skrev Zentio Kundeservice :

On Wed, Apr 29, 2020 at 14:05:32 CEST, wrote:
Klikk på "Svar" eller "Svar til alle" knappen og skriv svaret over denne linjen ↑

Høyre
[url=]henvendelse #5334512

Hei og takk for din tilbakemelding!
Vi har registrert saken med saks-nummer 5334512, og vil besvare henvendelsen så fort det lar seg gjøre.

Du vil bli varslet på denne epost-adressen når vi har svart på henvendelsen.

Kopi av din melding
Re: Klage/Fwd: Bestillingsbekreftelse Spraytan

On Wed, Apr 29, 2020 at 14:04:19 CEST, Zentio Kundeservice wrote:
Hei igjen,

Slik som jeg har forstått gjelder dette ikke bare pakker som du har mottatt fra oss. Du skriver følgende:
Jeg drukner i sånn 'dritt', (som noen jævelunger bestiller i mitt navn), og pleier å sende det i retur, via Posten.
Det høres ut som du er blitt utsatt for identitets tyveri. Det er veldig beklagelig og vi håper at du får sett stopp på dette. Mer info kan du lese fra https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/id-tyveri/
https://www.politiet.no/rad/tyveri-og-vinningskriminalitet/id-tyveri/

Som jeg skrev tidligere, Ip adresse hvor bestillingene kommer fra, kan oppgis til Politiet i tilfelle du har politianmeldt id-tyveriet.
Hvorfor noen bestiller eller hvem er det som bestiller produkter på ditt navn, vet vi ikke uten at ip adressen blir sjekket. Og her viser jeg til setningen ovenfor.

Det hva vi gjør i slike tilfeller for å hindre at du for ingen flere produkter fra oss:
- Avslutter abonnement / krediterer fakturaene / sletter bestillingene som er ikke behandlet ennå
- Sletter dine opplysninger fra reklamelistene
- Sperrer dine opplysninger for videre bestillinger fra oss

Vi har gode rutiner som kommer til "vask" av nye bestillinger. Vi går gjennom hver bestilling manuelt og sjekker at navn / adresse / mobilnummer stemmer og at navnet er ikke sperret for bestilling for et eller annet grunn. Vi også sender ordrebekreftelse til oppgitt e post adresse etter hver mottatt bestilling. Hvis epost mottaker har ikke foretatt bestillingen selv, er det lett for oss å kansellere bestilling før pakken blir sendt ut (slik som vi gjorde med flinkBisk bestilling etter du tok kontakt med oss).
Men vi er her og hjelper alltid med å rydde opp uheldig situasjon hvor pakke mottaker har ikke selv foretatt bestilling. Vi ønsker heller ikke sende ut pakker som er ikke bestilt av mottaker.

Hvis du nå vil ikke bruke tid til å levere pakkene til posten med tilsendte returetiketter, kan du fritt beholde produktene eller kaste de i søppel. Fakturaene er allerede kreditert.

Ha en fin dag videre!



Vennlig hilsen
Sanna
Zentio Kundeservice
On Wed, Apr 29, 2020 at 4:57:18 CEST, Erik Ribsskog wrote:
Hei,

og hva med den tiden jeg må bruke, på å rydde opp, i dette tullet.

Skal ikke jeg få en økonomisk erstatning, for dette.

Og hvem er det som har bestilt dette, i mitt navn.

Det ønsker jeg å bli informert om.

Og jeg har også gått handel og kontor, og jeg lurer på hva dere akter å foreta dere, når det gjelder deres rutiner, sånn at dette ikke skjer igjen, med meg eller andre folk.

Erik Ribsskog

man. 27. apr. 2020 kl. 08:47 skrev Zentio Kundeservice :

On Mon, Apr 27, 2020 at 8:47:18 CEST, Zentio Kundeservice wrote:
Hei Erik,

Jeg sender retur etikett til deg for alle disse pakkene. Lime etikettene opp på eskene så kan pakkene sendes i retur til oss uten kostnad for deg.
Posten tar ikke pakkene i retur uten returetikett.

Ha en fin dag!



Vennlig hilsen
Sanna
Zentio Kundeservice
On Thu, Apr 23, 2020 at 22:40:04 CEST, Erik Ribsskog wrote:
Hei,

disse eskene ble levert på døra, med et bud.

(De stod utafor døra mi, sånn at de velta når, jeg skulle ut med søpla).

Jeg drukner i sånn 'dritt', (som noen jævelunger bestiller i mitt navn), og pleier å sende det i retur, via Posten.

Men jeg vet ikke om Posten godtar deres pakker.

Jeg kan prøve å sende de i retur sammen med den andre dritten, (som jeg har fått, i postkassa).

Erik Ribsskog

tir. 14. apr. 2020 kl. 15:12 skrev Zentio Kundeservice :

On Tue, Apr 14, 2020 at 15:11:27 CEST, Zentio Kundeservice wrote:
Hei Erik,

Beklager at du har nå mottatt produkter du har ikke bestilt selv.
Vi har mottatt totalt 4 bestillinger i tidsrom mellom 28.03-13.04 med følgende opplysninger:
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sensurert av johncons-blogg)
(Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA
Telefon:
48621954
E-post:
eribsskog@gmail.com

Det er bestilt prøvepakke på PaceBox, Shaibox, Spraytan og FlinkBisk. Flinkbisk bestillingen var den siste og den rakk vi nå kansellere før bestillingen var behandlet.

Vi har i dag tidligere fakturert prøvepakkene på 3 første bestillinger. Disse er under pakking og kan dessverre ikke plukkes ut mer. Men vi har kreditert fakturaene. Du kan la være i hente pakkene fra posten så kommer disse automatisk i retur til oss.

Videre abonnementene er avsluttet og vi sender ingen flere pakker. Dine opplysninger blir også slettet hos oss slik at du får ingen reklamer fra Zentio AS. Dine opplysninger blir også sperret slik at ingen kan bestille igjen på ditt navn.

Ip adresse hvor bestillingene kommer fra, kan oppgis til Politiet i tilfelle du har vært plaget av identitets tyveri og saken er politianmeldt.

Ha en fin dag videre!



Vennlig hilsen
Sanna
Zentio Kundeservice