onsdag 7. oktober 2020

Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Takk for din mail!

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. oktober 2020 kl. 16:36

Til: VitaeLab <kundeservice@vitaelab.no>

Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>

Hei,


dere burde kanskje hatt ting som forskuddsbetaling.


Da tror jeg at dette problemet ville forsvunnet av seg selv.


(Pøblene/trollene gidder nok ikke, å drive med dette, hvis de må betale hundrevis av kroner, for å drive med terroren sin).


Så noe sånt vil jeg gjerne høre, at dere skal begynne med.


Og jeg ønsker også, at dere informerer meg, om hva navnet er, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.


(Jeg tror dere bruker personopplysnings-loven feil, hvis dere bruker den, for å beskytte, de kriminelle, i en identitetstvyeri-sak).


Så dette må jeg klage på.


Vennligst send dette til en overordnet.


Skjerpings!


Erik Ribsskog



man. 14. sep. 2020 kl. 14:19 skrev VitaeLab <kundeservice@vitaelab.no>:

 

Hei Erik,


Som tidligere informert har du blitt utsatt for bedrageri, det er veldig synd og vi beklager at du har måttet gå gjennom dette. Noen har misbrukt din identitet til bestilling av varer på nettet. Vi anbefaler sterkt at du tar dette videre med politiet, da vi allerede har gjort alt vi kan for at dette ikke skal skje med deg igjen.


Vi kan ikke styre dette på forhånd av bestilling, da vi umulig kan vite hvem som bestiller via nettet. For bestillinger via sms kan det kun gjøres direkte fra kundens mobiltelefon.  Derimot sperrer vi alle som blir utsatt for dette og tar kontakt med oss slik at det ikke skjer igjen, og på denne måten hindrer vi at hendelsen gjentar seg. Vi er behjelpelige med å fjerne fakturaen for kunden og anbefaler alltid at man bør ta kontakt med politiet. 


Vi kan dessverre ikke hjelpe deg mer med denne saken, og har allerede sperret informasjon om deg hos oss. Ta gjerne kontakt dersom du har andre spørsmål. 


Vi ønsker deg en fin dag!


Med vennlig hilsen


Jane, Kundeservice




Telefon: 98 70 14 01 (mandag-fredag 08.30 – 16.30)

E-post: kundeservice@vitaelab.no

Postadresse: VitaeLab AS Postboks 3, Manglerud, 0612 Oslo | Besøksadresse: Enebakkveien 117A, 0680 Oslo


 



Den 13.09.2020 ved 15:53 skrev Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]:

Hei,


dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.


(For jeg har ikke kontaktet dere).


Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.


Med hilsen


Erik Ribsskog


PS.


Det heter seg, at det skal være åpenhet i samfunnet.


Og hvis dere bare vil si dette, til politiet, så lager dere politistat, (må man vel si).


(Politiet bruker eventuell monopol-informasjon, til å drive med hemmelighetskremmeri.


Har jeg lest i britiske nettaviser).


Så dette må jeg klage på.


Skjerpings!



ons. 12. aug. 2020 kl. 09:10 skrev VitaeLab <kundeservice@vitaelab.no>:

 

Hei Erik, og takk for din mail!


Vi beklager det som har skjedd og sperret dine opplysninger for videre bestillinger.


Vi anbefaler at du anmelder forholdet til politiet, og hvis du sender politianmeldelsen til oss, så kan vi gi mer opplysninger om hvordan bestillingen har blitt opprettet. IP- adressen kan vi kun oppgi til politiet.


Vi ønsker deg en fin dag!


Med vennlig hilsen


Gry, Kundeservice




Telefon: 98 70 14 01 (mandag-fredag 08.30 – 16.30)

E-post: kundeservice@vitaelab.no

Postadresse: VitaeLab AS Postboks 3, Manglerud, 0612 Oslo | Besøksadresse: Enebakkveien 117A, 0680 Oslo


 



Den 12.08.2020 ved 05:28 skrev Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]:

Hei,


dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).


(Jeg har ikke kontaktet disse).


Vennligst rydd opp!


Med hilsen


Erik Ribsskog


PS.


Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).



---------- Forwarded message ---------

Fra: VitaeLab <kundeservice@vitaelab.no>

Date: man. 10. aug. 2020 kl. 10:49

Subject: Mottatt varer i retur

To: <eribsskog@gmail.com>



 

Hei Erik!


Vi har forsøkt å nå deg angående en retur vi har mottatt, vennligst ta kontakt med kundeservice på 98701401 og oppgi 184009. Du kan også svare tilbake på denne meldingen.


Vi ønsker deg en fin dag!


Med vennlig hilsen


Jane, Kundeservice




Telefon: 98 70 14 01 (mandag-fredag 08.30 – 16.30)

E-post: kundeservice@vitaelab.no

Postadresse: VitaeLab AS Postboks 3, Mangelrud, 0612 Oslo | Besøksadresse: Enebakkveien 117A, 0680 Oslo