torsdag 19. november 2020

Og enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Ärende 20-22895 Klagomål - Klarna

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 19. november 2020 kl. 21:54

Til: Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>

Kopi: caytana.baguion@klarna.com, sikkerhetssporsmal@klarna.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, press@klarna.com, post <post@finanstilsynet.no>, finansinspektionen@fi.se, post <post@finkn.no>, kundeservice@platekompaniet.no, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, abuse@telia.com

Hei,


jeg har faktisk jobbet, sammen med svenske kolleger, i england.


Og ei av de, (ei Emelie Wallin), fortalte meg, at de hadde lært norsk, på skolen, i Sverige.


Så at man må skrive på svensk til dere, det synes jeg, at blir, som noe mobbing.


I Norge så tillater avisene, at leserbrev skrives, på svensk.


(Mener jeg å huske).


Så dette er nasjonalisme, (fra dere), må jeg si.


Så det må jeg klage på.


Det er mulig at dere kun er for svenske borgere.


Men mine kjære norske landsmenn sitter bare på ræva si, når jeg sender klager til de.


Ingen av de gjør jobben sin, må jeg si.


Så derfor vet jeg nesten ikke hva jeg skal gjøre.


Så derfor sendte jeg til dere.


Jeg ønsker derfor å heller få svar, fra en overordnet hos dere, om dette.


(En som ikke er så nasjonalistisk).


Skjerpings!


Erik Ribsskog



ons. 28. okt. 2020 kl. 17:14 skrev Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>:

Hej,


 


Tack för ditt mejl till Finansinspektionen (FI)


 


Vi tackar dig för den inskickade informationen. Jag ser att du har kontaktat oss flera gånger om olika saker och ibland om samma saker.


Vi skulle uppskatta om du kunde kortfattat beskriva på svenska eller engelska vad du förväntar dig att FI skall hjälpa dig med. Notera att Finansinspektionens inte har mandat att gå in i enskilda fall och hjälpa till att lösa tvister mellan privatperson och bolag under tillsyn.


 


Alla synpunkter, frågeställningar, klagomål, anmälningar som framförs till FI utgör värdefull information som tas tillvara som underlag i vårt tillsyns arbete.


Däremot kommer vi inte att kunna berätta om det leder till att vi startar ett tillsynsärende eller inte. Hur vi bedriver tillsynen över de bolag som har tillstånd från FI omfattas av sekretess.


 


Om du önskar framföra klagomål avseende marknadsföring eller avtalsvillkor och anser att de är oskäliga så tar Konsumentverket emot klagomålet då det är dom som har tillsynen över avtalsvillkor och även över vilseledande marknadsföring. Här kan du anmäla in problem till Konsumentverket: https://www.konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/anmal-till-konsumentverket/


 


Föreslår även att du tar kontakt med en klagomålsansvarig på Klarna för att få hjälp med ditt enskilda ärende så att de kan utreda vad som hänt.


Varje bolag under FI:s tillsyn har en klagomålsansvarig. Ej att förväxla med kundtjänst.


Klagomålsansvarig på Klarna heter Caytana Elena Baguion. Du kan mejla caytana.baguion@klarna.com   eller ringa henne på 072 855 89 27  alternativt kontakta Ebba Sofie Björk  på +46 31 7674028


 


Vill du komma i kontakt med QLIRO går det att göra det genom att klicka på följande länk: https://www.qliro.com/sv-se/kundservice


 


Med vänlig hälsning,


Laurèna


 


____________________________________________________________

LAURÈNA EID

Finansinspektör/ Supervisor

Konsument/ Consumer affairs 


Finansinspektionen

Box 7821, SE-103 97 Stockholm, Sweden

Brunnsgatan 3

Tel +46 8 408 980 00. Dir +46840898577

Fax +46 8 24 13 35

laurena.eid@fi.se

www.fi.se


Information om hur Finansinspektionen behandlar personuppgifter finns att läsa på FI:s webbplats fi.se/Om FI