lørdag 16. januar 2021

Jeg sendte en e-post til Mohdi Collect

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

RE: Sak 278185

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. januar 2021 kl. 06:18

Til: Kristine Bakke Christensen <kristine.christensen@modhi.no>

Kopi: elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post <post@finkn.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, abuse@telia.com, Sigurd Aune <sigurd.aune@sparebank1.no>, finansinspektionen@fi.se, LKT1@mohdi.no, post@forbrukerombudet.no, michelle.adde@conacto.no, #Conecto <post-mn@modhi.no>, Selma Myhrbraaten <selma.myhrbraaten@modhi.no>, tilsynsutvalget@domstol.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Postmottak <postmottak@domstoladministrasjonen.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, kundeservice@platekompaniet.no, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, press@klarna.com, post <post@finanstilsynet.no>, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@flattum.no, Post Finance Modhi <post.finance@modhi.no>, Postmottak <Postmottak@domstoladministrasjonen.no>, post <post@spesialenheten.no>

Hei,


som jeg har forklart tidligere.


Så bodde jeg, i England, fra 2005 til 2014.


Og i den perioden så var jeg ikke en eneste gang i Norge.


(Dette ble nevnt i et TV-program, med navn Tweet 4 Tweet, i 2012, (av Thomas Seltzer).


At jeg bodde i eksil, i England).


Og det er mulig at han Conecto-islendingen nevnte: 'E-kontakt'. 


Men det er ikke et produktnavn, som jeg engang har hørt om.


Men det er sånn, at jeg er, en slags C-kjendis, (eller noe lignende).


Og det er mange som synes, at det er morsomt, å tulle med meg.


Jeg må bruke nesten all min tid, på å rydde opp, etter diverse 'nett-troll' osv., som bestiller alt mulig dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.


Jeg forklarte til han islendingen, (og til resten av firmaet Conecto, det er mulig at ei Adde svare, og jeg gikk i samme klasse som ei Hilde Adde, russe-året på handel og kontor, i Drammen, på slutten av 80-tallet).


Men disse fra Conecto, var ikke i god tro, når de leste mine klager/e-poster.


De bare ignorerte det jeg skrev, og sendte saken videre, i systemet.


Og når det gjelder domstolene osv., (jeg mener å huske at det var en tingrettsdommer fra Asker og Bærum tingrett som hadde med dette å gjøre).


Så var det samme der.


Det var fullstendig systemsvikt, på alle nivåer, (på samme måte som i den Nav-skandalen, som det har vært om i media, for noen måneder siden).


Jeg har gått på handel og kontor, (på 80-tallet), og jeg mener at vi lærte der, at forliksrådet, er noe man bruke, hvis begge parter ønsker det.


Men vi lærte vel også, at forliksrådet, var noe for dumminger, liksom.


Og jeg har aldri ytret noe ønske om at dette skulle sendes til forliksrådet.


Tvert imot.


Enten så har man bestilt noe, eller så har man ikke bestilt noe.


Og dette er ikke en sak som passer i forliksrådet, vil jeg si.


For skal man da sitte og si hundre ganger, at: 'Dette har ikke jeg bestilt'.


Nei, det skjønner nok de fleste, at da er forliksrådet feil sted.


Forliksrådet er for saker hvor begge parter er enige om hva som har skjedd, og så skal de diskutere tilbake-betaling osv., hos forliksrådet.


Jeg har også lest nå, at forliksrådet, i det siste, har blitt tatt over, av politiet.


Noe som vel også har skjedd med namsmannen, (som du nevner).


Så dette lukter av politistat, (må jeg si).


Og deres direktør Aune, (i Sparebank1-gruppen).


Han er muligens inhabil.


Jeg har drevet med slektsforskning, (etter at min mormor døde i 2009).


Og jeg har blant annet en tidligere grensekommissær, ved navn Odd (Ribsskog) Stub Aune, i slekta.


Og det var min mors tremenning, (eller noe i den duren).


Så jeg lurer på om det er Aune som driver og tuller her, (gjennom Connecto og Mehdi).


Så dette må jeg klage på.


Kan du sende om dette til adm. dir., lurer jeg.


Skjerpings!


Erik Ribsskog


PS. 


Du skriver også at dokumentasjon på gyldig fravær ikke er forevist.


Men dere skal ha fått beskjed av Domstoladministrasjonen om dette.


Og jeg mener også at jeg skal ha sendt kopier, av mailer til Domstoladministrasjonen, til både Conecto og Asker og Bærum tingrett, osv.


Så dette blir åndssvakt, vil jeg si.


At dette nå liksom skal være nytt for dere. 



fre. 15. jan. 2021 kl. 13:11 skrev Kristine Bakke Christensen <kristine.christensen@modhi.no>:

Hei,


Takk for din henvendelse.


 


Varen som er ubetalt er 3 måneders abonnement hos e-kontakt.no. Avtalen var satt opp med Klarna Faktura som betalingsmåte. Faktura perioden var januar, februar og mars 2013.


 


Det ble i 2015 sendt begjæring til Namsmannen da Conecto ikke mottok oppgjør i saken. Grunnet din innsigelse til Namsmannen ble saken sendt videre til Forliksrådet. Da du ikke møtte til avtalt Forliksrådsmøte ble det avsagt en fraværsdom i Conecto's favør. Dokumentasjon for gyldig fravær for oppmøte er ikke fremlagt Conecto eller oss.


 


Det foreligger en rettskraftig dom i saken, og dersom du er uenig så må du ta dette videre i rettssystemet som en innsigelse på dom eller fremlegge dokumentasjon på anmeldt forhold.


Dersom noen har benyttet seg av dine personopplysninger så kan ikke politiet nekte å motta din anmeldelse da det er foregått et straffbart forhold. Saken kan bli henlagt grunnet at de ikke får fremdrift i saken, men anmeldelsen må registreres.


 


Kravet hos Modhi Collect opprettholdes i sin helhet.


 


Med vennlig hilsen / Kind regards


Kristine B. Christensen

Teamleder, Innfordring og Kontaktsenter

MODHI COLLECT AS (tidl. Confide AS)


(Et selskap i SpareBank 1 Gruppen)


________________________________________


Phone: +47 21 49 40 30

E-mail: kristine.christensen@modhi.no


Address: Sjølystplass 3, Postboks 253 Skøyen, 0213 Oslo


KSPrisen


 


 


 


 


From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Sent: torsdag 7. januar 2021 17:57

To: LKT1@modhi.no

Cc: elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; post <post@finkn.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; abuse@telia.com; Sigurd Aune <sigurd.aune@sparebank1.no>; finansinspektionen@fi.se; LKT1@mohdi.no; post@forbrukerombudet.no; michelle.adde@conacto.no; #Conecto <post-mn@modhi.no>; Selma Myhrbraaten <selma.myhrbraaten@modhi.no>; tilsynsutvalget@domstol.no; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Postmottak <postmottak@domstoladministrasjonen.no>; juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; sikkerhetssporsmal@klarna.no; kundeservice@platekompaniet.no; Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>; press@klarna.com; post <post@finanstilsynet.no>; caytana.baguion@klarna.com; Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>; post@flattum.no; Post Finance Modhi <post.finance@modhi.no>

Subject: Re: Sak 278185


 


Hei,


jeg vil gjerne ha svar fra en overordnet hos dere, om dette.


For dette virker urimelig, synes jeg.


Jeg har sendt om hundrevis av lignende saker, til politiet, (i Norge og England).


Og det er sånn, at hvis man anmelder kjempemange saker, så får politiet 'mensen', og nekter å gjøre jobben sin.


Så derfor er det ikke så lett.


Som nevnt så var det sånn, at han islendingen deres, hverken informerte om produktnavn eller leverandørnavn.


Så det var umulig for meg å skjønne, hva det var, som dere mente, at jeg hadde kjøpt.


Så det var vanskelig for meg, å forsvare meg.


Men det var ikke sånn, at jeg bare sendte om dette, til han nevnte Conecto-islendingen, (Rene Sigurdur Davidsson).


Neida, jeg sendte om dette, til 10-20 forskjellige ansatte, hos Conecto, (mail-adressene stod på nettstedet deres).


Og ingen av dem gadd å svare meg engang.


Og jeg sendte også om dette, til all verdens myndigheter, (og domstoler).


Så dette er som den Nav-saken, (som det har vært om i media), hvor ingen i det norske samfunnet gjorde jobben sin, i mange år.


Så dette må jeg klage på.


Skjerpings!


Erik Ribsskog



tor. 7. jan. 2021 kl. 12:30 skrev LKT1@modhi.no <LKT1@modhi.no>:


Hei


Som tidligere nevnt må denne saken tas videre i rettssystemet da vi har en fraværsdom på saken. Om det er sånn at du ble svindlet skulle det vært politianmeld før saken gikk til forliksrådet i 2016.


Saken blir opprettholdt som den er hos oss, så kravet må betales i sin helhet.


Med vennlig hilsen / Kind regards


Lisbeth


Rådgiver

MODHI COLLECT AS (tidl. Confide AS)


(Et selskap i SpareBank 1 Gruppen)


________________________________________


Phone: +47 21 49 40 30

E-mail: lkt1@modhi.no


Address: Sjølystplass 3, Postboks 253 Skøyen, 0213 Oslo


KSPrisen


I N T E R N - A L L I A N S E N


From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Sent: onsdag 23. desember 2020 01:17

To: LKT1@modhi.no

Cc: Post Finance Modhi <post.finance@modhi.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; post <post@finkn.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; abuse@telia.com; Sigurd Aune <sigurd.aune@sparebank1.no>; finansinspektionen@fi.se; LKT1@mohdi.no; post@forbrukerombudet.no; michelle.adde@conacto.no; #Conecto <post-mn@modhi.no>; Selma Myhrbraaten <selma.myhrbraaten@modhi.no>; tilsynsutvalget@domstol.no; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Postmottak <postmottak@domstoladministrasjonen.no>; juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; sikkerhetssporsmal@klarna.no; kundeservice@platekompaniet.no; Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>; press@klarna.com; post <post@finanstilsynet.no>; caytana.baguion@klarna.com; Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>; post@flattum.no

Subject: Re: Sak 278185


Hei,


jeg bodde i England fra 2005 til 2014.


Og mellom 2005 og 2014, så var jeg ikke noe i Norge, (jeg var kun en tur, i Wales, rundt 2008, kan det vel ha vært).


Så jeg hadde ikke hørt om Klarna engang, i 2013.


Så hva dette skal bety, det vet jeg ikke.


Men det er som nevnt, noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.


Conecto ville ikke si, hva kravet gjaldt engang.


De sa ikke hvilke firmaer/produkter det var.


Men de sa muligens at det var noe med dating-tjenester.


Men jeg har ikke bestilt noe sånt.


Og derfor syntes jeg ikke, at dette var noe, å forlikes om, (i forliksrådet).


Jeg har ikke bestilt noe.


Og enten så har man bestilt noe, ellers så har man ikke bestilt noe.


Og det er ikke en sak å forlikes om.


Skulle vi da sagt at jeg hadde bestilt den varen litt?


Og blitt enige om at det var sånn?


Det ville blitt som noe idiotisk og som en komedie, vil jeg si.


Så det er tydelig, at de som har sendt denne saken til Forliksrådet, ikke har forstått saken, (vil jeg si).


Derfor klagde jeg til Domstolsadministrasjonen.


Så den saken lå på Domstoladministrasjonen sitt bord.


Så de skulle ha sagt fra, til Forliksrådet, om at de så på saken.


Så derfor ville det ikke ha vært riktig av meg, å møte, hos Forliksrådet, når denne saken var hos Domstoladministrasjonen, mener jeg.


Så da hadde jeg gyldig fravær, (fra denne idiotisk farsen), må jeg si.


Så dette må jeg klage på.


Skjerpings!


Erik Ribsskog


PS.


Jeg synes også, at dere velger, noen rare navn, til virksomhetene deres.


Conecto høres italiensk ut, (må man vel si), siden at navnet slutter på en vokal, (som jeg husker fra Trivial Pursuit, av italienske navn ofte gjør).


Og Modhi, det høres jo pakistansk ut, eller noe sånt.


Så man kan vel lure på, om dere bare driver å tuller.


Når det liksom er 'distrikts/bygde-banken' Sparebank1, sine firma.


(Det å skrive 'Sparebank1' sånn, er vel heller ikke norsk standard,


Men det er vel 'fjortiss-språk'.


For å si det sånn).


Så disse tulle-navnene deres, må jeg nesten klage på.


Skjerpings!


tir. 22. des. 2020 kl. 10:25 skrev LKT1@modhi.no <LKT1@modhi.no>:


Hei,


Sak 278185 gjelder fakturaer fra Klarna fra 2013. Vi ser at det tidligere har vært lignende korrespondanse mellom deg og Conecto (nå omdøpt til Modhi Norge) på tidspunktet da saken fremdeles lå hos dem.


Conecto forsøkte å avklare saken i Forliksrådet i 2016. Da du ikke møtte opp, ble det avsagt fraværsdom i vår favør.


Dersom du fremdeles er uenig i kravet blir du nødt til å ta det videre i rettssystemet, på bakgrunn av ovennevnte dom.


Ønsker deg en god jul når den tid kommer.


Med vennlig hilsen / Kind regards


Hilde

Rådgiver, team innfordring 3

MODHI COLLECT AS (tidl. Confide AS)


(Et selskap i SpareBank 1 Gruppen)


________________________________________


Phone: +47 21 49 40 30

E-mail: lkt3@modhi.no


Address: Sjølyst plass 3, Postboks 253 Skøyen, 0213 Oslo


From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Sent: torsdag 17. desember 2020 17:11

To: Post Finance Modhi <post.finance@modhi.no>

Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; post <post@finkn.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; abuse@telia.com; Sigurd Aune <sigurd.aune@sparebank1.no>; finansinspektionen@fi.se; LKT1@mohdi.no; post@forbrukerombudet.no; michelle.adde@conacto.no; #Conecto <post-mn@modhi.no>; Selma Myhrbraaten <selma.myhrbraaten@modhi.no>; tilsynsutvalget@domstol.no; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; Postmottak <postmottak@domstoladministrasjonen.no>

Subject: Klage


Hei,


jeg viser til Deres brev fra 10. desember.


(Se vedlegg).


Dette kravet kjenner jeg ikke igjen.


Hva skal dette bety?


Dette er svindel og terrorisering/mobbing.


Det er noen jævler/troll som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner, (i flere år nå).


Og det er nok det som har skjedd her og.


Jeg har søkt litt om dere på nettet.


Og jeg har funnet ut, at dere tidligere het Conecto.


Og dere, (deres avdeling på Kolsås), har jeg tidligere hatt problemer med.


Jeg fortalte de gjentatte ganger, at det var noen troll, som hadde bestilt noe dritt, i mitt navn.


Men dere, (dere hadde en islandsk ansatt), ville ikke høre på meg.


Og Asker og Bærum Tingrett var like åndssvake.


(Og jeg fikk kredittanmerkning.


På grunn av noe jeg ikke har bestilt.


Uansett hvor mye klagde/forklarte).


Så dere lager helvete for meg, med jevne mellomrom, (på grunn av deres inkompetanse/dåraktighet), kan det virke som.


Så dette må jeg klage på.


Skjerpings!


Erik Ribsskog