lørdag 27. februar 2021

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. februar 2021 kl. 22:29
Til: telia-info@telia.se
Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, kundeservice@onecall.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


ons. 23. des. 2020 kl. 09:39 skrev telia-info@telia.se <telia-info@telia.se>:
Hej Erik!


Vad tråkigt att höra att du verkar varit med om en falskteckning. Självklart har ingen annan rätt att beställa någonting i ditt namn!


Vi skulle behöva komma i kontakt med dig via någon av våra kundtjänstingångar för att kunna titta närmare på detta och hjälpa dig vidare. Du hittar alla sätt att nå oss här:


https://www.telia.se/privat/kontakt


Med vänlig hälsning,

Johanna Pettersson

Telia Kundtjänst


________________________________________


2020-12-23 09:09:31 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

Hei,

 

jeg viser til Deres brev/faktura fra 12. desember.

 

(Se vedlegg).

 

Dette har jeg kontaktet dere om tidligere.

 

(Se mail-historie).

 

Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i

tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

 

Og det er nok det som har skjedd her også.

 

Jeg ønsker å få vite navnet, på det trolllet, som har bestilt dette, i mitt

navn.

 

Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal

skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen.

 

Skjerpings!

 

Erik Ribsskog

 

 

---------- Forwarded message ---------

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: man. 9. nov. 2020 kl. 09:50

Subject: Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall

To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

Cc: <kundeservice@onecall.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <

inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>,

post <post@finkn.no>, <firmapost@nkom.no>

 

 

Hei,

 

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

 

(Jeg har ikke kontaktet disse).

 

Vennligst rydd opp!

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).

 

 

---------- Forwarded message ---------

Fra: <kundeservice@onecall.no>

Date: søn. 8. nov. 2020 kl. 04:36

Subject: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall

To: <eribsskog@gmail.com>

 

 

 

 

Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.

 

 

Ditt abonnement med nummer *92140215* aktiveres den *10.11.2020 03:50*.

 

Vi minner om at normal leveringstid på SIM-kort er 5 virkedager.

 

 

*Mine Sider*

 

Vi ønsker samtidig å gjøre deg oppmerksom på at du som OneCall kunde har

tilgang til Mine Sider

<https://onecall.no/login?utm_medium=email&,,utm_source=crm&,,utm_campaign=1>.

Her vil du i tillegg til mye annet kunne se faktura- og forbruksoversikten

din, du kan bestille eller aktivere SIM-kort, endre abonnement eller

reservere nummeret ditt mot opplysningstjenester. Ta gjerne en titt - ofte

vil du finne svaret på det du lurte på her. Trenger du passord til Mine

Sider så får du tilsendt dette ved å bruke glemt passord

<https://onecall.no/glemtpassord?utm_medium=email&,,utm_source=crm&,,utm_campaign=1>

funksjonen.

 

Da gjenstår det bare å si at vi ser fram til at du blir kunde hos oss! Vi

håper og tror du vil bli tilfreds med våre tjenester.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

OneCall

www.onecall.no

 

*Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten*