søndag 28. mars 2021

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Ny klage/Fwd: (Saksnummer:10451643) Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28. mars 2021 kl. 04:55
Til: telia-info@telia.se
Kopi: kundeservice@onecall.no, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, allison.kirkby@teliacompany.com, daniel.barhom@telia.no, ellen.scheen@telia.no, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, lars.setsaa@onecall.no, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, noss@deloitte.no
Hei,

da må jeg klage på, at dere må få dere bedre PC-er, sånn at dere kan sende mailene riktig.

Dette høres ut som noe tullball, må jeg si, (at dere ikke kan sende mailer videre).

Så dette må jeg klage på.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, mot meg eller andre borgere).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 15. jan. 2021 kl. 09:10 skrev telia-info@telia.se <telia-info@telia.se>:
Hej!


Tack för ditt mejl.


Via den här mejladressen svarar vi enbart på generella frågor om våra produkter och tjänster. Vi hanterar inga personuppgifter, och kan därför inte hjälpa till med kundspecifika frågor.


För att få hjälp med just ditt ärende behöver du välja en annan kontaktväg. Ring oss på nummer 90 200, öppettiderna är vardagar 8-19, lördagar 10-18. Vår chatt och övriga kontaktvägar hittar du här: https://www.telia.se/privat/kontakt


Obs! Via den här e-postadressen har vi ingen möjlighet att vidarebefordra ditt mejl/ärende till andra avdelningar. Vi har heller ingen möjlighet till uppringning.


Jag önskar dig en fin dag och lycka till med ditt ärende!


Med vänlig hälsning


Tanya Andersson

Telia Kundservice


________________________________________


2021-01-15 06:40:46 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

Hei,

 

jeg viser til Deres brev/inkassovarsel, (se vedlegg), som jeg mottok, på

onsdag.

 

Dette har jeg skrevet til dere om før, (se lenger ned i e-posten).

 

Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i

tulleversjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

 

Og det er nok det som har skjedd her og.

 

Og det er latterlig at jeg må gjenta meg selv, og forklare dette enda en

gang, vil jeg si.

 

Så dette må jeg klage på.

 

Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt

navn.

 

Og jeg ønsker å bli informert angående, hvilke bedre rutiner, som dere skal

skaffe dere, for å hindre, at noen lignende skjer igjen.

 

Skjerpings!

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Jeg sender også all 'dritten', i retur, med Posten.

 

Så dette er noe dere skal ha fått tilbake.

 

Så dette er fullstendig latterlig på alle måter, må jeg si.

 

Skjerpings!

 

 

---------- Forwarded message ---------

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: fre. 25. des. 2020 kl. 11:19

Subject: Re: (Saksnummer:10451643) Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye

mobilabonnement hos OneCall

To: <kundeservice@onecall.no>

Cc: <ee-skjema@telia.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <

elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,

fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <

firmapost@nkom.no>, <abuse@telia.com>, Telia Kundeservice <

kundekontakt-privat@telia.no>, <telia-info@telia.se>, <

finansinspektionen@fi.se>

 

 

Hei,

 

som jeg har fortalt til dere tidligere.

 

Så er det sånn, at jeg har gått, på handel og kontor, i sin tid.

 

Og der lærte vi at det skal være nok, å skrive ting, på vanlig norsk.

 

Og man skal ikke behøve å fylle ut masse rare skjema.

 

Så dette må jeg klage på.

 

Som sagt tidligere så ønsker jeg å få vite navnet, på det trollet, som har

bestilt dette, i mitt navn.

 

Og jeg ønsker å vite, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for

å hindre, at noe lignende skjer igjen.

 

Jeg ønsker også, å heller få svar, fra en overordnet om dette.

 

Siden at dere har sendt meg regninger osv., i mellomtiden.

 

Skjerpings!

 

Erik Ribsskog

 

 

tir. 10. nov. 2020 kl. 08:10 skrev <kundeservice@onecall.no>:

 

> Hei, og takk for din henvendelse.

>

> Vi viser til henvendelse, der du oppgir å ha blitt utsatt for ID-tyveri.

> Vi har nå sperret gjeldende abonnement i påvente av at utfylt dokumentasjon

> returneres.

>

> Telia Norge støtter opp om myndighetenes innsats for å bekjempe ID-tyveri

> slik at vi best kan beskytte kunder og kundedata mot misbruk. For å kunne

> sikre dette arbeidet er det viktig at vi får best mulig innsikt i hva som

> kan ha skjedd i din sak. Vi setter derfor stor pris på ditt bidrag i dette

> arbeidet ved så fullstendig som mulig å fylle ut vedlagte skjema slik at vi

> får best mulig innsikt i hendelsesforløpet og får bedre mulighet til å

> etterprøve våre rutiner og prosesser.

>

> Vedlagt finner du egenerklæring for misbruk av identitet, som må fylles ut

> og signeres. Merk at begge sider må fylles ut for at skjemaet skal

> behandles. Du må også legge ved kopi av politianmeldelse.

>

> Merk at fristen for å sende inn egenerklæring og anmeldelse er satt til én

> måned.

>

> Når du har fylt ut skjemaet, kan du returnere det til oss på én av disse

> måtene:

>

> • Skann skjemaet og send det per e-post til ee-skjema@telia.no

> • Brev, postadresse: Telia Norge AS, Pb. 4444 Nydalen, 0403 Oslo,

> merkes med «kundeklage»

>

> *Hvor lang tid tar det?*

> Din sak vil bli behandlet så snart som mulig etter mottak av utfylt

> egenerklæringsskjema og anmeldelse. Du vil få en skriftlig tilbakemelding

> fra oss når saken er ferdigbehandlet. Alle krav settes i bero fra vi mottar

> skjemaet, og frem til saken er behandlet.

>

> *Kredittsperre*

> Vi anbefaler også frivillig kredittsperre. På nettsiden til Datatilsynet

> vil du kunne finne mer informasjon om dette:

> https://www.datatilsynet.no/regelverk-og-verktoy/verktoy/sporsmal-svar/kredittopplysning/hvordan-sette-sperre/

> Obs! Når du oppretter kredittsperre, vil dette frata deg muligheten til

> selv å foreta kredittkjøp hvis du ikke før kjøpet sørger for å fjerne

> sperren. Ha dette i tankene hvis du vurderer å ta opp lån, skaffe deg

> mobiltelefonabonnement etc.

>

> *Politianmeldelse*

> Vår erfaring viser at identitetsbedragere i mange tilfeller ikke nøyer seg

> med å opprette mobilabonnement.

> De benytter også stjålet identitet til å ta opp lån osv. En anmeldelse vil

> derfor være til nytte for deg hvis

> lignende forhold skulle oppstå. Anmeldelsen øker også sjansene for å finne

> en eventuell gjerningsmann.

>

> *Har du behov for mer informasjon?*

> Gå til nettsiden nettvett.no eller norsis.no - Her finner du relevant

> informasjon om ID-tyveri. Har du flere spørsmål til oss, ta gjerne kontakt

> på telefon eller chat.

>

>

>

>

>

> Med vennlig hilsen

>

>

> *Ola*

> Kundekonsulent

>

>

>

>

>

>

> *Fra:* Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

> *Dato:* Mon, 9 Nov 2020 09:50:20 +0100

> *Til:* juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

> *Kopi:* kundeservice@onecall.no, elh@forbrukertilsynet.no,

> inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>,post

> <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no

> *Emne:* Klage/Fwd: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall

>

> Hei,

>

> dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

>

> (Jeg har ikke kontaktet disse).

>

> Vennligst rydd opp!

>

> Med hilsen

>

> Erik Ribsskog

>

> PS.

>

> Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det

> ikke

> virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

> jeg).

>

>

> ---------- Forwarded message ---------

> Fra: <kundeservice@onecall.no>

> Date: søn. 8. nov. 2020 kl. 04:36

> Subject: Aktivering av ditt nye mobilabonnement hos OneCall

> To: <eribsskog@gmail.com>

>

>

>

>

>

>

> Hei Erik Løvenbalk Ribsskog.

>

>

>

> Ditt abonnement med nummer *92140215* aktiveres den *10.11.2020 03:50*.

>

> Vi minner om at normal leveringstid på SIM-kort er 5 virkedager.

>

>

>

> *Mine Sider*

>

> Vi ønsker samtidig å gjøre deg oppmerksom på at du som OneCall kunde har

> tilgang til Mine Sider

> <https://onecall.no/login?utm_medium=email&,,utm_source=crm&,,utm_campaign=1>.

> Her vil du i tillegg til mye annet kunne se faktura- og forbruksoversikten

> din, du kan bestille eller aktivere SIM-kort, endre abonnement eller

> reservere nummeret ditt mot opplysningstjenester. Ta gjerne en titt - ofte

> vil du finne svaret på det du lurte på her. Trenger du passord til Mine

> Sider så får du tilsendt dette ved å bruke glemt passord

> <https://onecall.no/glemtpassord?utm_medium=email&,,utm_source=crm&,,utm_campaign=1>

> funksjonen.

>

> Da gjenstår det bare å si at vi ser fram til at du blir kunde hos oss! Vi

> håper og tror du vil bli tilfreds med våre tjenester.

>

>

>

>

> Med vennlig hilsen

> Kundeservice

> OneCall

> www.onecall.no

>

> *Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten*

>

>