mandag 24. mai 2021

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Sjøfartsdirektoratets kundeundersøkelse 2020
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 24. mai 2021 kl. 22:12
Til: Elisabeth Hynne <EHY@sdir.no>
Kopi: Dag Inge Aarhus <dia@sdir.no>, Caroline Whittle <CARS@sdir.no>, John Malvin Økland <JOE@sdir.no>, Elin Tyse Hansen <EBA@sdir.no>, Postmottak <Post@sdir.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, tr@forbrukertilsynet.no
Hei,

det virker som at dere ikke klarer å prate sånn at folk forstår det.

Dette blir gresk, (må man vel si).

Og hva er navnet på dette nett-trollet som har bestilt dette i mitt navn, (lurer jeg).

Vennligst send dette til en overordnet, (som kanksje er mer vant til å rydde opp i sånne saker).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 26. feb. 2021 kl. 12:02 skrev Elisabeth Hynne <EHY@sdir.no>:
Hei!

 

Det jobbes som nevnt aktivt for å få på plass et integrert CRM-system for å håndtere alle kundedata. Jeg håper dette er tilfredsstillende svar på ditt spørsmål om hva Sjøfartsdirektoratet foretar seg for å forhindre at man blir kontaktet uten å ha samtykket til dette eller på annen måte har et kundeforhold til direktoratet.

 

Med vennlig hilsen

 

Elisabeth Hynne

Personvernombud

 

Beskrivelse: 1.png

Elisabeth Hynne

Postboks 2222

   Direkte: 52 74 53 71

Juridisk seniorrådgiver

5509 Haugesund, Norge

  

 Administrativ støtte                            

Telefon: 52 74 50 00

   www.sjofartsdir.no

Vi er en sertifisert Miljøfyrtårnbedrift. Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.

E-post sendes til post@sdir.no

 

 

 

 

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: tirsdag 16. februar 2021 10:16
Til: Elisabeth Hynne <EHY@sdir.no>
Kopi: Dag Inge Aarhus <dia@sdir.no>; Caroline Whittle <CARS@sdir.no>; John Malvin Økland <JOE@sdir.no>; Elin Tyse Hansen <EBA@sdir.no>; Postmottak <Post@sdir.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; post <post@finkn.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>; post@sivilombudsmannen.no
Emne: Re: Klage/Fwd: Sjøfartsdirektoratets kundeundersøkelse 2020

 

Hei,

 

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

 

(For jeg har ikke kontaktet dere).

 

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

 

tir. 15. des. 2020 kl. 08:59 skrev Elisabeth Hynne <EHY@sdir.no>:

Hei!

 

Viser til din e-post under som følge av at du har mottatt Sjøfartsdirektoratets kundeundersøkelse. Dine kontaktopplysninger har blitt liggende fra forrige kundeundersøkelse (2018) – da du ikke svarte på denne, ble opplysningene tatt med videre. Jeg klarer dessverre ikke å spore hvordan opplysningene kom inn i utgangspunktet, men det kan være gjennom påmelding til nyhetsbrev eller lignende.

 

Sjøfartsdirektoratet tar personvern på største alvor, og vi er i disse dager i ferd med å få på plass et bedre system for håndtering av blant annet kontaktinformasjon til kunder og andre.

 

Jeg kan for øvrig bekrefte at vi har fjernet dine kontaktopplysninger fra listen.

 

Med vennlig hilsen

 

Elisabeth Hynne

Personvernombud

 

 

Beskrivelse: 1.png

Elisabeth Hynne

Postboks 2222

   Direkte: 52 74 53 71

Juridisk seniorrådgiver

5509 Haugesund, Norge

  

 Administrativ støtte                            

Telefon: 52 74 50 00

   www.sjofartsdir.no

Vi er en sertifisert Miljøfyrtårnbedrift. Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.

E-post sendes til post@sdir.no

 

 

Fra: Erik Ribsskog[eribsskog@gmail.com]

Sendt: 06.12.2020 14:18:48

Til: juridisk[juridisk@datatilsynet.no]

Kopi:Postmottak[Post@sdir.no];feedback@questback.com[feedback@questback.com];elh@forbrukertilsynet.no[elh@forbrukertilsynet.no];inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no[inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no];fmovpost[fmovpost@fylkesmannen.no];post[post@finkn.no];abuse@telia.com[abuse@telia.com];

Tittel: Klage/Fwd: Sjøfartsdirektoratets kundeundersøkelse 2020

 

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

 

Med hilsen

Erik Ribsskog

 

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).