tirsdag 15. juni 2021

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Saksnummer:10683186) Re: (Saksnummer:10543965) Re: FW: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse - [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for...] [eID:22308633]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 15. juni 2021 kl. 00:03
Til: kundeservice@onecall.no
Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, din-henvendelse@telia.no
Hei,

i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket at denne klagen skulle sendes, til en overordnet.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så det må jeg klage på.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og ønsker å vite hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


lør. 13. mar. 2021 kl. 15:02 skrev <kundeservice@onecall.no>:
Hei igjen,

 

Ved id-tyveri og svindel er det flere rutiner vi må forholde oss til, og for at vi skal kunne behandle dette som det må du altså fylle ut skjemaet min kollega har sendt deg.

I mailtråden under kommer det som sagt ikke frem noen mobilnummer eller hva henvendelse din gjelder, har du fått tilsendt noe informasjon om at det er opprettet et abonnement eller lignende hos OneCall? I så fall send gjerne over dette. 

 

Ønsker deg en god helg :-)

Med vennlig hilsen

Emmy

Kundekonsulent



 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Sat, 13 Mar 2021 07:29:32 +0100
Til: kundeservice@onecall.no
Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no,allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com,irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no,abuse@telia.com, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, telia-info@telia.se,finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>,Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no
Emne: Re: (Saksnummer:10543965) Re: FW: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse - [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for...] [eID:22308633]
 
Hei,

det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, på nettet, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her og.

Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvordan dere skal forbedre dere, for å hindre at noe lignede skjer igjen.

Jeg har gått på handel og kontor, i sin tid.

Og der lærte vi, at det ikke skal være nødvendig, å fylle ut masse rare skjemaer, om ditt og datt.

Det skal være nok, å forklare om ting, på vanlig måte, i et brev, (eller en mail), for eksempel.

Så dette jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet.

Skjerpings!

Erik Ribsskog
 
 
tir. 5. jan. 2021 kl. 14:43 skrev <kundeservice@onecall.no>:
Hei!

 

Jeg ser ikke helt hva saken handler om, men ut ifra tidligere mailtråd som ligger ved her ser jeg at det kan dreie seg om ID-tyveri. Send oss gjerne en utdypende forklaring på hva jeg kan hjelpe deg med. 

Dersom dette gjelder ID-tyveri kan du fylle ut egenerkleringsskjema som ligger vedlagt og returnere dette sammen med en anmeldelse på ID-tyveri. 

 

Ønsker deg en fin dag :-) 

Med vennlig hilsen
 

Vetle 
Kundekonsulent



 
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: Wed, 30 Dec 2020 20:09:04 +0100
Til: Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no,inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, firmapost@nkom.no,fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com,telia-info@telia.se, kundeservice@onecall.no, ee-skjema@telia.no,finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Re: FW: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse - [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for...] [eID:22308633]
 
Hei,
 
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
 
(For jeg har ikke kontaktet dere).
 
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
 
tor. 19. nov. 2020 kl. 10:11 skrev Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>:
Hei!

Vi kan ikke se hva dette gjelder dessverre. Dersom det er noe du ønsker at vi undersøker nærmere for deg, behøver vi mer utfyllende informasjon fra deg.
 
Ønsker deg en fin dag!

Tina F.
Customer Care Representative | B2C
Telia logo

Telia Norge
Tlf: +47 92405050
kundekontakt-privat@telia.no
www.telia.no
Sandakerveien 140, 0484 Oslo, Norway

Telia Norge AS 981 929 055



This email may contain information which is privileged or protected against unauthorized disclosure or communication. If you are not the intended recipient, please notify the sender and delete this message and any attachments from your system without producing, distributing or retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.

Telia Company processes emails and other files that may contain personal data in accordance with Telia Company’s Privacy Policy.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------
From: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>
Sent: 15 November 2020 09:17
To: "juridisk" <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: kundesenterskriftligsupport@telia.no; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; "fmovpost" <fmovpost@fylkesmannen.no>; firmapost@nkom.no; "post" <post@finkn.no>
Subject: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse - [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for...] [eID:22308633]

Hei,


dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).


(Jeg har ikke kontaktet disse).


Vennligst rydd opp!


Med hilsen


Erik Ribsskog


PS.


Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).



---------- Forwarded message ---------
Fra: Telia Kundesenter <kundesenterskriftligsupport@telia.no<mailto:kundesenterskriftligsupport@telia.no>>
Date: fre. 16. okt. 2020 kl. 06:41
Subject: Takk for din henvendelse - [På tirsdag 1. september, så gikk jeg, til Meny Bekkestua, for...]
To: eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com> <eribsskog@gmail.com<mailto:eribsskog@gmail.com>>









Hei

Vi takker for din henvendelse til Telia Kundesenter.

Vi gjør oppmerksom på at vi har 1-3 dager behandlingstid på e-post, og at henvendelser kun behandles mandag - fredag klokken 08:00-17:00

Din henvendelse har fått tildelt saksnummer 00155974

Dersom din henvendelse gjelder tap av telefon/SIM-kort, ber vi deg kontakte vårt kundesenter på telefon +47 92405050 eller chat for øyeblikkelig sperring av ditt abonnement.

MinSide - www.telia.no/minside - gir deg mulighet til å administrere ditt abonnement.

Her kan du blant annet:

Få oversikt over ditt forbruk

Se din faktura og dine siste innbetalingerSende SMS Fylle på din egen eller andre sin ringekontoBestille og endre tjenesterEndre din brukeradresseSjekke avtaletid på abonnementetFinne PUK-kode

Med vennlig hilsen
Telia Kundesenter

Dette er en automatisk generert e-post. Svar til denne adressen vil ikke bli lest.


We would like to thank you for your inquiry to Telia's customer care.
Please be advised that our email processing time is 1-3 business days.

Your inquiry has been given casenumber 00155974

If your inquiry regards loss of phone or SIM card, we urge you to contact Customer Care on +47 924 05050 or chat to immediately suspend your subscription.

MinSide - www.telia.no/minside - allows you to manage your own subscription.

Here you can among other things:

View your PUK code

View call detailsReview your invoice or paymentsSend SMSRefill prepaid accountsOrder new and change your existing servicesUpdate your registered user addressView your current contract information

Kind regards
Telia Customer Care

This is an automatically generated email. Reply to this email address will not be read. ref:_00D1iUhac._5001iTeOR0:ref
 

Signatur OC juni 2020.png
16K