fredag 16. juli 2021

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Saksnummer [16896] - Klage/Fwd: Erik, velkommen til oss!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. juli 2021 kl. 04:25
Til: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

at dere ikke klarer å finne ut, hvem som har bestilt dette, i mitt navn.

Det synes jeg at høres tafatt ut, (som jeg har nevnt tidligere).

Jeg ønsker å heller få svar fra administrerende direktør, om dette.

For dette kjøper jeg ikke helt.

Det må da være en smal sak for dere å finne ut.

Det er vel bare å ta en telefon, (til den aktuelle internett-leverandøren), skulle man vel tro.

Så dette må jeg klage på.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 4. mai 2021 kl. 13:17 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:

Hei Erik,

Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med vårt svar til deg.

Det er dessverre lite vi kan gjøre med denne saken, da vi ikke har den samme kunnskapen eller ressursene som politiet har.
I saker hvor det er snakk om f.eks. identitets-tyveri så må vedkommende som har blitt utsatt for dette forholdet anmelde dette til politiet.
https://www.politiet.no/rad/tyveri-og-vinningskriminalitet/id-tyveri/

Vi vet dessverre ikke navnet på vedkommende som har lagt inn strømbestillingen i ditt navn.
Dette er det kun politiet som kan hjelpe deg med dessverre.

I forhold til hvordan vi kan hindre at dette skjer igjen, så er det et svært godt spørsmål som vi per nå ikke har et konkret svar på.
Vi tar mange forhåndsregler ift. det å legge inn en strømbestillingen, men dersom vedkommende har alle de ovennevnte opplysningene som min kollega nevnte, så er det lite annet vi kan gjøre enn å sørge for at det da går ut en forløpende bekreftelse til kontaktinformasjonen som er lagret.
Når bekreftelse går ut, slik som i dette tilfelle, har du muligheten til å ta kontakt med oss slik at vi kan få slettet bestillingen og du kan ta saken videre til riktig instans.
Heldigvis er ikke dette noe vi opplever hyppig i vår bransje, men vi vet at dette er en større utfordring for mange andre bransjer i dag.
Dersom det skulle forekomme slike hendelser så er vi selvfølgelige raske til å kansellere bestillingen, slik som vi allerede har gjort.
Utover dette så hjelper vi politiet så godt vi kan, ved å dele de opplysningene/informasjonen vi har mottatt i forbindelse med strømbestillingen.


Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Christina Snemyr


Teamleder
NorgesEnergi AS
Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

May 2nd, 2021 20:00

Hei,

det høres litt tafatt ut, når dere sier, at det er vanskelig for dere, å finne ut, om dette.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hvordan dere akter å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 12. feb. 2021 kl. 09:06 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei,



Når man bestiller via nettsiden vår må man oppgi følgende opplysninger:



E-post

Telefon

Fornavn

Etternavn

Fødselsdato

Adresse





Når man har gjort dette vil man motta en e-post med bekreftelse av bestillingen. 



Det er dessverre vanskelig for oss å vite hvem som eventuelt har registrert denne bestillingen i ditt navn, men dette er informasjonen personen eventuelt har hatt tilgang til for å bestille avtalen.



Avtalen er som nevnt kansellert hos oss. 



Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Nina Berg


Kunderådgiver
NorgesEnergi AS
Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

February 8th, 2021 22:10

Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


man. 7. des. 2020 kl. 14:02 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei Erik,



Jeg forsøkte å ringe deg, men dessverre uten hell.



Vi mottok denne bestillingen via vår nettside den 05.12.20. Jeg forstår det slik av din e-post at du ikke har bestilt denne 

avtalen. Det innebærer at noen bruker dine opplysninger, og det er derfor fint at du tar dette videre.

Jeg skal selvfølgelig kansellere avtalen med det samme.



Skulle det være noe mer vi kan hjelpe deg med, må du gjerne ta kontakt. 



Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Nina Berg


Kunderådgiver
NorgesEnergi AS
Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

December 6th, 2020 08:49

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Date: lør. 5. des. 2020 kl. 13:52
Subject: Erik, velkommen til oss!
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


 
 
Vis i nettleser
 
NorgesEnergi logo

 
Velkommen til oss, Erik!

 
Takk for din strømbestilling, og velkommen til NorgesEnergi! Vi er kjempeglade for at du har valgt oss i stikkontakten, og som landets ledende lavprisaktør kan vi garantere deg at du har gjort et godt valg! 


Nå får du billig strøm
Med Strøm til lavpris får du en spotprisavtale, som ifølge Statistisk sentralbyrå har vært den billigste avtaleformen i over 10 år. Det betyr at du kan slappe av og fokusere på det som gir deg god energi!

Strømavtalen koster kun 27 kr/md.+ 3,49 øre/kWh - inkludert lovpålagte elsertifikater.

   

  
 
Hva skjer nå? 

 
Vi har registrert følgende opplysninger om deg: 

Navn: Erik Løvenbalk Ribsskog
Adresse: (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
Fakturaadresse: (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
E-post: eribsskog@gmail.com
Telefon: 92140215
 Forutsatt at informasjonen i bestillingen din er riktig vil vi overta strømleveransen innen 2-3 uker, dersom ikke annet er avtalt. Ser du noen feil, ta gjerne kontakt. 

For å sikre identifisering og ivareta personvern er vi pålagt å innhente fødselsnummer til alle nye kunder. Dette skjer automatisk og du trenger ikke foreta deg noe.

 
 
Husk å opprette eFaktura!

 
Strømavtalen krever eFaktura som betalingsmåte. Etter at du har mottatt første faktura, oppretter du eFaktura enkelt på Min side eller klikker på lenken under. Oppretter du ikke eFaktura innen 60 dager blir du flyttet over til strømavtalen Strøm til spotpris, som ikke krever digital betaling.


Opprett eFaktura
 

 
 

 
Folk flest velger NorgesEnergi!

 
De fleste som har byttet strømleverandør de siste 10 årene, har valgt NorgesEnergi.* 

Du vil sannsynligvis snart motta en henvendelse fra din tidligere strømleverandør. Vi håper likevel du vil gi oss i NorgesEnergi sjansen til å bevise at vi er den rette strømleverandøren for deg.

Mer enn bare billig strøm!
Vi vil gi deg mer av den gode energien. Derfor får du som er kunde hos oss tilgang til en rekke gode fordeler og rabatter hos våre samarbeidspartnere. Sjekk ut norgesenergi.no/kundefordeler.

*Kilde: Kantar Energibarometeret 2010-2020

 
 
 

 
Ta i bruk Min side

 
Her kan du lese mer om strømavtalen din, se avtalevilkår, se dine fakturaer, få full oversikt over strømforbruket ditt og mye mer. Første gang du logger inn på Min side, må du opprette ny bruker. 

Logg inn på Min side
 

 
Vi matcher prisen!

 
Som kunde hos NorgesEnergi kan du være trygg på at du har en god strømavtale. Får du tilbud om billigere strøm fra en annen leverandør, matcher vi prisen. 


Les mer om prismatch
 
 
Vi hjelper deg gjerne
Vi ønsker at du skal være fornøyd! Ser du noe vi kan bli bedre på eller lurer du på noe? Ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send en e-post til kundeservice@norgesenergi.no. Følg oss på Facebook, der svarer vi også på spørsmål fra våre kunder. 

Ha en energisk dag! 

Hilsen alle oss i NorgesEnergi

Angreskjema
 
 
Slik kan du komme i kontakt med oss

 
Du kan kontakte vårt kundesenter om du har spørsmål om din strømavtale eller våre tjenester. Kundeservice er åpent alle hverdager mellom 8 og 16. Du kan sende oss en e-post, melde oss på Facebook eller ringe oss på telefon 38 10 00 80.
 
Send e-post
 
Facebook
 
 
Selvbetjening på Min side

 
På Min side finner du blant annet informasjon om din strømavtale, kan endre kundeopplysninger og sjekke dine fakturaer. Du kan også utsette eller dele din nyeste faktura!
 
Gå til Min side
 
NorgesEnergi AS • Kundeservice 38 10 00 80 • Postboks 608 Lundsiden • 4606 Kristiansand  • www.norgesenergi.no