mandag 18. oktober 2021

Jeg sendte en e-post til Lowell

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober/Fwd: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. oktober 2021 kl. 06:37
Til: kundesenter.no@lowell.com
Kopi: kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kundesenter.no@lowell.com, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no
Hei,

jeg viser til Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart om til dere, (se mail-historie).

Det er noen nett-troll som har 'portert' fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn, (kan det virke som).

Og så har ikke Hafslund hengt med i svingene.

Og 'porteringen' har skjedd fra juli.

Og så mener ei uten etternavn hos Hafslund, (som skriver på en PC med dårlig Enter-knapp), at det skjedde seinere.

Men da surrer Hafslund, må jeg si.

De driver og bytter navn, og likevel så ber de meg bråkjekt om å kontakte Elvia, som egentlig er/var samme firma som Hafslund.

Så her sendes jeg rundt som en kasteball.

Så det Hafslund driver med, kan man lure på, mener jeg.

Og det er det samme med dere hos Lowell.

Jeg forklarer til dere, at det har foregått en sånn 'portering'.

Og da hakker dere på meg igjen, istedet for å kontakte deres oppdragsgiver Hafslund.

Så dette må jeg klage på, at jeg hele tida blir brukt som en slags hakke-kylling og kasteball i dette.

Dette vitner om lite respekt for folk, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ønsker å vite, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt denne 'porteringen', i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hva dere, (det vil si Norgesenergi, som jeg sender kopi-mail til), akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

  
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 16. okt. 2021 kl. 04:25
Subject: Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>
Cc: <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>


Hei,

nå har jeg sjekka Norgesenergi-fakturaene.

Og de går som tidligere sagt tilbake til juli.

Så det virker som at dere er litt på vidda her.

Og at dere liksom har et sånt 'professor Baltazar-system', som gjør at man kun kan taste inn måler-nummeret, på en datamaskin, i Norge.

Det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.

Det står det samme målernummeret på både Norgesgruppen og Hafslund sine fakturaer.

Men dette er kanskje en slags aprilsnarr på etterskudd?

At jeg plutselig skal ha fått en slags 'Harry Potter-strømmåler' her, som jeg også får regninger for, (fra ingensteder).

Som dere vil ha det til.

Det høres veldig usannsynlig ut.

Den må dere lenger ut på landet med, må jeg si.

Jeg har bodd i England, og der byttet jeg en gang strøm-leverandør, fra Scottish Power til E-on.

Og de nevnte ikke noe om at alle strømleverandørene sine datasystemer var koblet sammen.

Så dette må være noe slags 'Annerledesland-greier', som kanskje ikke er så gjennomtenkt, (mistenker jeg).

Bærum kommune har også forklart, i et brev dere skal ha fått, at det ikke er de, som har byttet strømleverandør her.

Så da er det antagelig noen nett-troll.

Det noen jævler/nett-troll, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under corona-en, (og også før den tid).

Dere bommer også når det gjelder grunnen til at jeg ikke kan bruke 'mine sider', hos dere.

Det er fordi at kommunen har opprettet kontoen, i mitt navn, da jeg flytta inn her.

Og jeg vet ikke hvilken mailadresse de da brukte.

Det er mulig at de også opererer med en mailadresse i mitt navn.

(De er så gode på å informere alltid).

Det virker ihvertfall som at dere lyver så det renner av dere, hos Hafslund.

Og det virker kanskje litt useriøst, at dere bare undertegner med et fornavn.

Så jeg vil gjerne heller ha svar, fra en overordnet hos dere, om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dere kutter også ut mail-historien, i deres svar.

Da virker det enda mer useriøst, vil jeg si.

Skjerpings!


tor. 14. okt. 2021 kl. 13:00 skrev kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>:
Hei Erik, og takk for din henvendelse.

Ditt kundeforhold hos oss ble avsluttet 31.08, og dette er kanskje fordi kommunen byttet leverandør - det at du ikke lenger har et kundeforhold hos oss er også grunnen til at du ikke kan logge på Min Side. Du har ikke blitt fakturert fra oss etter 31.08, og det er ikke mulig å ha to strømavtaler på en måler på en gang - så om du mener du har blitt dobbeltfakturert, kan dette være fordi en av bestillingene/avtalene er lagt inn på feil måler. - om du har faktura fra annen strømleverandør anbefaler jeg deg å se om målernummer er det samme, eller om disse er ulike. Om de er ulike har du vært registrert på to målere. På fakturaspesifikasjon kan du også se hvilke perioder du har blitt fakturert for.  Du kan også ta kontakt med netteier Elvia for å finne ut hvilken strømleverandør du har og har hatt. Jeg legger ved faktura som står utestående på ditt tidligere kundeforhold. Alle disse har gått videre til inkasso, og saksbehandlingen har derfor gått videre til Lowell, vårt inkassobyrå. Du må ta direkte kontakt med dem om videre saksbehandling, samt hvor mye renter og gebyrer du skylder. 

Ønsker deg en fin dag videre!

Med vennlig hilsen
Hafslund Strøm AS

Lise-Lene
Kunderådgiver

www.hafslundstrom.no
Logg deg inn å få full oversikt over ditt strømforbruk, dine fakturaer og resten av ditt kundeforhold hos oss.


 

IMG_20211018_0002 lowell paint.jpg
635K

PS.

Her er vedlegget:

IMG_20211018_0002 lowell paint