lørdag 30. oktober 2021

Jeg sendte en e-post til Norgesenergi

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres brev/inkassovarsel fra 18. oktober/Fwd: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 675812]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 30. oktober 2021 kl. 20:18
Til: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Kopi: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, boligbistand@baerum.kommune.no, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Hei,

jeg viser til Deres brev/inkassovarsel fra 18. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart dere om tidligere.

Som dere har fått tilsendt dokumentasjon om tidligere, så er det Nav Bærum, som har forpliktet seg til å betale mine løpende strøm-regninger, ifølge ymse vedtak.

Så det som har skjedd, må kalles avtale-brudd, fra Nav.

Jeg har derfor begynt å sende om dette, til Nav sin moder-organisasjon, som er Arbeids og Sosial-departementet.

Og som jeg har forklart til Hafslund/Lowell, så kan firmaer får penger rett fra Nav.

Så dere kan kontakte Nav Bærum for å få disse pengene.

Og jeg ønsker fortsatt å vite navnet, på det nett-trollet, som har 'portert' mitt strøm-abonnement, fra Hafslund til dere.

Dette er nok på grunn av, at dere hos Norgesenergi, har et dårlig system, som er lett å lure, for nett-troll.

Så jeg ønsker også å vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Dette har jeg også bedt om å få vite tidligere.

Så dette må jeg klage på, (at dere sender fæle inkasso-brev, (selv om jeg har forklart hvordan ståa er), og feier problemene angående tulle-byttingen, under teppet).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 29. okt. 2021 kl. 15:13
Subject: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 675812]
To: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Cc: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, <post@sivilombudsmannen.no>, <amnestyis@amnesty.org>, <hrwuk@hrw.org>, <lbf@lbf.no>, <post@finkn.no>, <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <juridisk@datatilsynet.no>, <info@tpas.org.uk>, <postmottak@asd.dep.no>, <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>


Hei,

i min forrige mail så ba jeg om å få svar fra en overordnet.

Jeg kan ikke se at det har skjedd.

Så dette må jeg klage på.

Dette er åpenbart ikke en A4-sak for dere, (siden at det er Nav som egentlig skal betale, selv om det er mitt navn på regningen).

Så jeg vil gjerne at noen litt mer kvalifiserte folk svarer om dette.

Sånn at det ikke bare blir tull, mener jeg.

(Jeg har også sendt om dette til Arbeids og Sosial-departementet nå.

Sånn at de kan få Nav til skjerpe seg.

Siden at Nav driver med avtale-brudd og denslags fantestreker.

For å si det sånn).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Det blir også som noe mas hvis hver eneste avdeling hos Lowell skal svare.

Jeg skjønner at dere muligens får akkord-lønn, eller noe lignende.

Men det er likevel ikke riktig at dere skal mase høl i huet på folk, må jeg si.

Dette må jeg klage på.

Skjerpings!


tor. 28. okt. 2021 kl. 19:39 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>:
Hei,

Vi viser til ubetalt krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med saksnr.36300514. Dersom du mener at  NAV skal betale for denne saken ber vi om at du tar den med til de og sjekker opp om hvorfor den ikke er betalt. Saken står juridisk registrert på deg og videre saksgang vil påvirke deg. 

Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Saldo : 2 963,80
KID : 0136068872052410068
Kontonummer : 63180520351

Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Rest sum : 1 790,26
KID Nummer : 0136300514052410064
Kontonummer : 63180520351

Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Saldo : 3 015,43
KID : 0136169524052410063
Kontonummer : 63180520351

IBAN: NO1563180520351
BIC : NDEANOKK

------------------------------------
Med vennlig hilsen
Soleman
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010



From: eribsskog@gmail.com
Sent: 28.10.21 18:16
To: svc.no.nova@lowell.com
Cc: strom.no@lowell.com;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@norgesenergi.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;phso.enquiries@ombudsman.org.uk;juridisk@datatilsynet.no;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;runcornoffice@taroe.org;postkasse@datatilsynet.no
Subject: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1

Hei,

dette har jeg nettopp forklart om.

'Strøm avtalen', (som dere skriver), er i mitt navn.

Men Nav har forpliktet seg til å betale.

(Noe jeg har sendt dere dokumentasjon om).

Dette virker som at dette er noe sludder, som dere bare har skrevet, for å få akkord-lønnen deres, eller noe lignende.

Så jeg vil gjerne heller ha svar fra en overordnet om dette.

Som jeg også har opplyst, så er jeg også sosial-klient, og eier ikke nåla i veggen.

Jeg får kun til livsopphold.

Så dette blir som en vits.

Når Narverud klarer å få Nav til å betale dem direkte, så burde dere også klare det, vil jeg si.

Her er dere unødvendig vrange.

Dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

Erik Ribsskog


tor. 28. okt. 2021 kl. 10:34 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,

Da strøm avtalen står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis NAV skal betale regningene dine, så må du levere til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør.

Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Rest sum : 3 015,43
KID Nummer : 0136169524052410063
Kontonummer : 63180520351

IBAN: NO1563180520351
BIC : NDEANOKK

------------------------------------
Med vennlig hilsen
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010

------------------------------------
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013616952405241006144
KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303447085371
NB: Oppgi alltid saksnummer 36169524 ved henvendelse til oss.


2 vedlegg
IMG_20211030_0001 paint 2.jpg
626K
IMG_20211030_0002.jpg
420K

PS.

Her er vedleggene:

IMG_20211030_0001 paint 2

IMG_20211030_0002