tirsdag 16. november 2021

Jeg sendte en e-post til Lowell

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1 [INC ID# 677440]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 16. november 2021 kl. 11:25
Til: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Kopi: kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,

som jeg har informert dere om tidligere, så har jeg tatt identitetstyveri-sakene med Datatilsynet i alle år.

Dere har også sendte meg nye brev.

Og jeg var på Nav Bærum i går, og viste de disse varslene.

(Jeg snakka med ei Anita, i resepsjonen der).

Men de har ikke ringt tilbake enda.

(Jeg har bedt om å få vite hva som har foregått der.

Siden at jeg får disse rare purringene/varslene.

Selv om jeg har levert alle de avtalte strøm-regningene der, i tide.

I Nav sine spesielle skjema-konvolutter, som avtalt der).

Nå har jeg vist det (til dere) at det egentlig er Nav som er ansvarlig, for å betale.

Og det er rart, at dere ikke tar hensyn til det, må jeg si.

(Dere kunne bare kontaktet Nav og fått pengene).

Så jeg ønsker derfor svar fra daglig leder om dette.

For dette ligner ikke grisen, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ønsker også at dere kontakter deres oppdragsgiver Norgesenergi.

Og at dere finner navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker også å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!


tir. 9. nov. 2021 kl. 10:30 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>:
Hei,

Dersom du mistenker id-tyveri så anbefaler vi at du kontakter politiet og anmelder dette. Vi ber om at du tar denne saken med dem. Dersom dette er et tilfelle av id-tyveri så vet vi ikke hvem som står bak dette, da kundeforholdet står i ditt navn. Det er derfor best at du tar dette opp i din henvendelse til politiet.

Om du har spørsmål rundt hvordan NorgesEnergi AS kontrollerer strøm bestillinger for å unngå id-tyveri så må du ta kontakt med dem, vi kan ikke snakke på vegne av dem rundt dette.

Som vi har nevnt i tidligere dialog så er din avtale med NAV om dekning av strømutgifter et anliggende mellom deg og NAV, og ikke noe vi kommer til å legge oss opp i. Dere er selv ansvarlige for å bli enige om hvordan dere skal løse fakturering og betaling slik at alle strømfakturaer blir betalt til rett tid. Dersom disse ikke betales til forfall så er det registrert kunde som er juridisk ansvarlig for kravet, og som eventuell inkassopågang vil bli rettet mot.

Med vennlig hilsen

 

Sebastian Andresen

Fagansvarlig Customer Operations




From: eribsskog@gmail.com
Sent: 02.11.21 22:04
To: svc.no.nova@lowell.com
Cc: kundeservice@renroros.no;juridisk@datatilsynet.no;kundeservice@norgesenergi.no;strom.no@lowell.com;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;phso.enquiries@ombudsman.org.uk;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;runcornoffice@taroe.org;postkasse@datatilsynet.no
Subject: Re: Re: Saksnummer: 36169524 vedr krav fra Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) med ref nr :5992010-1

Hei,

i min forrige mail så skriver jeg at jeg ønsker at en _overordnet_ skal svare om dette.

Jeg kan ikke se at dette har skjedd.

Så det må jeg klage på.

Jeg skjønner at dere vanlige medarbeiderne der gjerne vil ha bonus osv., og derfor skriver mange mailer.

Men nå er det sånn, at jeg har gått mange år på handel og kontor osv., og lært om sånt, i sin tid.

Og dere skal tjene borgerne/kundene, (og ikke være som primadonnaer), vil jeg si.

Så dere vennligst kan sende dette til en overordnet nå.

(For jeg skjønner at dette ikke er en A4-sak for dere, (siden at det foreligger en avtale om at Nav skal betale, mens det er mitt navn som står på regningen).

Jeg ønsker derfor å få svar fra en av de overordnede hos dere, som kanskje er vant til saker som denne.

Dere sender også svar fra to forskjellige avdelinger, så det må jeg også klage på.

Og jeg har også sendt om dette, (kopi-mailer), til Nav sin 'moder-organisasjon', som er Arbeids og Sosial-departmentet.

Så jeg får håpe at de får ut fingeren, (som min stesøster Christell pleide å si på 80-tallet)).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


Jeg sender derfor om dette, til Nav sin 'moder-organisasjon', som er 

man. 1. nov. 2021 kl. 16:16 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,

Hvis en strøm avtale står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis du vill/ hvis NAV skal betale dine regninger, må du selv levere de riktige dokumentene til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør. Du kan også be NAV ta direkte kontakt med oss hvis det gjelder utestående saker du har med Lowell Norge, etter du har levert oss en Avtale Fullmakt for NAV.

Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
Rest sum : 3 018,03
KID Nummer : 0136169524052410063
Kontonummer : 63180520351

IBAN: NO1563180520351
BIC : NDEANOKK

------------------------------------
Med vennlig hilsen
Lowell Norge AS
Telefonnummer: 23171010

------------------------------------


>Hei,
>
>dette har jeg nettopp forklart om.
>
>'Strøm avtalen', (som dere skriver), er i mitt navn.
>
>Men Nav har forpliktet seg til å betale.
>
>(Noe jeg har sendt dere dokumentasjon om).
>
>Dette virker som at dette er noe sludder, som dere bare har skrevet, for å få akkord-lønnen deres, eller noe lignende.
>
>Så jeg vil gjerne heller ha svar fra en overordnet om dette.
>
>Som jeg også har opplyst, så er jeg også sosial-klient, og eier ikke nåla i veggen.
>
>Jeg får kun til livsopphold.
>
>Så dette blir som en vits.
>
>Når Narverud klarer å få Nav til å betale dem direkte, så burde dere også klare det, vil jeg si.
>
>Her er dere unødvendig vrange.
>
>Dette må jeg klage på.
>
>Vennligst send dette til en overordnet nå.
>
>Erik Ribsskog
>
>
>tor. 28. okt. 2021 kl. 10:34 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com<mailto:svc.no.nova@lowell.com>>:
>Hei,
>
>Da strøm avtalen står i ditt navn, så er du selv ansvarlig for å betale regningene du mottar. Hvis NAV skal betale regningene dine, så må du levere til dem, eller bli enige med dem om at de skal bli tilsendt faktura direkte fra leverandør.
>
>Kreditor : Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm)
>Rest sum : 3 015,43
>KID Nummer : 0136169524052410063
>Kontonummer : 63180520351
>
>IBAN: NO1563180520351
>BIC : NDEANOKK
>
>------------------------------------
>Med vennlig hilsen
>Lowell Norge AS
>Telefonnummer: 23171010
>
>------------------------------------
>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z013616952405241006144
>KUN TIL INTERN BRUK: X0Z1303453479393
>NB: Oppgi alltid saksnummer 36169524 ved henvendelse til oss.
>


IMG_20211115_0001 paint.jpg
694K

PS.

Her er vedlegget:

IMG_20211115_0001 paint