fredag 3. desember 2021

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Chilimobil sakid:4121) Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. desember 2021 kl. 15:29
Til: kundeservice@chilimobil.no
Kopi: firmapost@nkom.no, lars.ryen.mill@chilimobil.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, sfovpost@statsforvalteren.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, postkasse@datatilsynet.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

dette virker som noe gnål/pirking fra noen ferie-vikarer.

Dette vil jeg gjerne ha meg frabedt.

Det virker som at dette er tungt for dere.

Så jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 17. aug. 2021 kl. 12:05 skrev <kundeservice@chilimobil.no>:
Hei!

Takk for at du tar kontakt :)

Beklager lang responstid, vi har for tiden ekstra stor pågang grunnet ferieavvikling!

Det skal vi ordne for deg. Kan du bekrefte:

- navn
- adresse registrert i bestillingen
- eventuell ny adresse
- fødselsdato
- e-post som er registrert i bestillingen
- telefonnummer

Vi anbefaler at du sperrer for at det skal være mulig å ta kredittsjekk av deg. Vi bruker Experian hos oss.

Med vennlig hilsen
Therese - Chilimobil Kundeservice
TLF: 91502445 | E-post: kundeservice@chilimobil.no


Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 14.08.2021 19:48
Til: kundeservice@chilimobil.no;
Emne: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse

Hei,

jeg viser til Deres faktura fra 3. august.

(Se vedlegg).

Dette er ikke noe jeg har bestilt.

Det er noen internett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det har skjedd her også.

Dette har jeg forklart dere om mange ganger, siden 2016.

Da var det ei Frida hos dere, som jeg hadde kontakt med.

Hvor mange ganger må jeg forklare dere dette, lurer jeg.

Sånn som jeg husker det, så var dere veldig treige og uprofessjonelle, i 2016.

Så jeg kommer nok aldri til å bestille noe fra Chili.

(For et tåpelig navn på et mobil-firma.

Chili er noe som har med mat å gjøre, og ikke med mobil.

Vil jeg si).

Likevel så tar dere imot masse tulle-bestillinger, i mitt navn.

Dere lærer aldri.

Så dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: fre. 23. jul. 2021 kl. 08:55
Subject: Klage/Fwd: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>, <firmapost@nkom.no>, <lars.ryen.mill@chilimobil.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>


Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Chilimobil kundeservice <kundeservice@chilimobil.no>
Date: tor. 22. jul. 2021 kl. 09:29
Subject: Chilimobil | Kontantkort - Bestillingsbekreftelse
To: Erik Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Chilimobil logo
Takk for at du velger oss, Erik Løvenbalk!
SIM-kort
Bestillingsbekreftelse
 
Erik Løvenbalk Ribsskog
Chili Kontant 0,-/mnd
915 87 593
SIM-kortet sende til: 
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sladdet av johncons-blogg)
(Sladdet av johncons-blogg), Bekkestua
Alle bestillinger gjort før klokken 13:45 i hverdager sendes samme dag. Posten bruker vanligvis mellom 2-4 arbeidsdager for å levere SIM-kort til deg.
Bytte mobilselskap ikon
Chilimobil ordner flytting fra tidligere mobilselskap
 
For deg som skal beholde ditt nummer. Du trenger ikke ringe ditt gamle mobilselskap. Chilimobil ordner oppsigelse av ditt gamle abonnement og flytting av mobilnummeret ditt.

Ditt gamle abonnement sies opp samtidig som ditt nye SIM-kort fra Chilimobil blir aktivert. Dette skjer automatisk og det eneste du trenger å gjøre er å bytte SIM-kort. Du får en SMS fra oss i det SIM-kortet ditt sendes ut. I denne SMS-en står det når ditt nye Chilimobil SIM-kort blir aktivert.
Fyll på kontantkort ikon
Fyll på kontantkort
 
Du fyller enkelt på ditt kontantkort på nettsiden vår her: Fyll på kontantkort

Du kan også fylle på via appen vår MinChili:
MinChili-appen ikon
MinChili-appen.
Last den ned gratis idag.
Last ned MinChili-appen fra App Store
Last ned MinChili-appen fra Google Play
MinChili-appen på iPhone
Generelle vilkår for kjøp av abonnement, kontantkort, mobilt bredbånd og tilleggstjenester fra Chilimobil finner du her
Kundeservice
Tlf: 915 02 445
E-post: kundeservice@chilimobil.no
Facebook
Chilimobil AS, St. Jacobsplass 9, 5008 Bergen