fredag 11. juni 2021
Og enda enda enda enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: [Ticket#371647118] Your message has been received by Telio
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. juni 2021 kl. 18:59
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: support@teliotalk.no, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, abuse@telia.com, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, info@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: TelioTalk support <support@teliotalk.no>
Date: ons. 10. mar. 2021 kl. 20:40
Subject: [Ticket#371647118] Your message has been received by Telio
To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
Thank you for contacting Telio Customer Services.
Your ticket number is: 371647118. Please, find your message enclosed below.
In order for us to provide the best possible customer service, it is essential that you keep the subject header unchanged when replying to an e-mail from Telio Customer Services.
Normally, your inquiry will be processed within two working days. In times of increased demand, however, processing time may be somewhat longer.
You can find answers to most questions about our services at: http://www.teliotalk.no/support.
As a Teliotalk customer you can also find an overall view of your subscription via "My Account".
To log on to "My account", please go to www.teliotalk.no.
Should you find the answer to your query before we contact you, or if you should have any additional information, we kindly ask you to let us know in a reply to this email.
Yours sincerely,
Telio Customer Services
www.teliotalk.no
You wrote:
250770(Sensurert av johncons-blogg).
ticket nummer: 371647118
Og enda enda enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Re: Klage/Fwd: abonnement@renmat.no
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. juni 2021 kl. 18:48
Til: Info Ren Mat <info@renmat.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
ons. 10. mar. 2021 kl. 13:00 skrev Info Ren Mat <info@renmat.no>:
Takk for beskjed, abonnementet registreres ikke her!
Beste hilsen
Anna
Anna Matthews
Administrasjonsrådgiver
Telefon: (+47) 24 12 41 02
Et bilde som inneholder utklipp
Beskrivelse som er generert med høy visshet
Besøk oss på: okologisknorge.no
Facebook: facebook.com/okologisk
Instagram: instagram.com/okologisknorge
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: lørdag 6. mars 2021 15:11
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Info Ren Mat <info@renmat.no>; elh <elh@forbrukertilsynet.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Klage/Fwd: abonnement@renmat.no
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Ren Mat <abonnement@renmat.no>
Date: fre. 5. mar. 2021 kl. 19:19
Subject: abonnement@renmat.no
To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>
Ditt abonnement på Ren Mat er registrert. Takk for at du er med å støtte fri journalistikk om miljøvennlig livsstil og økologisk mat og jordbruk.
Faktura kommer på e-post om du har oppgitt dette, hvis ikke sendes faktura med post.
Type medlemskap
Vanlig abonnement, kr 390
Navn
Erik Løvenbalk Ribsskog
Adresse
(Sensurert av johncons-blogg)
Postnr./-sted
(Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
E-post
eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com
Telefon
250770(Sensurert av johncons-blogg)
Nyhetsbrev
Ja
Kommentar
Og enda enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Svar fra Care.com NO 2021-03-08-20890942
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. juni 2021 kl. 18:40
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: "Care.com NO Member Care" <infono@care.com>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Care.com NO Member Care <infono@care.com>
Date: ons. 10. mar. 2021 kl. 11:35
Subject: Svar fra Care.com NO 2021-03-08-20890942
To: eribsskog@gmail.com <eribsskog@gmail.com>
Hei
Takk for din epost.
We have been unable to locate any user account under the name or email address provided. Obviously all data have been deleted.
Vennlig hilsen,
Kordula
Og enda enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Klage/Fwd: Din booking / Cement Frisør
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. juni 2021 kl. 18:33
Til: "Tine, Timma and 8 others" <n+u_5fa905affa2e063af30c793f_05a840e5b07fea9284a81d5c1daf953c@timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
som jeg skrev i min forrige mail, så ønsker jeg, at dette sendes, til daglig leder.
Jeg kan ikke se at det har skjedd.
Så dette må jeg klage på.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å vite, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
ons. 10. mar. 2021 kl. 11:06 skrev Tine, Timma <tine.kummel@timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com>:
Viesti on lähetetty seuraaville 9 henkilölle: Erik Ribsskog, juridisk@datatilsynet.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost@fylkesmannen.no, post@finkn.no, abuse@telia.com, amnestyis@amnesty.org, hrwuk@hrw.org Tähän viestiin vastaaminen lähettää heille ilmoituksen.
Hei Erikstar
Takk for din henvendelse!
Vi vil anbefale deg å anmelde forholdet, slik at vi kan ta saken videre etter forespørsel fra politiet.
Vi i TIMMA ønsker deg en fantastisk dag vidererose
Tine Jasmin Kümmel
Head of Customer Happiness
+47 22 12 00 19
https://youtu.be/oHlL4JJo5b8
https://timma.no/bedrift
Last ned teamviewer her: https://get.teamviewer.com/timma
Tine Tine , Timma
On Wed, Mar 10, 2021 at 04:50 AM, "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,
det høres litt tafatt ut, at dere dessverre ikke kan gjøre noe med dette.
Det er for dårlig, synes jeg.
Så om dere kan sende om dette, til en høyere leder.
(Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.
Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).
Skjerpings!
Erik Ribsskog
tir. 5. jan. 2021 kl. 09:36 skrev Tine, Timma <tine.kummel@timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com>:
Viesti on lähetetty seuraaville 7 henkilölle: Erik Ribsskog, juridisk@datatilsynet.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost@fylkesmannen.no, post@finkn.no, abuse@telia.com Tähän viestiin vastaaminen lähettää heille ilmoituksen.
Hei Erik,
Det som har skjedd her er at noen har lagt inn en booking med din mail adresse. Informasjonen og bookingen ble fjernet straks vi ble gjort oppmerksom på dette.
Da det ikke kreves identifisering for å foreta en booking hos en salong online, så kan vi dessverre ikke garantere at dette ikke vil skje.
Jeg legger til at dette er første gang vi har blitt kontaktet i forhold til at noen har brukt noen andres info til booking av time.
Vi i TIMMA ønsker deg en fantastisk dag viderehttps://timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com/images/emojis/v2/72x72/1f339.png
Tine Jasmin Kümmel
Head of Customer Happiness
+47 22 12 00 19https://timma.no/bedrift
https://timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com/i/o/268053127/15b64ce1b50eb73f21c22562/timma-logo-christmas-for+email.png
Last ned teamviewer her: https://get.teamviewer.com/timma
https://timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com/avatars/3013740/square_128/54525856_2390040401215001_9054257643740200960_n-1551958104.jpg?1551958104 Tine , Timma
On Tue, Jan 5, 2021 at 09:36 AM, "Tine Kummel" <tine.kummel@timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com> wrote:
Hei Erik,
Det som har skjedd her er at noen har lagt inn en booking med din mail adresse. Informasjonen og bookingen ble fjernet straks vi ble gjort oppmerksom på dette.
Da det ikke kreves identifisering for å foreta en booking hos en salong online, så kan vi dessverre ikke garantere at dette ikke vil skje.
Jeg legger til at dette er første gang vi har blitt kontaktet i forhold til at noen har brukt noen andres info til booking av time.
Vi i TIMMA ønsker deg en fantastisk dag vidererose
Tine Jasmin Kümmel
Head of Customer Happiness
+47 22 12 00 19
https://timma.no/bedrift
Last ned teamviewer her: https://get.teamviewer.com/timma
On Fri, Dec 25, 2020 at 10:55 AM, "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
man. 9. nov. 2020 kl. 11:22 skrev Tine, Timma <tine.kummel@timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com>:
Viesti on lähetetty seuraaville 6 henkilölle: Erik Ribsskog, juridisk@datatilsynet.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost@fylkesmannen.no, post@finkn.no Tähän viestiin vastaaminen lähettää heille ilmoituksen.
On Mon, Nov 9, 2020 at 11:22 AM, "Tine Kummel" <tine.kummel@timma-9d77dd30feec.intercom-mail.com> wrote:
Hei Erik.
Her er det noen som har gjort en booking med din epost adresse.
Vi ber selvsagt salongen dette gjelder om å slette denne.
Vi i TIMMA ønsker deg en fantastisk dag videre! cherry_blossomtwo_hearts
Tine Jasmin Kümmel
Head of Customer Happiness
+47 22 12 00 19
https://timma.no/bedrift
Norway
Last ned teamviewer her: https://get.teamviewer.com/timma
On Mon, Nov 9, 2020 at 10:02 AM, "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: Timma <timma@timma.fi>
Date: lør. 7. nov. 2020 kl. 12:10
Subject: Din booking / Cement Frisør
To: <eribsskog@gmail.com>
Cement Frisør
Takk for bookingen!
Se nedenfor for bookinginformasjon.
Legg til i din Google-kalender »
Dato og tid on. 18. november 2020 kl. 09:00 - 09:45 Tjenesten Farging av vipper og bryn, samt forming av bryn Tilleggstjenester - Betjenes av Maria Adresse Ødegårdsbakken 1 3470 Slemmestad Tel. 94206882 Beskrivelse av tjenesten
Farging av øyevipper og øyebryn, samt forming av øyebryn.
Du skal ikke komme til salongen dersom du har feber, symptomer på luftveisinfeksjon, er i hjemmekarantene eller hjemme i isolasjon.
Så langt det er mulig, bør betaling skje kontaktløst med digitale betalingsløsninger - altså med kontaktløs kortbetaling eller mobilbetaling.
Med vennlig hilsen,
Cement Frisør
Avbestilling må gjøres senest 24 timer før avtalt tid. Avbestillinger som gjøres etter dette og tider som ikke avbestilles vil bli belastet i sin helhet.
Obs! Dette er en automatisk bekreftelse. Dersom du vil avbooke eller flytte timen må du kontakte oss på telefon. Du kan avbooke timen ved hjelp av linken nedenfor. https://bestill.timma.no/avbryte/?cancelCode=9c1410c1-f737-4eda-b6bc-cd31c5fb54e7
Sjekk ut vår personvernpolicy her: https://timma.no/dataprotection/cementfrisor
Cement Frisør
Ødegårdsbakken 1 3470 Slemmestad
94206882
Og enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Klage/Fwd: Informasjon om din ordre [ComputerSalg#2499247]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. juni 2021 kl. 18:24
Til: "Salgcomputersalg.no/Mads W." <salg@computersalg.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.
(For jeg har ikke kontaktet dere).
Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.
Med hilsen
Erik Ribsskog
ons. 10. mar. 2021 kl. 09:47 skrev Salgcomputersalg.no/Mads W. <salg@computersalg.no>:
Hej Erik Ribsskog / CDON
Tak for din mail.
Vedr. CDON ordre 77709090
Vi kan se at vi er blitt kontakte av Qliro og annullert denne bestillingen pga. mistanke om fraud med Qliro.
Den er slettet d. 28/12/2020
Venlig hilsen / Vänliga hälsningar / Best regards
Mads W.
T +45 7022 2332
Tinvej 7 | 4100 - Ringsted | Denmark | T +45 7022 2332
www.computersalg.dk | www.facebook.com/computersalg
Tilmeld dig vores Nyhedsbrev
Vores kunder bedømmer os som fremragende:
[From] Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
[Sent] Mon 8 Mar 21 02:26:53 GMT+0100
[To] juridisk [juridisk@datatilsynet.no]
[Cc] order@email.cdon.com; elh [elh@forbrukertilsynet.no]; inger.lise.blyverket [inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no]; fmovpost [fmovpost@fylkesmannen.no]; post [post@finkn.no]; CDON CustomerService [customerservice@cdon.com]; Qliro Kundeservice [kundeservice@qliro.com]; CDON [reply@email.cdon.com]; newsletter@email.cdon.com; finansinspektionen@fi.se; Milton Gunn [Milton.Gunn@cdon.com]; sikkerhetssporsmal@klarna.no; abuse@telia.com; caytana.baguion@klarna.com; Laurèna Eid [laurena.eid@fi.se]; post@kghav.com; stina.westerstad@babybjorn.com; Christian.Kjaergaard@maersk.com; amnestyis [amnestyis@amnesty.org]; HRW UK [hrwuk@hrw.org]; info@kinnevik.com; Salgcomputersalg.no/Tolga Uslu [salg@computersalg.no]
[Subject] Klage/Fwd: Informasjon om din ordre
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: CDON <order@email.cdon.com>
Date: tir. 29. des. 2020 kl. 00:15
Subject: Informasjon om din ordre
To: <eribsskog+verygay@gmail.com>
Oppdatert status for bestillingen din
Takk for at du handler på CDON! Nedenfor ser du status for din order. Din fullstendige ordrehistorikk finner du ved å logge inn med ditt brukernavn og passord på dine sider
Avbrutt vare
En eller flere artikler i din order har blitt avbestilt. Det kan være på grunn av følgende:
• Du har vært i kontakt med vår kundeservice for å avbestille
• Varen er slutt i lageret
• Teknisk feil
En tilbakebetaling for de avbestilte varene har begynt. Tenk på at den kan ta opptil 5 bankdager før transaksjonen synes på din bankkonto.
Hvis du har valgt faktura og ikke betalt strykes beløpet for de returnerte varene. Du betaler i så fall bare for varene du beholder.
VIS ORDREHISTORIKK PÅ DINE SIDER
DATO
2020-12-25
ORDER
77709090
STATUS
Annulleret
SENDES AV ComputerSalg A/S
Super Smash Bros. Ultimate
BETALINGSALTERNATIV
QliroOneInvoice
FAKTURERINGSADRESSE
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sensurert av johncons-blogg)
(Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
Referens:
LEVERINGSADRESSE
Erik Løvenbalk Ribsskog
(Sensurert av johncons-blogg)
(Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua
Referens:
Denne mailen er sendt til eribsskog+verygay@gmail.com. Ikke svar på denne mailen
Kjøp- og leveransevilkår
Enda mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Ditt arrangement er registrert
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. juni 2021 kl. 18:19
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: petter@friosloviken.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: WordPress <petter@friosloviken.no>
Date: fre. 11. jun. 2021 kl. 01:32
Subject: Ditt arrangement er registrert
To: <eribsskog@gmail.com>
Hei, dette er en automatisk bekreftelse på at ditt arrangement har blitt registrert og venter på godkjenning av administrator. Har du spørsmål? Send oss gjerne en epost på petter@friosloviken.no eller ring oss på 22606860.
Mer om nettmobbing
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen som medlem!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 11. juni 2021 kl. 18:13
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: medlem@foreningenfri.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
(Jeg har ikke kontaktet disse).
Vennligst rydd opp!
Med hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
---------- Forwarded message ---------
Fra: FRI <medlem@foreningenfri.no>
Date: fre. 11. jun. 2021 kl. 01:45
Subject: Velkommen som medlem!
To: <eribsskog+ekstremtHomofil-250770(Sensurert av johncons-blogg)Bekkestua@gmail.com>
Takk for at du meldte deg inn i FRI.
Ditt medlemskap gir oss mulighet til å være en våken interesseorganisasjon og en kompromissløs forsvarer for lesbiske, homofile, bifile og transpersoners rettigheter.
143/invoices/611408.pdf
12K
Mer fra Bærum
På tirsdag kveld, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Ved Nadderud Stadion så lå det fortsatt masse greiner i veien:
PS 2.
Det var det samme, som på en av de forrige handleturene.
At jeg møtte noen, (ei dame), akkurat der hvor de nevnte greinene, gjorde veien smalere.
Så det var kanskje litt merkelig.
(For å si det sånn).
Og jeg måtte jo da stoppe opp.
For hu dama hadde kanskje trodd, at jeg prøvde å være nærgående.
Hvis jeg hadde gått i en ring, rundt de nevnte greinene.
(For å si det sånn).
For de greinene lå så lavt.
At man kanskje ikke kunne ta det for gitt, at alle la merke til de.
(Noe sånt).
Og for folk som står et stykke unna.
Så ser man jo da dum ut, (må man vel si), hvis man stopper opp sånn, (uten at de skjønner, hva som er grunnen).
(For å si det sånn).
Så sånn er vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 3.
Her er mer om dette:
PS 4.
Møkka på bakken, (fra den forrige handlerunden), lå der fortsatt:
PS 5.
Quorn er en slags sopp, som man har dyrket fram, i laboratorium.
Dette solgte de på Tesco osv., da jeg bodde i Liverpool sentrum.
(Hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
Men jeg fikk meg aldri til å kjøpe noen Quorn-varer, (husker jeg).
For det var ikke sånn at det fristet, med denne rare 'Mars-maten'.
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 6.
Her er mer om dette:
PS 7.
Enda mer om dette:
https://johncons-mirror.blogspot.com/2009/10/matnyhetene-fra-england.html
PS 8.
Bærum kommue er slappe når det gjelder å rydde opp rot på fortauet, (kan det virke som):
PS 9.
PS 8.
Bærum kommue er slappe når det gjelder å rydde opp rot på fortauet, (kan det virke som):
PS 9.
Bekkestua Senter hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:
PS 10.
Nå har jeg handla, på Meny Bekkestua, i mer enn et år.
(Siden Corona-unntakstilstanden begynte).
Og likevel, så ble jeg litt overrasket, da jeg skulle handle der, på tirsdag.
For på plassen utafor hovedinngangen, til senteret.
Så satt det 'plutselig', masse middelaldrende par.
Og disse satt på Egon sin uteservering.
Og det ble som noe påtrengende, (som kræsjet med det å handle på senteret/Meny), synes jeg.
Selv om det satt folk, ved kanskje ti bord, utafor senter-inngangen.
Så kunne man likevel nesten høre, at en knappenål falt.
Så det var ikke noe særlig lystige selskap.
(Som man vel må si, at 'utepils-utestedet' Onkel Blaa, på Coop-Torget har fler av.
For å si det sånn).
Det var som at dette var snakk om, en samling, med frigide damer, i overgangsalderen, og deres 'tøfler'.
(Må man vel si).
Og at disse hadde kontinentale 'snobbe-vaner'.
Som å spise/drikke ute, om kvelden, på en tirsdag.
Det var så ekkelt, å gå forbi disse.
At jeg nesten tenkte inni meg, at forbannet være Corona-vaksinene.
Det var nesten bedre ifjor sommer.
(Når man kunne gå til butikken.
Uten å bli beglodd, av snobbete folk, som man liksom fikk i trynet, når man skulle hande 'vanlig' mat.
For å si det sånn).
Dette ble nesten som noe slags mobbing, (må jeg si).
At de som har god råd, liksom sitter oppå, de som skal handle, (på mer 'norsk' måte), i butikken.
(For å si det sånn).
Jeg begynte å søke på nettet, da jeg kom hjem.
Og Bekkestua Senter er visst eiet av Gjelsten.
Og han tror visst, at folk som spiser middag ute, liker å sitte, like ved der folk går, når de skal handle på senteret.
Og at folk som skal handle, liker å liksom havne mitt oppi, X antall middagsselskaper.
Jeg synes at dette kræsja veldig.
At restaurant-gjester og 'handle-folk', liksom fikk hverandre i trynet, for mye.
Så her lurer jeg litt på, om hva man har tenkt på, når man planla denne uteserveringen.
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 11.
Her er mer om dette:
PS 10.
Nå har jeg handla, på Meny Bekkestua, i mer enn et år.
(Siden Corona-unntakstilstanden begynte).
Og likevel, så ble jeg litt overrasket, da jeg skulle handle der, på tirsdag.
For på plassen utafor hovedinngangen, til senteret.
Så satt det 'plutselig', masse middelaldrende par.
Og disse satt på Egon sin uteservering.
Og det ble som noe påtrengende, (som kræsjet med det å handle på senteret/Meny), synes jeg.
Selv om det satt folk, ved kanskje ti bord, utafor senter-inngangen.
Så kunne man likevel nesten høre, at en knappenål falt.
Så det var ikke noe særlig lystige selskap.
(Som man vel må si, at 'utepils-utestedet' Onkel Blaa, på Coop-Torget har fler av.
For å si det sånn).
Det var som at dette var snakk om, en samling, med frigide damer, i overgangsalderen, og deres 'tøfler'.
(Må man vel si).
Og at disse hadde kontinentale 'snobbe-vaner'.
Som å spise/drikke ute, om kvelden, på en tirsdag.
Det var så ekkelt, å gå forbi disse.
At jeg nesten tenkte inni meg, at forbannet være Corona-vaksinene.
Det var nesten bedre ifjor sommer.
(Når man kunne gå til butikken.
Uten å bli beglodd, av snobbete folk, som man liksom fikk i trynet, når man skulle hande 'vanlig' mat.
For å si det sånn).
Dette ble nesten som noe slags mobbing, (må jeg si).
At de som har god råd, liksom sitter oppå, de som skal handle, (på mer 'norsk' måte), i butikken.
(For å si det sånn).
Jeg begynte å søke på nettet, da jeg kom hjem.
Og Bekkestua Senter er visst eiet av Gjelsten.
Og han tror visst, at folk som spiser middag ute, liker å sitte, like ved der folk går, når de skal handle på senteret.
Og at folk som skal handle, liker å liksom havne mitt oppi, X antall middagsselskaper.
Jeg synes at dette kræsja veldig.
At restaurant-gjester og 'handle-folk', liksom fikk hverandre i trynet, for mye.
Så her lurer jeg litt på, om hva man har tenkt på, når man planla denne uteserveringen.
(Må jeg si).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 11.
Her er mer om dette:
https://www.budstikka.no/nyheter/vi-er-opptatt-av-helheten-pa-bekkestua/518235!/
PS 12.
Disse brødskjære-maskinene er noe uhygieniske greier, (må man vel si).
En gang fant jeg en kost, oppi en av disse.
PS 12.
Disse brødskjære-maskinene er noe uhygieniske greier, (må man vel si).
En gang fant jeg en kost, oppi en av disse.
(På Kiwi St. Olavs plass).
Noe jeg vel blogget om.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 13.
Her er mer om dette, (fra Meny Bekkestua):
PS 14.
First Price dusjgel har fått større pakning, men den har ikke fått mer plass i hylla, så da jeg løftet en vare, så falt en håndsåpe-flaske, ned på gulvet:
PS 15.
Her, (på Extra Bekkestua), var det tomt, for billig kylling-kjøttdeig, (blant annet):
PS 16.
Det var også mye rot, (på gulvet), rundt omkring i butikken:
PS 17.
Ved selvbetjenings-kassene var det også rot:
PS 18.
Dagen etter, så var jeg på Extra Bekkestua igjen, og dette er fra en plakat utafor butikken:
PS 19.
3 for 2 på burgere, (som det står om på plakaten overfor), er et godt tilbud.
Siden at kjøttdeig-prisene, (i Norge), er så høye, for tida.
(Noe jeg har blogget om tidligere).
Før corona-unntakstilstanden begynte, så pleide jeg noen ganger, å kjøpe lignende tilbud, på Rema.
Og så brukte jeg de burgerne som kjøttdeig, (i taco-retter).
For da ble det kanskje halv pris, (eller litt mer), for taco, (med ordentlig oksekjøtt).
Men på Extra så hadde de kun en pakke, med oksekjøtt-burgere, i burger-disken.
Selv om de skryter av disse 3 for 2-tilbudene, både på radio, TV og på plakater utafor butikken.
(For å si det sånn).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 20.
Her er mer om dette:
PS 21.
Da jeg gikk inn i butikken.
Så var det en kar der, (som kom inn i butikken rett etter meg).
Som ligna litt, på han Nazi-Tarzan, (fra Russland), som det var om i norske aviser, for noen år tilbake.
Og han begynte å slå, (på teatralsk vis, må man vel si), på noen esker, som står på gulvet, ved siden av brusmaskinene der.
(For å si det sånn).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 22.
Her er mer om dette:
PS 23.
Her var det rot:
PS 24.
Mens jeg slo inn varene mine, i selvbetjenings-kassa.
Så var det en scene, i den vanlige kassa.
En albaner, (eller hva det kan ha vært).
Han spurte kassamannen, om hva han trengte, for å bake brød.
Og kassamannen fant fram en pakke mel, (ute i butikken).
(Må det vel ha vært).
Og så sa han til kunden, at han kunne søke om på nettet, angående hvordan man bakte brød.
(Noe sånt).
Men at de som skal bake brød, ikke veit hva man lager brød av.
Det synes jeg, at virker litt rart.
Jeg har jo jobbet en mannsalder, i matbutikker, (fra 1988 til 2004).
Og at noen spør om hva man trenger, for å bake brød.
Det kan jeg ikke huske å ha vært borti tidligere.
(De spørr kanskje, om hvor gjær ligger, (og sånne ting).
Men de veit godt, hva man trenger, for å bake brød.
Vil jeg si.
Og de som skal bake brød, pleier som regel å handle, sånn at de rakk butikken, i 1960, liksom.
Så de handler på formiddagen eller ettermiddagen, (vil jeg si)).
Så dette var muligens noe slags gate-teater, (fra noen gjenger eller noe lignende), hvis jeg skulle tippe.
(Noe sånt).
Hvis ikke kunden skulle gjøre narr av butikken, fordi at de hadde lagt brødene i en sekk, (et kvarter før stengetid).
(Noe man kan se på bildet overfor).
Folk flest liker kanskje ikke, så stå med huet, oppi en sånn sekk.
(For å si det sånn).
Og brødet blir vel varmt og ekkelt og, (av å ligge i en sånn sekk).
(Hvis jeg skulle tippe).
Den sekken har ikke noe i butikken å gjøre, (mens butikken er åpen).
(Må man vel si).
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.
PS 25.
På veien hjem.
Så stod det, en svær kar, ved igloene, (som man sa før).
Og han kasta noe skrot.
Og han hadde muligens stått der en stund, (i skumringen), når jeg kom rundt hjørnet der, liksom.
(For jeg så ikke at han gikk mot igloene.
Han stod ved igloene, da jeg fikk øye på han.
For å si det sånn).
Så det virka litt rart, at noen står der, i mørket, ved siden av noen sånne igloer, (midt på natta).
(Klokka var vel cirka 23.30).
Og vedkommende var også svær/veltrent, som en purk, (eller noe lignende).
Og jeg hadde tenkt til å sjekke posten.
Men det ble litt sånn 'intimidating', (som de sier i England), med han svære karen.
(Som kona til, muligens hadde sendt ut, midt på natta, med noe skrot.
Selv om det vel høres rart ut, det og.
For å si det sånn).
Så jeg begynte å gå en omvei, (og ga søren i postkassa).
Men så begynte han 'skumrings-tøffelen', plutselig å gå, den samme veien/omveien, som meg.
Og da tenkte jeg, at da går jeg heller 'postkasse-veien'.
(Nå som han ekle 'skumrings-fyren', ikke skal stå der, og breie seg.
Foran igloene).
Og det rare var, at han 'skumrings-tøffelen' hadde med seg, tre poser med skrot, tilbake til kona.
(Kunne det se ut som).
Så hva det skulle bety.
Det kunne man kanskje lure på.
Men det kan kanskje ha vært sånn, at et 'raddis-firma', hadde glemt, å tømme/bytte igloene sine.
(Noe sånt).
Så sånn var muligens det.
Bare noe jeg tenkte på.
Men men.