søndag 1. august 2021

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Bekreft e-posten din
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. august 2021 kl. 22:24
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: newsletter@newsletter.tara.no, kundeservice@bonnier.no, cecilie@mediafy.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, josefin@mediafy.com, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>, Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>, Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>, bonnierpublications@bonnier.dk, moreshopkundeservice@bonnier.no, newsletter@newsletter.moreshop.no, abonnement-no@mail.bonnierpublications.com, post <post@finkn.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: tara <newsletter@newsletter.tara.no>
Date: lør. 15. mai 2021 kl. 05:07
Subject: Bekreft e-posten din
To: <eribsskog+frk@gmail.com>






Hei Frøken

Takk for din registrering.

Vi mangler bare en bekreftelse av din e-post for å kunne sende nyhetsbrev til deg.

Ja, eribsskog+frk@gmail.com er min e-post.



Legg oss til i dine kontakter

Hvis du vil være helt sikker på at du mottar nyhetsbrevet ditt fremover, så legg til avsenderadressen under dine kontaktpersoner eller i din adressebok:

newsletter@newsletter.tara.no






15. mai 2021


Du er registrert med denne e-postadressen: eribsskog+frk@gmail.com

Personopplysninger behandles i henhold til retningslinjene for personvern - Les mer

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
FW: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din ordre er registrert
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. august 2021 kl. 22:16
Til: kundeservice@rikstv.no
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, post@rikstv.no, webmaster@rikstv.no, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>
Hei,

det høres litt tafatt ut, når du skriver, at det er umulig for dere, å finne ut om dette.

Den må dere lenger ut på landet med.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hvordan dere planlegger å forbedre dere, for å hindre at noen lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


fre. 14. mai 2021 kl. 19:30 skrev <kundeservice@rikstv.no>:
Hei,
Takk for at du tok kontakt med oss.
 
Det er helt i orden, jeg ser at dette er ordnet i våre systemer allerede. Beklager den misledende fakturaen. 

Angående at det blir bestilt ting i ditt navn, så er det umulig for oss å luke ut om dette er deg eller en som har alle dine opplysninger. Det må legges inn fullt navn, fødselsdato, adresse, telefonnummer, epost etc. 

Vi tar selvsagt utgangspunkt i at den personen som sender dette inn ER den personen de utgir seg for. I situasjoner som dette er vi ikke vanskelig på å kansellere ordren, så dette er ikke noe problem overhode. 

Forstår veldig godt at du er lei, det kan jo ikke være spesielt hyggelig å bli trakkasert på denne måten. 
 
Ha en fin dag!
 
Med vennlig hilsen
Julie
Kundebehandler RiksTV AS
Telefon: 210 10 210
www.rikstv.no/kontakt
 
Web: rikstv.no| www.rikstv.no/blogg | facebook.com/rikstv | twitter: @rikstv
 
Denne e-post og informasjonen den inneholder er konfidensiell og ment kun for den korrekte adressaten.
This e-mail and the information it contains is confidential and intended only for the right addressee.
From: eribsskog@gmail.com
Sent: Fri May 14 2021 03:21:13 GMT+0200 (Central European Summer Time)
To: post@rikstv.no
Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Din ordre er registrert
Hei,

jeg viser til Deres faktura fra 26. april, (se vedlegg).

Som jeg har informert dere om tidligere, så er ikke dette noe jeg har bestilt.

Det er noen troll/jævler, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Jeg ønsker å vite navnet, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hvordan dere akter å forbedre dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen, (mot meg eller andre folk).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: søn. 21. mar. 2021 kl. 07:14
Subject: Klage/Fwd: Din ordre er registrert
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: <post@rikstv.no>, <webmaster@rikstv.no>, Post (Medietilsynet) <post@medietilsynet.no>, elh <elh@forbrukertilsynet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>


Hei,
 
dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).
 
(Jeg har ikke kontaktet disse).
 
Vennligst rydd opp!
 
Med hilsen
 
Erik Ribsskog
 
PS.
 
Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).
 

---------- Forwarded message ---------
Fra: RiksTV <ikke-svar@rikstv.no>
Date: søn. 21. mar. 2021 kl. 02:47
Subject: Din ordre er registrert
To: <eribsskog@gmail.com>


Din ordre er nå registrert

Hei ERIK LØVENBALK RIBSSKOG,

Vedlagt finner du abonnementsavtale, generelle abonnementsvilkår og angrerettskjema.

Husk å gjennomgå vilkårene før du tar i bruk utstyr og abonnement.

Hvis du har bestilt mottakerutstyr og programkort sendes dette per post. Forventet leveringstid er på ca. fem virkedager.

Har du spørsmål? Kontakt oss på www.rikstv.no/kundeservice eller på telefon 210 10 210.


Vennlig hilsen,  
RiksTV



 

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
[Displate] Pending request: Klage/Fwd: Find Posters That Tell Your Story
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. august 2021 kl. 22:08
Til: support@displate.com
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hi, 

like I wrote in my last email, I want a superior to have a look at this.

I can't see that this has happened.

So that I have to complain up.

Please escalate this to a superior now.

(I want to know the name of the internet-troll, who has written/ordered this, in my name.

And I want to know, how you plan to improve, to avoid that something like this happens again).

Erik Ribsskog 


fre. 14. mai 2021 kl. 12:27 skrev Displate Client Experience Team <support@displate.com>:
##- Please type your reply above this line -##
Your request (500323) has been updated. To add additional comments, reply to this email.

Displate Client Experience Team (Displate)

May 14, 2021, 12:27 GMT+2

Hello Erik,

Thank you for your message.

This matter has been discussed within our department and consulted with the coordinator. As we have mentioned before, this is not identity theft, it's just a typo in the email address, you have no reason to worry. Moreover, we absolutely cannot disclose any information about our customers. We hope you understand that we follow these rules precisely in order to protect our customers' data.

Unfortunately, email addresses are entered manually by customers and we can do nothing to prevent typos from happening. With as many email addresses as there are on Gmail, they often differ in only a single letter, which results in entering somebody else's email address my mistake.

We truly are sorry for the inconvenience, however, the good news is that there is no danger to your data whatsoever.

Please, let us know in case there's anything we can do for you.

Have a good day.
Best regards,

Joanna Sowicka-Rogala
Junior Client Service Agent

icon

www.displate.com

Erik Ribsskog

May 14, 2021, 4:05 GMT+2

This is a follow-up to your previous request #458757 "Re: [Displate] Pending requ..."

Hi,

like I told you in an e-mail from 6/4, I want you to escalate this to a superior.

(I want to know the name, of the troll, who has set up an account, in my name.

And I want to know how you plan to improve, to avoid that this problem happens again, to me or other people).

Erik Ribsskog


man. 22. feb. 2021 kl. 14:40 skrev Displate Client Experience Team <support@displate.com>:
This email is a service from Displate. Delivered by Zendesk
[KZQE32-743R]

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: What is the highest density solid in the world?
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. august 2021 kl. 22:00
Til: Quora <support@quora.com>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hi,

in my last email I wrote that I wanted this to be escalated to a superior.

I can't that this has happened.

So that I have to complain about.

Please escalate this to a superior now.

(I want to know the name, of the internet-troll, who has written/ordered this, in my name.

And I want to know, how you plan to improve, to avoid that something like this happens again).

Erik Ribsskog


fre. 14. mai 2021 kl. 01:28 skrev Quora <support@quora.com>:
##- Please type your reply above this line -##
Your request (1175994) has been updated. To add additional comments, reply to this email.

Jill (Quora)

May 13, 2021, 4:28 PM PDT

Hello Erik,

Thank you for getting back to us.

My name is Jill and I work alongside Andy here at Quora.

We are now processing your request to have the account https://www.quora.com/profile/Erik-Ribsskog deleted from our site.

Keep in mind that, once deleted, we are unable to recover your account or any content/data associated with it.

We apologize for any inconvenience that this may have caused you and appreciate your understanding.

Best,
Jill
User Support
Quora

Erik Ribsskog

May 10, 2021, 7:30 PM PDT

This is a follow-up to your previous request #1115670 "Klage/Fwd: What is the high..."

Hi,

I think it's your job to delete the account.

So this I want to escalate to a superior.

(I want to know the name of the troll, who has set up this account, in my name.

And I want to know how you're planing to improve, so to avoid that this problem happens again, to me or other people).

Erik Ribsskog

tir. 16. feb. 2021 kl. 20:40 skrev Quora <support@quora.com>:

This email is a service from Quora.

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen til Rødt
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. august 2021 kl. 21:51
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: medlem@roedt.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <medlem@roedt.no>
Date: søn. 1. aug. 2021 kl. 03:03
Subject: Velkommen til Rødt
To: <eribsskog@gmail.com>


Hei Erik Løvenbalk,
velkommen som medlem! Vi er veldig glade for at du vil være med å skape en folkebevegelse mot forskjells-Norge. Rødts politiske arbeidsmåte er å jobbe sammen med folk for å skape engasjement og endring i konkrete saker. Ditt bidrag er med på å skape et vendepunkt!

Her kan du lese en kort introduksjon til partiet Rødt . Her finner du en kort innføring i våre viktigste saker og vedtekter.

Vi gir beskjed til lokallagsleder som tar kontakt og inviterer deg med på aktiviteter. Hvis du ivrer etter å komme i gang finner du kontaktinformasjon på rødt.no/partiet . Du velger selv hvor mye du vil bidra. Har vi ikke lokallag der du bor kan ta kontakt med medlems- og organisasjonssekretær på tlf 22989052 eller epost medlem@roedt.no hvis du vil gjøre noe med det.

Du blir satt opp på vårt månedlige nyhetsbrev og får avisa vår, Rødt Nytt, to ganger i året i posten og fire ganger på epost. Les siste utgave på roedt.no/rodt-nytt .

Ønsker du mer lesestoff kan du tegne et abonnement på tidsskriftet Gnist . Tilbud til nye abonnementer er ett års abonnement til kun 100 kroner. Send da kodeord gnist + din epostadresse til 2090. Et gratis prøveeksemplar som e-bok kan du laste ned her .

Vedlagt ligger også en faktura for medlemskap. Om du allerede betalte kontingenten ved innmelding vennligst se bort ifra denne. Om du vil støtte partiet litt ekstra og betale kontingent månedlig igjennom en avtalegiro-avtale kan du lese mer om ordningen Rødreven her.

Følg Rødt i sosiale medier for å oppdage mer om Rødt, få svar på det du lurer på og dele med vennene dine.

Facebook | Twitter | Instagram

Mer om politikken vår og våre lokallag finner du på rødt.no.

Med vennlig hilsen

Benedikte Pryneid Hansen, partisekretær i Rødt

194245_faktura_65614.pdf
77K

Mer om min mormors grandonkel Didrik Galtrup Gjedde Nyholm. (Fra Firda Folkeblad 27. september 1921)

mormors grandonkel

https://www.nb.no/items/ef853738ed36d25e343fdcea1fed64c1?page=1&searchText=%22gjedde%20nyholm%22

PS.

Hvis det var sånn, som det står, i artikkelen overfor.

At det var snakk om, at en Beichmann, skulle få jobben, som dommer, i 'verdens høyesterett', (som folkedomstolen i Haag ble kalt).

Så var det kanskje litt rart.

Det at tante Ellen, hadde hippie-bryllup, med Diderik Beichmann, i bestemor Ingeborg sitt 90 års-selskap, i 2007.

Hm.

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

beichmann brev bestemor ingeborg

https://johncons-mirror.blogspot.com/2010/02/dette-var-vel-det-siste-brevet-jeg-fikk.html

PS 3.

Brevet overfor, er fra 2008.

Og det var året før bestemor Ingeborg døde.

Og tante Ellen og Diderik Beichmann er visst også døde nå.

(For å si det sånn).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mer fra Bærum

På mandag, så gikk jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Meny sine ansatte tømmer søpla litt for sjelden, (kan det virke som):

IMG_20210726_215146

PS 2.

Her har noen gått fra rotet sitt, (kan det virke som):

IMG_20210726_215228

PS 3.

Meny kunne kanskje ha lært opp ferievikarene sine litt bedre, (for det bordet ser ut som noe, fra en gammeldags landhandel, må man vel si):

IMG_20210726_215304

PS 4.

Enda en utømt søppelkasse, (og klistremerket er halvveis revet av, så dette ser litt lugubert ut, må man vel si):

IMG_20210726_215644

PS 5.

Her var det rot:

IMG_20210726_215657

PS 6.

Extra er heller ikke så flinke til å tømme søppelkassene sine:

IMG_20210726_215932

PS 7.

Her var det rot:

IMG_20210726_215958

PS 8.

Denne handlevogna hadde et ødelagt hjul, så den lagde en slags høy 'humpe-lyd', når man brukte den:

IMG_20210726_220025

PS 9.

Her er mer om dette:

IMG_20210726_220149

PS 10.

Jeg skulle pante tomflasker, men en kunde stod og hang der, (mens han teksta eller noe lignende), som om han var hjemme på rommet sitt, (eller hva man skal si):

IMG_20210726_220050

PS 11.

Det var også noe tull med flaskeautomaten:

IMG_20210726_220422

PS 12.

Det var også sånn, at en liten gjeng, (to unge menn og en ung dame), begynte å svirre i veien for meg, (på en teatralsk måte, må man vel si),  når jeg skulle pante tomflasker:

IMG_20210726_220336

PS 13.

Det er også sånn, at den dårlige handlevogna.

Den har jeg blogga om tidligere.

(For noen dager/uker siden).

Så den klarer de visst ikke, å få fiksa/fjerna.

(For å si det sånn).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

I går, (lørdag), så gikk jeg igjen ned til Bekkestua sentrum, for å handle.

Og utafor Nadderud Stadion, så ble jeg nesten kjørt ned bakfra, av en syklist.

(Som nesten snitta meg).

Syklisten skal vel holde lav fart, når han skal sykle forbi fotgjengere.

Men det gjorde ikke denne syklist-gubben.

Jeg hørte ikke noe ringeklokke-lyd.

Men jeg hørte 'pluselig' en slags dynamo-lyd.

(Eller hva det kan ha vært).

Og syklisten selv, lagde ikke en lyd.

(For å si det sånn).

Så dette var noe slags råkjøring/råsykling.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Her er mer om dette:

IMG_20210731_160504

PS 16.

Han gubben hadde en kamerat på el-sparkesykkel, (for å fleipe litt):

IMG_20210731_161142

PS 17.

Litt tomt i hyllene, på Meny:

IMG_20210731_162014

PS 18.

Her er mer om dette:

IMG_20210731_162540

PS 19.

På Extra var det rot:

IMG_20210731_163227

PS 20.

Terrasse-skrike-gubben, (var det vel), fløy rundt der, i en trøye som det stod: 'Italia' på, (eller noe lignende):

IMG_20210731_163525

PS 21.

Det lå noe søppel, i selvbetjeningskassa, (når jeg skulle bruke den):

IMG_20210731_164250

PS 22.

Ved siden av 'min' selvbetjenings-kasse, så var det fire ledige kasser.

(Og det var også en del ledige selvbetjenings-kasser, på motsatt side.

For å si det sånn).

Og likevel så var det sånn, at en gubbe plasserte seg, i kassa, rett ved siden av min.

(Mens jeg dreiv og slo inn varer).

Så han gubben elga, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 23.

Her er mer om dette:

IMG_20210731_164433

PS 24.

Extra har fortsatt ikke fiksa den ødelagte dørlista si:

IMG_20210731_165036

PS 25.

Da jeg skulle gå inn i Gjønnesparken, (med alle bæreposene mine).

Så var det ei dame, med hund, som gikk i veien for meg.

(Rett etter at jeg hadde gått over en bro.

Som de ganske nylig har bygget der).

Og det var også sånn, at et middelaldrende par, (som gikk motsatt vei av hu med bikkja), lagde propp foran meg, (når jeg kom over broa).

Så det var nesten ikke et menneske å se, noen steder.

Unntatt akkurat rett foran meg.

Hvor tre mennesker og en hund, hadde et slags 'rendezvous', (som det vel heter).

Så det virka litt 'merksnodig', (og som noe slags bøtteballett/gateteater).

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe tenkte på.

Men men.

PS 26.

Her er mer om dette:

IMG_20210731_170940

PS 24.

Denne hunde-dama brukte hele veien, (sånn at jeg måtte gå ut i 'åkeren' der, når jeg møtte de, for å si det sånn):

IMG_20210731_171339