mandag 18. oktober 2021

Mer fra Bærum

På fredag 27. august, så dro jeg ned til Bekkestua sentrum, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Dette bildet er en hyllest til våre flinke politikere:

IMG_20210827_205642

PS 2.

Jeg sendte tilbake 'troll-post' til møkka-firmaene:

IMG_20210827_210224

PS 3.

Handlevogna til Extra Bekkestua var herpa, (der det skal være reklame, på håndtaket):

IMG_20210827_210513

PS 4.

Extra var utsolgt for billige plast-glass:

IMG_20210827_210554

PS 5.

Meny Bekkestua hadde satt opp labeler i fylla, (kunne det virke som):

IMG_20210827_212350

PS 6.

Her var det tomt for tilbudsvarer, (tannbørster og tannkrem til 10 kroner):

IMG_20210827_212410

PS 7.

Meny hadde ikke tømt søpla si siden Ålesund brant:

IMG_20210827_212634

PS 8.

I frukt-avdelinga så det tomt ut:

IMG_20210827_212647

PS 9.

Jeg prøvde å kjøpe Extra sitt billige paprika-potetgull igjen, men det var like dårlig som forrige gang:

IMG_20210827_222958

PS 10.

Her er mer om dette:

IMG_20210827_223226

PS 11.

Enda mer om dette:

IMG_20210827_223256

PS 12.

Og enda mer om dette:

IMG_20210827_223513

PS 13.

Og enda enda mer om dette:

IMG_20210827_223602

Min oldemor Bergit Mogan, (min farmors mor), fikk visst tredjepremie i fjøsstell. (Fra Buskeruds Blad 9. juni 1910)

budeie dagene


Men hu var vel bare en jentunge.

Sånn som jeg husker det, fra bygdebøkene, (til Rollag), så ble hu med sin onkel, (som seinere fant Tråen-skatten), og fille-tante, over til Amerika.

Og så var det vel sånn, at foreldrene også etterhvert dro over til Amerika.

Og at de så hadde med dattera tilbake igjen, til Rollag.

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

liten dotter

https://www.nb.no/items/5ee8cf5d6a604207215b5db7f2b07d54?page=201&searchText="bergit%20mogan"

PS 4.

Det står også i PS-et overfor.

At min tippoldefar Tov Pedersen kjøpte gården Mogan. (av Ola Hølgjesen), i 1892.

Og da hadde de nettopp kommet tilbake, fra Amerika, (står det også).

Og min oldemor Birgit Mogan, var født, i 1880.

Så hu var i 11-12 års-alderen, da de kom tilbake fra Amerika.

(Noe sånt).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 5.

Min oldemor ble med sin onkel og fille-tante til Amerika rundt 1885, da hu var i fem års-alderen, (så hu bodde der visst i 6-7 år, fra hu var 5 til hu var 11-12):

dro til amerika rundt 1885

https://www.nb.no/items/9d4afe1d56d570d135714fc83cd13b81?page=453

PS 6.

Som jeg har blogget om tidligere, så står det i bygdeboka at min oldemors mor, var Jøran Gulliksdotter Gulleksrud.

Men hu var født i 1831, (står det i PS-et overfor).

Så hu var nesten 50 år, da min oldemor ble født.

Så det kan man kanskje lure litt på.

(For å si det sånn).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Jeg lurer forresten på, om det var sånn.

Høsten 1979, (etter at jeg flytta fra min mor i Larvik til min far på Berger).

At min farmor Ågot sa, at de hadde vært i Canada, lenge før de og de.

(Noe sånt).

Og så spurte jeg, om det var sånne rødjakker der, (som jeg hadde sett i Kaptein Miki).

(For jeg syntes ikke at dette med Canada hørtes så morsomt ut.

Dette var lenge før EØS, så det var mest gjevt å være norsk, i Norge, på den tida.

Må man vel si).

Men dette husker jeg veldig vagt.

Så jeg tørr ikke å si det helt sikkert.

Men jeg mener at Ågot sa, at indianerne pleide å grave ned folk, sånn at bare huet stakk opp.

(Noe sånt).

Med litt forbehold, siden at dette er mange år siden.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Please confirm your newsletter subscription
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. oktober 2021 kl. 11:55
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: newsletter@artofzoo.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: ArtOfZoo - Home of Petlovers <newsletter@artofzoo.com>
Date: tor. 1. jul. 2021 kl. 01:32
Subject: Please confirm your newsletter subscription
To: <eribsskog@gmail.com>


 

Please confirm your newsletter subscription
 
 
Please confirm your Email Address
You have subscribed to our newsletter. Please click the link below to confirm your email address.
Click here to confirm
 
 
If you received this email by mistake, simply delete it. You won't be subscribed if you don't click the confirmation link
© ArtOfZoo - Home of Petlovers, All rights reserved
 

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Complete your registration to start communicating.
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. oktober 2021 kl. 11:41
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: notification@emails.dream-singles.com, newsletter@emails.dream-singles.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Dream Singles <notification@emails.dream-singles.com>
Date: tor. 1. jul. 2021 kl. 01:02
Subject: Complete your registration to start communicating.
To: <eribsskog@gmail.com>



Welcome ! We are a premier international dating website. For 16 years we have been helping people all over the world in their search for happiness. We are determined to help you find your ideal match! Fill out your profile and upload your best pictures. Your profile will stand out among others and it will help ladies find you faster.�
Dream Singles
Member Status: Bronze | You have 0 points ▶

Welcome!

To claim 5 FREE flirts please complete your registration below.

CONFIRM YOUR EMAIL

OR copy and paste the following link into your browser:
(Sensurert av johncons-blogg)
Dream Singles
We are a premier international dating website. For 16 years we have been helping people all over the world in their search for happiness. We are determined to help you find your ideal match!

Sincerely,
Dream SinglesDream Singles
Dream Singles
Dream Singles
Fill out your profile and upload your best pictures. Your profile will stand out among others and it will help ladies find you faster.
Dream Singles
Dream Singles
Dream Singles

Client Services
Contact Us Contact Us Text Us My Account
Contact Us Call Us
1(888)989-4889 Text Us
1(214)206-7057 My Account


Visit us on Facebook Visit us on Twitter The Dream-Singles Blog The Dream-Singles YouTube The Dream-Singles Instagram
Download Dream Singles Mobile App

  We're glad you provided us eribsskog@gmail.com on 2021-06-30 and we respect your privacy. Click here to view our Privacy Policy.If you prefer not to receive emails from Dream Singles, you may unsubscribe hereDream-Singles.com - 9120 Double Diamond Parkway #3988, Reno, NV 89521Add newsletter@emails.dream-singles.com to your address book to ensure delivery. Having trouble? Click here  

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen til Brann nyhetsbrev ♥
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. oktober 2021 kl. 11:26
Til: post@brann.no
Kopi: nff@fotball.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Kamp <kamp@brann.no>
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Brann.no <post@brann.no>
Date: ons. 30. jun. 2021 kl. 23:18
Subject: Velkommen til Brann nyhetsbrev ♥
To: <eribsskog+BrannRykkerNed@gmail.com>



Nyhetsbrev


Du får nå Brann-nyheter rett i innboksen din!
Som nytt medlem på Branns nyhetsbrevliste mottar du den nyeste og viktigste informasjonen fra oss, i tillegg til eksklusive tilbud.

Inviter gjerne vennen dine til å følge oss også ved å dele denne lenken med dem.


Du kan når som helst melde deg av vårt nyhetsbrev ved å klikke på lenken nederst i mailen.

Følg oss i flere kanaler
I Branns sosiale medier gir vi deg alt du trenger for å bli en fornøyd supporter. Vi er der ingen andre er. Vi lager sakene ingen andre kan lage. Og bare ved å følge alle våre kanaler vil du få fullstendig oversikt over hva som skjer i favorittklubben din.

I alt har Brann 145.000 følgere i ulike kanaler - og tallet er stigende!
Nyheter
Scoringsvarsler
Resultater
Konkurranser
Les mer her
Kontakt oss
Webversion Meld meg av nyhetsbrev

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Re: Klage/Fwd: abonnement@renmat.no
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. oktober 2021 kl. 11:17
Til: Info Ren Mat <info@renmat.no>
Kopi: abonnement@renmat.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Hei,

det virker som at dere ikke tar dette helt på alvor.

Dere sier ikke noe om hva dere vil gjøre, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Så det virker som at dere er litt tafatte, må jeg si.

Så det må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt/skrevet dette, i mitt navn.

Og jeg ønsket å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 30. jun. 2021 kl. 17:30 skrev Info Ren Mat <info@renmat.no>:
Hei igjen Erik,

 

Full forståelse for at dette oppleves som veldig ubehagelig.

Heldigvis skjer det svært sjelden at vi får denne typen henvendelser, det er andre gang det har skjedd i de 6 årene jeg har jobbet her. Dersom noen velger å legge inn uriktige opplysninger om andre enn seg selv, så vil vi alltid slette all informasjon som er lagret her om vedkommende, og selvfølgelig slette faktura osv. Så takk for at du gav oss beskjed!

Så håper det er i orden, og ønsker for deg at det ikke skjer igjen!

 

God sommer!

 

Beste hilsen

Anna

 

Anna Matthews
Administrasjonsrådgiver
Telefon: (+47) 24 12 41 02

Et bilde som inneholder utklipp
Beskrivelse som er generert med høy visshet

Besøk oss på:      okologisknorge.no

Facebook:            facebook.com/okologisk
Instagram:           instagram.com/okologisknorge

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: fredag 11. juni 2021 18:49
Til: Info Ren Mat <info@renmat.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; tr@forbrukertilsynet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Klage/Re: Klage/Fwd: abonnement@renmat.no

 

Hei,

 

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

 

(For jeg har ikke kontaktet dere).

 

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

 

ons. 10. mar. 2021 kl. 13:00 skrev Info Ren Mat <info@renmat.no>:

Takk for beskjed, abonnementet registreres ikke her!

 

Beste hilsen

Anna

 

Anna Matthews
Administrasjonsrådgiver
Telefon: (+47) 24 12 41 02

Et bilde som inneholder utklipp
Beskrivelse som er generert med høy visshet

Besøk oss på:      okologisknorge.no

Facebook:            facebook.com/okologisk
Instagram:           instagram.com/okologisknorge

 

Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Sendt: lørdag 6. mars 2021 15:11
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Info Ren Mat <info@renmat.no>; elh <elh@forbrukertilsynet.no>; inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; post <post@finkn.no>; abuse@telia.com; amnestyis <amnestyis@amnesty.org>; HRW UK <hrwuk@hrw.org>
Emne: Klage/Fwd: abonnement@renmat.no

 

Hei,

 

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

 

(Jeg har ikke kontaktet disse).

 

Vennligst rydd opp!

 

Med hilsen

 

Erik Ribsskog

 

PS.

 

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

jeg).

 

 

---------- Forwarded message ---------
Fra: Ren Mat <abonnement@renmat.no>
Date: fre. 5. mar. 2021 kl. 19:19
Subject: abonnement@renmat.no
To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>

 

Ditt abonnement på Ren Mat er registrert. Takk for at du er med å støtte fri journalistikk om miljøvennlig livsstil og økologisk mat og jordbruk.

Faktura kommer på e-post om du har oppgitt dette, hvis ikke sendes faktura med post.

Type medlemskap

Vanlig abonnement, kr 390

Navn

Erik Løvenbalk Ribsskog

Adresse

(Sensurert av johncons-blogg)

Postnr./-sted

(Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua

E-post

eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com

Telefon

250770(Sensurert av johncons-blogg)

Nyhetsbrev

Ja

Kommentar

Jeg sendte en e-post til the Parliamentary and Health Service Ombudsman

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Your emails to the Parliamentary and Health Service Ombudsman (Our ref: C-2028482)
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. oktober 2021 kl. 11:05
Til: Phso Enquiries <Phso.Enquiries@ombudsman.org.uk>
Kopi: Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, firmapost@nkom.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, abuse@telia.com, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, info@kistefos.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, innfordring@nextgentel.com, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, tr@forbrukertilsynet.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>
Hi,

it seems you put the problems under the carpet, instead of cleaning them up.

I've sent your ombudsman-service many complaints while I lived in the UK, (from 2004 to 2014).

And you never did anything.

And now this.

This is a scandal, I'd say.

These problems with the Norwegian post-office-service, started in the UK, (when I got some strange advice, from a Post Office-woman, (in Winslow Street in Walton), who didn't want to let me hand in some post that had been delivered to my address wrongly).

This I have to complain about.

Erik Ribsskog


ons. 30. jun. 2021 kl. 15:36 skrev Phso Enquiries <Phso.Enquiries@ombudsman.org.uk>:
Dear Mr Ribsskog

 

Following my email to you on 16 March 2021 asking you to refrain from copying us into emails regarding organisations and situations we are unable to help you with, we have noticed you have continued to send us these emails.

 

In that email to you we asked that you do not include  us in these types of emails, otherwise we would need to take steps to block your email address.

 

Regrettably, as you have continued to send us emails relating to issues we cannot help with (since my email to you on 16 March 2021, you have sent a further 21 emails) we will be taking steps to block your email address. If you wish to communicate further with us, please do so by writing to the address below:

 

PHSO

Citygate

47-51 Mosley Street

Manchester

M2 3HQ

 

Yours sincerely,

 

 

Stephen Reilly

Intake Caseworker

Parliamentary and Health Service Ombudsman

T: 0345 015 4033

W: www.ombudsman.org.uk

 

 

Jeg sendte en e-post til Norgesenergi

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Saksnummer [106597] - Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. oktober 2021 kl. 08:53
Til: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Kopi: kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com
Hei,

Bærum kommune sier i sin fornyede kontrakt, at LOS tilbyr gratis strøm, den første måneden.

Så jeg trodde at det var sånn det var hos dere og.

Men det er uansett ikke jeg som har bestilt dette.

Jeg bruker ikke noen tall, i min mail-adresse.

Og det er ikke mitt mobil-nummer.

Så jeg ønsker at dere skal si navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker at dere skal opplyse om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Dette har jeg forklart om tidligere.

Men dette ignorerer dere.

Så jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 18. okt. 2021 kl. 08:21 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei,



bekrefter vi har mottatt din henvendelse (kopi).



Vi kan bekrefter strømleveranse startet den 01.08.2021 vedr (Sensurert av johncons-blogg), (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua. Måle nr: 7359992900317819/ MålepunktID:707057500049759298.



Strømbestilling var mottatt via norgesenergi.no den 16.07.2021.

Velkomst epost var sendt til eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com den 16.07.2021.



Første faktura (faktura nr 88709192) produsert den 13.09.2021. Strøm avregningsperiode 01.08.2021 - 01.09.2021 og nettleie periode fra Elvia AS fra 01.07.2021 - 31.08.2021. Faktura kopi lagt som vedlegg.

Sms påminnelse sendt 04.10.2021 til 91587593





Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!







Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Linn Christine
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

October 18th, 2021 06:37

Hei,

jeg viser til Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart om til dere, (se mail-historie).

Det er noen nett-troll som har 'portert' fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn, (kan det virke som).

Og så har ikke Hafslund hengt med i svingene.

Og 'porteringen' har skjedd fra juli.

Og så mener ei uten etternavn hos Hafslund, (som skriver på en PC med dårlig Enter-knapp), at det skjedde seinere.

Men da surrer Hafslund, må jeg si.

De driver og bytter navn, og likevel så ber de meg bråkjekt om å kontakte Elvia, som egentlig er/var samme firma som Hafslund.

Så her sendes jeg rundt som en kasteball.

Så det Hafslund driver med, kan man lure på, mener jeg.

Og det er det samme med dere hos Lowell.

Jeg forklarer til dere, at det har foregått en sånn 'portering'.

Og da hakker dere på meg igjen, istedet for å kontakte deres oppdragsgiver Hafslund.

Så dette må jeg klage på, at jeg hele tida blir brukt som en slags hakke-kylling og kasteball i dette.

Dette vitner om lite respekt for folk, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ønsker å vite, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt denne 'porteringen', i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hva dere, (det vil si Norgesenergi, som jeg sender kopi-mail til), akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

  
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 16. okt. 2021 kl. 04:25
Subject: Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>
Cc: <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>


Hei,

nå har jeg sjekka Norgesenergi-fakturaene.

Og de går som tidligere sagt tilbake til juli.

Så det virker som at dere er litt på vidda her.

Og at dere liksom har et sånt 'professor Baltazar-system', som gjør at man kun kan taste inn måler-nummeret, på en datamaskin, i Norge.

Det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.

Det står det samme målernummeret på både Norgesgruppen og Hafslund sine fakturaer.

Men dette er kanskje en slags aprilsnarr på etterskudd?

At jeg plutselig skal ha fått en slags 'Harry Potter-strømmåler' her, som jeg også får regninger for, (fra ingensteder).

Som dere vil ha det til.

Det høres veldig usannsynlig ut.

Den må dere lenger ut på landet med, må jeg si.

Jeg har bodd i England, og der byttet jeg en gang strøm-leverandør, fra Scottish Power til E-on.

Og de nevnte ikke noe om at alle strømleverandørene sine datasystemer var koblet sammen.

Så dette må være noe slags 'Annerledesland-greier', som kanskje ikke er så gjennomtenkt, (mistenker jeg).

Bærum kommune har også forklart, i et brev dere skal ha fått, at det ikke er de, som har byttet strømleverandør her.

Så da er det antagelig noen nett-troll.

Det noen jævler/nett-troll, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under corona-en, (og også før den tid).

Dere bommer også når det gjelder grunnen til at jeg ikke kan bruke 'mine sider', hos dere.

Det er fordi at kommunen har opprettet kontoen, i mitt navn, da jeg flytta inn her.

Og jeg vet ikke hvilken mailadresse de da brukte.

Det er mulig at de også opererer med en mailadresse i mitt navn.

(De er så gode på å informere alltid).

Det virker ihvertfall som at dere lyver så det renner av dere, hos Hafslund.

Og det virker kanskje litt useriøst, at dere bare undertegner med et fornavn.

Så jeg vil gjerne heller ha svar, fra en overordnet hos dere, om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dere kutter også ut mail-historien, i deres svar.

Da virker det enda mer useriøst, vil jeg si.

Skjerpings!


tor. 14. okt. 2021 kl. 13:00 skrev kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>:
Hei Erik, og takk for din henvendelse.

Ditt kundeforhold hos oss ble avsluttet 31.08, og dette er kanskje fordi kommunen byttet leverandør - det at du ikke lenger har et kundeforhold hos oss er også grunnen til at du ikke kan logge på Min Side. Du har ikke blitt fakturert fra oss etter 31.08, og det er ikke mulig å ha to strømavtaler på en måler på en gang - så om du mener du har blitt dobbeltfakturert, kan dette være fordi en av bestillingene/avtalene er lagt inn på feil måler. - om du har faktura fra annen strømleverandør anbefaler jeg deg å se om målernummer er det samme, eller om disse er ulike. Om de er ulike har du vært registrert på to målere. På fakturaspesifikasjon kan du også se hvilke perioder du har blitt fakturert for.  Du kan også ta kontakt med netteier Elvia for å finne ut hvilken strømleverandør du har og har hatt. Jeg legger ved faktura som står utestående på ditt tidligere kundeforhold. Alle disse har gått videre til inkasso, og saksbehandlingen har derfor gått videre til Lowell, vårt inkassobyrå. Du må ta direkte kontakt med dem om videre saksbehandling, samt hvor mye renter og gebyrer du skylder. 

Ønsker deg en fin dag videre!

Med vennlig hilsen
Hafslund Strøm AS

Lise-Lene
Kunderådgiver

www.hafslundstrom.no
Logg deg inn å få full oversikt over ditt strømforbruk, dine fakturaer og resten av ditt kundeforhold hos oss.


 

Jeg sendte en e-post til Lowell

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober/Fwd: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. oktober 2021 kl. 06:37
Til: kundesenter.no@lowell.com
Kopi: kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kundesenter.no@lowell.com, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no
Hei,

jeg viser til Deres brev/betalingsoppfordring fra 4. oktober.

(Se vedlegg).

Dette har jeg forklart om til dere, (se mail-historie).

Det er noen nett-troll som har 'portert' fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn, (kan det virke som).

Og så har ikke Hafslund hengt med i svingene.

Og 'porteringen' har skjedd fra juli.

Og så mener ei uten etternavn hos Hafslund, (som skriver på en PC med dårlig Enter-knapp), at det skjedde seinere.

Men da surrer Hafslund, må jeg si.

De driver og bytter navn, og likevel så ber de meg bråkjekt om å kontakte Elvia, som egentlig er/var samme firma som Hafslund.

Så her sendes jeg rundt som en kasteball.

Så det Hafslund driver med, kan man lure på, mener jeg.

Og det er det samme med dere hos Lowell.

Jeg forklarer til dere, at det har foregått en sånn 'portering'.

Og da hakker dere på meg igjen, istedet for å kontakte deres oppdragsgiver Hafslund.

Så dette må jeg klage på, at jeg hele tida blir brukt som en slags hakke-kylling og kasteball i dette.

Dette vitner om lite respekt for folk, må jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ønsker å vite, hva navnet er, på det nett-trollet, som har bestilt denne 'porteringen', i mitt navn.

Og jeg ønsker å vite, hva dere, (det vil si Norgesenergi, som jeg sender kopi-mail til), akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

  
---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: lør. 16. okt. 2021 kl. 04:25
Subject: Re: [Sak:3147591] Fwd: Re: Klage/Fwd: Ubetalt krav til Fortum Strøm AS (tidl Hafslund Strøm) - unngå at kravet øker! CRM:0342000437
To: kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>
Cc: <post@baerum.kommune.no>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>


Hei,

nå har jeg sjekka Norgesenergi-fakturaene.

Og de går som tidligere sagt tilbake til juli.

Så det virker som at dere er litt på vidda her.

Og at dere liksom har et sånt 'professor Baltazar-system', som gjør at man kun kan taste inn måler-nummeret, på en datamaskin, i Norge.

Det vet jeg ikke om jeg kjøper helt.

Det står det samme målernummeret på både Norgesgruppen og Hafslund sine fakturaer.

Men dette er kanskje en slags aprilsnarr på etterskudd?

At jeg plutselig skal ha fått en slags 'Harry Potter-strømmåler' her, som jeg også får regninger for, (fra ingensteder).

Som dere vil ha det til.

Det høres veldig usannsynlig ut.

Den må dere lenger ut på landet med, må jeg si.

Jeg har bodd i England, og der byttet jeg en gang strøm-leverandør, fra Scottish Power til E-on.

Og de nevnte ikke noe om at alle strømleverandørene sine datasystemer var koblet sammen.

Så dette må være noe slags 'Annerledesland-greier', som kanskje ikke er så gjennomtenkt, (mistenker jeg).

Bærum kommune har også forklart, i et brev dere skal ha fått, at det ikke er de, som har byttet strømleverandør her.

Så da er det antagelig noen nett-troll.

Det noen jævler/nett-troll, som har bestilt masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), fra firmaer med dårlige rutiner, under corona-en, (og også før den tid).

Dere bommer også når det gjelder grunnen til at jeg ikke kan bruke 'mine sider', hos dere.

Det er fordi at kommunen har opprettet kontoen, i mitt navn, da jeg flytta inn her.

Og jeg vet ikke hvilken mailadresse de da brukte.

Det er mulig at de også opererer med en mailadresse i mitt navn.

(De er så gode på å informere alltid).

Det virker ihvertfall som at dere lyver så det renner av dere, hos Hafslund.

Og det virker kanskje litt useriøst, at dere bare undertegner med et fornavn.

Så jeg vil gjerne heller ha svar, fra en overordnet hos dere, om dette.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Dere kutter også ut mail-historien, i deres svar.

Da virker det enda mer useriøst, vil jeg si.

Skjerpings!


tor. 14. okt. 2021 kl. 13:00 skrev kundeservice@hafslundstrom.no <kundeservice@hafslundstrom.no>:
Hei Erik, og takk for din henvendelse.

Ditt kundeforhold hos oss ble avsluttet 31.08, og dette er kanskje fordi kommunen byttet leverandør - det at du ikke lenger har et kundeforhold hos oss er også grunnen til at du ikke kan logge på Min Side. Du har ikke blitt fakturert fra oss etter 31.08, og det er ikke mulig å ha to strømavtaler på en måler på en gang - så om du mener du har blitt dobbeltfakturert, kan dette være fordi en av bestillingene/avtalene er lagt inn på feil måler. - om du har faktura fra annen strømleverandør anbefaler jeg deg å se om målernummer er det samme, eller om disse er ulike. Om de er ulike har du vært registrert på to målere. På fakturaspesifikasjon kan du også se hvilke perioder du har blitt fakturert for.  Du kan også ta kontakt med netteier Elvia for å finne ut hvilken strømleverandør du har og har hatt. Jeg legger ved faktura som står utestående på ditt tidligere kundeforhold. Alle disse har gått videre til inkasso, og saksbehandlingen har derfor gått videre til Lowell, vårt inkassobyrå. Du må ta direkte kontakt med dem om videre saksbehandling, samt hvor mye renter og gebyrer du skylder. 

Ønsker deg en fin dag videre!

Med vennlig hilsen
Hafslund Strøm AS

Lise-Lene
Kunderådgiver

www.hafslundstrom.no
Logg deg inn å få full oversikt over ditt strømforbruk, dine fakturaer og resten av ditt kundeforhold hos oss.


 

IMG_20211018_0002 lowell paint.jpg
635K

PS.

Her er vedlegget:

IMG_20211018_0002 lowell paint

Jeg sendte en e-post til Ice

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Deres faktura fra 4. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse fra ice
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. oktober 2021 kl. 05:19
Til: ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, eivind.helgaker@ice.no, sfovpost@statsforvalteren.no
Hei,

jeg viser til Deres faktura fra 4. oktober.

(Se vedlegg).

Dette er ikke noe jeg har bestilt.

Som jeg har forklart dere mange ganger nå.

Så er det noen jævler/nett-troll som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 16. sep. 2021 kl. 02:35
Subject: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse fra ice
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <firmapost@nkom.no>, <eivind.helgaker@ice.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>


Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: ice <noreply@ice.no>
Date: tir. 14. sep. 2021 kl. 23:13
Subject: Ordrebekreftelse fra ice
To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>




Ordrebekreftelse
Vi har registrert følgende i din ordre: (totalt 1 stk abonnement)

Abonnement
Mobil 30 GB Tlf 94 07 87 61 399,- pr mnd

Abonnementet inkluderer:
30GB data
Inkludert Data Rollover og Rollover Deling
Hastighet opptil 256 Mbit/s
Ingen overfakturering ved bruk utover inkludert datapakke
Fri tale, SMS, MMS
EU/EØS inkludert
Fri bruk av BankID
Ingen bindingstid
 
Egne priser gjelder for spesialnumre, innholdstjenester og utland. Det er ingen ekstra kostnad ved bruk utover inkludert datapakke, men hastigheten reduseres til 64 kBit/s.

Tilleggstjenester
Data Frihet Tlf 94 07 87 61 99,- pr mnd

1000 GB i ice sine egne dekningsområder (ice+)
Hastighetstilpasning på 10 Mbit/s
Ingen binding
Inkluderer ikke Data Rollover eller Rollover Deling
Tvilling-SIM Tlf 94 07 87 61 39,- pr mnd

Kopi av ditt hoved-SIM
Data-SIM Tlf 94 07 87 61 29,- pr mnd

Ekstra SIM-kort til bruk av mobildata
 
Totalt pr mnd: 566,-

Vi sender deg en ny e-post så snart SIM-kort er pakket og på vei til deg. Leveringstid er ca 5-10 dager.

Har du spørsmål er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter på ice.no/kontakt eller telefon 21 00 00 00.


Hilsen ice


Nettbutikk
 

Min Side
 

Kontakt
https://www.facebook.com/icenorge/
Følg oss på Facebook
ice kundeservice | ice.no/kontakt | Telefon 21 00 00 00
Du mottar denne e-posten fordi den inneholder viktig informasjon knyttet til ditt kundeforhold hos ice. Det er derfor ingen mulighet for avmelding.

IMG_20211018_0001 paint.jpg
726K

PS.

Her er vedlegget:

IMG_20211018_0001 paint