onsdag 3. november 2021

Faren til Ragnhild fra Stovner var visst den første kapteinen, på SS Norway. (Fra Aftenposten 15. januar 2017)

føste kaptein

PS.

Det var forresten sånn.

(Som jeg vel har skrevet om i Min Bok).

At min far, (i mai 1980), dro med min lillesøster Pia og meg, da SS Norway, (som på den tida var verdens største cruiseskip), kom kjørende inn til Oslo, for første gang.

(Vi kjørte fra Bergeråsen/Svelvik.

En kjøretur på 7-8 mil.

Var det vel).

Og dette var som en slags folkefest.

Vi stod oppe på Akershus festning, (på/ved Kontraskjæret), og så på at SS Norway seilte inn mot Oslo.

(Og der var det også kjempemange andre folk.

Som om det var 17. mai, nyttårsaften eller Musikkens Dag, (som min Rimi Bjørndal-kollega Karl Henrik Burud fikk meg til å dra på, en gang på andre halvdel av 90-tallet).

Noe sånt).

Og det var utallige båter, som kjørte rundt cruiseskipet.

Og jeg lurer på om noen båter med vannkanoner, sprutet vann opp i luften, for å hilse.

(Noe sånt).

Og det var vel også mulig å gå ombord på skipet.

(Som hadde en promenadegate, (omtrent som på de nye Kiel-ferjene), som var like brei som en vanlig gate, (noe vel onkel Håkon hadde lest om i avisa, på Sand/Roksvoll).

For å si det sånn).

Men vi hadde ikke tid til å gå ombord på skipet.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg har forresten lest om, ganske nylig.

At jomfruturen, til SS Norway, (over Atlanteren), ble en skandale.

Det var visst sånn at toalettene slutta å fungere.

(Etter at skipet ble ombygget, for de trengte mindre motorkraft, enn det selger-rederiet trengte.

Noe sånt).

Og mange av 'æres-passasjerene', (som skulle gå på i England), fikk ikke være med.

(For å si det sånn).

Så sånn var visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette, (fra Arbeiderbladet 19. mai 1980):

mer om skandale

https://www.nb.no/items/9cacda9ff928633e4f22eaf2545470e2?page=7&searchText="ss%20norway"

PS 4.

Faren til Ragnhild fra Stovner, måtte visst ha beskyttelse fra fallskjermjegere og livvakter, etter at et norsk rederi, kjøpte Frankrikes stolthet SS France:

fallskjermjegere etc

https://www.klikk.no/historie/ss-norways-tragiske-endelikt-6857849

PS 5.

Faren til Ragnhild var visst den første nordmannen etter krigen, (selv om Ragnhild vel mente at faren var tysk), som kjørte gjennom Nordvestpassasjen, (også fra Aftenposten 15. januar 2017):

mer om faren til ragnhild

Jeg sendte en e-post til Ren Røros Strøm AS

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
REFNR:53359 Klage/Fwd: Kvittering for levert skjema: Produktbestilling
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. november 2021 kl. 22:11
Til: kundeservice <kundeservice@renroros.no>
Kopi: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, post@sivilombudsmannen.no, amnestyis@amnesty.org, hrwuk@hrw.org, lbf@lbf.no, post@finkn.no, post@akademikerforbundet.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, tr@forbrukertilsynet.no, phso.enquiries@ombudsman.org.uk, info@tpas.org.uk, postmottak@asd.dep.no, runcornoffice@taroe.org, postkasse@datatilsynet.no, svc.no.nova@lowell.com
Hei,

jeg tror at fokuset her må være å rydde opp, etter nett-trollene, og i deres dårlige systemer.

Det virker som at dere vanlige medarbeiderne der, er sånn, at dere for det meste sikler etter å selge mer strøm.

Og det synes jeg at blir feil fokus, i denne saken.

Så jeg lurer på om en overordnet kan svare om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn, (eller i en tulle-versjon av mitt navn).

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 2. nov. 2021 kl. 09:36 skrev kundeservice <kundeservice@renroros.no>:
Hei!

Vi ser at noen har vært innom nettsida vår og delvis fylt inn i bestillingsskjemaet to ganger. Det som er oppgitt av info da er Laila Monica Vedemstuen Nikolaisen, Christian Kroghs gate 43A. I tillegg er det oppgitt epostadressen eribsskog+LailaMonica@gmail.com og tlf 99424084. 

Videre har vi mottatt det som ser ut som en helt ordinær bestilling på strøm til (Sensurert av johncons-blogg), (Sensurert av johncons-blogg) Bekkestua. Der er det oppgitt ditt navn og et personnr som starter på 250770. 
Da sletter vi alle disse opplysningene, ikke sant? 

Vi skulle gjerne levert strøm til (Sensurert av johncons-blogg) om det hadde vært en reell bestilling fra deg.

Siden dette har kommet inn via et bestillingsskjema på vår nettside antar jeg at noen av data-folka våre kan klare å finne ut noe mer om hvor dette kommer fra.


Med vennlig hilsen
Ren Røros Strøm AS
72414800

-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 02.11.2021 02:49
Til: kundeservice <kundeservice@renroros.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundesenter.no@lowell.com,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,postmottak@asd.dep.no,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Emne: Re: REFNR:53359 Klage/Fwd: Kvittering for levert skjema: Produktbestilling

This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.

Hei,

det står Christian Krogs gate i den mailen jeg sendte dere.

Betyr dette at det er flere tulle-bestillinger?

Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn, (eller i en tulle-versjon av mitt navn).

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


man. 1. nov. 2021 kl. 12:31 skrev kundeservice <kundeservice@renroros.no>:
Hei!

Vi har mottatt bestilling på strøm til Furulia 29. Der er det oppgitt personinfo inkl personnr. Betyr det at vi skal slette bestillingen?


Med vennlig hilsen
Berit Mestvedthagen
Ren Røros Strøm
92067746

-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 31.10.2021 23:37
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: kundeservice@renroros.no,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundesenter.no@lowell.com,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,postmottak@asd.dep.no,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Emne: Klage/Fwd: Kvittering for levert skjema: Produktbestilling

This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice@renroros.no>
Date: søn. 31. okt. 2021 kl. 09:13
Subject: Kvittering for levert skjema: Produktbestilling
To: <eribsskog+LailaMonica@gmail.com>


Form: Produktbestilling
Time delivered: 31.10.2021 09:11
your reference no.: 53354

Produkt Spotpris timemålt
Mobiltelefon 99424084
E-post eribsskog+LailaMonica@gmail.com
Fornavn Laila Monica
Etternavn Vedumstuen Høibak Nikolaisen
Postnummer 0186 OSLO
Adresse Christian Krohgs gate 43A
Anleggsadresse Christian Krohgs gate 43A
Postnummer 0186 OSLO
Skal faktura sendes til annen adresse? NO
Jeg aksepterer avtalevilkårene og bekrefter min bestilling. Confirmed
Oppgi e-postadresse eribsskog+LailaMonica@gmail.com

Jeg sendte en e-post til Lowell

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
RE: Klage/Fwd: Kvittering for levert skjema: Produktbestilling [INC ID# 676394]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. november 2021 kl. 21:46
Til: Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, post@sivilombudsmannen.no, amnestyis@amnesty.org, hrwuk@hrw.org, lbf@lbf.no, post@finkn.no, post@akademikerforbundet.no, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, tr@forbrukertilsynet.no, phso.enquiries@ombudsman.org.uk, info@tpas.org.uk, postmottak@asd.dep.no, runcornoffice@taroe.org, postkasse@datatilsynet.no, svc.no.nova@lowell.com
Hei,

dette er bare at dere har fått en kopi-mail, som en oppdatering.

Jeg har klaget på tidligere, at dere svarer fra to forskjellige mail-adresser.

Så jeg lurer på om det er to forskjellige avdelinger hos dere, som svarer.

Så jeg har bedt om at en overordnet hos dere, skal svare, om dette.

Det var sånn at noen nett-troll 'porterte' mitt strøm-abonnement fra Hafslund til Norgesenergi.

Og så har nett-trollene nå prøvd å bytte det igjen, til et Røros-firma.

Og det er egentlig som Nav som skal betale, (ifølge deres egne vedtak).

Men de driver med avtale-brudd.

Men jeg sender om dette til Nav sine 'overordnede' i Sosial og Arbeidsdepartementet.

Og der har de fått ny sjef, nemlig hu Tadja Hajik, (som de sier), så der er det nok bare kaos, (i forbindelse med sjefs-bytte), og de har ikke klart å svare enda.

Men dere får nesten sende dette til daglig leder, når dere ikke klarer å holde oversikten, på 'gølv-nivå'.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 2. nov. 2021 kl. 08:15 skrev Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>:
Hei,

Takk for din henvendelse. Hvilken sak gjelder dette hos oss? Hvis du mener at du er et offer for identitetstyveri, så anbefaler vi deg å politianmelde hendelsen. 

Med vennlig hilsen Fredrik
 
Lowell Norge AS
Brynsveien 14
PB 6354 Etterstad
NO-0604 OSLO, NORWAY
Telefonnummer 23 17 10 00


From: eribsskog@gmail.com
Sent: 31.10.21 23:37
To: juridisk@datatilsynet.no
Cc: kundeservice@renroros.no;kundeservice@norgesenergi.no;strom.no@lowell.com;boligbistand@baerum.kommune.no;kundeservice@mail.efi.no;kundesenter.no@lowell.com;kundeservice@hafslundstrom.no;post@baerum.kommune.no;kundesenter@los.no;sfovpost@statsforvalteren.no;post@sivilombudsmannen.no;amnestyis@amnesty.org;hrwuk@hrw.org;lbf@lbf.no;post@finkn.no;post@akademikerforbundet.no;kom@nve.no;rme@nve.no;trl@nve.no;morten.schau@elvia.no;abuse@telia.com;inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no;tr@forbrukertilsynet.no;phso.enquiries@ombudsman.org.uk;info@tpas.org.uk;postmottak@asd.dep.no;runcornoffice@taroe.org;postkasse@datatilsynet.no;svc.no.nova@lowell.com
Subject: Klage/Fwd: Kvittering for levert skjema: Produktbestilling

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice@renroros.no>
Date: søn. 31. okt. 2021 kl. 09:13
Subject: Kvittering for levert skjema: Produktbestilling
To: <eribsskog+LailaMonica@gmail.com>


Form: Produktbestilling
Time delivered: 31.10.2021 09:11
your reference no.: 53354

Produkt Spotpris timemålt
Mobiltelefon 99424084
E-post eribsskog+LailaMonica@gmail.com
Fornavn Laila Monica
Etternavn Vedumstuen Høibak Nikolaisen
Postnummer 0186 OSLO
Adresse Christian Krohgs gate 43A
Anleggsadresse Christian Krohgs gate 43A
Postnummer 0186 OSLO
Skal faktura sendes til annen adresse? NO
Jeg aksepterer avtalevilkårene og bekrefter min bestilling. Confirmed
Oppgi e-postadresse eribsskog+LailaMonica@gmail.com

Den eneste som har vært på nyttårsfest hos meg, det er Espen Melheim fra Bergeråsen. Dette var på midten av 80-tallet, (i Leirfaret på Bergeråsen), mens vi gikk på ungdomsskole/videregående. Og Espen Melheim er gift og har barn, og er ikke noen anarkist såvidt meg bekjent

eneste nyttårsfest

https://lailamonicavedumstuenhibakkennikolaisen.wordpress.com/2021/11/01/bup-og-narko/

PS.

Han anarkisten kan muligens ha vært han, som jeg har kalt 'Rimi Bjørndal-jobbsøkeren', på bloggen.

Vi var på samme nyttårsfest, nyttårsaften 2002.

(Var det vel).

Men den festen var hos min Rimi-leder-kollega Alex, (fra Rimi Sinsen), på Ullevål.

(Min tidligere Rimi Bjørndal-kollega David Hjort dro meg med).

Og han Rimi Bjørndal-jobbsøkeren var en kamerat, av David Hjort og/eller Alex.

Og Alex var en som David Hjort kjente.

(For å si det sånn).

Så dette var egentlig David Hjort sine kamerater.

(Må jeg si).

Og jeg husker at jeg sendte en nyttårs-tekstmelding, til min fetter Tommy, (som nettopp hadde gifta seg, og flytta til Fredrikstad), mens jeg var på denne festen.

Men Tommy lurte på hvem det var fra.

For han hadde muligens fått ny mobil.

(Tommy og jeg pleide egentlig ikke å ha så mye med hverandre å gjøre, etter 70/80-tallet.

Så det er mulig at han hadde sletta mobilnummeret mitt fra sin mobil.

Men jeg fikk vel mobilnummeret hans, i bryllupet hans, eller noe lignende.

Må det vel ha vært).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det med etternavnet har jeg forklart om mange ganger på bloggen.

Min mor bytta etternavn på meg, (fra Olsen til Ribsskog), på midten av 70-tallet, (da jeg var 5-6 år gammel).

Og så flytta jeg tilbake til Berger, (og min fars slekt), høsten 1979, (som ni-åring).

Og min farfar ville, at jeg skulle hete Olsen.

Dette var tema i et slags slektsråd, på mitt gromgutt-sted Roksvoll, (på Sand, mellom Berger og Høyen).

Men min far bytta ikke etternavnet mitt tilbake, hos Folkeregisteret.

(Viste det seg.

Selv om han var med på slektsrådet/pratinga).

Og min far er også litt ordknapp.

(Må man vel si).

Så dette sa han ikke fra om, til meg.

Så jeg begynte å kalle meg Olsen, på skolen.

(Etter min farfars ønske).

Og det gjorde jeg hvert år.

Fram til skoleåret 1987/88.

Da syntes jeg, at det ble litt for umodent, å skrike til den nye læreren, (det var nye klasseforstandere hvert år på handel og kontor).

Så da holdt jeg bare kjeft, når den nye klasseforstanderen kalte meg Ribsskog.

Og etter det så jeg har brukt Ribsskog, som etternavn.

(For å si det sånn).

Så hvordan han anarkisten eventuelt kunne vite, at jeg kalte meg Olsen, på 80-tallet.

Det kan man kanskje lure på.

Det er mulig at anarkisten og Rimi Bjørndal-jobbsøkeren ikke er samme person.

Hm.

Men Rimi Bjørndal-jobbsøkeren sa, (på den nevnte nyttårsfesten), at han jobbet med å 'deale litt', (sånn som jeg husker det).

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder som sender trafikk til bloggen:

statcounter onsdag

Nå har jeg oppdatert Bøker-siden på johncons-web

bøker oppdatert 2

https://johncons.angelfire.com/boeker.html

PS.

Jeg fjerna det om 'Min Bok' midlertidig.

Siden at linjeavstanden i den boken var for stor.

Men den boken kommer tilbake, til vinteren/våren, (med riktig linjeavstand), hvis alt går etter planen.

(Noe jeg også blogget om her om dagen.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Norgesenergi

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Re: Saksnummer [16896] - Klage/Fwd: Erik, velkommen til oss!
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. november 2021 kl. 03:26
Til: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Kopi: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, postmottak@asd.dep.no, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tir. 20. jul. 2021 kl. 15:06 skrev NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>:
Hei, 



Som nevnt av min kollega har vi dessverre ikke mulighet til å finne ut hvem som kan ha bestilt en avtale i ditt navn. 



Ønsker du å finne ut av dette må det meldes en politianmeldelse for identitetstyveri. 

Videre viser vi til svaret fra vår Teamleder, Christina. 





Som strømkunde hos oss får du ekstra billig mobilabonnement - sjekk prisene her!







Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen
Anna
Kunderådgiver

NorgesEnergi AS

Tlf 38 10 00 80

Postadresse: Postboks 608 Lundsiden, 4606 Kristiansand
Besøksadresse: Markensgt. 34, 4630 Kristiansand
www.norgesenergi.no


<eribsskog@gmail.com>

July 17th, 2021 09:54

Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: <kundeservice@norgesenergi.no>
Date: fre. 16. jul. 2021 kl. 11:00
Subject: Velkommen til NorgesEnergi, Erik Løvenbalk!
To: <eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com>


 
Vis i nettleser
 
NorgesEnergi logo

 
Velkommen til oss, Erik Løvenbalk!

 
Takk for din strømbestilling, og velkommen til NorgesEnergi! Som landets ledende lavprisaktør kan vi garantere deg at du har gjort et godt valg. 

Billig strøm gir god energi! 
Med Spotpris betaler du det samme for strømmen som vi kjøper den for. Denne avtaleformen har ifølge Statistisk sentralbyrå vist seg å være den mest lønnsomme i over 10 år. 

Strømavtalen har ingen ørespåslag - kun en fast abonnementspris på 49 kr/md. Enkelt og grei - akkurat sånn det skal være. 

Vi gleder oss til å levere strøm til deg! 
 
Hva skjer nå? 

 
Vi har registrert følgende opplysninger om deg: 

Navn: Erik Løvenbalk Ribsskog
E-post: eribsskog+250770(Sensurert av johncons-blogg)@gmail.com
Telefon: +4791587593
Anleggsadresse: (Sensurert av johncons-blogg), (Sensurert av johncons-blogg) BEKKESTUA

For å sikre identifisering og ivareta personvern er vi pålagt å innhente fødselsnummer til alle nye kunder. Dette skjer automatisk og du trenger ikke foreta deg noe. 
 
 

 
Folk flest velger NorgesEnergi! 

 
De fleste som har byttet strømleverandør de siste 10 årene, har valgt NorgesEnergi.*

Du vil sannsynligvis snart motta en henvendelse fra din tidligere strømleverandør. Som landets ledende lavprisaktør, håper vi likevel du vil gi oss i NorgesEnergi sjansen til å bevise at vi er den rette strømleverandøren for deg.

Mer enn bare billig strøm!
Vi vil gi deg mer av den gode energien. Derfor får du som er kunde hos oss tilgang til en rekke gode fordeler og rabatter hos våre samarbeidspartnere. Sjekk ut norgesenergi.no/kundefordeler

*Kilde: Kantar Energibarometeret 2010-2020

 
 
Vi matcher prisen!

 
Som kunde hos NorgesEnergi kan du være trygg på at du har en god strømavtale. Får du tilbud om billigere strøm fra en annen leverandør, matcher vi prisen.
 

Les mer om prismatch
 

 
 
Ha en energisk dag! 
Hilsen alle oss i NorgesEnergi

Angreskjema

 
 
Slik kan du komme i kontakt med oss

 
Du kan kontakte vårt kundesenter om du har spørsmål om din strømavtale eller våre tjenester. Kundeservice er åpent alle hverdager mellom 8 og 16. Du kan sende oss en e-post, melde oss på Facebook eller ringe oss på telefon 38 10 00 80.
 
Send e-post
 
Facebook
 
 
Selvbetjening på Min side

 
På Min side finner du blant annet informasjon om din strømavtale, kan endre kundeopplysninger og sjekke dine fakturaer. Du kan også utsette eller dele din nyeste faktura!
 
Gå til Min side
 
• NorgesEnergi AS • Kundeservice 38 10 00 80 • Postboks 608 Lundsiden • 4606 Kristiansand  • www.norgesenergi.no
 
 

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Welcome to the Save America Team
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. november 2021 kl. 03:17
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: contact@email.donaldjtrump.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: REAL Trump Alerts <contact@email.donaldjtrump.com>
Date: tor. 22. jul. 2021 kl. 15:53
Subject: Welcome to the Save America Team
To: <eribsskog@gmail.com>



Save America President Donald J. Trump 
 
Friend, 

Thank you for all of your incredible support and welcome to the Save America team.

YOU have always been one of President Trump’s top supporters, and we’re excited to share with you the new Official way to receive email communication from President Donald J. Trump.

Receiving emails, like this one, from contact@email.donaldjtrump.com is the ONLY WAY to get REAL email updates from President Trump, members of the Trump family, Team Trump, and key members of the Republican Party.

President Trump wants to keep you up-to-date on his work to SAVE AMERICA, but to do so, we need to ask you one very important question…
 
OFFICIAL TRUMP POLL

Do you agree President Trump is the only leader who can Save America?

O YES    O NO

TAKE THE POLL >>
 
You’re going to see a lot of FAKE Trump Alert emails out there but you need to know that THESE are the ONLY REAL Alerts from the Office of President Donald J. Trump.

We’re sending President Trump ALL responses in 1 HOUR. Make sure he sees yours.

Take our quick 1-question poll IMMEDIATELY. >>

Thank you,

Team Trump

 
TAKE THE POLL >>

 























Paid for by Save America JFC, a joint fundraising committee of Save America and Make America Great Again PAC. Not authorized by any candidate or candidate’s committee. Donaldjtrump.com
This email was sent to: eribsskog@gmail.com
This email was sent by Save America JFC
PO Box 13570, Arlington, VA, 22219 US

Privacy Policy | Unsubscribe

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: [Ticket#371654172] Din melding er mottatt av Telio
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. november 2021 kl. 03:08
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>, support@teliotalk.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, firmapost@nkom.no, NextGenTel Abuse Response Team <abuse@nextgentel.com>, abuse@telia.com, Helpdesk Bitpro <helpdesk@bitpro.no>, Kundeservice Proximo <kundeservice@proximo.no>, noss@deloitte.no, post <post@finkn.no>, postmottak@sd.dep.no, salg@bitpro.no, Christen.Sveaas@kistefos.no, info@kistefos.no, js@kistefos-tre.no, innfordring <innfordring@nextgentel.com>, NextGenTel <kunde@nextgentel.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, kredittsjekk@nextgentel.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, NextGenTel <ikke-svar@nextgentel.no>, tr@forbrukertilsynet.no, sfovpost@statsforvalteren.no, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Telio kundeservice <kundeservice@telio.no>
Date: lør. 10. jul. 2021 kl. 01:10
Subject: [Ticket#371654172] Din melding er mottatt av Telio
To: <eribsskog@gmail.com>


Takk for din henvendelse til Telio kundeservice.

For information in English, please read further down.

Ditt saksnummer er 371654172 og nedenfor finner du innholdet i din henvendelse.

For at vi skal kunne yte best mulig kundeservice, er det viktig at du ikke endrer teksten i emnefeltet (subject) når du svarer på e-post fra Telio kundeservice.
Din henvendelse vil normalt bli behandlet innen 2 virkedager, men ved stor pågang kan det i enkelte perioder dessverre være noe lengre behandlingstid.

Du finner svar på de fleste spørsmål om våre tjenester på: http://www.telio.no/privat/hjelp/

Husk at du som kunde i Telio har full oversikt over ditt abonnement på Min side.
Du kan logge inn på Min side på www.telio.no.

Om du finner svar på ditt spørsmål innen vi kontakter deg, eller har tilleggsinformasjon, ber vi deg informere oss om dette ved å svare på denne e-posten.


Med vennlig hilsen

Telio Kundeservice
www.telio.no


Du skrev:

Fornavn: Erik
Etternavn: Ribsskog
E-post: eribsskog@gmail.com
Telefonnr:

Mobilt bredbånd

Din melding:
Hvorfor blir tissen min stiv når jeg ser på bilder av Abid Raja?

Sendt 07/10/2021 fra kontaktskjema på "Privat".


Saksnummer: 371654172


 
Engelsk tekst:
 
In English:

Thank you for contacting Telio Customer Services.

Your ticket number is: 371654172. Please, find your message enclosed below.  

In order for us to provide the best possible customer service, it is essential that you keep the subject header unchanged when replying to an e-mail from Telio Customer Services.
Normally, your inquiry will be processed within two working days. In times of increased demand, however, processing time may be somewhat longer.

You can find answers to most questions about our services in Norwegian at: http://www.telio.no/privat/hjelp/.

As a Telio customer you can also find an overall view of your subscription via "Min side"(My Page).
To log on to "Min side", please go to www.telio.no.

Should you find the answer to your query before we contact you, or if you should have any additional information, we kindly ask you to let us know in a reply to this email.

Yours sincerely,

Telio Customer Services
www.telio.no



You wrote:

Fornavn: Erik
Etternavn: Ribsskog
E-post: eribsskog@gmail.com
Telefonnr:

Mobilt bredbånd

Din melding:
Hvorfor blir tissen min stiv når jeg ser på bilder av Abid Raja?

Sendt 07/10/2021 fra kontaktskjema på "Privat".


Saksnummer: 371654172

 

Jeg sendte en e-post til the Parliamentary and Health Service Ombudsman

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Regarding your complaint at the Parliamentary and Health Service Ombudsman - C-2040064
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. november 2021 kl. 02:58
Til: Phso Enquiries <Phso.Enquiries@ombudsman.org.uk>
Kopi: Rebecca Redmond <rebecca.redmond@royalmail.com>, Information Rights Team <information.rights@postoffice.co.uk>, Terje Meyer <Terje@aspelund.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, polboard <polboard@postoffice.co.uk>, Club Creo <info@clubcreo.com>, firmapost@nkom.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, "post@inkassoklagenemnda.no" <post@inkassoklagenemnda.no>, "postmottak@sivilombudsmannen.no" <postmottak@sivilombudsmannen.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, polcustomercare@royalmail.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, postmottak@sd.dep.no, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk>, Finn.Kinserdal@nhh.no, nhh.postmottak@nhh.no, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, tr@forbrukertilsynet.no, postkasse@datatilsynet.no
Hi,

this complaint is really about The Post Office, (like I've explained in my complaint), and not about Royal Mail.

So this I have to complain about.

I wonder if a superior could have a look at this.

For a second opinion.

(Because I think this must be a mistake, from in-experienced case-workers, or something like that.

And that's not something people should accept, I think).

Erik Ribsskog


fre. 9. jul. 2021 kl. 17:40 skrev Phso Enquiries <Phso.Enquiries@ombudsman.org.uk>:
Dear Mr Ribsskog

 

Your complaint about the Royal Mail

 

Thank you for giving us information on your concerns about the Royal Mail.

 

Our role

 

We make final decisions on complaints that the NHS in England, UK government departments and other UK public organisations have not resolved.

 

Based on the information you have given us, we have decided that your complaint is not one that can look at so we will not be taking any further action.

 

Why are you unable to look at my complaint?

 

We only have the legal power to investigate complaints about certain organisations. We can investigate complaints about the NHS in England and certain government departments and other public organisations in the UK. As your complaint is not about an organisation that we can investigate, we are unable to help you.

 

You can make a complaint about the Royal Mail by following their complaints procedure where you can find the details for the online form at https://www.royalmailgroup.com/en/about-us/customer-support/online-complaints.

 

Once you have followed step 1 and 2 of their complaints procedure, you can take your complaint to Postal Redress Service (POSTRS). You can contact them at: https://www.cedr.com/

 

If your complaint relates to a data breach that occurred in the UK, You may find it helpful to contact to the Information Commissioner’s Office here https://ico.org.uk/make-a-complaint/your-personal-information-concerns/. 

 

I am sorry that we could not look at your complaint. I hope you find the details in this email helpful. If you have any questions about our decision then please contact us using the details in this email.

 

Please note there are some important details about how we use your information at the bottom of this email.

 

Yours sincerely

 

 

Samaira Ali

Intake Caseworker

T: 0345 015 4033

 

Important details about how we use your information

 

We want to make sure that we provide a good service.  We might use your complaint for training, monitoring and evaluation purposes or invite you to meetings where we explain more about the Ombudsman’s roles and responsibilities, and ask for your feedback. We will only share any information you provide with our staff or people acting on our behalf.

 

Your responses will only be shared in an anonymous format, unless you tell us otherwise.

The law allows us to use your contact details in this way. This is known as legitimate interest. If you do not want to take part please tell your caseworker, call us on 0300 061 4222, or email customersurvey@ombudsman.org.uk.

 

You can change your mind at any time and this will not have any impact on how we handle your complaint.

 

You can read more about this in our privacy policy. The policy explains how we use and look after information about you, or that could identify you, and how long we keep it. It also explains your rights and how to request your information. You can find the privacy policy online at www.ombudsman.org.uk/information-you-give-us. If you would like a copy in a printed or other format, please contact informationrights@ombudsman.org.uk or call 0345 015 4033.