lørdag 4. desember 2021

Her kan man se min yngre fetter Ove som fotballspiller. (Fra Vestby Avis 19. september 1985)

ove fotball

https://www.nb.no/items/015b434741cd6e4824aced960da307e4?page=5&searchText="ove%20olsen"~1

PS.

Ove og jeg var nesten som brødre, på slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet.

(Ove sin mor Inger er i Jehovas Vitner.

Og muligens derfor, så ble jeg litt som en storebror, (eller far), for mine yngre søskenbarn.

Må man vel si).

Jeg var borte hos min farmor Ågot, (og farfar Øivind), hver dag etter skolen, for å spise middag, (og jobbe for vår slektsbedrift Strømm Trevare).

Og i helger og ferier så pleide Ove også å være der.

(Samt hans yngre søsken Heidi, Susanne og Øistein.

Pluss hans foreldre Inger og Runar).

Og vi pleide å spille mye fotball, i hagen til Ågot.

Og en gang så dro jeg med Ove, på fotball-trening, med Berger IL.

Det var vel den siste treninga, før sommerferien.

(Muligens sommeren 1985.

Noe sånt).

Og Ove, Thomas Jebsen og jeg, spilte på samme lag, på den treninga, (husker jeg).

Men man kunne merke at Ove var noen år yngre.

For laget vårt, (på den treninga), gjorde det ikke så bra.

(Sånn som jeg husker det).

Men det var bare fire folk på treninga, (i tillegg til Ove og meg).

Så det var greit å ha med en fra Son/Follo.

(Må man vel si).

Og Ove har også drevet med mye annen organisert idrett.

Han har NM-titler i både amerikansk fotball og aerobic.

Og han har også drevet med friidrett/løping.

Pluss at vi spilte mye badminton, en sommer, i hagen til Ågot.

(Dette var muligens sommeren 1990.

Noe sånt).

Og Ove, (og Heidi), er også habile langrenns-løpere.

(Sånn som jeg husker det, fra første halvdel av 80-tallet.

De dro meg en gang med på skitur, til Blindvann, (på Berger).

Men jeg hadde noen veldig tråe glassfiber-ski, (som jeg hadde fått i gave fra min tidligere stefar Arne Thomassen, rett etter at jeg flytta til min far på Berger, høsten 1979), som var smørefrie, og med 'klumper'/mønster under skia, for å liksom erstatte klister.

(Noe sånt).

Så jeg sleit litt.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her har Ove løpt 60 meter, men han drev også, og trente en del langdistanse-løping, på en bane, som lå, like ved huset deres, (i Isdamveien, i Son), på begynnelsen av 90-tallet, husker jeg, (fra Moss Avis 16. mars 1988):

ove 60 meter

https://www.nb.no/items/b0de941c3da9fb1a7f9232a0503b723d?page=13&searchText="ove%20olsen"~1

PS 3.

Jeg lurer på om det var disse skiene jeg hadde, (på 80-tallet):

disse skiene hm

Og enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Velkommen som bruker på ComputerSalg.no
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. desember 2021 kl. 13:50
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: "Salgcomputersalg.no/Tolga Uslu" <salg@computersalg.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: www.computersalg.no <salg@computersalg.no>
Date: tir. 14. sep. 2021 kl. 23:17
Subject: Velkommen som bruker på ComputerSalg.no
To: <eribsskog+sperhomofil@gmail.com>


Kjære Superhomofile Erik Løvenbalk Ribsskog

Brukernavn: SuperHomofil
Passord: (Sladdet av johncons-blogg)

Velkommen til www.computersalg.no.
Du har nå mulighet til å logge inn og benytte de forskjellige funksjonene.

Under “Min konto” finner du en lang rekke funksjoner som du kan benytte. Formålet med disse er å gjøre det enklere for deg å handle på www.computersalg.no.

Om du har spørsmål om bruken av din konto kan du bare svare på denne mailen, eller ringe vårt kundesenter på
21 95 94 06.

Under "min side" kan passordet endres.

Med venlig hilsen
ComputerSalg AS

Og enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Your demo request at e-bot7
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. desember 2021 kl. 13:43
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: kritika@e-bot7.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Kritika Singh <kritika@e-bot7.com>
Date: man. 13. sep. 2021 kl. 04:43
Subject: Your demo request at e-bot7
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hello Erik, 

Thanks for reaching out about a demo. Once we’ve had an opportunity to look through the details you provided, we will be in touch to provide some options to match your requirements.

If you have any questions in the interim please don’t hesitate to contact me by replying to this email.

My team is looking forward to speaking with you soon.

Thank you and best wishes,
Kritika

 

 
Kritika Singh / Head Of Business Development EMEA

kritika@e-bot7.com

 

e-bot7 - Conversational AI made simple
Munich | London | Paris | Amsterdam | New York
e-bot7.com

Disclaimer: The information in this email and any attachments may contain proprietary and confidential information that is intended for the addressee(s) only. If you are not the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution, retention or use of the contents of this information is prohibited. When addressed to our clients or vendors, any information contained in this e-mail or any attachments is subject to the terms and conditions in any governing contract. If you have received this e-mail in error, please immediately contact the sender and delete the e-mail. You may unsubscribe or update your subscription preferences at any time.

e-bot7 GmbH, Office Address & Seat: Perusastraße 7, 80333 Munich, District Court: Munich. HRB227369, VAT: DE307621618, Managing Directors: Fabian Beringer, Xaver Lehmann

Og enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: [Win Free Stuff - Australian Competitions] Your username and password info
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. desember 2021 kl. 13:38
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: webmaster@win-free-stuff.com.au, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Win Free Stuff <webmaster@win-free-stuff.com.au>
Date: man. 13. sep. 2021 kl. 04:37
Subject: [Win Free Stuff - Australian Competitions] Your username and password info
To: <eribsskog@gmail.com>


Username: Big bounce Ribsskog

To set your password, visit the following address:

(Sladdet av johncons-blogg)

(Sladdet av johncons-blogg)

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Takk for din henvendelse - [Min mor var også på galehus, jeg har nok arvet mine psykiske ...]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. desember 2021 kl. 13:32
Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Kopi: noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, OC Support <kundeservice@onecall.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, din-henvendelse@telia.no, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, postkasse@datatilsynet.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: Telia Kundesenter <din-henvendelse@telia.no>
Date: fre. 10. sep. 2021 kl. 05:32
Subject: Takk for din henvendelse - [Min mor var også på galehus, jeg har nok arvet mine psykiske ...]
To: eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com <eribsskog+250770(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>



Hei 

Vi takker for din henvendelse til Telia Kundesenter.

Vi gjør oppmerksom på at vi har 1-3 dager behandlingstid på e-post, og at henvendelser kun behandles mandag - fredag klokken 08:00-17:00

Din henvendelse har fått tildelt saksnummer 01087930

Dersom din henvendelse gjelder tap av telefon/SIM-kort, ber vi deg kontakte vårt kundesenter på telefon +47 92405050 eller chat for øyeblikkelig sperring av ditt abonnement.

MinSide - www.telia.no/minside - gir deg mulighet til å administrere ditt abonnement.

Her kan du blant annet:

Få oversikt over ditt forbruk

Se din faktura og dine siste innbetalinger
Sende SMS 
Fylle på din egen eller andre sin ringekonto
Bestille og endre tjenester
Endre din brukeradresse
Sjekke avtaletid på abonnementet
Finne PUK-kode
Med vennlig hilsen
Telia Kundesenter

Dette er en automatisk generert e-post. Svar til denne adressen vil ikke bli lest.


We would like to thank you for your inquiry to Telia's customer care.
Please be advised that our email processing time is 1-3 business days.

Your inquiry has been given casenumber 01087930

If your inquiry regards loss of phone or SIM card, we urge you to contact Customer Care on +47 924 05050 or chat to immediately suspend your subscription.

MinSide - www.telia.no/minside - allows you to manage your own subscription.

Here you can among other things:

View your PUK code
View call details
Review your invoice or payments
Send SMS
Refill prepaid accounts
Order new and change your existing services
Update your registered user address
View your current contract information
Kind regards
Telia Customer Care

This is an automatically generated email. Reply to this email address will not be read. ref:_00D1iUhac._5001ij5OgL:ref

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: Hei frøken
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. desember 2021 kl. 13:25
Til: Chase Clemons <support@hey.com>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postkasse@datatilsynet.no, email@basecamp.com, support@basecamp.com, jason@hey.com
Hi,

I my last email I wrote that I wanted a reply from the Managing Director about this.

I can't see that this has happened.

So this I want to complain about.

(I want to know the name of the internet-troll who has written/ordered this in my name.

And I want to know what you're going to do, to avoid that something like this happens again).

Wh

Erik Ribsskog


man. 30. aug. 2021 kl. 13:55 skrev Chase Clemons <support@hey.com>:
Hey Erik!

I'm the manager for our customer support team. According to our policies (https://hey.com/policies/privacy/), we do not hand over any user data without a court order. In this case, we wouldn't even be able to produce any directly actionable data regardless, since the user did not supply their real name or any other identifying information. So it wouldn't be much use anyway.

But if this incident becomes part of a criminal investigation, launched by authorities in your home country, then they can submit a court order to their American counterparts, and we can act upon that. Again, we don't have any identifying information on the user, except the IP address, which you'd also need a court order to pursue a reveal through their ISP, if they happened to use a home account that can be traced in such a way (it's very likely they did not, and instead used a VPN, in which case you will not be able to get anything there either).

If you face any future harassment from users on HEY that violates our use restrictions, please do reach out again, and we will investigate/cancel the account again.

Chase | he/him | Basecamp.com & HEY.com Head of Support 👋
{#HS:1615123100-7709465#}
On Sat, Aug 28, 2021 at 10:14 PM CDT, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:
Hi,

like I told you last month.

I want the Managing Director to reply about this.

(I want to know the name of the internet-troll, who has ordered/written this, in my name.

And I want to know how you plan to improve, so that something similar doesn't happen again).

Erik Ribsskog

tir. 25. mai 2021 kl. 14:35 skrev Chase Clemons <support@hey.com>:

Jeg sendte en e-post til Lowell

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
SV: Re: 14/4317 Personhenvendelse - Kopi av korrespondanse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 4. desember 2021 kl. 07:22
Til: Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>
Kopi: Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundesenter.no@lowell.com, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Hei,

du svarer vel på en kopi dere har fått, av en mail til Arbeids og Sosial-departementet.

Det med Nordea, det var fra da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).

Og jeg hadde da først kontaktet Nordea Tveita, (min konto var vel egentlig hos Kredittkassen Lindeberg eller Kredittkassen Triaden), og hørt om de kunne gi meg et lån, på min del av et sameie, (etter noen barnløse grandonkler), i Holmsbu.

Men det nektet de, (selv om jeg seinere fikk cirka 200.000 for denne eiendommen).

Og jeg også blitt lovet en forfremmelse, av min daværende arbeidsgiver Arvato Liverpool, (Microsoft Scandinavian Product Activation-avdelingen).

Men den forfremmelsen dukket ikke opp, og jeg jobbet også med en arbeidssak, (samt en mordforsøk-sak, fra Kvelde, sommeren 2005, grunnen til at jeg flykta til England/Liverpool, i juli/august 2005).

Så jeg gjorde noe som var ganske vanlig på 80/90-tallet, (da minibankene var ganske nye), og overtrakk jeg min Nordea-konto i en engelsk minibank.

Og så var jeg i kontakt med Nordea og Aktiv Kapital om dette, noen måneder seinere.

Og avtalen var at jeg skulle beholde kontoen og så betale noen hundrelapper hver måned, til Aktiv Kapital.

(Det kostet på den tida noen hundrelapper å sende penger fra Barclays/RBS til en norsk konto, og jeg hadde også lagerbod hos City Self-Storage, så derfor ville jeg beholde min norske konto, sånn at det holdt med et gebyr, (på cirka £20-30), hver måned).

Men Nordea brøt avtalen, og liksom sletta kontoen, så pengene kom tilbake, minus et enda større gebyr, (på kanskje £30-40), så det var en brøkdel igjen av det opprinnelige beløpet.

Så det var Nordea som brøt denne avtalen.

Så at de skal komme her og komme her, det synes jeg at blir litt frekkas-aktig, (må jeg si).

Så dette må jeg klage på.

Jeg kopierer også inn en mail, fra for drøye ti år siden, (om korrespondansen med Aktiv Kapital), lenger ned i denne mailen.

Og dette har jeg også bedt om at dere sender til daglig leder/administrerende direktør om, (se mail fra 30. november til strom.no@lowell.com).

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/3/23
Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
To: Kundeservice@aktivkapital.no


Hei,

jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var bare å overføre til.


Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank, til dere og City Self Storage.


For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som Barclays forlangte for å sende penger til Norge.

Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og ikke 200 i måneden.


Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.

Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55 i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.


Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at de brøt avtalen.

Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.

Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.


Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?

Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer, mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal medføre at jeg får betalingsannmerkninger.


Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.

Mvh.

Erik Ribsskog




2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>



En overtrukket konto blir alltid sperret
for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du
har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.






Mvh






Kundeservice


Aktiv Kapital










Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 22. mars 2010 19:35



Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister




Hei,







ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i
Nordea, uten varsel ble sperret.






Derfor stoppet innbetalingene.






Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg
skulle få beholde kontoen.








Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.






Mvh.








Erik Ribsskog







2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,




Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt
være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av
en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet
betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er
det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.




Men som sagt har du mulighet til å be om oppfriskning av
dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir
innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med
forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere
betalingsanmerkningen.




Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.






Mvh






Kundeservice


Aktiv Kapital












Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 22. mars 2010 12:04






Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister









Hei,







ja, fordi avtalen
var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.






Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.






Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i
Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg
hadde overhørt i Oslo.








Så dere skal ha
fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske
situasjon.








Jeg får ikke
forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet
ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.






Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det
nekter de å gjøre.






Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og
de sender det ikke videre.






Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare
sitter på bakendene sine, dessverre.






Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de
betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den
avtalen.






Mvh.



Erik Ribsskog







2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,


Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av
oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK
300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg
17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august
via Nordeas konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du
en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne
penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de
to sakene.


Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til
forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en
uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank
1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005.
Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.


Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i
England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på
respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til
folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte
adresse der.


Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du
fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til
kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun &
Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du
føler at det er hensiktsmessig.




Mvh




Kundeservice


Aktiv Kapital












Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 19. mars 2010 16:46






Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister









Hei,







jeg har sett på
det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og
Nordea.






Så jeg hadde en klage på dette.








Og dere visste
godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy
Breivik hos Nordea om dette).






Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.






Eller må jeg kontakte forliksrådet da?








Mvh.






Erik Ribsskog







2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,




Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt
sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så
fremtidige brev vil bli sendt til England.






Mvh






Kundeservice


Aktiv Kapital










Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 18. mars 2010 15:45

Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: Re: Anmerkning i
kredittregister







Hei,







ja, men har jeg
ikke sagt til dere at jeg bor i England da?








Dere kan ikke
kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender
posten videre til meg.






Mvh.



Erik Ribsskog








Adresse:








Flat 3




5 Leather Lane




Liverpool




GB-L2 2AE




Storbritannia







2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>




Hei,




Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den
gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.


Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble
avsagt i Forliksrådet.




Med vennlig hilsen,





Kundeservice

Kundekonsulent

kundeservice@aktivkapital.no



Aktiv Kapital

Postboks 6426 Etterstad


0605 Oslo

Tel +47 22915700, Fax +47 85029280

www.aktivkapital.no







Fra: Ida Halvorseth

Sendt: 18. mars 2010 08:32

Til: Kundeservice@aktivkapital.no

Emne: VS: Anmerkning i
kredittregister













Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 17. mars 2010 18:03

Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no

Emne: Anmerkning i kredittregister





Hei,







jeg fikk et brev
fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.






Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.








Men jeg har vel
gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom
gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er
arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg
få gjeldsrådgiver hos dem.






I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk
arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med
å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her
i England).






Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at
dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt
på dette.






Mvh.



Erik Ribsskog




man. 29. nov. 2021 kl. 11:13 skrev Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>:
Hei,
litt usikker på hvor du vil hen, men du har et krav her fra 2007 som ikk er betalt. Dette kravet er tidligere fra Nordea Bank. Og har ikke noe med nav eller Bærum kommune.

Kreditor : Lowell Finans AS
Saldo : 35 586,75
KID : 0101872194052410067
Kontonummer : 63180520351

Mvh Lena


>Hei,
>
>på Wikipedia står det, at NAV for det meste består av den statlige Arbeids- og velferdsetaten, og den etaten er visst del av Arbeids og Sosial-departementet.
>
>Så dette virker som ansvarsfraskrivelse, (må jeg si).
>
>(Heller ikke Bærum kommune vil vedkjenne seg Nav Bærum, virker det som.
>
>Nav Bærum har ikke noen mail-adresse på sitt nettsted.
>
>Og Bærum kommune nekter å sende mine mailer videre til Nav Bærum.
>
>Virker det som.
>
>Så det blir som noe 'Kafka-greier', hvis hverken Bærum kommune eller staten vil vedkjenne seg Nav Bærum.
>
>Vil jeg si).
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>(At man lar Nav Bærum gjemme seg på den måten, (og drive med tull/fanteri), uten at noen egentlig har ansvaret for dette, (noen må vel ha ansvaret for å ansette daglig leder, (og denslags), på Nav Bærum, (skulle man vel tro), men det virker ikke sånn fra deres e-brev).
>
>For å si det sånn).
>
>Jeg vet at vi nettopp har hatt regjeringsskifte her i landet, og avisene skriver, at de nye statsrådene er 'sylferske'.
>
>Og er det sånn at hu Tadja har vært kulturminister, (forrige gang Arbeiderpartiet hadde makten)?
>
>Det synes jeg virker dumt, at man skal ha fremmed-kulturelle kulturministre, i Norge.
>
>I andre land, (som i England), så beholder innvandrerne sin fremmede kultur, (de har for eksempel Chinatown), i mange generasjoner, så da er det rart å ha fremmed-kulturelle som kultur-ministre, (i Norge), må jeg si.
>
>Da passer det bedre å ha norske kulturministre, vil jeg si.
>
>Og dette har også de borgelige kopiert, ved å ha en fremmed-kulturell kulturminister, nå nylig, (en fra Venstre, som vel heter Raja, eller noe sånt).
>
>Så det er tull-ball, mener jeg.
>
>Så det må jeg klage på.
>
>Jeg ønsker at en overordnet skal svare om dette, (på grunn av den nevnte ansvarsfraskrivelsen).
>
>Skjerpings!
>
>Erik Ribsskog
>
>PS.
>
>Det er også sånn, at jeg bestilte min pensjonsbeholdning, da jeg bodde i Liverpool sentrum, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011).
>
>Og den har jeg fortsatt ikke mottatt.
>
>De bare spiller dumme, hos Nav.
>
>(Dette var ei Åse-Berit Lunde, hos Nav.
>
>Hu sendte meg en 'goddagmann-økseskaft-mail', om dette, (mens jeg bodde i Liverpool sentrum).
>
>For å si det sånn).
>
>Så dette må jeg klage på.
>
>Skjerpings!
>
>
>man. 22. nov. 2021 kl. 16:04 skrev Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no<mailto:postmottak@asd.dep.no>>:
>Se vedlagte saksdokumenter
>