tirsdag 8. februar 2022

Enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Saksnummer:10847801) Klage/Fwd: Takk for din henvendelse - [Det er kanskje ikke så kjent. Men jeg har faktisk hatt min e...]
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 8. februar 2022 kl. 23:57
Til: telia-info@telia.se
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, noss@deloitte.no, ellen.scheen@telia.no, daniel.barhom@telia.no, allison.kirkby@teliacompany.com, inger.gunterberg@teliacompany.com, irene.krohn@teliacompany.com, ee-skjema@telia.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, post <post@finkn.no>, firmapost@nkom.no, abuse@telia.com, telia-info@telia.se, finansinspektionen@fi.se, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, lars.setsaa@onecall.no, tr@forbrukertilsynet.no, OC Support <kundeservice@onecall.no>, din-henvendelse@telia.no, Telia Kundeservice <kundekontakt-privat@telia.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


tor. 7. okt. 2021 kl. 18:14 skrev telia-info@telia.se <telia-info@telia.se>:
Hej!


Tack för ditt mejl.


Självklart ska vi hjälpa dig att lösa ditt ärende, dessvärre inte härigenom. Via den här mejladressen svarar vi enbart på generella frågor om våra produkter och tjänster. Vi hanterar inga personuppgifter, och kan därför inte hjälpa till med kundspecifika frågor. Vi kan heller inte vidarebefordra ditt ärende till en annan avdelning härigenom, eller ringa upp dig.


Ni kan läsa mer om varför vi inte hanterar kunduppgifter via denna ingång på följande länk: https://www.telia.se/privat/kontakt/epost-till-telia


För att få hjälp med ditt ärende behöver du välja en annan av våra kontaktväg. Det går bra att ringa oss på nummer 90 200, vardagar 8-19, lördagar 10-18. Det går också bra att nå oss via chatt, vardagar 08:00 - 21:00, lördagar 10:00 - 21:00.


Har man inget mobilt bank-ID har vi på Telia en allternativ lösning som heter Personlig Kod vilket ni kan läsa mer om följande sida: https://www.telia.se/privat/aktuellt/edr/id


Alla våra kontaktvägar för privat kunder hittar du här: https://www.telia.se/privat/kontakt

Alla våra kontaktvägar för företags kunder hittar du här: https://www.telia.se/foretag/kontakt


Om ni loggar in på erat "Mitt Telia" med erat bank-ID(www.telia.se/mittelia) så kan ni därifrån skapa ett personlig ärende därigenom. Vad ni gör är att ni loggar in på "Mitt Telia" Klicka sedan på "Ärenden" och nu kommer ni se en lila knapp som heter "Ställ en fråga" sedan väljer ni antingen "Abonnemang", "Faktura" eller "Avsluta tjänst". När ni väl har klickat på erat allternativ så kommer ni att kunna skapa ett ärende därefter.


Under årets alla dagar finns vi online på sociala medier, se:


https://twitter.com/TeliaSverige

https://www.facebook.com/telia



Jag önskar dig en fin dag, och lycka till med ditt ärende!


Med vänliga hälsningar Jesper

Telia's kundservice