mandag 21. februar 2022

Jeg sendte en e-post til Norgesenergi

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
(Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 21. februar 2022 kl. 19:53
Til: NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>
Kopi: kundeservice@glitreenergi.no, pal.skjaeggestad@glitreenergi.no, tryggstromhandel@dnvgl.com, elklage@elklage.no, ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no, kundesenter.no@lowell.com, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, boligbistand@baerum.kommune.no, kundeservice@mail.efi.no, kundeservice@hafslundstrom.no, post@baerum.kommune.no, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, sfovpost@statsforvalteren.no, "post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, kom@nve.no, rme@nve.no, trl@nve.no, morten.schau@elvia.no, abuse@telia.com, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, postkasse@datatilsynet.no, firmapost@nkom.no, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, calmquist@eurojuris.no
Hei,

jeg viser til en tekstmelding, som jeg fikk fra '2440', i forrige uke, (se vedlegg).

Jeg synes det er rart at jeg får dette per tekstmelding, og ikke per mail.

Er det sånn at dere har noen ungdomsskole-elever utplassert hos dere, for tida, (hadde jeg nær sagt).

Dette må jeg stusse på.

Når det gjelder strømmen, så var den hos Hafslund.

Dette har jeg informert dere om mange ganger.

Og så ble den byttet, av noen nett-troll, til dere hos Norgesenergi.

Og så ble den byttet, (etter et halvt år kanskje), til Glitre.

Og så sa jeg fra at det var feil.

Og ingenting skjedde, (annet enn at et kvinnfolk der ved navn Kjærsti Dælen, eller noe, var veldig frekk og spydig, må jeg si).

Men så sendte jeg kopi til ymse myndigheter og sjefer, (dette var mail-adresser fra Glitre sitt nettsted).

Og så ble det visst sendt tilbake til dere 'fjortissene' hos Norgesenergi.

Men som jeg har sagt til dere før, så er dette egentlig noe med Hafslund.

Men dere har latt dere lure av noen nett-troll.

Skjerpings!

Erik Ribsskog 

PS.

Jeg ønsker fortsatt å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva der akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: ons. 2. feb. 2022 kl. 15:24
Subject: Re: (Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger
To: kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>
Cc: <pal.skjaeggestad@glitreenergi.no>, <tryggstromhandel@dnvgl.com>, <elklage@elklage.no>, <ragnhild.ask.connell@glitreenergi.no>, <kundesenter.no@lowell.com>, Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>, Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>, Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>, kundeservice <kundeservice@renroros.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>, <boligbistand@baerum.kommune.no>, <kundeservice@mail.efi.no>, <kundeservice@hafslundstrom.no>, <post@baerum.kommune.no>, LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, post@sivilombudsmannen.no <post@sivilombudsmannen.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>, post <post@finkn.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, <kom@nve.no>, <rme@nve.no>, <trl@nve.no>, <morten.schau@elvia.no>, <abuse@telia.com>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, Info <info@tpas.org.uk>, Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>, <postkasse@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <calmquist@eurojuris.no>


Hei,

jeg lurer på om dette er noe med Rundtom-nissen, (som min Berger-onkel fortalte om, på 70/80-tallet).

Jeg ber om at du sender dette til en overordnet.

Og så forfremmer du deg selv, til din sjef, (kan det virke som).

Det blir som noe tusk-aktig, og som at jeg blir holdt for narr, (synes jeg).

Så dette må jeg klage på.

Vennligst send dette til en overordnet nå.

Jeg har mange rare slektninger i Drammen, (blant annet en bonus-søster, på Konnerud, ved navn Christell, som fyller 50 seinere i år, og en raggar-far, som jeg har en omsorgssvikt-sak mot, og som pleide å fylle såpe i fontena deres, på torget, på 60/70-tallet), så jeg ønsker å ha minst mulig egentlig, med Drammen å gjøre.

Så dette må jeg klage på.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 2. feb. 2022 kl. 10:00 skrev kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>:
Det er forholdsvis naturlig å informere deg om hva årsaken til oppstarten er her. 
For oss er det ingen problem å reversere denne oppstarten. Denne situasjonen er ikke noe vi har forårsaket, men den eventuelle personen som bestiller i ditt navn. Dette vet vi jo ikke hvem er, men det er tydeligvis noen som har all informasjon på deg og bestiller strøm i ditt navn. Det er tvilsomt en annen leverandør som bestiller strøm til deg fra oss, det ville i så fall hvert stikk motsatt av hva som er naturlig. I dette tilfellet er det nok ikke et nett-troll, men snakk om svindel og da bør du uansett melde dette til riktig instans, som er politiet. Da kan man kanske spore IP-adressen det er bestilt fra osv. 

Det vi får gjort er å reversere oppstarten.


Med vennlig hilsen

Leder kundefront
Kjersti Dæhlen
Glitre Energi Strøm AS


•Vi tilbyr opprinnelsesgarantier for 100 % fantastisk vannkraft
•Lokalbidraget – vi sponser din klubb eller forening
Les mer på glitreenergi.no/strom



-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 02.02.2022 09:33
Til: "kundeservice@glitreenergi.no" <kundeservice@glitreenergi.no>
Kopi: kundesenter.no@lowell.com,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>,Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,kundeservice <kundeservice@renroros.no>,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,firmapost@nkom.no,Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>,Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Emne: Re: (Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger

Hei,

nå forklarte jeg, i den forrige mailen, at jeg aldri har hatt noe med deres firma å gjøre.

Hva er det som er vanskelig å forstå med det, lurer jeg.

Jeg har også bedt om å få svar, fra en overordnet.

Det kan jeg ikke se at har skjedd.

Så det må jeg klage på.

(Det er noen nett-troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Det var det samme i sommer, at disse nett-trollene byttet, fra Hafslund til Norgesenergi, i mitt navn.

Og jeg sender til den myndigheten, (RME/NVE), som er ansvarlig, for dette.

Men de gjør ingenting.

Men vennligst send dette til overordnet, som jeg har bedt om tidligere.

Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skje igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog 


ons. 2. feb. 2022 kl. 08:34 skrev kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>:
Hei igjen, 

Årsaken til kontraktens oppstart er en bestilling fra vårt webskjema på nett den 04.01.2022, angivelig av deg. Det er fylt ut et fullverdig skjema fødtselsdato, kontaktinfo, adresse osv. Sier du at dette og denne bestillingen ikke er noe du vedkjenner deg? Målerinfo til (Sladdet av johncons-blogg) er også lagt inn. 

Navnet på personen som har bestilt er jo angivelig den personen so står oppført i skjemaet (Erik Løvenbalk Ribsskog)

Hører fra deg. 


Med vennlig hilsen

Kjersti
Kunderådgiver
Glitre Energi Strøm AS

•Vi tilbyr opprinnelsesgarantier for 100 % fantastisk vannkraft
•Lokalbidraget – vi sponser din klubb eller forening
Les mer på glitreenergi.no/strom



-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 01.02.2022 21:38
Til: "kundeservice@glitreenergi.no" <kundeservice@glitreenergi.no>
Kopi: kundesenter.no@lowell.com,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>,Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,kundeservice <kundeservice@renroros.no>,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,firmapost@nkom.no,Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>,Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Emne: Re: (Glitre S:383371) [EKSTERN] Tekstmeldinger

Hei,

jeg har aldri hatt noe med deres firma å gjøre.

Så dette må klage på.

Det virker som at dette er tungt for dere.

Så dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


tir. 1. feb. 2022 kl. 20:36 skrev kundeservice@glitreenergi.no <kundeservice@glitreenergi.no>:
Hei Erik.



Den første SMS'n vi sendte deg var denne:

Fra:        -26166

Til:          4741767056

Dato:     26.01.2022 17:01

Melding: Hei Erik Løvenbalk Ribsskog. Vi har forsøkt å sende deg noe på en e-postadresse som vi får beskjed om er ugyldig. Oppdater e-postadressen din her e-url.no/fpl-7636G0YRL5. OBS! Dersom du har hatt faktura på e-post må du gå inn på Min side og legge inn det på nytt. Mvh Glitre Energi Strøm



Årsaken til at vi sendte deg denne er fordi vi ikke hadde registrert din epostadresse fra før. Nå som du har sendt oss en epost har vi jo det, så takk :)



Den andre SMS'n vi sendte deg var vedr. din strømavtale, som du har prisvarsel på:

Fra:        -26166

Til:          4741767056

Dato:     01.02.2022 16:53

Melding: Hei, prisene på strømbørsen Nord Pool er på vei ned og vi reduserer derfor prisen på Glitre Forutsigbar. Prisen endres til 189 øre/kWh f.o.m 15.02.22. Les mer på glitreenergi.no/strom/min-side. Mvh Glitre Energi Strøm



Det at du har fått to SMS'er såpass tett er en ren tilfeldighet. 

Ønsker deg en fin kveld videre. 



Med vennlig hilsen

Kjersti
Kunderådgiver
Glitre Energi Strøm AS

•Vi tilbyr opprinnelsesgarantier for 100 % fantastisk vannkraft
•Lokalbidraget – vi sponser din klubb eller forening
Les mer på glitreenergi.no/strom



-----Opprinnelig melding:-----
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 01.02.2022 18:55
Til: kundeservice@glitreenergi.no
Kopi: kundesenter.no@lowell.com,Lowell Norge AS <svc.no.nova@lowell.com>,Postmottak ASD <postmottak@asd.dep.no>,Lowell Norge AS <strom.no@lowell.com>,kundeservice <kundeservice@renroros.no>,juridisk <juridisk@datatilsynet.no>,NorgesEnergi <kundeservice@norgesenergi.no>,boligbistand@baerum.kommune.no,kundeservice@mail.efi.no,kundeservice@hafslundstrom.no,post@baerum.kommune.no,LOS Kundesenter <kundesenter@los.no>,sfovpost@statsforvalteren.no,"post@sivilombudsmannen.no" <post@sivilombudsmannen.no>,amnestyis <amnestyis@amnesty.org>,HRW UK <hrwuk@hrw.org>,LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>,post <post@finkn.no>,Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,kom@nve.no,rme@nve.no,trl@nve.no,morten.schau@elvia.no,abuse@telia.com,"inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>,tr@forbrukertilsynet.no,Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>,Info <info@tpas.org.uk>,Runcorn Office <runcornoffice@taroe.org>,postkasse@datatilsynet.no,firmapost@nkom.no,Gudbrandsdal Energi AS <marked@ge.no>,Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>
Emne: [EKSTERN] Tekstmeldinger

Hei,

dere sender meg tekstmeldinger nesten daglig, hvor dere skriver om: 'Min Side', osv.

Hva skal dette bety?

Erik Ribsskog

7 vedlegg
IMG_20220220_143236 paint.jpg
492K
IMG_20220220_143242 paint.jpg
785K
IMG_20220220_143248.jpg
1385K
IMG_20220220_143254.jpg
1190K
IMG_20220220_143300.jpg
1309K
IMG_20220220_143309.jpg
1221K
IMG_20220220_143319.jpg
1572K

PS.

Her er vedleggene:

IMG_20220220_143236 paint

IMG_20220220_143242 paint

IMG_20220220_143248

IMG_20220220_143254

IMG_20220220_143300

IMG_20220220_143309

IMG_20220220_143319