lørdag 12. februar 2022

Mer om nettmobbing

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
[#15297504] | Deres faktura fra 4. oktober/Fwd: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse fra ice
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 12. februar 2022 kl. 04:19
Til: ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>
Kopi: postkasse@datatilsynet.no, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, tr@forbrukertilsynet.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, firmapost@nkom.no, eivind.helgaker@ice.no, sfovpost@statsforvalteren.no, svindel@ice.no, info@brukerklagenemnda.no
Hei,

jeg synes at det høres litt tafatt ut, at dere ikke har mulighet, til å finne ut mer om dette.

Så dette må jeg klage på.

Jeg ønsker å heller få svar fra en overordnet, (som daglig leder), om dette.

(Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har skrevet/bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

Skjerpings!

Erik Ribsskog


ons. 20. okt. 2021 kl. 14:37 skrev ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>:
Hei Erik

Jeg ser at denne fakturaen var en del av saken som var oppstått forrige måned, som vi sendte deg litt informasjon rundt. Jeg har kreditert den aktuelle fakturaen her nå, siden den ikke var produsert sist du var i kontakt.

Jeg har sjekket loggene her og ser at vi har lagt inn nødvendige sperrer slik at det ikke vil kunne opprettes noe nye kundeforhold på deg hos oss.

Når det gjelder informasjon om hvem som står bak registreringen, så har ikke vi noe mulighet til å få sjekket opp dette videre. All informasjon som var oppgitt ved bestillingen på ice.no var kun om deg. 

Om du ikke har gjort det allerede, vil jeg anbefale å legge inn kredittsperre hos kredittbyråene i tilfelle dine personopplysninger er kommet på avveie.


Vennlig hilsen
 
Morten
Kunderådgiver

Telefon 21 00 00 00
E-post: kundeservice@ice.no | privat.mobil@ice.no | bedrift.mobil@ice.no
På Mon, 18 Okt ved 5:21 AM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> skrev:
Hei,

jeg viser til Deres faktura fra 4. oktober.

(Se vedlegg).

Dette er ikke noe jeg har bestilt.

Som jeg har forklart dere mange ganger nå.

Så er det noen jævler/nett-troll som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

Så det er nok det som har skjedd her også.

Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

Og jeg ønsker å bli informert om, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ---------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: tor. 16. sep. 2021 kl. 02:35
Subject: Klage/Fwd: Ordrebekreftelse fra ice
To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
Cc: inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <tr@forbrukertilsynet.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <firmapost@nkom.no>, <eivind.helgaker@ice.no>, <sfovpost@statsforvalteren.no>, ice Privat Kundeservice <privat.mobil@ice.no>


Hei,

dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ---------
Fra: ice <noreply@ice.no>
Date: tir. 14. sep. 2021 kl. 23:13
Subject: Ordrebekreftelse fra ice
To: <eribsskog+25077030568@gmail.com>




Ordrebekreftelse
Vi har registrert følgende i din ordre: (totalt 1 stk abonnement)
Abonnement
Mobil 30 GB Tlf 94 07 87 61 399,- pr mnd
Abonnementet inkluderer:
30GB data
Inkludert Data Rollover og Rollover Deling
Hastighet opptil 256 Mbit/s
Ingen overfakturering ved bruk utover inkludert datapakke
Fri tale, SMS, MMS
EU/EØS inkludert
Fri bruk av BankID
Ingen bindingstid
 
Egne priser gjelder for spesialnumre, innholdstjenester og utland. Det er ingen ekstra kostnad ved bruk utover inkludert datapakke, men hastigheten reduseres til 64 kBit/s.
Tilleggstjenester
Data Frihet Tlf 94 07 87 61 99,- pr mnd
1000 GB i ice sine egne dekningsområder (ice+)
Hastighetstilpasning på 10 Mbit/s
Ingen binding
Inkluderer ikke Data Rollover eller Rollover Deling
Tvilling-SIM Tlf 94 07 87 61 39,- pr mnd
Kopi av ditt hoved-SIM
Data-SIM Tlf 94 07 87 61 29,- pr mnd
Ekstra SIM-kort til bruk av mobildata
 
Totalt pr mnd: 566,-
Vi sender deg en ny e-post så snart SIM-kort er pakket og på vei til deg. Leveringstid er ca 5-10 dager.
Har du spørsmål er du selvsagt velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter på ice.no/kontakt eller telefon 21 00 00 00.

Hilsen ice

Nettbutikk
 

Min Side
 

Kontakt
https://www.facebook.com/icenorge/
Følg oss på Facebook
ice kundeservice | ice.no/kontakt | Telefon 21 00 00 00
Du mottar denne e-posten fordi den inneholder viktig informasjon knyttet til ditt kundeforhold hos ice. Det er derfor ingen mulighet for avmelding.